Onko noin? Sitten taisin erehtyä. Jälleen.Peitsamo kirjoitti:Ei noita rahallisesti ajateltuna kannata alkaa itse korjaamaan ellet sitten jotain projektia halua välttämättä aloittaa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Onko noin? Sitten taisin erehtyä. Jälleen.Peitsamo kirjoitti:Ei noita rahallisesti ajateltuna kannata alkaa itse korjaamaan ellet sitten jotain projektia halua välttämättä aloittaa.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
KunkkuJ kirjoitti:Yritin katsella Keltaisesta Pörssistä käytettyjen pyörien hintoja. Tunsin taas itseni niin vanhaksi... Kertokaahan alan harrastajat, millainen pyörä minun pitäisi ostaa?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mikael K. kirjoitti:Miten olisi ns. mummopyörä? Se on koiran kanssa hyvä, kun vaikka muumio voi hypätä sen kyydistä pois helposti.
Näinhän se on. Nykypyörässäni on vaihteita ihan liikaa ja niiden hallinta liian vaikeaa. Neljä vipstaakia vaihteilla on liian monimutkaista yksinkertaiselle ihmiselle. Neljä, viisi vaihdetta ja mielellään vain yksi vipu tai kierrettävä kahva niiden valintaan olisi riittävästi minulle.Tauvo kirjoitti:^ Eikös se ole vähän sama tilanne siinä kuin kaikessa muussakin. Jos takapuoli sopii satulaan, eikä ole liikaa kytkimiä se lienee hyvä?
Itse arvostaisin tuossa hommassa vaihteiden vähyyttä ja sopivaa keveyttä. Toisaalta, kun en tiedä yhtään mitään polkupyöristä, ostaisin varmaan halvimman, jota ehjäksi väitetään.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Ehdotus oli vakava vaikka se olikin muumioitu, kröhöm, naamioitu huumorin sävyin. Tuollainen pyörä kestää jopa opiskelijakäytössä, joten miksi se ei olisi hyvä myös koiran kanssa? Vai olisiko se pitänyt markkinoida erilaisella kuvalla?KunkkuJ kirjoitti:Mikael K. kirjoitti:Miten olisi ns. mummopyörä? Se on koiran kanssa hyvä, kun vaikka muumio voi hypätä sen kyydistä pois helposti.Mummoile ja muumioidu kuule ihan vaan ittekses siellä jääkarhurajalla!
![]()
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Jaskak »
Viesti Kirjoittaja iPSP »
KelpaisJaskak kirjoitti:Tän ostin juuri
Viesti Kirjoittaja atheos »
Viesti Kirjoittaja Jaskak »
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja jjari »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Vaihteet on hankala säätää jos pyörä on selällään. Se pitäisi saada oikein päin, jolloin ruuveja voisi säätää taittamatta niskojaan.jjari kirjoitti:Eikö huoltoteline olekaan se että pyörä käännetään ylösalaisin?
Viesti Kirjoittaja via »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mikä on Liiteri?via kirjoitti:Biltema myy huoltotelinettä satasella, Ohlsson 70 ja Liiteri kolmisenkymppiä.
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Natsi-Siwa eli LidlMikael K. kirjoitti:Mikä on Liiteri?via kirjoitti:Biltema myy huoltotelinettä satasella, Ohlsson 70 ja Liiteri kolmisenkymppiä.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Lidlistä sai pari vuotta sitten loistavan telineen vaikkapa valokuvauskäyttöön, jos ei polkupyörää tarvitse aina viritellä ja maksoi vain muutaman kympin. Onko kenelläkään havaintoa vastaavasta tuotteesta tällä hetkellä?darthmother kirjoitti:Natsi-Siwa eli LidlMikael K. kirjoitti:Mikä on Liiteri?via kirjoitti:Biltema myy huoltotelinettä satasella, Ohlsson 70 ja Liiteri kolmisenkymppiä.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
mercury kirjoitti:Mulla pyörän pitää pystyssä teline joka mahdollistaa samalla vaihteiden säätämisen. Kyykistellä pitää kyllä. Maksoi noin 25 euroa.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 3#p1173703
Viesti Kirjoittaja Armada »
Vaihteeet säädetään kuormalla,eli ajat pysähdyt säädät kunnes toimii! kun tuhjää pyörität niin saattaa jopa toimia mutta kun jerkkua pelissä ei välttämättä,ei siihen telineitä tarvita.Mikael K. kirjoitti:Vaihteet on hankala säätää jos pyörä on selällään. Se pitäisi saada oikein päin, jolloin ruuveja voisi säätää taittamatta niskojaan.jjari kirjoitti:Eikö huoltoteline olekaan se että pyörä käännetään ylösalaisin?
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
On siitä telineestä ainakin silloin apua, kun pitää tehdä perussäätö. Viime talvi oli sellainen sekametelisoppa, että vaijerit venyivät kaikkien muutoksien keskellä. Ideaalitilanteessa vaihteet toimivat varmaan unelman tavoin mutta lumen ja jään muodostaessa kunnon kerroksen kaikkien liikkuvien osien päälle ne eivät välttämättä enää toimi sujuvasti.Armada kirjoitti: Vaihteeet säädetään kuormalla,eli ajat pysähdyt säädät kunnes toimii! kun tuhjää pyörität niin saattaa jopa toimia mutta kun jerkkua pelissä ei välttämättä,ei siihen telineitä tarvita.
ps.jotensakin näin ja painoarvo,ei juurikaan tarvi koskea vaihteen säätöihin! Oma Focus lähti tallista ilman mitään säätöä tallista renkaat pumppaamalla vaikka vaihtajat on vaan ultegra tasoa!
http://fi.wikibooks.org/wiki/Polkupy%C3 ... ton_huolto