Nämä tullut hommattua tässä viimeaikoina:
MBP 17 early 2011 + studio display
Logic Pro 9
Sekalainen määrä plugareita; virtuaali instrumentteja ja audioplugingeja
Duet (1)
Seuraavat hylsyt jäljellä edellisestä elämästä:
eMagic MT4 midivärkki
Soundcraftin mixeri (12 mono + 4xstereo)
DBX1 286A Mic Preamp/Processor
AKG C3000 konkkamikki
Pari midikiipparia ja muutama skitta
Alesis S4 räkkisynä
Genelec 1031A
AKG K240
Kohta tulossa testiin KRK KNS 8400, Shure SRH 840 ja Beyerdynamic DT-700 pro
Nyt kun tämä harraste on taas löytynyt 10 v tauon jälkeen ja tuli tuo Logic hommattua viime vuonna, olen käyttänyt lähinnä seuraavaa yksinkertaista setuppia:
Duetin kautta kuuntelu sekä kuulokkeile että Geneille; mikki DBX:n kautta Duetiin; kaikki soitannat softasynillä + skitoilla (suoraan Duettiin). 1 räkkisyna siis jäljellä, muut olen laittanut muoilmalla tässä lähikuukausina koska softasynien käyttö tuntuu niin paljon helpommalta ja ei ole paikkaa sidottu; tosin CPU:t huutaa välillä tuskissaan

Mielestäni tuo Duetin "pyöryläsäädin" on epämiellyttävä ja epämääräisen oloinen käytettävä niin tasojen säädössä kuin kuuntelun vaihdossa (HP / Genet). Näin ollen kokeilin nyt ottaa tuon mixerin mukaan helpottamaan kuuntelun valinnassa, säätämisessä ja myös siitä saa tarvittaessa toisen kuulokekuuntelun ja siihen voi toki liittää mitä tahansa soitinta testimielessä ennen varsinaista äänitystarkoitusta.
No nyt kysymys kuuluu - kuinka paljon tuo Soundcraft tuossa välissä huonontaa kuuntelun laatua verrattuna, että sen hoitaa pelkästään Duetin kautta? Nopeassa testauksessa olin kyllä kuulevinani muutosta huonompaan suuntaan mutta kuulokuva voi valehdella kun noita piuhoja tuossa välissä renaa.
Toinen kysymys - onko tuon DBX:n käyttö järkevää vrt Logicin ja 3. osapuolteinen muokkaimet?
Ja kolmas - millaisen setupin itse noista palasista rakentelisitte/jatkokehittelisitte?
Olisi hienoa jos tähän saisi kommentteja kavereilta jotta näistä asioista oikeasti tietävät vastoin kun allekirjoittanut