Kysely Applesta ja Steve Jobsin kuolemasta
-
Kysely Applesta ja Steve Jobsin kuolemasta
Viesti Kirjoittaja derrington »
https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... c6MQ#gid=0
Kiitos vastauksista!
-
Re: Kysely Applesta ja Steve Jobsin kuolemasta
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Mitään vastauspakkoa luonnollisesti ei ole, mutta toivomme mahdollisimman monen osallistuvan. Mikäli mielenkiintoa löytyy, voimme myös julkaista yhteenvedon tuloksista (vastausvaihtoehtojen % osuuden kaikista vastauksista).
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Olen seurannut erittäin tarkkaan Applen taivalta aina Jobsin palustaa lähtien. Jokaisella seuraajalle on ollut selvää, että vaikka Jobsin visionäärisyys, itsepäisyys ovat olleet ratkaisevassa merkityksessä Applen uuden nousun taustalla, niin monet Jobsin yritystoimintaan liittyvät pakkomielteenomaiset, mutta ehdottomat "vanhan liiton" näkemykset eivät ole ole edistäneet Applen yritystoimintaa.
Eli samaan aikaan kun Jobsin kuolema on ollut suuri menetys Applelle näkemyksellisesti, niin se on avannut myös uusia mahdollisuuksia, onhan Cock ihmisenä ja johtajana aivan eri puusta veistetty kuin Jobs ja varmasti jokainen Applea seuraava on huomannut eron.
Eli vastauksena kysymykseen : How do you see the passing away of Mr. Jobs affecting Apple? vastaan, että se avaa uusia näkymyksiä ollen samalla slightly damaging.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Olen täysin samaa mieltä kanssanne. Usankieliset tutkmukset suomalaisten tekeminä ovat huvittavia.KunkkuJ kirjoitti:Jos suomalaiselle foorumille tuodaan suomalaisten toimesta kysely englannin kielellä, jätän vastaamatta ihan periaatteesta.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Samoilla linjoilla. Jos halutaan suomalaisilta vastauksia, voisi kysymyksetkin laittaa suomeksi. Minä en osaa englantia edes sen vertaa, että ymmärtäisin kysymyksiä. Mutta voisihan sitä toisaalta vastailla tuonne ihan summamutikassa...KunkkuJ kirjoitti:Jos suomalaiselle foorumille tuodaan suomalaisten toimesta kysely englannin kielellä, jätän vastaamatta ihan periaatteesta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Minä vastailin summamutikassa.arttula kirjoitti:Samoilla linjoilla. Jos halutaan suomalaisilta vastauksia, voisi kysymyksetkin laittaa suomeksi. Minä en osaa englantia edes sen vertaa, että ymmärtäisin kysymyksiä. Mutta voisihan sitä toisaalta vastailla tuonne ihan summamutikassa...KunkkuJ kirjoitti:Jos suomalaiselle foorumille tuodaan suomalaisten toimesta kysely englannin kielellä, jätän vastaamatta ihan periaatteesta.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Tuosta tulikin mieleen tehdä toinen kysely tähän samaan ketjuun. Se koskee vain Arttulaa: Montako kertaa sinua on harmittanut se, ettet välittänyt nuorena opiskella edes englannin kieltä puhumattakaan, että olisit kouluttautunut johonkin kunnolliseen ja kunnialliseen ammattiin? Miten se maksa muuten jakselee tänään?arttula kirjoitti: Minä en osaa englantia edes sen vertaa, että ymmärtäisin kysymyksiä.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Aina kannattaa keskittyä niihin tunteisiin mitä itsessä herää milloin minkäkin asian nostattamana. Itse asiaa ei tule kommentoida, mutta oma tunne on tärkeä saada julkituoduksi, sillä se kiinnostaa kaikkia.
Jos taasen ei ole mitään sanottavaa, niin sekin kannattaa kertoa, koska jo itse osallistumisen riemu on niin suurta ja omat tekemiset ja tekemättäjättämiset kiinnostavat kaikkia.
Jos asia ei ole herättänyt itsessä mitään uutta tunnetta, niin kannattaa kompata ketjussa kaveria, jonka tunne on sama tai lähellä sitä tunnetta mikä itsessä heräsi.
Ja kun itse asiasta ei ole mitään sanottavaa, niin kannatettavaa on myös lähtökohtaisesti tehdä enigmaattisia heittoja asian esittäjän suuntaan, jolla pudottaa pohja pois asialta, koska taho on arveluttava.
Mutta, tykkään! Tykkään niin pirust! Onko jotain nappia tai täppää jossain ilmoittaa tunteeni!
This is internet! I just love it!

-
Ihanko totta? Siis opiskelette viestintää? Onko tässä nyt kyse enemmän opetuksen tasosta vai oppimisen heikkoudesta, vai siitä, että kosketus reaalimaailmaan on menetetty jo tuossa vaiheessa?derrington kirjoitti:Kaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun opiskelijaa viestinnän kurssin tiimoilta.
Minäkin olen opiskellut viestintää. Silloin pidettiin tärkeänä sitä, että osataan nähdä se viestinnän kohde ja toimia osin sen ehdoilla. Jos olisin silloin ehdottanut kouluttajalle, että teen suomalaisille kyselyn englannin kielellä, minut olisi naurettu ulos siitä tilanteesta.

-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Katsos, kerrankin voin olla samaa mieltä yhtä aikaa sekä Kunkun että Tauvon kanssa.Tauvo kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä kanssanne. Usankieliset tutkmukset suomalaisten tekeminä ovat huvittavia.KunkkuJ kirjoitti:Jos suomalaiselle foorumille tuodaan suomalaisten toimesta kysely englannin kielellä, jätän vastaamatta ihan periaatteesta.
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos viestinnän opiskelijat eivät kehtaa tekeleeseensä nimeään laittaa, en minäkään kehtaa vastata.derrington kirjoitti:Kaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun opiskelijaa viestinnän kurssin tiimoilta. Tietoja käytetään kurssin tutkimusprojektiin ja ne ovat tietenkin anonyymeja (google forms takaa teknisesti tämän). Emme koe henkilötietojemme julkisen esittämisen tuovan tässä yhteydessä lisäarvoa, mutta jos joku näitä tai muuta vastaavaa tarkempaa informaatiota haluaa niin laittakaa yksityisviestiä.
Mitään vastauspakkoa luonnollisesti ei ole, mutta toivomme mahdollisimman monen osallistuvan. Mikäli mielenkiintoa löytyy, voimme myös julkaista yhteenvedon tuloksista (vastausvaihtoehtojen % osuuden kaikista vastauksista).
Enää se ei sentään ole nimeltään untitled...
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Olette väärällä alalla. Mitäs jos etsisitte töitä vaikkapa muuttofirmoista: niillä on huutava työvoimapula. Sopisi paremmin teille: kukaan ei kysy muuttomiehen nimeä.derrington kirjoitti:Emme koe henkilötietojemme julkisen esittämisen tuovan tässä yhteydessä lisäarvoa
-
Toistaiseksi olen jaksanut vasta vain kaksi kertaa, mutta ehkä illan mittaan, telkkaria katsoessani, vastaan vielä muutaman kerran. Joka kerta eri tavalla tietenkin.derrington kirjoitti:Teemme pienimuotoista tutkimusprojektia Applen kommunikoinnista Steve Jobsin kuolemaan liittyen, ja tarvitsisimme vastaajia kyselyymme. Aikaa tähän tuskin menee hirveästi, sillä kysymyksiä on vain kuusi ja kaikki ovat monivalintaa. Alla on linkki kyselyyn:
https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... c6MQ#gid=0
Kiitos vastauksista!
Hienoa kylteritutkimusta!
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Minä en edes lue... ei, tuo oli väärin... minä en edes avaa tällaisia ketjuja. Tai aluetta, jolla tällainen ketju on.Lihapipo kirjoitti:Minä en edes kirjoita tällaisiin ketjuihin.
Osaan ruotsia auttavasti, joten vastasin kyselyyn. Se oli lyhyt.
-
Jo, de va kort!Macco kirjoitti: Osaan ruotsia auttavasti, joten vastasin kyselyyn. Se oli lyhyt.
Kolmas lottorivi täytetty kylteriemme avuksi.
-
Kyselyssä on tosiaan tehty kompromisseja yksinkertaistuksen suhteen. Kyselyn laajuus ja vastaajalta vaadittu aika on aina jotenkin tasapainotettava. Tulimme siihen lopputulokseen, että nykyinen versio takaa meidän tilanteessa parhaan kompromissin. Kiitoksia perustellusta vastauksesta, jota oli mukava lukea ja peilata muiden mietteisiin!adele kirjoitti:Ymmärrän, että kysymykset pitää olla yksinkertaisia, mutta liika yksinkertaistaminen on ongelmallista ja omalla kohdalla jätin vastaamatta.
Olen seurannut erittäin tarkkaan Applen taivalta aina Jobsin palustaa lähtien. Jokaisella seuraajalle on ollut selvää, että vaikka Jobsin visionäärisyys, itsepäisyys ovat olleet ratkaisevassa merkityksessä Applen uuden nousun taustalla, niin monet Jobsin yritystoimintaan liittyvät pakkomielteenomaiset, mutta ehdottomat "vanhan liiton" näkemykset eivät ole ole edistäneet Applen yritystoimintaa.
Eli samaan aikaan kun Jobsin kuolema on ollut suuri menetys Applelle näkemyksellisesti, niin se on avannut myös uusia mahdollisuuksia, onhan Cock ihmisenä ja johtajana aivan eri puusta veistetty kuin Jobs ja varmasti jokainen Applea seuraava on huomannut eron.
Eli vastauksena kysymykseen : How do you see the passing away of Mr. Jobs affecting Apple? vastaan, että se avaa uusia näkymyksiä ollen samalla slightly damaging.
Kyseinen kurssi järjestetään englanniksi, minkä takia päätimme tehdä myös kyselyn englanniksi. Englannin sinänsä turha käyttö suomen sijaan ärsyttää ajoittain varmasti itse kutakin, ja on ymmärrettävää että useampikin on tästä maininnut.KunkkuJ kirjoitti:Jos suomalaiselle foorumille tuodaan suomalaisten toimesta kysely englannin kielellä, jätän vastaamatta ihan periaatteesta.
Käsittelin tuota kielivalintaa osittain jo edellä, mutta tuotakoon tässä laajempi käsitys. Ajatuksena on siis saada Suomen tunnetuimman Apple-foorumin käyttäjiltä heidän ajatuksiaan tilanteesta. Koska kurssi on englanninkielinen niin koimme olennaiseksi saada vastaajien viestin välitettyä mahdollisimman kirkkaana (kyselyn vaihtoehtojen rajoissa, kts. vastaus adelen viestiin). Tästä syystä valitsimme englannin kyselyn kieleksi, koska tällä kielellä tuloksia tullaan myös käsittelemään.KunkkuJ kirjoitti:Ihanko totta? Siis opiskelette viestintää? Onko tässä nyt kyse enemmän opetuksen tasosta vai oppimisen heikkoudesta, vai siitä, että kosketus reaalimaailmaan on menetetty jo tuossa vaiheessa? Minäkin olen opiskellut viestintää. Silloin pidettiin tärkeänä sitä, että osataan nähdä se viestinnän kohde ja toimia osin sen ehdoilla. Jos olisin silloin ehdottanut kouluttajalle, että teen suomalaisille kyselyn englannin kielellä, minut olisi naurettu ulos siitä tilanteesta.derrington kirjoitti:Kaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun opiskelijaa viestinnän kurssin tiimoilta.
Kyseessä on siis pienimuotoinen tutkimusprojekti kurssiin liittyen. Vaikka hommaa tehdään tosissaan, ei kyseessä kuitenkaan ole mikään väitöskirja, joten koimme järkeväksi käyttää vastaajien aikaa mahdollisimman vähän. Kiitoksia vielä kerran kaikille niille, jotka ovat ottaneet osaa kyselyyn!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka