iPhone 5 saapumisaikaspekulointia
-
Re: iPhone 5 saapumisaikaspekulointia
Viesti Kirjoittaja tjarvine »
-
Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »
2048 x 1536 (4:3) ja iPhonessa 960 x 640 (3:2).. Aika vaikea tuosta on yhteensopivuutta kehittää, jos haluaa säilyttää kummankin laitteen kätevimmän kuvasuhteen, vai?tjarvine kirjoitti:Mikäs resoluutio uudessa ipadissa on?! Eiköhän se iphone 5:sen reso jotenkin sen kanssa tuu yhteensopivaksi.
-
Viesti Kirjoittaja tjarvine »

-
Viesti Kirjoittaja TPV »
Samaa mieltä. Rouvan Galaxy S II:sta hiplatessa rupeaa iPhonen piskuinen 3,5" ruutu näyttämään aika ankean pienelle. Minun mielestäni 4" on liian vähän. Jos siihen kokoon jäädään, vaihdan merkkiä.mikaw_ kirjoitti:Jos ei tule vähintää 4" näyttöä, tai vaihtoehtoisesti jotain "hologramminäyttöä" niin itse ainakin siirryn muihin valmistajiin.
Aika on ajanut Applen miniatyyri-näytön ohi.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Nämä on näitä makuasioita. Itse en yhtään isompaa puhelinta kyllä enää haluaisi. Eli näyttöä voi kasvattaa nykyisten ulkomittojen mukaan, mutta ei enää muuten isommaksi haluaisi puhelinta. Nuo Samsungin puhelimetkin alkaa olemaan sellaisia halkoja, että pitää kohta joku oma laukku niille olla. Kädessäkin niitä on hankala kokonsa vuoksi jo pitää. Eikös kännykän tarkoitus ole olla sellainen, että se on helppo pitää mukana ja sitten ne tietokoneet ja padit erikseen.TPV kirjoitti:Samaa mieltä. Rouvan Galaxy S II:sta hiplatessa rupeaa iPhonen piskuinen 3,5" ruutu näyttämään aika ankean pienelle. Minun mielestäni 4" on liian vähän. Jos siihen kokoon jäädään, vaihdan merkkiä.mikaw_ kirjoitti:Jos ei tule vähintää 4" näyttöä, tai vaihtoehtoisesti jotain "hologramminäyttöä" niin itse ainakin siirryn muihin valmistajiin.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
+1Cathi777 kirjoitti:Nämä on näitä makuasioita. Itse en yhtään isompaa puhelinta kyllä enää haluaisi. Eli näyttöä voi kasvattaa nykyisten ulkomittojen mukaan, mutta ei enää muuten isommaksi haluaisi puhelinta. Nuo Samsungin puhelimetkin alkaa olemaan sellaisia halkoja, että pitää kohta joku oma laukku niille olla. Kädessäkin niitä on hankala kokonsa vuoksi jo pitää. Eikös kännykän tarkoitus ole olla sellainen, että se on helppo pitää mukana ja sitten ne tietokoneet ja padit erikseen.TPV kirjoitti:Samaa mieltä. Rouvan Galaxy S II:sta hiplatessa rupeaa iPhonen piskuinen 3,5" ruutu näyttämään aika ankean pienelle. Minun mielestäni 4" on liian vähän. Jos siihen kokoon jäädään, vaihdan merkkiä.mikaw_ kirjoitti:Jos ei tule vähintää 4" näyttöä, tai vaihtoehtoisesti jotain "hologramminäyttöä" niin itse ainakin siirryn muihin valmistajiin.
Galaxy S II on lisäksi sen liian suuren kokonsa lisäksi myös aivan älyttömän lelumainen / muovinen keveydestä johtuen. Eli toivottavasti pysyvät lasissa ja / tai alumiinissa.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Sinney »
Itse olen odottavaisella kannalla tulevan iPhonen suhteen (kuten jo tuossa aikaisemmin kirjoittelin) enkä ainakaan tällä hetkellä ole ajatellut vaihtaa merkkiä. iPhone on kuitenkin käytettävyydeltään niin luotettava ja itselle sopiva, että kyllä ihmeitä pitäisi tapahtua jos tuleva puhelimeni ei olisi the new iPhone.
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
iPhone 4:ssä ja 4S:ssä ei ole nimeksikään alumiinia, se runko on ruostumatonta terästä.MasBe kirjoitti:Eli toivottavasti pysyvät lasissa ja / tai alumiinissa.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Se ja sama, viittasin siis iPad / iPod takakuoreen, josko saisivat tuon muotoilun ja materiaalin iPhoneenkin.nokiastream kirjoitti:iPhone 4:ssä ja 4S:ssä ei ole nimeksikään alumiinia, se runko on ruostumatonta terästä.MasBe kirjoitti:Eli toivottavasti pysyvät lasissa ja / tai alumiinissa.
Materiaalista en pysty sanomaan, mutta kuitenkin. Jämäkkyys ja paino tuovat sen laadun tunteen (toki rajansa kaikella).
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja TPV »
Makuasia, kyllä. Omasta mielestäni kyse ei kuitenkaan ole enää pelkästä puhelimesta. Itse käytän "puhelintani" puhumiseen vain murto-osan siitä, mitä muihin toimintoihin. Surffaan mm. paljon netissä, viestittelen, kuuntelen musaa, yms. iPadia ei viitsi raahata mukana joka paikkaan, vaan se on pääasiassa kotona perheen yhteiskäytössä sohvasurffailulautana ym. ja se on liian iso jatkuvasti mukana kuljeteltavaksi. GS2:n kokoinen luuri kulkisi vielä mukana mukavasti ainakin itselläni. iPhonen näytön tarkkuus toki pelastaa jotain, mutta koolla on kuitenkin väliä, itselleni.Cathi777 kirjoitti:Nämä on näitä makuasioita. Itse en yhtään isompaa puhelinta kyllä enää haluaisi. Eli näyttöä voi kasvattaa nykyisten ulkomittojen mukaan, mutta ei enää muuten isommaksi haluaisi puhelinta. Nuo Samsungin puhelimetkin alkaa olemaan sellaisia halkoja, että pitää kohta joku oma laukku niille olla. Kädessäkin niitä on hankala kokonsa vuoksi jo pitää. Eikös kännykän tarkoitus ole olla sellainen, että se on helppo pitää mukana ja sitten ne tietokoneet ja padit erikseen.TPV kirjoitti:Samaa mieltä. Rouvan Galaxy S II:sta hiplatessa rupeaa iPhonen piskuinen 3,5" ruutu näyttämään aika ankean pienelle. Minun mielestäni 4" on liian vähän. Jos siihen kokoon jäädään, vaihdan merkkiä.mikaw_ kirjoitti:Jos ei tule vähintää 4" näyttöä, tai vaihtoehtoisesti jotain "hologramminäyttöä" niin itse ainakin siirryn muihin valmistajiin.
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Mutta jos seuraavaan iPhoneen isompaa näyttöä tulee saataville niin en pane vastaankaan. Ja niinkuin yllä jo mainittiin, älypuhelin ei ole pelkkä puhelin. Jos tahtoo puhelimen niin voi ostaa pienen zippo taskussa kulkevan kahdenkymmenen euron nokian. Älypuhelin nykyisine ominaisuuksineen on mukana kulkeva tietokone joten ei sen tarvitse niin pieni laite olla. Nettiselailu, pelailu yms "ei puhelin toiminnot" ovat aina hauskempia ja antoisampia jos näyttöala on isompi.
Itselleni olisi hyvä sellainen iPadin ja iPhonen väimaastossa oleva laite joka ei ole liian iso taskuun kuten pädi, ei niin pieni kun iPhone, mutta sillä voi myös soittaa. Tuleeko mieleen jotain? Tulee, nimittäin Galaxy Note. Sen ainoa ongelma on se, ettei siinä ole iOSää eikä muita loistavia Applen palveluita/ohjelmistoja
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
e. typo
-
Viesti Kirjoittaja Jim Tonic »
Apple valmistaa ensin noin miljoona laitetta ja toimittaa ne liikkeisiin että lanseerauksessa on myytävää.
Lanseerausajankohdasta minulla ei ole tietoa mutta menee vrmaan Syyskuulle.
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Yllättäen HTC One X ja Samsung Galaxy S3 ovat juurikin tarkalleen n. 70mm leveitä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://www.sw-box.com/media/catalog/pro ... one_51.jpg
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Hmm... Mielenkiintoistahonpsu kirjoitti:Mittasin tuon vuotaneen iHärpättimen (tai minkälie laitteen) osan kun tiedossa on sen pienen HF-liittimen ja kuulokeliittimen mitat. Tulokseksi tuli n.70mm vähimmäisleveys tulevalle laitteelle. "Dock"-liitin pienenisi n. puolella 10mm levyseksi.
Yllättäen HTC One X ja Samsung Galaxy S3 ovat juurikin tarkalleen n. 70mm leveitä.
http://www.sw-box.com/media/catalog/pro ... one_51.jpg
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sinney »
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
No. Onhan se aika iso.Sinney kirjoitti:Oijoi, jos tuo leveys pitäisi paikkaansa niin aika makoisan kokoinen olisi. Työkaverilla on tuollainen One X ja täytyy myöntää ettei ole ollenkaan hassumman näköinen/tuntuinen kokonsa puolesta. Me gusta.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta, toivottavasti tuovat myös 3,5" näytöllä optimoidun pienen mallin (pituutta pois, ja paksuutta pois, leveydestä ei taida saada) niin on sitten mistä valita.
Applen yhden puhelimen malli alkaa rasittamaan markkinoiden valloitusta ennen pitkää. Ja 4,8" malli ei todellakaan ole joka käyttäjän puhelin.
Kuva kokoerosta - iPhone vastaa aikalailla pelkän 4,8" näytön kokoa:
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://i-cdn.phonearena.com/images/revi ... -4S-01.jpg
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja anemo77 »
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Epäilen kovasti, että näyttö tulisi isommaksi vielä. Eihän sitä tiedä. Ulkonäkö tosin tulee jotenkin varmaan muuttumaan. En myöskään näe järkeä tossa Dockissa, joka näyttää 4 viimeisintä ohjelmaa..niko_n kirjoitti:Mun veikkaus on että uudessa iphonessa on 4 tuuman näyttö, 8:5 kuvasuhteella. Näytön alareunaan laitetaan Dock, jossa näkyy 4 viimeisintä ohjelmaa/appia.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »
http://yle.fi/uutiset/apple_suurentaa_i ... oa/6099543
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Nettiä varten on omat lelut ja pakolliset pikatsekkaukset onnistuvat hyvin 3.5" näytöltäkin. Oma käyttö kun on puhumista,viestit,maili, jotain ohjelmia ja sitten tietysti netistä net "missä se oli" "milloin se oli" jne.
Ei kai kukaan nyt huvikseen kännykällä surffaa jos on yli 10" näyttöäkin lähellä. Sinänsä hyvä jos sieltä tulee iso laatta niin ei mene rahaa
Koko etupuoli näyttöä niin 4" vielä menee jos fyysinen koko ei kasva N9/Lumia tyyliin. Design saisi muuttua reippaasti sillä kyllähän nää neloset näyttää aika rumilta uusien luurien rinnalla.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Minusta pienen näytön isoin ongelma on tekstin näppäileminen sisään, ja jossain webasivuilla pienten linkkien tökkäys sormella. Siksi valitsin itse isoruutuisen puhelimen. Tarkkuus ei siihen vaikuta; sekä ison että pienen näytön pitäisi olla tarkka.Sinney kirjoitti:Olen ylläolevien kanssa samoilla linjoilla. iPhonen nykyinen näytön koko riittää ainakin itselleni vallan mainiosti, sillä näyttö on niin tarkka. Tarkoitan siis tuolla sitä, että kuvakkeet jne voivat olla jonkin verran muiden laitteiden kuvakkeita pienempiä näytön huiman reson vuoksi. Jos ruudun koko tuosta kasvaisi ja samalla myös kuvakkeiden ja muun tilpehöörin määrä näytöllä, niin äkkiä näkymästä tulisi liian täyteen ahdettu.
Sehän ei ole mitenkään väistämätöntä, että kun on enemmän tilaa, niin siihen tungetaan liikaa sisältöä. Voi laittaa kohtuullisesti enemmän sisältöä, ja se sopii edelleen väljemmin kuin pikkunäyttöön.
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
Miksi sitten esim tuolla samsungin notella on hankala kirjoittaa? Iphonella luonnistuu paremmin.Sleepperi kirjoitti:Minusta pienen näytön isoin ongelma on tekstin näppäileminen sisään, ja jossain webasivuilla pienten linkkien tökkäys sormella. Siksi valitsin itse isoruutuisen puhelimen. Tarkkuus ei siihen vaikuta; sekä ison että pienen näytön pitäisi olla tarkka.Sinney kirjoitti:Olen ylläolevien kanssa samoilla linjoilla. iPhonen nykyinen näytön koko riittää ainakin itselleni vallan mainiosti, sillä näyttö on niin tarkka. Tarkoitan siis tuolla sitä, että kuvakkeet jne voivat olla jonkin verran muiden laitteiden kuvakkeita pienempiä näytön huiman reson vuoksi. Jos ruudun koko tuosta kasvaisi ja samalla myös kuvakkeiden ja muun tilpehöörin määrä näytöllä, niin äkkiä näkymästä tulisi liian täyteen ahdettu.
Sehän ei ole mitenkään väistämätöntä, että kun on enemmän tilaa, niin siihen tungetaan liikaa sisältöä. Voi laittaa kohtuullisesti enemmän sisältöä, ja se sopii edelleen väljemmin kuin pikkunäyttöön.
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
No kato samsungin uutuutta ja tuu sitten sanomaan mikä on rumaVklnuppi kirjoitti:
Koko etupuoli näyttöä niin 4" vielä menee jos fyysinen koko ei kasva N9/Lumia tyyliin. Design saisi muuttua reippaasti sillä kyllähän nää neloset näyttää aika rumilta uusien luurien rinnalla.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka