Minä törmään vähintään kymmeniin, ellen satoihin onnettomuuksiin lähes päivittäin. Oikeastaan pitäisi kai ennemminkin puhua vahingoista kuin onnettomuuksista, koska nämä vahingot ovat lähinnä onnettomuuden syitä, eivät välttämättä niinkään seurauksia. Monesti on jopa niin, että hetkellisestä onnellisuuden tilasta on seurauksena vahinko, joka aiheuttaa pitkäkestoista onnettomuutta.vinouma kirjoitti:Ihme päivä. Kahden tunnin lenkillä törmäsin kolmeen onnettomuuteen...
Yleinen ihmettelyketju
-
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Olet ammatiltasi perheterapeutti?Lihapipo kirjoitti:Minä törmään vähintään kymmeniin, ellen satoihin onnettomuuksiin lähes päivittäin. Oikeastaan pitäisi kai ennemminkin puhua vahingoista kuin onnettomuuksista, koska nämä vahingot ovat lähinnä onnettomuuden syitä, eivät välttämättä niinkään seurauksia. Monesti on jopa niin, että hetkellisestä onnellisuuden tilasta on seurauksena vahinko, joka aiheuttaa pitkäkestoista onnettomuutta.vinouma kirjoitti:Ihme päivä. Kahden tunnin lenkillä törmäsin kolmeen onnettomuuteen...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Joo.Poika nappasi aseen, ampui isäänsä lähietäisyydeltä päähän ja surmasi tämän.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »

-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Yleensä n. 3-4 aikaan. Onko semmoinen vaarallista?
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Eiköhän se naaraita vaan vokottele.arttula kirjoitti:Mikä ihme tuota yhtä käpytikkaa vaivaa ? Se tulee joka päivä tuohon pihalle hakkaamaan sähkötolpan päässä olevaa peltilevyä.![]()
-
Niin minäkin arvelin. Rankkaa on tikanpojankin elämä...jjpeltola kirjoitti:Eiköhän se naaraita vaan vokottele.arttula kirjoitti:Mikä ihme tuota yhtä käpytikkaa vaivaa ? Se tulee joka päivä tuohon pihalle hakkaamaan sähkötolpan päässä olevaa peltilevyä.![]()
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Tosin mun käsittääkseni hakkaa saadakseen toukat ja muut ötökät esille tolpan / puun sisältä...
-
Se lienee tikan normaalia toimintaa. Tuo kajahtanut yksilö hakkaa peltilevyä.Citruuna kirjoitti:Mun työmatkalla on sitten myös naaraita vokotteleva tikka.
Tosin mun käsittääkseni hakkaa saadakseen toukat ja muut ötökät esille tolpan / puun sisältä...
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Samanlaista se on meillä miehillä. Yhtä pään seinään hakkaamista, se naisten vokottelu nimittäin.arttula kirjoitti:Niin minäkin arvelin. Rankkaa on tikanpojankin elämä...jjpeltola kirjoitti: Eiköhän se naaraita vaan vokottele.
-
Jaa... Minulla elämä on kyllä naisten pakoilua, ja yritän olla lankeamatta niiden virittämiin ansoihin.KunkkuJ kirjoitti:Samanlaista se on meillä miehillä. Yhtä pään seinään hakkaamista, se naisten vokottelu nimittäin.arttula kirjoitti:Niin minäkin arvelin. Rankkaa on tikanpojankin elämä...jjpeltola kirjoitti: Eiköhän se naaraita vaan vokottele.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Niinpä. Kuten tuossa toisessa ketjussa on juuri käynyt ilmi, ne sinua jahtaavat naiset ovat verovirkailijoita. Enpä paljoa välittäisi kehuskella moisilla veronkiertoyrityksillä.arttula kirjoitti: Jaa... Minulla elämä on kyllä naisten pakoilua, ja yritän olla lankeamatta niiden virittämiin ansoihin.
-
Niinhän sitä kateelliset luulevat...KunkkuJ kirjoitti:Niinpä. Kuten tuossa toisessa ketjussa on juuri käynyt ilmi, ne sinua jahtaavat naiset ovat verovirkailijoita.arttula kirjoitti: Jaa... Minulla elämä on kyllä naisten pakoilua, ja yritän olla lankeamatta niiden virittämiin ansoihin.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jos et herää, niin voit vuotaa kuiviin.Kain kirjoitti:Höh, muutamat yöunet olen jo menettänyt, kun olen herännyt nenäverenvuotoon.
Yleensä n. 3-4 aikaan. Onko semmoinen vaarallista?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Kaikkihan ne hakkaa myös peltilevyjä - ne ei liene kovin älykkäitäarttula kirjoitti:Se lienee tikan normaalia toimintaa. Tuo kajahtanut yksilö hakkaa peltilevyä.Citruuna kirjoitti:Mun työmatkalla on sitten myös naaraita vokotteleva tikka.
Tosin mun käsittääkseni hakkaa saadakseen toukat ja muut ötökät esille tolpan / puun sisältä...Se on kai joku tikkamaailman vastine Remu Aaltoselle.
-
Puhutko nyt rumpaleista vai tikoista ? Ilmeisesti molemmista...Citruuna kirjoitti:Kaikkihan ne hakkaa myös peltilevyjä - ne ei liene kovin älykkäitäarttula kirjoitti:Se lienee tikan normaalia toimintaa. Tuo kajahtanut yksilö hakkaa peltilevyä.Citruuna kirjoitti:Mun työmatkalla on sitten myös naaraita vokotteleva tikka.
Tosin mun käsittääkseni hakkaa saadakseen toukat ja muut ötökät esille tolpan / puun sisältä...Se on kai joku tikkamaailman vastine Remu Aaltoselle.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Minä nimittäin oikeasti ihmettelen. Nimittäin näitä televisioita ja niiden katsojia. Ei, nyt en puhu suoraan itse sisällöstä, vaan siitä, kuinka kuvan laadussa tai muodossa ei nähdä mitään vikaa tai ainakaan edes kummallista. Juttuhan on nimittäin näin, että kun tässä reilun kymmenen vuoden aikana myynnissä on ollut näitä laajakuvatelevisioita (eli näitä tänä päivänä aivan normaaleja 16:9-kuvasuhteen televisioita) niin kuvan muoto on ollut milloin mitäkin. Kaikki uusi materiaali (16:9-suhteessa) luonnollisesti täyttää koko ruudun, sen sijaan vanha (4:3) materiaali jättää ruudun vasempaan ja oikeaan mustat reunat. Näinhän se siis menee - tai ainakin pitäisi mennä. Usein olen nähnyt näitä televisioita siten, että se 4:3-materiaali todella on venytetty koko ruudulle - ja kaupan päälle se 16:9-materiaali on sitten varustettuna mustilla palkeilla ylä- ja alareunassa. Ja sitä kuvaa katsotaan sillä lailla, kuin siinä ei olisi mitään kummallista, outoa, epänormaalia - tai mitään vikaa. Tai joskus ehkä todetaan, että nämä uudet televisiot tekevät ihmisistä läskejä. Okei. Ilmeisesti tuollaista ei vain yksinkertaisesti huomaa satunnainen katselija, vaikka ihmettelenkin moista. Pienellä kansanvalistuksella ja säätöjä korjaamallahan tuon sai ennen korjattua. Niin, ennen. Ennen kevättä 2012. Tämä lisää ihmettelyäni.
Nimittäin, nyt ihmettelen sitä, että eivätkö nämä kanavien lähetyspäänkään janterit huomaa mitään kummallista lähettämässään materiaalissa? Vuodatuksen puolelle tämä menee siinä, että jo toisen kerran huomaan tämän kuvasuhdesekoilukidutuksen lyhyen ajan sisällä. Otetaas nämä esimerkit. Hauskat kotivideot. Jees. Tämä silloin tällöin hauskoja kissapätkiä käsittävä ohjelma aloitti nyt keväällä uuden tuotantokautensa. Suurin osa lähetetystä kotivideomateriaalista on luonnollisesti vanhalla, 4:3-kuvasuhteella, videopätkiähän on useilta eri vuosiltakin. Aikoinaan ihmettelin päätöstä ohjelmaformaatin muuttamisesta 16:9-suhteelle, koska tuosta kuvasuhteesta on hyötyä vain juontajan pelleillessä ruudussa. Itse videokoosteet sitten näytettiin (sikäli aivan oikein) mustilla sivureunoilla varustettuna. Näytti oikealta nykyaikaisessa televisiossa, toki vanhanmallisessa vähän hassulta. Mutta ymmärrettävää. Sen sijaan uusi kausi näyttää kaiken 16:9-muodossa. Tämä on tehty tietenkin hienosti venyttämällä se varsinainen pääsisältö (eli ne kotivideokoosteet) 19:9-suhteeseen; siis ei cropattu vaan nimenomaan venytetty. Tietysti videot näyttävät vähän hassummilta, kun siellä on Gimli-show kaupanpäällä. Mutta ihmetyttää ja ärsyttää. Kevään tunaripalkinto menee kuitenkin uudelle FOX-kanavalle. Kanava on kunnostautunut näyttämällä vanhoja sarjoja, joiden uusimmat kaudet pyörivät muilla kanavilla ruudussa (Criminal Minds) tai joita ei ole näytetty pitkään, pitkään aikaan (Ally McBeal). Tuon Allyn muistankin hämärästi jostain 90-luvulta. Siihen aikaan luonnollisesti käytettiin vanhaa kuvasuhdetta. Itse sarja on yhtä höhlä nyt vuosituhannen tällä puolen, mutta FOX viisaudessaan modernisoi sarjaa venyttämällä sen laajakuvaan. Jees. Ei croppaamalla, ei laittamalla reunoilla varustettuna, vaan ihan oikeasti venytettynä. Missä siis tyhmän katsojen television sai joskus vähemmän ärsyttäväksi muuttamalla ne säädöt kohdilleen, nyt ei sitten sopivan tyhmän lähetyspään juttuja sitten niin vain korjatakaan. Ja vissiin kukaan ei huomaa, että kuvassa on jotain outoa tai ihmeellistä?
No, ilmeisesti huono kuva on vain "nykypäivän juttu", jota mun tapaiset niuhot ei vain ymmärrä. Telkkarin kuvasuhteen pielessäoloa ei huomata, ja vissiin kännykuvatkin ovat aivan liian hyviä. Tämä päätellen siitä, että Instagram on tullut hyvin suosituksi. Instagramin ideahan on huonontaa ennestään huonoja kännykamerakuvia siis entisestään. Vaan näin se näyttää olevan, että maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, mi hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun televisiosta tuli huonoa ohjelmaa väärällä kuvasuhteella. Mutta vielä enemmän minä pahoitin mieleni, kun ne lähettivät ohjelmaa oikealla kuvasuhteella, kun ei jäänyt ihmeteltävää kuin itse ohjelman sisällön laadusta"arttula kirjoitti:Uh oh... Jaksaako kukaan lukea tuota koko vuodatusta loppuun saakka ?Olisko mitään tiivistelmää tarjolla ? Vaikka ihan ranskalaisin viivoin ?

-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Eniten keljuttaa äänen ja kuvan epäsynkka.
http://sisainenaani.com
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka