jomppeli kirjoitti:Hompussa lienee polkupyörän ystäviä. Onko heittää vinkkiä nettikaupasta josta löytäis maastofillarin 4-500€ hintaan.?
Aika haarukka prosenteissa.
Neljän euron pyörää voi tosiaan olla haastava löytää, eikä toisaalta 500 eurollakaan kunnollista levyjarrullista välttämättä löydä...
Sanotaanko näin että aiemmat pyörät maksanut 50-100€ niin on melko harppaus jo etiäpäin 400-500€. Talvet menee kuitenkin autolla . Viimeksi pyörä ollut kun olin 15v joten johan tässä passaa 11v jälkeen hommata taas polkupyörä
Miksi kaikki pankkiiriliikkeet lähestyvät minua? Tämmöstä resupekkaa. Mä oo niin huono sanomaan ei, mutta tänään rohkaistuin, ja kieltäydyin ilmaisesta talousarviosta...
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
^Kun on tarpeeksi rahaa tilillä ja muuta varallisuutta, niin pankit haistavat tilaisuuden tulleen käyttää rahojasi. Tee kuten minä, ilmoita pankillesi, että et halua yhteydenottoja sieltä suunnasta.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
mluhtala kirjoitti:
On se kyllä hieno. Onko se 50 cc vai isompi?
Mä käyn viikonloppuna koeajelulla
Tuo musta kiituri on 300cc moottorilla. Näissä laitteissa koneiden koolla ei ole silleen väliä - kunhan voimaa on sen verran että jaksaa kulkea vaikka kuljettaja ei olisikaan ihan pulkan narun luokkaa.
Macco kirjoitti:
KunkkuJ kirjoitti:
Aperture kirjoitti:
Juuri näin. Ei ole kyllä myynnissä tämä, mutta kun kotiuduin Suomeen niin ensimmäinen hankintani oli Vespa.
Sinun mielipidettäsi ei huomioida tässä asiassa. Olit tuon teon tehdessäsi juureton ja sekaisin päästäsi.
Ja Vespa kuulosti intialaiselta jumalalta.
arisel kirjoitti:
Aperture kirjoitti:Juuri näin. Ei ole kyllä myynnissä tämä, mutta kun kotiuduin Suomeen niin ensimmäinen hankintani oli Vespa.
Kui?
Ymmärrän Kunkun näkemyksen kyllä hyvin. Kuljeskelin vuosikaudet erilaisilla Baijerilaisilla kaksipyöräisillä joista yhdenkään moottorin koko ei ollut 1000cc pienempi, joten niiden vuosien jälkeen tällainen pienempi laite tuntuu lähinnä lennokilta. Kuitenkin olen kauan tällaista ajatellut ja kun lopetin maailmankiertämisen niin tällä on ollut mukava koluta lähinurkkia ja saaristoreittejä. Ketterä ja vikkelä - toisin kuin kuljettajansa. Intiassahan ei voi normikuljettaja ajella kaksipyöräisellä ellei ole kovasti erilaista käsitystä luomiskertomuksesta - ja "parasta ennen" päiväysten soveltamisesta ihmiselämään.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
hatey kirjoitti:^Kun on tarpeeksi rahaa tilillä ja muuta varallisuutta, niin pankit haistavat tilaisuuden tulleen käyttää rahojasi. Tee kuten minä, ilmoita pankillesi, että et halua yhteydenottoja sieltä suunnasta.
Pitäisi varmaan ruveta asuntovelalliseksi niin johan kiinnostuisivat. Onhan tuota kämppää tullut katseltuakin jonkin verran, mutta hinnat tahtoo olla täällä pääkaupunkiseudulla hieman koholla. Tarjontakin varsinkin yksiöiden osalta on suoraan sanottuna syvältä. Muutama ylihinnoiteltu putkiremppakohde on kyllä tainnut keikkua Etuovessa jo viimeiset puoli vuotta.
Pitäisi varmaan tuolta eläkeläispariskunnalta kysyä olisivatko he valmiita kauppaamaan tätä kämppää missä nykyisin asustelen
Viimeksi muokannut Peitsamo, 16.4.2012 klo 18.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hatey kirjoitti:^Kun on tarpeeksi rahaa tilillä ja muuta varallisuutta, niin pankit haistavat tilaisuuden tulleen käyttää rahojasi. Tee kuten minä, ilmoita pankillesi, että et halua yhteydenottoja sieltä suunnasta.
Pitäisi varmaan ruveta asuntovelalliseksi niin johan kiinnostuisivat. Onhan tuota kämppää tullut katseltuakin jonkin verran, mutta hinnat tahtoo olla täällä pääkaupunkiseudulla hieman koholla. Tarjontakin varsinkin yksiöiden osalta on suoraan sanottuna syvältä. Muutama ylihinnoiteltu putkiremppakohde on kyllä tainnut keikkua Etuovessa jo viimeiset puoli vuotta.
Pitäisi varmaan tuolta eläkeläispariskunnalta kysyä olisivatko he valmiita kauppaamaan tätä kämppää missä nykyisin asustelen
Aperture kirjoitti:
Tuo musta kiituri on 300cc moottorilla. Näissä laitteissa koneiden koolla ei ole silleen väliä - kunhan voimaa on sen verran että jaksaa kulkea vaikka kuljettaja ei olisikaan ihan pulkan narun luokkaa.
Pulkannaru ei ole tavoittelemisen arvoinen tila, eikä tarvitse muistuttaa hunksia edes etäältä, nimittäin korvainväli se on loppuviimeeksi ainoa mikä ratkaisee
Meikäläisen täytynee tyytyä tuohon viiskymppiseen, koska sitä isompiin vempaimiin en toistaiseksi ole oikeutettu. Tosin kyydissäkin istun ihan mielelläni.
tuomaril kirjoitti: Tuomarilan koulunkin minä olen testannut toimivaksi, kävin siellä 2.-6. luokat.
Sieltäkö saivat alkunsa ne rikolliset taipumuksesi?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
tuomaril kirjoitti: Tuomarilan koulunkin minä olen testannut toimivaksi, kävin siellä 2.-6. luokat.
Sieltäkö saivat alkunsa ne rikolliset taipumuksesi?
Voi olla. Ei se kyllä koulun vika ollut. Ihan hyvä se Tuomarilan koulu oli. Vaivaiset 150 oppilasta ja mukavia opettajia. Ja koulumatkakin oli silloin vajaa 100 metriä. 8)
Peitsamo kirjoitti:Pitäisi varmaan ruveta asuntovelalliseksi niin johan kiinnostuisivat. Onhan tuota kämppää tullut katseltuakin jonkin verran, mutta hinnat tahtoo olla täällä pääkaupunkiseudulla hieman koholla. Tarjontakin varsinkin yksiöiden osalta on suoraan sanottuna syvältä. Muutama ylihinnoiteltu putkiremppakohde on kyllä tainnut keikkua Etuovessa jo viimeiset puoli vuotta. Pitäisi varmaan tuolta eläkeläispariskunnalta kysyä olisivatko he valmiita kauppaamaan tätä kämppää missä nykyisin asustelen
Noita halpoja asuntoja on pilvin pimein tarjolla ja osa jopa rempattuja. En ymmärrä, että miksi jotkut hommaa paremmalta sijainnilta huonompikuntoisen asunnon ja vielä kalliimmalta. Kaksiota alkaa irtoamaan jo alle 40.000€ useampiakin, mutta ihmiset ostaa sen 80.000€ kaksion jossa varmasti on remppaa tulossa. Ostat jonkun mummon mökin taajaman laidalta ja alat elämään elämää. Pilkot puita ja lämmität saunaa milloin tahdot. Kukaan ei itke perään, jos möliset milloin sattuu.
mluhtala kirjoitti:
Pulkannaru ei ole tavoittelemisen arvoinen tila, eikä tarvitse muistuttaa hunksia edes etäältä, nimittäin korvainväli se on loppuviimeeksi ainoa mikä ratkaisee
Meikäläisen täytynee tyytyä tuohon viiskymppiseen, koska sitä isompiin vempaimiin en toistaiseksi ole oikeutettu. Tosin kyydissäkin istun ihan mielelläni.
Hyvin ne tytötkin osaa isommalla pyörällä ajella. Annoin kerran yhden tytön testata mun GS500 Suzukia tuossa pihassa ja hyvin mopokokemuksella ajoi. Piti vaan mainita, että se pyörä sitten painaa. Tuollainen piristää aina miesten mieltä, ettei tarvitse hunksia muistutta. Korvassa liikkuu kyllä muutakin kuin korvapuikko, että en ole minäkään toivoton tapaus.
Viimeksi muokannut M.P.T, 16.4.2012 klo 21.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
MPT voi tulla ihmettelemään tilannetta tänne etelän suunnalle. Toki jos muuttaa toista sataa kilometriä jonnekin huitsin nevadaan niin mikä ettei. Siinä vaiheessa sitten hommataan auto ja pendelöidään toista tuntia työmatkoja joka päivä. Bensan hinnoista ei kannata mennä siinä vaiheessa nurisemaan.
Se hieman isompi kämppä ei nyt edellä mainittuihin seikkoihin viitaten ole se jutun pointti. Itse asiassa ei se neukkukuution hommaaminenkaan rahoitukseen kaadu, mutta ei näissä asioissa kannata hosumaan alkaa varsinkaan nykyisessä talostilanteessa, vaikka vakituisessa työsuhteessa olenkin eivätkä suhdanteetkaan oikein paina kysyntää
Peitsamo kirjoitti:MPT voi tulla ihmettelemään tilannetta tänne etelän suunnalle. Toki jos muuttaa toista sataa kilometriä jonnekin huitsin nevadaan niin mikä ettei. Siinä vaiheessa sitten hommataan auto ja pendelöidään toista tuntia työmatkoja joka päivä. Bensan hinnoista ei kannata mennä siinä vaiheessa nurisemaan.
Se hieman isompi kämppä ei nyt edellä mainittuihin seikkoihin viitaten ole se jutun pointti. Itse asiassa ei se neukkukuution hommaaminenkaan rahoitukseen kaadu, mutta ei näissä asioissa kannata hosumaan alkaa varsinkaan nykyisessä talostilanteessa, vaikka vakituisessa työsuhteessa olenkin eivätkä suhdanteetkaan oikein paina kysyntää
Tiedän asuntojen hinnat. Olen järkyttynyt, ettei oman asuntoni hinnalla saa edes yksiötä helsingistä. Oma kämppäni on sentään 3v ikäinen ok-talo. En minäkään jkl:än keskustassa asu, mutta ei sinne paljoa ole matkaa myöskään. Olen monesti katsonut asuntojen hintoja siellä ja todellakin kupla on todellinen. Hinnoista pois 50% niin puhutaan jostain järki hinnoista. Minullakaan ei mene työmatkoihin kuin 40min yhteensä. Se 20min menee jo Etelässäkin pendelöintiin. Bensan hinnoista kyllä itketään, koska autolla on PAKKO ajaa ja ilman ei pärjää. Helsinki nyt on ainut paikka missä autoa ei tarvitse kuin loma-aikana.
Toisaalta 40.000€ saa paljonkin polttoainetta työuransa aikana ja kustantaa autoa. Myös se 40.000€ isompi asuntolaina vie useampia vuosia lyhentää.
Viimeksi muokannut M.P.T, 16.4.2012 klo 21.16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
mluhtala kirjoitti:Ajattelin viimein hankkia pitkään haaveilemani skootterin, käytettynä siis
Jos lähdetään olettamuksesta, ettet halua käyttää aikaasi syventymällä moposkootterin tekniikan ongelmiin, osta mahdollisimman vähän käytetty laite. Älä osta halpamerkkejä ja tee kaupat mieluiten liikkeessä. Liikkeillä on edes jonkinlainen vastuu myymänsä laitteen toimivuudesta seuraavina kuukausina, yksityiseen myyjään on turha ottaa yhteyttä kaupanteon jälkeen, vaikka aihetta olisikin.
Eikä sitten tien päälle ilman kunnollisia varusteita! Vähintään kypärä on oltava, mielellään myös suojaava pusero/takki, eikä tukevista kengistäkään ole haittaa.
En ole perehtynyt skoottereihin ulkopintaa syvemmälti, koska en ole sellaista koskaan omistanut, mutta kiinnostusta on kyllä. Sehän olisikin ihan hieno juttu jos voisi huoltaa itse. Nuo nykyautot kun alkavat ainakin olla sellaisia, ettei huollot onnistu muuta kuin monimutkaisilla elektronisilla vempaimilla.
Edit: Juu kypärä ainaski...
Vespa ja ainoastaan manuaali mallit. Kannattee tsekkailla http://www.peltiskootteri.net sivustoa, siellä alaan kuuluvaa asiallista keskustelua. Itsellä pari pelti vespaa ja on ne ihan eri maailma. Huoltamaan pystyy ja joutuu
Viimeksi muokannut Jaskak, 16.4.2012 klo 21.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetäähän tuo veri vähän pohjoiseen, joten ehkäpä jossakin vaiheessa saatan suunnata takaisin sinne päin. Ainakin ne kämpät olisivat edullisempia jos ei mitään muuta.Toisaalta hankalahan sitä on tietää mitä tuo elämä tuo tullessaan. Mennään päivä kerrallaan
Vielä sen verran, että pakkohan tuolle vapaa-ajallekin on laskettava jokin hinta. Matkustaminen ja jatkuva autolla ajo voi pitemmän päälle olla raskasta.
M.P.T kirjoitti:
Tiedän asuntojen hinnat. Olen järkyttynyt, ettei oman asuntoni hinnalla saa edes yksiötä helsingistä. Oma kämppäni on sentään 3v ikäinen ok-talo. En minäkään jkl:än keskustassa asu, mutta ei sinne paljoa ole matkaa myöskään. Olen monesti katsonut asuntojen hintoja siellä ja todellakin kupla on todellinen.
Mikä kupla?
Helsingin ja Jyväskylän välillä on se suuri ero, että kukaan ei halua asua jälkimmäisessä, joten ei niistä asunnoistakaan kukaan maksa mitään. Jyväskyläläisen yksiön hinnalla kuitenkin voinee ostaa omakotitalon jostain Kainuusta: onko Jyväskylä kupla?
Tuollaisesta ajattelutavasta täytyy antaa julkiset nuhteet! Ajattelehan, miten helposti syntyy tilanne, jossa skootterilla voi kaatua: autot saattavat kiilata, kun eivät huomaa, jarrutat liian voimakkaasti suojatiemaalauksen päällä märällä kelillä tai muuta sellaista. Ei siinä kaatumisessa tarvitse vauhtia olla, eikä se välttämättä ole erikoisen vaarallista, mutta kun vastassa on kova tien pinta, se sattuu. Jos kyynärpää osuu ensin tiehen, se murtuu. Hyvä (ja ihan nätti) tarkoitukseen suunniteltu takki, missä on suojat kyynär- ja olkapäiden kohdalla, saattaa säästää isolta harmilta. Lisäksi se suojaa tuulelta ja sateelta. Hyväkin takki on halpa hinta lisääntyneestä mukavuudesta ja turvallisuudesta.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli