Windows Macissä
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
-
-
-
Re: Windows Macissä
Viesti Kirjoittaja xiu »
Hyvin tuntuu Vista toimivan, uskaltaisikos päivitää W7mään, jostain luin, että XP ja Vista vain sopisi BootCampin kera?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Planeetaltamme tuskin löytyy ketään, joka suosittelisi Vistaa Seiskan sijaan.xiu kirjoitti:Hyvin tuntuu Vista toimivan, uskaltaisikos päivitää W7mään, jostain luin, että XP ja Vista vain sopisi BootCampin kera?
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Kyllä mä ainakin pystyin käyttämään bootcampattyä XP:tä macissä myös virtualisoituna vmwarella tai sitten käynnistettynä bootkämpin puolelle. Se oli kätevää. Nyt odottelen jostain win7 lisenssiä, että voisi pistää bootcampin uudelleen, vista saa pysyä virtuaalisena.
Macbook Air 15" M4 england-sky-gray
Macbook Pro 16" i9
Mac Mini Pro M4
Macbook Pro 16" i9
Mac Mini Pro M4
-
Viesti Kirjoittaja xiu »
Eipäs toi W7 suostunutkaan menemään Vistan päälle, kun on vain toi päivitys versio.
Ei taida onnistua sillai ett poistan Vistan kokonaan ja Boot Campill laitan ton pelkän W7 päivitysversion, sehän tarttee kuiteskin jtn alleen??
Ei taida onnistua sillai ett poistan Vistan kokonaan ja Boot Campill laitan ton pelkän W7 päivitysversion, sehän tarttee kuiteskin jtn alleen??
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Eikös puhdas asennus W7-päivityslisenssillä toimi sillä kikalla, että aluksi asentaa ilman että syöttää lisenssikoodia (-> trial-versio) ja sitten sen päälle päivitys lisensseineen. Eli seiskaa seiskan päälle.xiu kirjoitti:Eipäs toi W7 suostunutkaan menemään Vistan päälle, kun on vain toi päivitys versio.
-
Viesti Kirjoittaja xiu »
Ok, kiitos, täytyy koittaaa. Tänään en kyl viitsi ryhtyä moiseen, mutta onhan täsä vapaita... Onneksi !
-
Re: win asennus
Viesti Kirjoittaja hiivatti66 »
Boot Campillä tai Virtuaalisesti (vaihtoehtoisia ohjelmia tarjolla. itsellä VirtualBox).ahmoo kirjoitti:Moi.Millä saa asennettua MacBookkiin windowsin. Koneen omistaja haluaa siihen windowsin.Kokeilin Vistaa mutta tulee virheilmoitus . Koneen kovalevy on tyhjä.
Mutta OS X pitää näille vaihtoehdoille olla asennettuna ensin.
-
Viesti Kirjoittaja Immu »
Notta reissumiehellä olisi molemmissa kainaloissa läppäri, olishan se tehokkaan näköistä ainakin...Touho kirjoitti:Kaikista epämielekkäin vaihtoehto olisi luovuttaa osa mäkin raudasta suoraan puhtaan winkkarin käyttöön Bootcampin avulla. Jos sitä winkkaria oikeasti niin paljon tarvitsee, niin eikös silloin olisi järkevämpi pysyä siellä oikeissa winkkarikoneissa, ja jättää ne "kalliit" mäkit kokonaan väliin. Pitäisin siis edelleen sitä dedikoitua erikoissoftawintoosaa ja puhdasta mäkkiä ihan mielekkäänä vaihtoehtona.
Sitäpaitsi, jos/kun tehdään hommia jollain työsoftalla, silloin keskitytään siihen työhön, eikä haahuilla jossain hompussa, nih.
Eli sitä suuremmalla syyllä oma kone sitä työsoftaa varten, että tulee ne työt tehdyksikin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse kyllä kokeilen ensin vanhan XP:n asennusta Boot Camp:in avulla...
Viimeksi muokannut Immu, 4.1.2011 klo 12.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Hei!Pis kirjoitti: Eikös puhdas asennus W7-päivityslisenssillä toimi sillä kikalla, että aluksi asentaa ilman että syöttää lisenssikoodia (-> trial-versio) ja sitten sen päälle päivitys lisensseineen. Eli seiskaa seiskan päälle.
W7-päivtyslisenssin voi myös asentaa "puhtaalle" koneelle myös kerta-asennuksella. Asennusvaiheessa ei iske koodia. Vaan asentaa loppuun, sitten muuttaa rekisteristä yhden arvon ja yksi komento dos-ikkunassa ja sen jälkeen iskee koodin. Toimii. Itse asentanut näin bootcampille winukan.
Ohjeet täällä (kohta Workaround 3)
http://www.mydigitallife.info/2009/10/2 ... ard-drive/
T: Harri
Viimeksi muokannut amanita, 4.1.2011 klo 16.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjattu
Syy: Lainaus korjattu
-
Viesti Kirjoittaja z3iz3i »
Mites homma toimii jos haluan Parallels Desktopin avulla käyttää virtuaalisesti W7 ohjelmia ja toisinaan buutata Boot Campilla suoraan Windowsiin.
Tarvinko Boot Camp asennukseen ja Parallelssiin kumpaankin oman Windows 7 lisenssin JA erilliset W7 asennukset?
Tarvinko Boot Camp asennukseen ja Parallelssiin kumpaankin oman Windows 7 lisenssin JA erilliset W7 asennukset?
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Yhdellä lisenssillä ja yhdellä asennuksella pärjää. Parallels ja Boot Camp käyttävät molemmat samaa asennusta, jos niin haluaa.z3iz3i kirjoitti:Mites homma toimii jos haluan Parallels Desktopin avulla käyttää virtuaalisesti W7 ohjelmia ja toisinaan buutata Boot Campilla suoraan Windowsiin.
-
Viesti Kirjoittaja xiu »
Turhaanpa tuo tuli laitettua, kun joka kerta kun avaan sen (siis liian harvoin) aika menee päivityksiin.
Viimeksi muokannut xiu, 18.4.2012 klo 15.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Peregrina »
Hei,
olen tuore mac-käyttäjä. Kolmelle tärkeälle windows-ohjelmalle en ole löytänyt mieleistäni (sic!) mac-korvaajaa: Sukujutut (sukututkimusohjelma), Tilikirja (yhdenkertaisen kirjanpidon -ohjelma) ja SportTracks (urheilupäiväkirja).
Niinpä emmin nyt: pidänkö yllä pikkupc:tä, jossa XP nuo pyörittää - vai näen vaivan Bootcampata ja VirtualBoxata windowsin macciini?
Ongelma vain on: on aivan älytöntä pitää kahta tietsikkaa auki sekä kotona että töissä... Ottaa aivoon ja tekee mieli palata kokonaan yhden koneen aikaan - pc-laitteeseen.
Olen nyt netannut tätä virtuaaliwintoosa-asiaa tältä palstalta ja muualta ja soitin apple-tukeenkin. Tulos: Ei tule onnistumaan minulta blondilta tämä asennus, totuus se on. Lisäksi pitää ostaa windows 7 ja se parallels ja lieneekö se käyttökään sitten mukavaa? Onko jossain joku firma joka tekisi tämän asennuksen korvausta vastaan mun puolesta?
Onko minulla muita kohtalotovereita?
olen tuore mac-käyttäjä. Kolmelle tärkeälle windows-ohjelmalle en ole löytänyt mieleistäni (sic!) mac-korvaajaa: Sukujutut (sukututkimusohjelma), Tilikirja (yhdenkertaisen kirjanpidon -ohjelma) ja SportTracks (urheilupäiväkirja).
Niinpä emmin nyt: pidänkö yllä pikkupc:tä, jossa XP nuo pyörittää - vai näen vaivan Bootcampata ja VirtualBoxata windowsin macciini?
Ongelma vain on: on aivan älytöntä pitää kahta tietsikkaa auki sekä kotona että töissä... Ottaa aivoon ja tekee mieli palata kokonaan yhden koneen aikaan - pc-laitteeseen.
Olen nyt netannut tätä virtuaaliwintoosa-asiaa tältä palstalta ja muualta ja soitin apple-tukeenkin. Tulos: Ei tule onnistumaan minulta blondilta tämä asennus, totuus se on. Lisäksi pitää ostaa windows 7 ja se parallels ja lieneekö se käyttökään sitten mukavaa? Onko jossain joku firma joka tekisi tämän asennuksen korvausta vastaan mun puolesta?
Onko minulla muita kohtalotovereita?
Mac Book Pro 13" loppuvuosi 2011 (23.12.2011) MYYNNISSÄ
2,4 GHz Intel Core i5
4 Gt 1333 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 384 MB
Mac OS Lion 10.7.2 (11C74)
2,4 GHz Intel Core i5
4 Gt 1333 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 384 MB
Mac OS Lion 10.7.2 (11C74)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eiköhän noille Mac vastineetkin pitäisi löytyä. Muistelisin ainakin foorumilla kaikista noista ohjelmatyypeistä olleen puhetta.Peregrina kirjoitti:olen tuore mac-käyttäjä. Kolmelle tärkeälle windows-ohjelmalle en ole löytänyt mieleistäni (sic!) mac-korvaajaa: Sukujutut (sukututkimusohjelma), Tilikirja (yhdenkertaisen kirjanpidon -ohjelma) ja SportTracks (urheilupäiväkirja).
Toki ohjelma ja käyttöjärjestelmä täyttyy ostaa, että niitä saa laillisesti käyttää, mutta ei asennuksen pitäisi mitenkään ylivoimainen homma olla. Seurataan vain vaihe vaiheelta ruudulla lukevia ohjeita, eli pääasiassa klikataan eteenpäin. Onnistuu kyllä, jos englantia edes kohtuullisesti osaa.Olen nyt netannut tätä virtuaaliwintoosa-asiaa tältä palstalta ja muualta ja soitin apple-tukeenkin. Tulos: Ei tule onnistumaan minulta blondilta tämä asennus, totuus se on. Lisäksi pitää ostaa windows 7 ja se parallels ja lieneekö se käyttökään sitten mukavaa? Onko jossain joku firma joka tekisi tämän asennuksen korvausta vastaan mun puolesta?
Tokihan apua voi pyytää joltain teknisesti osaavammalta tutultakin, mutta jos semmoisia ei ole, luulisi jonkin Suomessa toimivista Mac liikkeistä voivan hoitaa asennuksen (tosin hintaa varmasti tulee).
Lisäys:
Parallelsin käyttö on kyllä vaivatonta kun se on asennettu.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 25.4.2012 klo 0.36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka