Terve,
Onko muilla ollut lähiaikoina vikaa iMessagen ja FaceTimen aktivoinnissa? Laitoin iMessagen pois päältä, ja kytkiessäni sen takaisin päälle, ei suostu aktivoimaan tiliä. Kokeiltu kahdella eri iPhonella, toisessa jailbreak, toisessa ei, toisen tili kiinni Apple ID:ssä, toisen vain puhelinnumerossa?
Aktivoitaessa iMessagea, joka kerta saapuu tekstiviesti numerosta +44 7786 205094:
REG-RESP?v=3;r=75e jne... varmaankin joku epäonnistunut aktivointiyritys?
Sain eilen iPhone4:sen huollosta ja törmäsin samaan ongelmaan. Googlailin asiaa niin se liittyy ilmeisesti jotenkin ulkomaisiin operaattoreihin. Numero on ilmeisesti englantilainen. Tuli mieleeni, että onkohan puhelimeni sisukset alunperin jostain ulkomailta ja se aiheuttaa ongelman. Eikös ne huollossa vaihda huollettavat puhelimet "uusiin"? Mutta sinun puhelimesi on suomalainen?
Buckley kirjoitti:Sain eilen iPhone4:sen huollosta ja törmäsin samaan ongelmaan. Googlailin asiaa niin se liittyy ilmeisesti jotenkin ulkomaisiin operaattoreihin. Numero on ilmeisesti englantilainen. Tuli mieleeni, että onkohan puhelimeni sisukset alunperin jostain ulkomailta ja se aiheuttaa ongelman. Eikös ne huollossa vaihda huollettavat puhelimet "uusiin"? Mutta sinun puhelimesi on suomalainen?
Huollossa ne vaihtuvat aina tehdaskorjattuihin laitteisiin. Eli periaatteessa sinun nykyisen luurisi sisukset voivat olla alunperin esim. Italiasta.
Juu, iPhone on suomalainen. Yritin palauttaa tehdasasetuksiin, ei apua. Saattaa olla tuokin että aktivointi kestää vain kauan, mutta ennen aktivointi on tapahtunut mutkitta. Ihmetyttää vaan nämä oudot aktivointiviestit mitä saan vähän väliä Voihan se vika olla operaattorissakin.
iMessagen ja FaceTimen aktivointi tapahtuu siten, että iPhone lähettää tekstiviestin numeroon +447786205094 (joka on yksi Apple käyttämistä "aktivointikeskuksista") ja odottelee sitten vastausviestiä samasta numerosta.
Jostain syystä tuo vastausviesti jää nyt iPhonessasi tunnistamatta ja puhelin näyttää sen kuten muutkin saapuvat tekstiviestit.
Minulla teki samaa kun erehdyin pari päivää sitten ottamaan iMessagen pois päältä. Kun laitoin sen uudestaan päälle, vastausviestejä kertyi kymmenkunta puhelimeen... Joutuukohan näistä vastauksista maksamaan, ja onko puhelin joka kerta yrittänyt lähettää uuden aktivointiviestin..?
Operaattorina Sonera.
Otin sitten eilen iMessagen uudestaan pois päältä kun ei se aktivoiminen tuntunut onnistuvan. Nyt kokeilin uudestaan, niin yhden epäonnistumisen jälkeen palvelu näyttäisi olevan päällä. Ainakaan tekstareita ei enää ole tullut ulkomaan nrosta.
4S tuli tänään ja olen nyt saanut 2 näitä resp viestejä. Silti iMessage näyttäisi olevan aktivoituna.
edit. Pitääkö mun laittaa iMessage pois päältä nyt että noita viestejä ei ala enemmän tulemaan jos kerta laskua kertyy lisää joka viestistä? Tiedän että aktivointi maksaa mutta ei huvittaisi kerätä turhaa laskua jos luuri yrittää aktivointia koko ajan uudelleen ja uudelleen.
edit2. Tulikohan 2 viestiä kun näköjään FaceTime on myös päällä.
edit3. Eli iMessage toimii täysin kuten pitää mutta silti näitä viestejä tulee, äsken tuli neljäs joten otin ja sammutin facetime.n jos se nyt kummittelee kun sitä ei kuitenkaan tule käytettyä.
Viimeksi muokannut jomppeli, 30.4.2012 klo 19.12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Näköjään jokainen tullut viesti on tullut mulle laskuun. (kävin äsken omilta sivuilta katsomassa) Mitähän tässä nyt pitäis tehdä? Olen yhden kerran jo laittanut iMessagen pois päältä ja odottanut vähän aikaa ja sitten laittanut päälle ja silti näitä viestejä tulee. Aikoinaan kun koko iMessage tuli niin se aktivoitui sillä sekunnilla kun täppäs iMessagen päälle. Ja nyt tipahti jälleen taas samainen viesti reg-resp. iMessage asetuksiin kun menen niin lukee odotetaan aktiointia. Olen sammuttanut iPadista iMessagen jos se jotenki häiritsi mutta nähtävästi ei ole mitään vaikutusta. Ei kovinkaan kiva kun laskua kertyy koko ajan lisää ja lisää palvelun aktivoinnista joka jo on toiminnassa mutta ei silti halua ymmärtää että se on toiminnassa.
edit. Nyt lukee että aktivointi epäonnistui silti iMessage on täydessä toiminnassa. Noh samapa tuo jos toimii eikä enään tule noita viestejä laskuun turhaan.
Viimeksi muokannut jomppeli, 30.4.2012 klo 21.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllästyin epäonnistumiseen joten googletin hieman ja kun painaa kumoa siinä kohtaa kun tulee viesti että operaattorisi saattaa laskuttaa aktivointi viestistä niin iMessage alkaa toimimaan sähköposti osoitteen kautta jota itse käytän jokatapauksessa kun iPadillä myös lähettelen imessage viestejä. Laskua kerkes silti kertyä melkeen pari euroa kun se yritti aktivoida puhelinnumerolle tuota imessagea.
DigiMon kirjoitti:Minulla teki samaa kun erehdyin pari päivää sitten ottamaan iMessagen pois päältä. Kun laitoin sen uudestaan päälle, vastausviestejä kertyi kymmenkunta puhelimeen... Joutuukohan näistä vastauksista maksamaan, ja onko puhelin joka kerta yrittänyt lähettää uuden aktivointiviestin..? Operaattorina Sonera.
Vastaanotetuista viesteistä ei tule laskua, lähtevistä kyllä.
Tästä koko hässäkästä täytyy nyt kyllä antaa vähän pyyhkeitä Applelle. Apple nimittäin haluaa päästä halvalla ja yrittää kiertää operaattoreiden interworking-laskutusta (viestithän tulevat ulkomailta) käyttämällä erittäin epämääräisiä ja epäreiluja reittejä noille viesteille (tästä syystä noita haamuviestejäkin saattaa syntyä, koska signalointi on mitä sattuu). Lienee vain ajan kysymys, milloin isommat operaattorit hermostuvat lopullisesti Applen toimintaan ja blokkaavat koko liikenteen.
Taisin puhua ohi NDA:ni, mutta sen verran korpeaa Applen toiminta.
Viimeksi muokannut vemssi, 8.5.2012 klo 11.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.