Olen lopun kyllästynyt Documents- ja muihin kansioihini, joihin on vuosien varrella rakentunut vaikka minkälaisia hakemistohierarkioita ja epämääräisiä tiedostoja. Ärsyttää, kun kaikki on levällään ja mitään ei löydä. Aina kun lataa uuden tiedoston, niin pitää miettiä, mihin sen tallettaisi.
Minulle on tullutkin viime aikoina pakkomielteeksi:
1. Laittaa kaikki asiat pilveen.
2. Piilottaa koko ahdistava hakemistohärdelli.
Olen tulossa tämän suhteen jo lähes maaniseksi. Aikaisemmin jo siirsin tieteelliset dokumentit Mendeleyhin ja e-kirjat calibreen. Lisäksi päiväkirjat One Dayhin. ByWordilla voi hoitaa teksti- ja Markdown-dokumentit OS X:ssä ja iPhonessa.
Viime yönä nukuin noin 1,5 tuntia ja sitten heräsin aika pirteänä. Keksin alkaa tutkia, miten saisin vielä loputkin tiedostoni pilveen ja iTunes-tyylisen ohjelman hallittavaksi. Pilveä! Tageja! Hakuja! Ei mitään hakemistohierarkioita! Muahaha!
No, yön aikana keksin laittaa muistiinpanoni Notational Velocity ALT:iin (nvALT), joka synkronoi Simplenoten kautta iPuhelimeen. No, sen jälkeen pitikin jo lähteä töihin.
Nyt olen tutkimassa, että mihin ohjelmaan saan tungettua kaikki loput epämääräiset dokumentit, kuvat ja muut tiedostot. Evernote kuulostaa ikävältä pöhöttyneeltä systeemiltä, mutta se on melkein ainoa, joka osaa synkronoida vastaavan iOS-sovelluksen kanssa. Together ja EagleFiler kuulostavat mielenkiintoisemmilta muuten. Ehkä ne saisi Dropboxin kanssa toimimaan jotenkin.
Esimerkiksi Togetherin idea on seuraavanlainen, eli vähän kuin iTunes kaikenlaisille dokumenteille.
http://reinventedsoftware.com/together/
Muahaha! Kohta minulla ei enää ole ollenkaan niitä rasittavia kansiohierarkioita ja pääsen tiedostoihini käsiksi kaikilla iLaitteillani!