Hei.
Ongelma on vaivannut niin kauan kun muistan (ver 8-9.1.6). Mutta ajattelin kysyä josko olisi jotakin ratkaisua Logic Pron Snap ongelmaan joka tuntuu ettei se välillä mene kirveelläkään gridiin. Vaikka käytössä olisi Smart ja "Snap To Absolute Value" menevät regionit offgritiin kun tarpeeksi zuumaa edestakaisin tai välillä käyttää jotakin muuta gridiasetusta kuin smart.
Samaa pätee kyllä pianorollissakin.
Näytti googlamalla monilla muilla olevan vastaava ongelma mutta mitään selketä vastausta ei ole tullut kun tuntui että jollakin ilmeni vastaava ja jollakin taas ei (?).
Ongelma on rasittava eikä saisi olla ominaisuus, Protoolsissa vastaavilla Snap asetuksilla ei ole kertaakaan ollut ongelmaa (kaikkea muuta kyllä sitten riittää).
Logic Pro - Snap Ongelma?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Logic Pro - Snap Ongelma?
Viesti Kirjoittaja gRt »
Viimeksi muokannut gRt, 25.4.2012 klo 22.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Logic Pro - Snap Ongelma?
Viesti Kirjoittaja amx1 »
Jaahas...En siis ole ainoa. Itse olen paininut satunnaisesti saman ongelman parissa. Olen itse saanut asiaa eteenpäin niin että leikkaan wavin tyhjästä kohdasta pienen pätkän, ja liimaan sen alkuun ja loppuun niin että raita ulottuu reilusti markerien yli...Tämän jälkeen leikkaan markerien kohdalta poikki, ja sen jälkeen on failin siirtely skulannut ihan ok. Joskus mietin että onko ongelma lähinnä visuaalinen mutta totesin jossain vaiheessa että tahti menee sekasin, joten ei ainakaan siltä osin ollut visuaalinen problema. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mac Pro 2x 2.4GHz Quad-Core Intel Xeon “Westmere” (8 cores), Logic Pro 9.1.5, Cubase 6.0.5, Macbook pro 15" 2,53ghz
RME Fireface 800, Iphone 5 16gb, Ipad 16gb.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Joo, on rassaavaa. Josko Logic X:ään sitten... Itse venytän regionia jommastakummasta päästä (tai molemmista) ja leikkaan sitten hännän marquee toolin avulla tai käytän split at playhead -toimintoa, silloin tulee just eikä melkein.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Voitteko tarkentaa mistä tässä on kyse? Joko en ole törmännyt ongelmaan tai sitten en ymmärtänyt mistä tässä on kyse.
-
Eli siis toisinaan audiofilet työpöydällä ei mene gridiin...jos raahaan audiofilen työpöydälle ja vaikka leikkelen sitä, niin huomaan ettei se välttämättä aina istu tahdin alkuun. Menee joko tahdin yli tai asettu ennen tahdin alkua. Ihan sama mitkä asetukset on joten menee välillä kikkailuksi että saa sen istumaan paikalleen. Aika harvinaista se on mutta olen törmännyt siihen pari kertaa.
Sama ongelma myös midipuolella pianorollissa.
Itse olen sen parhaiten huomannut loopatessa esim vaikka rumpulooppia jolloin huomaan että palikoiden loppuosat menee miten sattuu....![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse olen sen parhaiten huomannut loopatessa esim vaikka rumpulooppia jolloin huomaan että palikoiden loppuosat menee miten sattuu....
Mac Pro 2x 2.4GHz Quad-Core Intel Xeon “Westmere” (8 cores), Logic Pro 9.1.5, Cubase 6.0.5, Macbook pro 15" 2,53ghz
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Siis millä ohjelmalla leikkelet näitä Logicista Finderin työpöydälle raahattuja tiedostoja? Miten Finderin työpöydällä oleva tiedosto voi mennä ohi Logicin Arrangen gridin? Vai onko työpöytä keksimäsi nimitys jollekin Logicin toiminnolle, työtilalle, ikkunalle tms.? Jos näin, suosittelen käyttämään ihan niitä oikeita englanninkielisiä termejä.amx1 kirjoitti:Eli siis toisinaan audiofilet työpöydällä ei mene gridiin...jos raahaan audiofilen työpöydälle ja vaikka leikkelen sitä, niin huomaan ettei se välttämättä aina istu tahdin alkuun. Menee joko tahdin yli tai asettu ennen tahdin alkua. Ihan sama mitkä asetukset on joten menee välillä kikkailuksi että saa sen istumaan paikalleen. Aika harvinaista se on mutta olen törmännyt siihen pari kertaa.
Itse olen sen parhaiten huomannut loopatessa esim vaikka rumpulooppia jolloin huomaan että palikoiden loppuosat menee miten sattuu....
Mulla Logicin Arrangessa ei Snap to grid toiminnon kanssa ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Tai sitten en vaan tajua ollenkaan mistä tässä on kyse.
Viimeksi muokannut Timoz, 27.4.2012 klo 9.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Eli raahaan tiedoston esim: Logicin audiobinistä logicin työpöydälle. Ongelma ei ole jokapäiväistä, lähinnä olen törmännyt kyseiseen ongelmaan jos zoomaan samplen/audio raidan aloituskohdan isoksi niin toisinaan huomaan että raita ei asetu oikealle kohdalle vaan kikkailee edes takaisin tahdin ohitse.Timoz kirjoitti:Siis millä ohjelmalla leikkelet näitä Logicista Finderin työpöydälle raahattuja tiedostoja? Miten Finderin työpöydällä oleva tiedosto voi mennä ohi Logicin Arrangen gridin? Vai onko työpöytä keksimäsi nimitys jollekin Logicin toiminnolle, työtilalle, ikkunalle tms.? Jos näin, suosittelen käyttämään ihan niitä oikeita englanninkielisiä termejä.amx1 kirjoitti:Eli siis toisinaan audiofilet työpöydällä ei mene gridiin...jos raahaan audiofilen työpöydälle ja vaikka leikkelen sitä, niin huomaan ettei se välttämättä aina istu tahdin alkuun. Menee joko tahdin yli tai asettu ennen tahdin alkua. Ihan sama mitkä asetukset on joten menee välillä kikkailuksi että saa sen istumaan paikalleen. Aika harvinaista se on mutta olen törmännyt siihen pari kertaa.
Mulla Logicin Arrangessa ei Snap to grid toiminnon kanssa ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Tai sitten en vaan tajua ollenkaan mistä tässä on kyse.
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Logicissa ei tietääkseni ole mitään työpöydäksi (desktop?) kutsuttavaa aluetta, osiota, ikkunaa tms. Ilmeisesti siis tarkoitat Arrange näkymää? Toisaalta Sample editorissakin on tavallaan grid snap toiminto, onko se työpöytä?amx1 kirjoitti:Eli raahaan tiedoston esim: Logicin audiobinistä logicin työpöydälle. Ongelma ei ole jokapäiväistä, lähinnä olen törmännyt kyseiseen ongelmaan jos zoomaan samplen/audio raidan aloituskohdan isoksi niin toisinaan huomaan että raita ei asetu oikealle kohdalle vaan kikkailee edes takaisin tahdin ohitse.Timoz kirjoitti:Siis millä ohjelmalla leikkelet näitä Logicista Finderin työpöydälle raahattuja tiedostoja? Miten Finderin työpöydällä oleva tiedosto voi mennä ohi Logicin Arrangen gridin? Vai onko työpöytä keksimäsi nimitys jollekin Logicin toiminnolle, työtilalle, ikkunalle tms.? Jos näin, suosittelen käyttämään ihan niitä oikeita englanninkielisiä termejä.amx1 kirjoitti:Eli siis toisinaan audiofilet työpöydällä ei mene gridiin...jos raahaan audiofilen työpöydälle ja vaikka leikkelen sitä, niin huomaan ettei se välttämättä aina istu tahdin alkuun. Menee joko tahdin yli tai asettu ennen tahdin alkua. Ihan sama mitkä asetukset on joten menee välillä kikkailuksi että saa sen istumaan paikalleen. Aika harvinaista se on mutta olen törmännyt siihen pari kertaa.
-
Timoz kirjoitti:Logicissa ei tietääkseni ole mitään työpöydäksi (desktop?) kutsuttavaa aluetta, osiota, ikkunaa tms. Ilmeisesti siis tarkoitat Arrange näkymää? Toisaalta Sample editorissakin on tavallaan grid snap toiminto, onko se työpöytä?amx1 kirjoitti:Eli raahaan tiedoston esim: Logicin audiobinistä logicin työpöydälle. Ongelma ei ole jokapäiväistä, lähinnä olen törmännyt kyseiseen ongelmaan jos zoomaan samplen/audio raidan aloituskohdan isoksi niin toisinaan huomaan että raita ei asetu oikealle kohdalle vaan kikkailee edes takaisin tahdin ohitse.Timoz kirjoitti:Siis millä ohjelmalla leikkelet näitä Logicista Finderin työpöydälle raahattuja tiedostoja? Miten Finderin työpöydällä oleva tiedosto voi mennä ohi Logicin Arrangen gridin? Vai onko työpöytä keksimäsi nimitys jollekin Logicin toiminnolle, työtilalle, ikkunalle tms.? Jos näin, suosittelen käyttämään ihan niitä oikeita englanninkielisiä termejä.amx1 kirjoitti:Eli siis toisinaan audiofilet työpöydällä ei mene gridiin...jos raahaan audiofilen työpöydälle ja vaikka leikkelen sitä, niin huomaan ettei se välttämättä aina istu tahdin alkuun. Menee joko tahdin yli tai asettu ennen tahdin alkua. Ihan sama mitkä asetukset on joten menee välillä kikkailuksi että saa sen istumaan paikalleen. Aika harvinaista se on mutta olen törmännyt siihen pari kertaa.
Alkaa menee toi sun teksti siihen suuntaan että alkaa olee ajan hukkaa kirjoitella sen enempää. Ymmärrät kyllä jos haluat ymmärtää jne...Kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja gRt »
Hei.
Tuota juu, amx1:illä nähtävästi sama ongelma. Eli tosiaan audio/midi regionit eivät aina osu gridiin niitä siirrellessä arrange ikkunassa.... Ongelman saa yleensä aikaiseksi esimerkiksi siirtämällä jonkun regionin (olikohan altti pohjassa) ihan offgridiin, ja yrittää saada sen sitten takaisin? Mahdotonta......
Sama on pianorollissa palikoiden kanssa. Ja ongelma on sellainen että sen kyllä tunnistaa jos sellainen on. Erikoista vaan että sama softa mutta jollakin ongelma on ja jollakin ei? Jos joku kokeilisi siirtä jonkun regionin täysin vapaasti johonki täysin epämääräiseen aloitusaikaan ja yrittäisi saada sen sitten takaisin JUST eikä melkein?
Jos ei vieläkää oikein auennut voisin jonkinlaisen kuvakoosten tms. vääntää heti kun kerkiän:)
Tuota juu, amx1:illä nähtävästi sama ongelma. Eli tosiaan audio/midi regionit eivät aina osu gridiin niitä siirrellessä arrange ikkunassa.... Ongelman saa yleensä aikaiseksi esimerkiksi siirtämällä jonkun regionin (olikohan altti pohjassa) ihan offgridiin, ja yrittää saada sen sitten takaisin? Mahdotonta......
Sama on pianorollissa palikoiden kanssa. Ja ongelma on sellainen että sen kyllä tunnistaa jos sellainen on. Erikoista vaan että sama softa mutta jollakin ongelma on ja jollakin ei? Jos joku kokeilisi siirtä jonkun regionin täysin vapaasti johonki täysin epämääräiseen aloitusaikaan ja yrittäisi saada sen sitten takaisin JUST eikä melkein?
Jos ei vieläkää oikein auennut voisin jonkinlaisen kuvakoosten tms. vääntää heti kun kerkiän:)
Viimeksi muokannut gRt, 27.4.2012 klo 23.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Se on kait control pohjassa....gRt kirjoitti:
....(olikohan altti pohjassa).....
...Jos joku kokeilisi siirtä jonkun regionin täysin vapaasti johonki täysin epämääräiseen aloitusaikaan ja yrittäisi saada sen sitten takaisin JUST eikä melkein?
mut siirtelin, leikkelin, wav, aif,... yms. ja koetin äsken kaikin keinoin saada sitä niin, että se ei snappasi siihen gridiin, mutta en onnistunut siinä. Snaps snaps... Mut muistan, että joskus oon taistellut ton kanssa ja joutunut siirteleen niitä manuaalisesti kohdalle. Voiskohan siellä olla joku asetus, joka menee helposti jollain pikakomennolla päälle /pois?
No, pitää tutkia tarkemmin, kun seuraavan kerran osuu kohalle.
-
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Kannattaa katsoa nuo tutoriaalit läpi. Katselin ne itse joku aika sitten ja muistelen, että kaveri kävi läpi tämän ongelma aiheen perusteellisesti. Itse taisin vaan hieman oikoa tuossa kohtaa.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=54&t=181128
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka