Hyvät gurut. Otin käyttöön dropboxin korvaamaan Applen iDiskin - se kun ei taida kohta enää toimia. Sääli, se oli tosi kätevä.
Onko näin, että voin laittaa jakamalleni (share) kansiolle kuvia muiden haettaviksi, ja muut voivat sinne myös laittaa kuvia minulle? Onko vieraiden oltava myös Dropbox-käyttäjiä vai käykö kuka tahansa netin käyttäjä, jonka sähköpostiosoitteen olen kirjoittanut jaetun kansion käyttäjäksi?
Tarvitsen Dropbox apua
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tarvitsen Dropbox apua
Viesti Kirjoittaja junior »
-
Re: Tarvitsen Dropbox apua
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Juu, jaetun kansion sisältö on 100% jakajien muokattavissa. Huomaa, että jos kaveri poistaa kuvasi tuolta kansiosta (esim vetää muualle omalla kovalevyllään), niin data katoaa omasta Dropboxistasikin. Eli voi aiheuttaa pienen vahingon :-) .. toisaalta Dropbox pitää pilvessään historiaa ja kadonnut materiaali on melko helposti palautettavissa.
Kansion jakajan on tietty oltava Dropboxiin rekkautunut. Kun rekkautuu referral-linkillä niin suosittelija saa 250MB hyvää ilmaiseksi.
Jos haluaa vaan jakaa kuvia (tms materiaalia), niin public-kansiossa olevista tiedostoista voi antaa linkin, joka on selaimella ladattavissa vaikkei Dropbox-tiliä olisikaan. Siis kuka vaan pääsee noutamaan kunhan tietää osoitteen. Osoite on aika random lukusarja, joten arvaamalla ei onnistu. Kansioita ei voi jakaa näin linkkinä, ainoastaan tiedostoja, joten zippaaminen paketiksi on fiksua tässä.
Kuvat voi jakaa myös Photos-kansion kautta, joka toimii kai jonkinlaisena slideshöy-moottorina myös.. tätä en ole käyttänyt.
Kansion jakajan on tietty oltava Dropboxiin rekkautunut. Kun rekkautuu referral-linkillä niin suosittelija saa 250MB hyvää ilmaiseksi.
Jos haluaa vaan jakaa kuvia (tms materiaalia), niin public-kansiossa olevista tiedostoista voi antaa linkin, joka on selaimella ladattavissa vaikkei Dropbox-tiliä olisikaan. Siis kuka vaan pääsee noutamaan kunhan tietää osoitteen. Osoite on aika random lukusarja, joten arvaamalla ei onnistu. Kansioita ei voi jakaa näin linkkinä, ainoastaan tiedostoja, joten zippaaminen paketiksi on fiksua tässä.
Kuvat voi jakaa myös Photos-kansion kautta, joka toimii kai jonkinlaisena slideshöy-moottorina myös.. tätä en ole käyttänyt.
-
Viesti Kirjoittaja junior »
Kiitos.Tämä selvensi hieman asiaa. Mutta ei ihan. Kysyin myös voiko kuka tahansa laittaa minulle kuvia jaettuun kansioon, siis sellainen jonka sähköpostiosoitteen olen merkinnyt kansion käyttäjäksi?
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Tuossa ylhäällähän sanottiin, että jaettua kansiota voi kaikki muokata. Eli sinne voivat muutkin lisätä kuvia, mutta heillä tosiaan pitää itselläkin olla Dropbox.junior kirjoitti:Kiitos.Tämä selvensi hieman asiaa. Mutta ei ihan. Kysyin myös voiko kuka tahansa laittaa minulle kuvia jaettuun kansioon, siis sellainen jonka sähköpostiosoitteen olen merkinnyt kansion käyttäjäksi?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka