salmaster kirjoitti:Onhan tästä jauhettu jo toisaalla mutta sanonpa vielä.
Se, että kosteusindikaattori menisi ei suinkaan tarkoita, että takuu raukeaa. Jos laite vaurioituu kosteudesta käyttäjän virheestä niin tietenkin kosteusviat eivät kuulu enää takuuseen. Sen sijaan sellaiset viat jotka eivät ole tekemisissä kosteuden kanssa kuuluvat edelleen takuun piiriin.
jos uudesta autosta hajoaa käyttäjän syystä rengas ja seuraavana päivänä jokin moottorin osa virheellisenä niin selväähän on, että takuu on velvollinen moottorin osan uusimaan. Ei se hajonnut rengas liity millään tavalla moottorin osaan.
No tästähän on aina yhtä kiva kinata !
Tällähetkellä huollon tärkein tehtävä on _ENSIMMÄISENÄ_ tutkia kosketusanturit.
JOS yksikin on lauennut, kaikki toiminta lakkaa siihen, oli takuu tai ei.
Sitten laite palutuu maksun ja valokuvien kera asiakkaalle,
ja senjälkeen voi sitten alkaa vääntää huollon/myyjän/yms. kanssa mitä ikinä haluaa.
Suurin osa ei halua.
Ei halua maksaa edes sitä tarkistusmaksua.
Eli siis heitetään SER;iin.
Tämä on 85% tapauksista huollossa tänäpäivänä.