Ehkä se kuitenkin soveltuu matkailuvälineeksi - sillä käsittääkseni kuitenkin saa itsensä siirrettyä paikasta toiseen? Tietysti kulkuväline valitaan tarpeiden mukaan - mutta eivätkö esimerkiksi asioiden hoitamisessa tarpeelliset paperit ja tositteet kulje mukana pyörän laukuissa, joita lienee ainakin tarjolla melkoinen valikoima? Itse laitteen hyödystä kuljetusvälineenä olen kyllä jokseenkin samaa mieltä - hankala etenkin kun sää ei aina ole aurinkoinen.Jamac kirjoitti:Ei ole. Kyllä se on pääsääntöisesti ihan huvi(ajo)väline. Pelkät (turvallisuutta lisäävät) ajovarusteet on sellaisia, että suurinpiirtein kaiken järkiperusteisen touhun, asioidenhoitamisen, yms. voi unohtaa.arisel kirjoitti:Moottoripyörä on yleisillä teillä paikasta toiseen liikkumis- ja kuljetusväline siinä kuin kaikenlaiset autot, polkupyörät ja mopotkin.
Huviajelua vastaan minulla ei ole sinänsä mitään - vain viattomien sivullisten kiusaamista ja vaarantamista.
Varsinainen asianihan olikin se, että yleiset tiet ovat paikasta toiseen siirtymistä varten - eivät muita vaarantavaa nautiskelua varten. Minulle on ihan sama, vaikka joku moottoripyöräilijä kaahaa ulos tieltä, kunhan viattomat eivät kärsi; loppujen lopuksi onkin vain hyödyksi yhteiskunnalle, jos kaveri tappaa itsensä eikä ketään viatonta. Toki raadon korjaamisesta tulee kuluja, mutta yhden paskan poiskeräämiskulut ovat pienemmät kuin useamman uhrin.Jamac kirjoitti:Ei ole. Autolla ajaminen on tyystin erilaista kuin mp:llä ajo. Yksinkertainen ero on esimerkiksi siinä, että autoillessa voi miettä vaikka työasioita tai vapaa-ajan asioita. Mp:llä ajasessa ei voi tehdä kumpaakaan, tai muuten alkaa ns. tapahtumaan.arisel kirjoitti:ei ole tarkoitus olla viihdettä, vaan tarkoitus on mennä jonnekin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sama pätee kaahaaviin autoilijoihin ja kaikenlaisiin rattijuoppoihin. Miksi sääliä, kun kaveri on itse valinnut kohtalonsa - usein itsepäisesti jatkaen holtitonta ajotapaa, vaikka häntä olisivat läheiset varoitelleet tai jopa viranomaiset asiaan puuttuneet.
Pahoittelen jyrkkää sävyä, mutta - miksi sääliä, kun kaveri tosiaan itse valitsee kohtalonsa. Olen muutenkinn kuolemantuomion kannalla monessa asiassa, ja tällaisissa tapauksissa kaahaaja on itse valinnut sen.
No hyvä, vastedes voinkin sanoa vakuutusten kalleutta valittaville motoristeille, että ovat väärässä.Jamac kirjoitti:Ei muuten ole. Tietenkin jos ostaa kallainta uutta ja tehokkainta kaskovakuutuksilla, niin totta kai hintaa saa kulumaan. MIkään pakko ei ole. Sporttinen moottoripyörä maksaa 1500-2000 euroa, kortti tonnin ja ajovarusteet tonnin. Tämän jälkeen liikennevakuutus noin 300-400 euroa vuodessa, 3 litraa öljyä 6000 km:n välein ja bensat 4,5-6,5 litraa / 100km.arisel kirjoitti:Harrastukset usein maksavat - ja moottoripyöräily on erityisen kallis harrastusmuoto;
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kas, aiheeseen sopiva uutinen:
Motoristi ajoi kovaa ylinopeutta Iitissä
..nopeudekseen mitattiin Tillolan kohdalla 162 kilometriä tunnissa.