Juice93 kirjoitti:Olen miettinyt, josko joskus hommaisi itsekin iPhonen, mutta onneksi keksinkin tämän topicin. Tuohan on ihan surkeaa, jos joka yö täytyy akkua ladata! Ei taida tietenkään olla ainut älypuhelin, jossa on samanlainen ongelma...
Sen verran pitäisi minun kriteereillä akun kestää, että sillä pärjäisi pe-aamusta ma-iltaan ilman latausta kohtuullisella käytöllä (tarkoittaa kymmenkunta tekstaria ja viitisen minuuttia puheluja päivässä, + satunnainen kalenterin tsekkaus).
Onko iPhonen akulla mitään toiveita kestää tuollaisella käytöllä viikonlopun yli?
Entä onko kenelläkään kokemuksia sellaisista lisäkuorista, joihin on integroitu lisäakku? Tuoko se kuinka suuren parannuksen käyttöaikaan?
Ehkä iPhone on sinulle väärä valinta, jos tosiaankin kaipaat puhelinta ainoastaan puheluiden, tekstareihin ja satunnaiseen kalenterin tarkisteluun? Mikä tahansa Nokian alle sadan euron rousku tekee tuon ja paljon enemmänkin, ja akku saattaa kestää viikonkin.
Itse joudun lataamaan niin uusinta iPhonea kuin uusinta iPadiakin joka yö, ja olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen. Käyttökin on varsin kovaa molemmissa laitteissa. Mutta sähköä onneksi riittää ainakin toistaiseksi, kop kop
Uusia lukemia. Latasin aamulla täyteen ennen töihin lähtöä ja:
Käyttö 4 tuntia
Valmiudessa 13h, 50min
Akkua jäljellä 32%.
Mikäs se temppu oli kun jotkut olivat saaneet akun iTunesin kautta paremmaksi?
Viimeksi muokannut salmaster, 2.5.2012 klo 21.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Toinen lataus ja eka kerta 100% --- puhelin sammuu.. Mielestäni ihan OK lukemat, katsotaan paraneeko muutaman latauksen jälkeen. Tuossa 3 tuntia pelkkää pelaamista ja loput netin selaamista, muutama tekstiviesti ja 6min kestävä puhelu.
edit. Sähköpostit luuri hakee 15 min välein ja facebookissa kaikki mahdolliset pushit päällä mitä voi olla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jomppeli, 2.5.2012 klo 21.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jomppeli kirjoitti:Toinen lataus ja eka kerta 100% --- puhelin sammuu.. Mielestäni ihan OK lukemat, katsotaan paraneeko muutaman latauksen jälkeen. Tuossa 3 tuntia pelkkää pelaamista ja loput netin selaamista, muutama tekstiviesti ja 6min kestävä puhelu.
Miten saan tuotua helpoiten tuon kuvan omasta iPhonen valikosta tänne?
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
jomppeli kirjoitti:Toinen lataus ja eka kerta 100% --- puhelin sammuu.. Mielestäni ihan OK lukemat, katsotaan paraneeko muutaman latauksen jälkeen. Tuossa 3 tuntia pelkkää pelaamista ja loput netin selaamista, muutama tekstiviesti ja 6min kestävä puhelu.
Miten saan tuotua helpoiten tuon kuvan omasta iPhonen valikosta tänne?
Uppaat sen dropboxiin tai muuhun vastaavaan palveluun. Muuten menee tietokone hommiksi. Itse koen helpoimmaksi koneella laittaa kun niin harvoin tänne kuvia laittelen.
salmaster kirjoitti:Uusia lukemia. Latasin aamulla täyteen ennen töihin lähtöä ja:
Käyttö 4 tuntia
Valmiudessa 13h, 50min
Akkua jäljellä 32%.
Mikäs se temppu oli kun jotkut olivat saaneet akun iTunesin kautta paremmaksi?
Mitä tuo käyttö sisältää? Pelkkä lukema ei kerro yhtään mitään.
Heitän hatusta..
Puheluita olisiko noin 1,5h, sähköpostit tulee tunnin välein kolmelta eri tililtä. Facebookkia pikaisesti katsoen parin tunnin välein. Nettikäyttöä olisiko max. 30min. iMessageja ja tekstiviestejä noin 15-20.
Jep. Eli voitaneen sanoa, että kunnon käytöllä johon iPhone yleensä hankintaan niin akku kestänee sen aamun täydestä iltaan saakka ja sitten piuhaan taas. No toivottavasti päästään siihen. Nytkin tuo käyttö ei ollut normaalia keskimäärin vaan puheluita on yleensä noin tunti enemmän.
Juice93 kirjoitti:Olen miettinyt, josko joskus hommaisi itsekin iPhonen, mutta onneksi keksinkin tämän topicin. Tuohan on ihan surkeaa, jos joka yö täytyy akkua ladata! Ei taida tietenkään olla ainut älypuhelin, jossa on samanlainen ongelma...
Sen verran pitäisi minun kriteereillä akun kestää, että sillä pärjäisi pe-aamusta ma-iltaan ilman latausta kohtuullisella käytöllä (tarkoittaa kymmenkunta tekstaria ja viitisen minuuttia puheluja päivässä, + satunnainen kalenterin tsekkaus).
Onko iPhonen akulla mitään toiveita kestää tuollaisella käytöllä viikonlopun yli?
Entä onko kenelläkään kokemuksia sellaisista lisäkuorista, joihin on integroitu lisäakku? Tuoko se kuinka suuren parannuksen käyttöaikaan?
Ehkä iPhone on sinulle väärä valinta, jos tosiaankin kaipaat puhelinta ainoastaan puheluiden, tekstareihin ja satunnaiseen kalenterin tarkisteluun? Mikä tahansa Nokian alle sadan euron rousku tekee tuon ja paljon enemmänkin, ja akku saattaa kestää viikonkin.
Itse joudun lataamaan niin uusinta iPhonea kuin uusinta iPadiakin joka yö, ja olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen. Käyttökin on varsin kovaa molemmissa laitteissa. Mutta sähköä onneksi riittää ainakin toistaiseksi, kop kop
Totta, tuollaisella käytöllä ei iPhonesta olisi mitään iloa. Lähinnä pohdin viikonlopun matkusteluja, jolloin puhelimen käyttöä voisi rajoittaa "normaaliksi". Muuten varmaan ominaisuudet tulisivat paremmin käyttöön. Pihistelemällä tuohon siis on mahdollista päästä?
Voi kyllä olla, että peruspulikka on kuitenkin ainut vaihtoehto, kun en uskaltaisi ottaa puolen tonnin puhelinta mukaan minnekään pyörälenkeille... Applelta on turha odottaa mitään, mutta jospa Noksu julkaisisi iskunkestävän Lumian... Pitää vielä vähän vertailla ennen päätöksiä.
Juice93 kirjoitti:Totta, tuollaisella käytöllä ei iPhonesta olisi mitään iloa. Lähinnä pohdin viikonlopun matkusteluja, jolloin puhelimen käyttöä voisi rajoittaa "normaaliksi". Muuten varmaan ominaisuudet tulisivat paremmin käyttöön. Pihistelemällä tuohon siis on mahdollista päästä?
Voi kyllä olla, että peruspulikka on kuitenkin ainut vaihtoehto, kun en uskaltaisi ottaa puolen tonnin puhelinta mukaan minnekään pyörälenkeille... Applelta on turha odottaa mitään, mutta jospa Noksu julkaisisi iskunkestävän Lumian... Pitää vielä vähän vertailla ennen päätöksiä.
Akkua voi säästää ottamalla pois paikannuksen (et tarvitse sitä puhumisessa tai tekstareissa), 3G:n (sama juttu) ja wifin (niinikään sama) ja tietenkin esim. Push-toiminnon.
Lisäksi on näitä mukana kulkevia akkuja, joista voi ladata (Hypermac ja muita).
Juice93 kirjoitti:Totta, tuollaisella käytöllä ei iPhonesta olisi mitään iloa. Lähinnä pohdin viikonlopun matkusteluja, jolloin puhelimen käyttöä voisi rajoittaa "normaaliksi". Muuten varmaan ominaisuudet tulisivat paremmin käyttöön. Pihistelemällä tuohon siis on mahdollista päästä?
Akkua voi säästää ottamalla pois paikannuksen (et tarvitse sitä puhumisessa tai tekstareissa), 3G:n (sama juttu) ja wifin (niinikään sama) ja tietenkin esim. Push-toiminnon.
Lisäksi on näitä mukana kulkevia akkuja, joista voi ladata (Hypermac ja muita).
Onkos kellään ollu ongelmia että 4s boottaa itsestään ylös aina kun sen sammuttaa akun varassa(pysyy sammuksissa jos latauksessa mutta käynnistyy heti kun johdon irroittaa), itsellä ilmeni tällainen ongelma tuossa jokin kuukausi sitten, ja myös samalla akun kesto tippui päivään ja käyttö ja valmius ajat olevat lähes identtisiä, vaikka luuri olisi tunteja käyttämättä. Nopealla googletuksella maailmalla ollut täysin samaa vikaa.
Tässä yks thredi missä täysin sama vika, enemmänkin löytyi ja kaikki oli nyt 2012 alkuvuodesta luureissa jotka toiminut aikasemmin ok, niinkuin omakin, ilmeisesti HW vika ja pitää roudata luuri Elisalle... https://discussions.apple.com/thread/36 ... 0&tstart=0
Kyllä se pelaaminen tuntuu olevan ainut joka syö akkua reippaasti tässä 4S luurissa. Nyt pelaamatta lainkaan. 91% akkua jäljellä ja 44min käyttöä ja 11tuntia, 36min valmiudessa. Lisään huomen aamulla/päivällä tähän samaan mitä lukemia näyttää silloin.
edit.
69% akkua jäljellä
1 tunti, 45 min käyttöä
1 päivä, 4 tuntia valmiudessa
Edelleen pelaamatta.
edit2. 50% akkua jäljellä
2 tuntia, 53min käyttöä
2 päivää, 0 tuntia valmiudessa
edit3. Noniin loppuihan se akku viimein. Käyttöön kuului facebook,mail,soittamista,viestejä,kuvien ottamista ynm. Enkä yrittänyt säästellä akkua mitenkään muuten kuin olin pelaamatta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jomppeli, 7.5.2012 klo 20.18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
5.1.1 myötä akun tilanne on vaan huonontunut ja itseasiassa nyt jo niin paljon, että häiritsee. Latasin laitteen 5 tuntia sitten ja tulos:
Käyttö 2h,4min
Valmiudessa 5 tuntia
Käyttöä: Puheluita kaksi ja kaikki yhteensä max. 30min. Muu käytön aikainen on ollut Facebookissa ja pari sähköpostia+ meilit hakee 1 tunnin välein.
Ja akkua jäljellä 68% ! Tämä ei enää ole normaalia Ja tämä alkoi heti kun latasin uusimman päivityksen. Ei olisi pitänyt
EDIT: Tein nyt hard resetin ja lataan akun täyteen. Sen jälkeen aion antaa akun mennä loppuun ennenkuin lataan jotta näen tosiasiallisen akun keston. Luin toisaalta, että alussa prosentit saattaa mennä vauhdillakin ja sitten 20-30% prosentit kuluu huomattavasti hitaammin. Eli miten asia on muiden mielestä?
Viimeksi muokannut salmaster, 10.5.2012 klo 20.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites? Sammutteleeko porukat ohjelmia välillä, vai pyöriikö jollain aina viestit, puhelut, face yms.. itse latasin tänään tuon uusimman päivityksen olisiko ollut 10:00 ja nyt vasta latauksessa (noin. 20.00). Olen koittanut sammuttaa ohjelmia sen mukaan mitän en käytä. Mites ihmiset otatte kuvakaappaukset iPhonesta? Pari päivää vasta iPhonea käyttäneenä.
EDIT: toistesta ketjusta löyty tuo kuvakaappaus.
Viimeksi muokannut Juh0`, 10.5.2012 klo 20.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juh0` kirjoitti:Mites? Sammutteleeko porukat ohjelmia välillä, vai pyöriikö jollain aina viestit, puhelut, face yms.. itse latasin tänään tuon uusimman päivityksen olisiko ollut 10:00 ja nyt vasta latauksessa (noin. 20.00). Olen koittanut sammuttaa ohjelmia sen mukaan mitän en käytä. Mites ihmiset otatte kuvakaappaukset iPhonesta? Pari päivää vasta iPhonea käyttäneenä.
Moi,
En juurikaan sulje sovelluksia erikseen vaan ne jää taustalle. Facebookin otan kyllä aina pois, ainoa poikkeus. Mutta käsittääkseni näillä ei ole merkitystä akun kestoon jos viestit-puhelut jne jää taustalle kunhan sinne ei jää sovellusta joka toimiessaan käyttää paikannusta.
Onnea uuden iPhonen johdosta! Tämä on hyödyllinen foorumi jota kannattaa seurata
Itellä akun kesto on parantunut kummankin päivityksen jälkeen. Viimisimmän päivityksen jälkeen akku ladattu täyteen ja nyt näyttää:
Käyttö 3h
Valmiudesssa 2vrk20h
Itellä akun kesto on parantunut kummankin päivityksen jälkeen. Viimisimmän päivityksen jälkeen akku ladattu täyteen ja nyt näyttää:
Käyttö 3h
Valmiudesssa 2vrk20h
akkua jäljellä 40%.
Millaista käyttöä on ollut tuon aikana?
Yöllä nukkumaan mennessä latasin siis täyteen ja nyt aamulla kun heräsin niin akkua mennyt 6%. Pitää alkaa harkita viemistä huoltoon pikkuhiljaa. Jotkut saa aivan hyviä tuloksia akun kestolle ja joillakin on sitten ongelmia enemmän. Kyllähän tähän täytyy muutos tulla.
No katson nyt kauanko tämä akun varaus kestää todellisuudessa.
salmaster kirjoitti:Yöllä nukkumaan mennessä latasin siis täyteen ja nyt aamulla kun heräsin niin akkua mennyt 6%. Pitää alkaa harkita viemistä huoltoon pikkuhiljaa. Jotkut saa aivan hyviä tuloksia akun kestolle ja joillakin on sitten ongelmia enemmän. Kyllähän tähän täytyy muutos tulla.
No katson nyt kauanko tämä akun varaus kestää todellisuudessa.
Eihän tuossa ole yhtään mitään ihmeellistä, ellet sitten nukkunut kahden tunnin unia. Kyllä kymmenenkin prosenttiyksikköä minulla kuluu yön aikana.