oscarfox kirjoitti:Uskomatonta. Voiko vaan olla niin huono tuuri että jo toinen luuri on viallinen vai mikä voi kusta. Käyttö 5h 3min, 1% jäljellä, 19h valmiudessa. Eikä edes mitenkään raskasta käyttöä. Kierrättääkö ne huollossa vaan viallisia osia laitteesta toiseen?
oscarfox kirjoitti:Uskomatonta. Voiko vaan olla niin huono tuuri että jo toinen luuri on viallinen vai mikä voi kusta. Käyttö 5h 3min, 1% jäljellä, 19h valmiudessa. Eikä edes mitenkään raskasta käyttöä. Kierrättääkö ne huollossa vaan viallisia osia laitteesta toiseen?
oscarfox kirjoitti:
Ethän palauttanut mitään varmuuskopiosta?
Juu en palauttanut.
Toki olen palauttanut kun huollosta puhelimen sain, mutta tuo akkukesto oli sen jälkeen aivan "puhtaalla" luurilla. Eihän luuriin voi jäädä mitään kuonaa vanhan kopion palautuksesta vaikka vetäisi sen jälkeen tehdasasetuksille?
Ei. Puhelimet menee aina applen keskushuoltoon ja saat tilalle tehdashuolletun (kaikki kuluva vaihdettu) puhelimen.
Ei tuo akun käytös edes kuulosta kovin pahalta... 5-7 h KÄYTÖSSÄ (katso asetuksista laskuri) riippuen käytön laadusta on sellainen normaali.
WhatUpDoe kirjoitti: Ei tuo akun käytös edes kuulosta kovin pahalta... 5-7 h KÄYTÖSSÄ (katso asetuksista laskuri) riippuen käytön laadusta on sellainen normaali.
6h pitäisi kestää 3G-käyttöä, mutta tuosta 5 tunnista 3G käyttöä ehkä 3h.. Samanlaisella käytöllä entisellä nelosella akku kesti varmaan 8-9h vähintään.
Nyt on ollut käytössä iPhone 4S kaksi päivää ja olen lueskellut näitä akkutopiceja.
Käyttöönottopäivästä alkaen on akun tila pudonnut melkoista vauhtia. 3h:ssä mennyt jo melkein 40% tosin käyttöä ja näpräystä on ollut paljon koska uusi luuri ja pitäähän sitä näprätä
Tällä hetkellä akkua 45%, käyttöä 4 h 27min ja valmiudessa 20h, 20 min. Onko tämä suurinpiirtein normaalia? Käytön aikana jonkinverran netin käyttöä, muutamia puheluita korkeintaan 1,5h edestä ja yleistä selaamista puhelimen valikossa.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
salmaster kirjoitti:Nyt on ollut käytössä iPhone 4S kaksi päivää ja olen lueskellut näitä akkutopiceja.
Käyttöönottopäivästä alkaen on akun tila pudonnut melkoista vauhtia. 3h:ssä mennyt jo melkein 40% tosin käyttöä ja näpräystä on ollut paljon koska uusi luuri ja pitäähän sitä näprätä
Tällä hetkellä akkua 45%, käyttöä 4 h 27min ja valmiudessa 20h, 20 min. Onko tämä suurinpiirtein normaalia? Käytön aikana jonkinverran netin käyttöä, muutamia puheluita korkeintaan 1,5h edestä ja yleistä selaamista puhelimen valikossa.
Tuohan on tosi hyvä tulos. Minulla hiipuu jo paljon aikaisemmin ja olen tyytyväinen silti.
salmaster kirjoitti:Nyt on ollut käytössä iPhone 4S kaksi päivää ja olen lueskellut näitä akkutopiceja.
Tuohan on tosi hyvä tulos. Minulla hiipuu jo paljon aikaisemmin ja olen tyytyväinen silti.
Ensimmäisenä päivänä tosiaan kului todella nopeasti tuonne 60% ja laitoin sitten välillä lataukseen. Nyt kokeilen sitten kauanko akku todella kestää (akkua jäljellä se alle 10% tai vähemmän)
Ilmeisesti siis kuitenkin minun kappale kestää keskimääräistä pidempään? Tosin tässäkin voi laittaa sormet ristiin kun ei koskaan tiedä jos tilanne muuttuu.
EDIT: Ai niin. Yöllä tosin oli tapahtunut niin, että akku 55% ---> 48%. Ja nukuin 11h.
Viimeksi muokannut salmaster, 15.4.2012 klo 12.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
E-W kirjoitti:Kaikki em. on ihan normaalia (paitsi nukuit epätyypillisen kauan).
Hyvä sitten. Kyllähän tuo akun kesto näyttää hyvältä kun lueskelin vielä enemmän muiden kokemuksia. Eli jos näin jatkuu niin ei ole sinällään syytä valittaa. Sitä olen ihmettelyt jo vuosia, että kun tekniikka on näinkin edistyksellistä niin miksei hintaviin laitteisiin saada kehitettyä akuua joka kestäisi sen 2 vrk tehokäytölläkin. Se olisi kohtuullista mielestäni jo.
Olen nyt pari viikkoa ollut yksin töissä vastaamassa asioista jotka yleensä tekee 2-3 henkilöä lomien vuoksi ja kahden viikon pitkä työrupeama on vaatinut veronsa. Univelkaa näemmä hieman kertynyt 8)
6h 41min käyttöä ja valmiudessa 1 päivä 4h. Ja jäljellä 12% akkua. Nyt piti laittaa lataukseen kun joutuu lähtemään ulkoilmoille hetkeksi jotta akku kestää sen ajan.
Minkälaisia lukuja muilla on muistin käytöstä kun mitään sovelluksia ei ole auki (paitsi tietysti itsellä tämä SYS-Lite)?
Jostain syystä Active-muisti jää johonkin 20-21 %:iin avoinna olevien ohjelmien sulkemisen jälkeen, vaikka se on uudelleenkäynnistämisen jälkeen jossain 15-16 %:ssa. Onkohan sekään ihan normaali luku...?
Ja tuossa "Used memory"-kohdassa pitäisi lukea varmaankin vapaana oleva muisti tms.
Viimeksi muokannut oscarfox, 16.4.2012 klo 19.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oscarfox kirjoitti:Minkälaisia lukuja muilla on muistin käytöstä kun mitään sovelluksia ei ole auki (paitsi tietysti itsellä tämä SYS-Lite)?
Jostain syystä Active-muisti jää johonkin 20-21 %:iin avoinna olevien ohjelmien sulkemisen jälkeen, vaikka se on uudelleenkäynnistämisen jälkeen jossain 15-16 %:ssa. Onkohan sekään ihan normaali luku...?
Ja tuossa "Used memory"-kohdassa pitäisi lukea varmaankin vapaana oleva muisti tms.
Itselläni RAM:a on vapaana n. 320 Mt, kun ei ole mitään päällä.
tuomaril kirjoitti:
Ok.. koko ajan on ollut sellainen tunne että prosessori pyörii ylikierroksilla, kun akku tippuu valmiudessa 1-2% tunnissa ja 3G-käytössä laite lämpenee aika lailla. Ja huollosta saamani "uusi" puhelin ei parantanut akun kestoa juuri mitenkään.
Huomenna vien luurin joka tapauksessa uudelleen huoltoon.
tuomaril kirjoitti:
Ok.. koko ajan on ollut sellainen tunne että prosessori pyörii ylikierroksilla, kun akku tippuu valmiudessa 1-2% tunnissa ja 3G-käytössä laite lämpenee aika lailla. Ja huollosta saamani "uusi" puhelin ei parantanut akun kestoa juuri mitenkään.
tuomaril kirjoitti:
Älä odota liikoja.
Ja tuo kuumeneminen 3G-surffailussa on ihan normaalia.
Kyllähän tossa uudessa 4s:ssä tuntuu hieman heikommin akku kestävän, omalla käytölläni kuitenkin reilun vuorokauden pärjää hyvin. Vanha nelonen sen sijaan porskuttaa liiteen mukaisesti, WLAN , push mail sekä yhteystiedot synkkautuu googlesta 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kerkesin jo säikähtää että akku on alkanut yhtäkkiä laskemaan varaustaan tuplanopeudella, mutta en sitten tajunnut ottaa huomioon sitä seikkaa että kuinka paljon käyttö on lisääntynyt. Eilen katsoin lataukseen laittaessani, että valmiudessa on kestänyt 2d 10h, kun käyttöä on ollut 12h 6min. Että kaipa se akku kestäisi vähemmällä käytöllä vielä sen kolme-neljä päivää niin kuin ennenkin, mutta näillä mennään tätä nykyä.
iPhone 4S akun kesto jota ehdin jo kehua olikin vikatikki. Nimittäin tänään aamulla lähdin töihin (ladattu yöllä täyteen) ja yhden aikaan akkua jäljellä enää 62%. Puheluita pari ja ne kestänyt max. 30min ja muutamia viestejä.
Tällä hetkellä:
Käyttö 3 tuntia 34 min
Valmiudessa 10 tuntia 45min
Akkua jäljellä 42%
Siis aivan järkyttävä pudotus akun kestossa
Taisin löytää syyllisen tähän akkuongelmaan. En siis ole tehnyt mitään muutoksia asetuksiin aiemmasta ja silloin akku kesti melko hyvin kuten aiemmin olen kertonut. Nimittäin muutin Gmail-tilin siitä "normaali" Gmail tilistä Exchange-tiliksi koska halusin yhteystietojen päivittyvän puhelimen ja Gmail-tilin välillä.
Näyttää siis siltä, että tämä Exchange verottaa akkua rankemmin kuin "normaali" Gmail-tili. En kyllä pidä Exchangessakaan push-ominaisuutta vaan tunnin hakuaikaa. Mutta onko tässä Exchangessa jokin toinenkin toiminto joka kuluttaa akkua "normaaliin" Gmail-tiliin verrattuna jota en nyt tajua?
Viimeksi muokannut salmaster, 1.5.2012 klo 10.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen miettinyt, josko joskus hommaisi itsekin iPhonen, mutta onneksi keksinkin tämän topicin. Tuohan on ihan surkeaa, jos joka yö täytyy akkua ladata! Ei taida tietenkään olla ainut älypuhelin, jossa on samanlainen ongelma...
Sen verran pitäisi minun kriteereillä akun kestää, että sillä pärjäisi pe-aamusta ma-iltaan ilman latausta kohtuullisella käytöllä (tarkoittaa kymmenkunta tekstaria ja viitisen minuuttia puheluja päivässä, + satunnainen kalenterin tsekkaus).
Onko iPhonen akulla mitään toiveita kestää tuollaisella käytöllä viikonlopun yli?
Entä onko kenelläkään kokemuksia sellaisista lisäkuorista, joihin on integroitu lisäakku? Tuoko se kuinka suuren parannuksen käyttöaikaan?
Juice93 kirjoitti:Sen verran pitäisi minun kriteereillä akun kestää, että sillä pärjäisi pe-aamusta ma-iltaan ilman latausta kohtuullisella käytöllä (tarkoittaa kymmenkunta tekstaria ja viitisen minuuttia puheluja päivässä, + satunnainen kalenterin tsekkaus).
Onko iPhonen akulla mitään toiveita kestää tuollaisella käytöllä viikonlopun yli?
Ei pitäisi olla mitään ongelmia tuollaisella peruskäytöllä. Jää vielä varaa smurffata netissäkin satunnaisesti. Näin ainakin omalla 4S:llä. S-postit synkkaan manuaalisesti ja paikannuspalvelut pois päältä sään ja aikavyöhykkeen osalta. Jos alkaa pelaamaan, kuuntelemaan musaa ja surffaamaan rankasti, niin sitten käy huonosti.
Toki kestoa voi hätätilanteissa pidentää himmentämällä näyttöä ja nappaamalla 3G:n ja mobiilidatan silloin, kun ei niitä tarvitse.
Viimeksi muokannut Legge, 2.5.2012 klo 14.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.