arttula kirjoitti:
Kas. Ymmärrät asian pointin - ehkä. Monet perustavat yrityksen, vaikka se ei suoraan lupaakaan kultaa ja mirhamia. Ajan saatossa he kitkuttavat, ottavat muutaman työntekijänkin, kuten sinäkin voisit ottaa klapibusinekseen. He investoivat, ostavat yhä parempia klapikoneita, ehkä jopa metsätyökoneita. Hei siis ottavat riskin, koska uskovat tulevaisuudessa pärjäävänsä paremmin. Sitten tulee suuri muutos: Valtio määrää klapeille ilmastollisista syistä korkeamman veron. Kauppa alkaa kärsimään. Pakko tehdä jotain. Keinot ovat vähissä: joko sulkea firma kokonaan, myydä tappiolla koneet pois (niistä on velkaa vielä), maksaa 10 vuotta velkoja pois. Tai irtisanoa 1-2 hyvinä aikoina palkattua työntekijää, koska valtio suuressa viisaudessaan on tehnyt työllistämisen varsin kalliiksi Suomessa. Kumman sinä tekisit tuossa tilanteessa ?
Ja tämä on ihan reaalimaailmaan sijoittuva mahdollisuus. Eikä aina tarvitse vedota suuryrityksiin. Suurin osa Suomen duunareista työskentelee pienissä tai keskisuurissa yrityksissä.
Sehän se. Suuria firmoja vastaan on mahdotonta kilpailla hinnalla. Itse olen miltei aina ollut suurissa firmoissa hommissa. Esimerkkinä posti tai nokia. Klapibisnes ei kannata mitenkään. Ellen ala tekemään sitä nykyisen työn ohessa. Tällöin voisi kilpailla hinnalla tai sitten tekisin vaihtotaloutta. Työntekijöistä jotuu maksamaan veroa ja kulua liikaa. 1000€ palkka tuottaa sen toisen 1000€ kulun firmalle. Työntekijä maksaa siitä veron ja menee kauppaan ostamaan ruokaa josta maksaa taas veron. Tuo klapikauppa idea. Minun pitäisi myydä vähintään 20-30 pinomottia päivässä, että homma kannattaisi. Mihin minä ne 900 mottia säilöisin
Peitsamo kirjoitti:Joskus miettinyt tuota klapibisnestä. Kerran satuin käymään keskustelua erään alan yrittäjän kanssa ja taisi todeta, että huomioiden puuston vuotuinen kasvu, olisi täällä etelässä 80-90 hehtaaria riittävä tilkku, jotta päästäisiin kohtuulliselle elintasolle. Sen verran tuota palstaa löytyy, että metsänhoitoyhdistyksen jäseniä ollaan. Vielä pitäisi saada hamstrattua pikkaisen lisää, jotta oltaisiin tuolla 100 hehtaarin kulmilla
Sehän se. Kun on tehnyt jonkin aikaa tuota niin puut loppuisi joskus kesken. Siksi sitä metsää pitäisi olla reilusti.
adele kirjoitti:"Mikään täällä ei kannata"-lauseesta päästään aluepolitiikkaan. Tällaisen maan pitäminen väkisin, suurella rahalla, asuttuna on rahojen tuhlaamista. Kaikenlainen "elvyttävä" siltarumpupolitiikka on lopetettava. Jokainen valitkoon missä asuu, mutta jos valitsee korven, valitsee samalla omavoimaisen elämäntavan.
Eli jos muuttaisimme kaikki Tampereen eteläiselle puolelle niin mitä tekisimme lopulle maalle? Sitä ei saataisi edes pakolla aikaan. Suomalainen suostuu maksamaan polttoaineesta vaikka 5€ litra, mutta täällä metässä asuvia 4miljoonaa ei saa muuttamaan edes armeija. Ilman meitä böndejä Helsinki rapistuisi ja siellä tulisi kylmä ihmisille puhumattakaan nälästä. Vaikka Suomi leikattaisiin kahtia kuten Korea niin veikkaisin Pohjoisin pärjäävän paremmin.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.