Tiedä sitten onko tämä jo yleisesti tiedetty mutta: hankin pari kuukautta sitten Soneralta kytky iPhone 4S:n ja aktivoin puhelimen ilman sim-korttia ja käytinkin pari viikkoa ilman sim-korttia. No nyt sitten lähden vuodeksi ulkomaille töihin ja rupesin kyselemään soneralta sim-lukituksen purkua. Olisi pitänyt maksaa ovh 899 - maksetut erät + 100 sakkoa.
Hain äsken 7:n euron saunalahden prepaid kortin ja hyvin toimii iPhonessa. Ei tämä näköjään ollut edes lukittunut. Liekö sitten se, että tein aktivoinnin ilman sim-korttia syynä.. Ovatko muut jo huomanneet aikaa sitten tälläisen erikoisuuden?
Soneran kytky iPhone 4S käyttöönotto ilman SIM-lukitusta
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Soneran kytky iPhone 4S käyttöönotto ilman SIM-lukitusta
Viesti Kirjoittaja calleguerrero »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 10.5.2012 klo 1.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Soneran kytky iPhone 4S käyttöönotto ilman sim-lukitusta
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Miten aktivoit sen ilman SIM-korttia? 

MacBook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja Ihaa_78 »
Itse olen jokusen luurin aktivoinut vanhalla sim-kortilla joka ei enää ollut verkossa/käytössä,mutta ilman simiä en ole kokeillut.:0
iPad 3 Wifi + 4G 16GB
Macbook Pro 13"
Macbook Pro 13"
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Tarkoititko, että aktivoit ilman Soneran sim-korttia? iPhonea ei ole mahdollista edes käyttää ilman, että se aktivoidaan jollakin sim-kortilla. Tai sitten sinulla on erikoinen laite
Lukitut laitteet tulevat tehtaalta valmiina lukittuna tietyn operaattorin verkkoon. Se millä kortilla laite aktivoidaan ei määritä lukitusta. On toki mahdollista, että laite onkin ollut lukoton ja se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Olen kuullut tapauksia jossa laite onkin ollut lukoton. Mutta aika harvassa ne ovat.
Enemmän minua ihmetyttää miten olet saanut laitteen toimintaan ilman mitään sim-korttia jos näin siis on.

Lukitut laitteet tulevat tehtaalta valmiina lukittuna tietyn operaattorin verkkoon. Se millä kortilla laite aktivoidaan ei määritä lukitusta. On toki mahdollista, että laite onkin ollut lukoton ja se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Olen kuullut tapauksia jossa laite onkin ollut lukoton. Mutta aika harvassa ne ovat.
Enemmän minua ihmetyttää miten olet saanut laitteen toimintaan ilman mitään sim-korttia jos näin siis on.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja floodi »
Pääasia, että toimii. Suosittelen lämpimästi muutaman lottorivin tekemistä ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Homma meni tosiaan siten, että tilasin puhelimen ja liittymän Soneralta sekä numeron siirron Saunalahdelta Soneralle. No numeron siirron takia sim kortin saamisessa kesti pari viikkoa mutta puhelin tuli melkein samantien. En malttanut odottaa korttiani ja ajttelin, että voihan whatsappia tietty käyttää viestittelyyn wlanin kautta. Sitten vaan laitoin puhelimen päälle ja se pyysi luomaan me.com tunnuksen ja sittenpä sitä pystyi käyttämään wlanilla. Ei tietenkään voinut soittaa mutta kaikki netin yli toimivat toiminnot toimi. Harmi kun edellisen liittymän kortti ei ollut mikrosimi niin ei voinut heti silloin koittaa.
Ja ei ole tosiaan trolli tai mitään
en tiennytkään ettei puhelinta olisi voinut pystyä käyttämään ilman simkorttia vaikka taisi mukana tulleessa soneran ohjeessa jotain lukea että odota sim korttia tms. Nokian puhelimiin tottuneena ajattelin, että päälle vaan ja toimii heti.
No sitten parin viikon päästä tuli simkortti eikä siinä vaiheessa tapahtunut enään mitään dramaattista. Kortti sisään ja puhelin taisi bootata itsensä ja alkoi toimia. Ehkä viikko kortin tulon jälkeen sain asennettua vasta iTunesin vaikka Soneran ohjeessa taisi lukea jotain että aktivointi piti tehdä iTunesilla..
Mutta hyvä näin niin ei tarvi maksaa satasen sakkomaksua ennenaikaisesta puhelimen lunastuksests ja voi käyttää vuoden ulkomaankeikalla omaa puhelinta ja paikallisia prepaid kortteja.
Kun hain Saunalahden prepaid korttia niin myyjän kanssa jutellessa sanoi jotain, että joskus soneran kytkyt ei olekkaan lukittuja mutta tiedä sitten kuinka faktaa.
Kokeilkaa joku ihmeessä uudella puhelimella aktivoida ilman sim korttia ja ilman iTunesis eli wlan yhteydellä! :O
EDIT: typoja poistettu..
Ja ei ole tosiaan trolli tai mitään

No sitten parin viikon päästä tuli simkortti eikä siinä vaiheessa tapahtunut enään mitään dramaattista. Kortti sisään ja puhelin taisi bootata itsensä ja alkoi toimia. Ehkä viikko kortin tulon jälkeen sain asennettua vasta iTunesin vaikka Soneran ohjeessa taisi lukea jotain että aktivointi piti tehdä iTunesilla..
Mutta hyvä näin niin ei tarvi maksaa satasen sakkomaksua ennenaikaisesta puhelimen lunastuksests ja voi käyttää vuoden ulkomaankeikalla omaa puhelinta ja paikallisia prepaid kortteja.
Kun hain Saunalahden prepaid korttia niin myyjän kanssa jutellessa sanoi jotain, että joskus soneran kytkyt ei olekkaan lukittuja mutta tiedä sitten kuinka faktaa.
Kokeilkaa joku ihmeessä uudella puhelimella aktivoida ilman sim korttia ja ilman iTunesis eli wlan yhteydellä! :O
EDIT: typoja poistettu..
Viimeksi muokannut calleguerrero, 10.5.2012 klo 0.48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Ei ole itsellä mitenkään varmas tietoa mutta nopealla Googletuksella muutama posti maailmalla väitti, että puhelin lukittuu vasta kun sen aktivoi mutta tiedä sitten tosi elämässä.salmaster kirjoitti: Lukitut laitteet tulevat tehtaalta valmiina lukittuna tietyn operaattorin verkkoon. Se millä kortilla laite aktivoidaan ei määritä lukitusta. On toki mahdollista, että laite onkin ollut lukoton ja se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Olen kuullut tapauksia jossa laite onkin ollut lukoton. Mutta aika harvassa ne ovat.
Äkkiseltään kuulostaisi hitaalta tavalta toimittaa lyhyellä varoitusajalla operaattoreille suuria määriä puhelimia, jos ne lukittaisiin jo tehtaalla. Esim. Sonera tilaa 1000 kappaletta ja huomaa seuraavana päivänä tarvitsevansakkin 100 lisää heti heti heti. Mutta jos tehtaalla ohjelmoinnissa olevissa puhelimissa Soneran vuoro olisi ikäänkuin mennyt jo ja ennen lisätilauksen toimitusta ohjelmointivuorossa olisivat maailman muille operaattoreille menevät puhelimet. Meni sekavaksi selitys.
-
Re: Soneran kytky iPhone 4S käyttöönotto ilman SIM-lukitusta
Viesti Kirjoittaja Ihaa_78 »
Itselläni ainakin on oltava joku kortti sisällä aktivoitaessa,eikä huoli siinä kohtaan muutakun operaattorin tukemaa korttia. Näin wlanin kautta ainakin. Et en kyllä ymmärrä kuinka se on aktivoitu ilman mitään korttia??
iPad 3 Wifi + 4G 16GB
Macbook Pro 13"
Macbook Pro 13"
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
En suinkaan väitä, että aloittaja puhuisi puppua. Onhan tuo mahdollista, että on tullut laite joka ei ole sim-lukittu lainkaan. Ja sekin on mahdollista, että jotenkin laite on toiminut ilman sim-korttia.
Mutta tuosta sim-lukituksesta yleisesti. Olen 98% varma, että laitteet jotka tulevat operaattoreille ovat sim-lukittuja jo alunperinkin. Tässä tapauksessa aloittaja onkin saanut laitteen jossa lukitusta ei ole ollut.
Mikäli lukitus aktivoituisi vasta sim-kortin sisälle laittamisen yhteydessä niin eihän siinä olisi mitään järkeä. Siis operaattorille. Onhan laitteissa pakko olla jo tehtaalta tulleessaan jokin lukitus. Muutenhan ihmiset ostaisi mistä vaan laitteen ja laittaisi toisen operaattorin kortin sisään jolloin sitä voisi käyttää "naapurin" kortilla.
Mutta tuosta sim-lukituksesta yleisesti. Olen 98% varma, että laitteet jotka tulevat operaattoreille ovat sim-lukittuja jo alunperinkin. Tässä tapauksessa aloittaja onkin saanut laitteen jossa lukitusta ei ole ollut.
Mikäli lukitus aktivoituisi vasta sim-kortin sisälle laittamisen yhteydessä niin eihän siinä olisi mitään järkeä. Siis operaattorille. Onhan laitteissa pakko olla jo tehtaalta tulleessaan jokin lukitus. Muutenhan ihmiset ostaisi mistä vaan laitteen ja laittaisi toisen operaattorin kortin sisään jolloin sitä voisi käyttää "naapurin" kortilla.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
-
Tottahan se on, että ilman olemassa olevaa sim-lukitusta mikään ei estäisi asiakasta vaikka heivaamasta koko soneran korttia heti kättelyssä. Vaikkei puhelin tulisi tehtaalta sim-lukittuna niin voihan Soneran logistiikkakeskuksessa työtekijä naputella laitteita vastaanottaessaan tietokantaan, että tähän lukko, tähän ei, tähän lukko. Sitten vaan Applen servereille tieto, että hei ostimme teiltä puhelimia ja tähän ja tähän tulee lukko.
Ja siis ihan oikeastikko tarvitsitte simkortin aktivointia varten? Mutta voitte nyt käyttää pihelinta ilman sim korttia kuitenkin?
Olisikohan lähettämössä joku katsonut, että tähän toimitukseen ei kuulu näköjään simkorttia ja ottanut hyllystä lukitsemattoman puhelimen. Minulla tosiaan kesti simin saanti pari viikkoa extraa numeron siirron takia.
Jos joku teistä on ostanut vaikka verkkokauppa.comista uuden lukitsemattoman puhelimen niin pystyikö sen aktivoida ilman simiä? Tosin yleensä kai kaikilla on sim valmiina jo puhelinta hankkiessa eikä tule kokeiltuakaan välttämättä.
Rupeaa tuntumaan, että minulla on vain käynyt aikamoinen säkä. Ajattelin jo, että ostanpa emännälläkkin kytky iPhonen Soneralta ja samalla kaavalla sekin olisi operaattorivapaa mutta enpä taidakkaan uskaltaa
Ja siis ihan oikeastikko tarvitsitte simkortin aktivointia varten? Mutta voitte nyt käyttää pihelinta ilman sim korttia kuitenkin?
Olisikohan lähettämössä joku katsonut, että tähän toimitukseen ei kuulu näköjään simkorttia ja ottanut hyllystä lukitsemattoman puhelimen. Minulla tosiaan kesti simin saanti pari viikkoa extraa numeron siirron takia.
Jos joku teistä on ostanut vaikka verkkokauppa.comista uuden lukitsemattoman puhelimen niin pystyikö sen aktivoida ilman simiä? Tosin yleensä kai kaikilla on sim valmiina jo puhelinta hankkiessa eikä tule kokeiltuakaan välttämättä.
Rupeaa tuntumaan, että minulla on vain käynyt aikamoinen säkä. Ajattelin jo, että ostanpa emännälläkkin kytky iPhonen Soneralta ja samalla kaavalla sekin olisi operaattorivapaa mutta enpä taidakkaan uskaltaa

Viimeksi muokannut calleguerrero, 10.5.2012 klo 9.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Tuo 100e:n sakko on kyllä soopaa. Itselläni kun oli lähtö espanjaan pidemmäksi aikaa ja mulla oli Soneran lukittu iPhone 4 niin soitin soneralle ja ensimmäinen juuri väitti, että tulisi myös sakko. No hetken netissä surffailtuani ja asiaa tutkittuani soitin uusiksi niin ne siellä Soneralla pyysi, että lähettäisin sitten jonkin todistuksen, että asun espanjassa niin tuon saa auki ilman sakkoa.calleguerrero kirjoitti:Tiedä sitten onko tämä jo yleisesti tiedetty mutta: hankin pari kuukautta sitten Soneralta kytky iPhone 4S:n ja aktivoin puhelimen ilman sim-korttia ja käytinkin pari viikkoa ilman sim-korttia. No nyt sitten lähden vuodeksi ulkomaille töihin ja rupesin kyselemään soneralta sim-lukituksen purkua. Olisi pitänyt maksaa ovh 899 - maksetut erät + 100 sakkoa.
Hain äsken 7:n euron saunalahden prepaid kortin ja hyvin toimii iPhonessa. Ei tämä näköjään ollut edes lukittunut. Liekö sitten se, että tein aktivoinnin ilman sim-korttia syynä.. Ovatko muut jo huomanneet aikaa sitten tälläisen erikoisuuden?
Monta juttuu
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Kyllä mä pystyin iPhonea käyttämään, vaikka ei ollut mitään SIM-korttia. Sillon kun laitteen ostin, niin samalla vaihtu liittymä Soneralle. Korttia joutu pari viikkoa odottamaan, mutta kyllä tuo sen pari viikkoa toimi "Touchina".salmaster kirjoitti:Tarkoititko, että aktivoit ilman Soneran sim-korttia? iPhonea ei ole mahdollista edes käyttää ilman, että se aktivoidaan jollakin sim-kortilla. Tai sitten sinulla on erikoinen laite![]()
Ainakin muistaakseni se meni näin, koska puhelinta käytin vaikka liittymää ei ollut..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka