Tähän ei liene paljon lisättävää.Mac-käyttäjät ”pehmeitä kohteita”
Sophos esittää Mac-käyttäjistä rankan vertauksen. Heidät rinnastetaan sukupuolitauti klamydian kantajiin. Heitä kun on arviolta 20 prosenttia nuorisosta, ja suurin on tartunnastaan tietämättömiä, koska oireita ei ole. Silti tauti voi aiheuttaa vakavia seurauksia ja oireettomat kantajat levittävät tautia suojaamattomassa seksissä.
Windows-käyttäjille Mac-käyttäjä voi olla riskialtis kaveri. Jos Mac-kaveri antaa usb-muistitikun, kannattaa olla varuillaan. Toisaalta Sophos kertoo, että monet löydetyt pc-haitakkeet ovat ikivanhoja, joten ne ovat Windows-koneiden tietoturvaohjelmistoille tuttua kauraa siivottavaksi.
Verkkorikolliset tietävät Sophosin mukaan, että Mac-koneissa harvoin on virustorjuntaa. Niinpä he käyttävät niitä tarkoituksellisesti ”pehmeinä kohteina”. Rikolliset lähtevät myös siitä, että Macien omistajat ovat keskivertoa vauraampia, joten heiltä voi hyvinkin irrota mukavasti rahaa kiristämällä. Siihen riittää jopa pelkkä pelottelu ilman haittaohjelmaa.
Sophos neuvoo Mac-käyttäjiä olemaan yhteiskunnan vastuuntuntoisia jäseniä. Pitäisi huolehtia siitä, että koneella ei uinaile mitään haittaohjelmia. Menetelmänä on tietenkin käyttää virustorjuntaohjelmaa ja pitää se ajan tasalla. Ohjelmia imuroidessa ja liitetiedostoja avatessa on oltava valpas.
Mac-käyttäjät ”pehmeitä kohteita”
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac-käyttäjät ”pehmeitä kohteita”
Viesti Kirjoittaja melare »
-
Re: Mac-käyttäjät ”pehmeitä kohteita”
Viesti Kirjoittaja pallo »
^ Voiko tästä vetää jonkin päätelmän klamydian ja Macin välille jopa? Siis, että 20-vuotiaalla nuorella Macin käyttäjällä on klamydia - tai että 20-vuotiaalla sukupuolitautipolin asiakkaalla on Mac? Ne, joilla ei ole Maccia tai klamydiaa ovat siis ainakin epäilyttäviä.
Viimeksi muokannut pallo, 2.5.2012 klo 16.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kalanen »
Oli äärettömän köpö vertaus, vaikka siinä asiaa onkin.
Terve järki ja palomuuri laskivat kaksi virusta/haittaohjelmaa läpi noin viidentoista PC-vuoden aikana.
Olikos macin palomuuri peräti oletuksena pois päältä?
Terve järki ja palomuuri laskivat kaksi virusta/haittaohjelmaa läpi noin viidentoista PC-vuoden aikana.
Olikos macin palomuuri peräti oletuksena pois päältä?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä ainakin oon niin pehmee, että mua klamydian kantajaan vertaamisen saa mut ryntäämään Sophoksen asiakkaaksi... tai sitten ehkä en.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Sophoxella olis täten mahdollisuus iskeä kaksi kärpästä yhdellä iskulla - kouluttakoon lääkereitä myyntimiehixi tai toisinpäin.MacFinn kirjoitti:Minä ainakin oon niin pehmee, että mua klamydian kantajaan vertaamisen saa mut ryntäämään Sophoksen asiakkaaksi... tai sitten ehkä en.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka