Elikkäs siis mietin tässä jos hommaisin 12" Powerbookin.
Mietyttää eniten että kannattaisiko odottaa niitä x86 koneita, että ne tulee myyntiin ja tulis uus käyttiskin vai onko tuo tän hetkinen powerbookki ihan tarpeeksi mulle?
Eli siis kone tulis ihan peruskäyttöön ( kuvien muokkausta, irkkailuu, meseilyy, surffailua ja tällästä). Mietin vaan että vaikka ne x86 raudan koneet ois tehokkaampia kuin noi tän hetkiset power pc prossut., niin riittää varmaan tollaseen mun käyttöön?
Kaveri vain koittaa vahvasti ylistää niitä x86 raudan koneita et mun kannattais odottaa niitä.
Joten mitä sanotte kannattaako pyytää joulupukilta vai odottaa ens vuoden puolelle että ne julkaistaan?
Kannattaako odottaa
Keskustelua kannettavista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kannattaako odottaa
Viesti Kirjoittaja smäiggä »
-
Re: Kannattaako odottaa
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Jos sulla tällä hetkellä on tarvetta saada 12" Powerbook, niin mene kauppaan ja osta. Tehot siinä varmasti riittää noihin hommiin mitä aiot tehdä. Ostovaiheessa kannattaa muisti ainakin tuplata - se vaikuttaa suorituskykyyn eniten. Ja sitäkin koneeseen niin paljon, kuin oma lompakko vaan kestää (tai joulupukin lompakko).. Oletko muuten harkinnut ulkoista näyttöä tuolle 12" PB:lle? Jos kuvia käsittelet enemmänkin, niin tuo 12"-näyttö on ehkä hieman ahdas..
Vaikka ne x86 kannettavat varmaankin ensi vuonna tulevat, niin itse tilasin juuri viime viikolla Apple Storesta uuden 15" PB:n 7200rpm-levyllä, koska minulla on tarvetta tuolle koneelle. Muistia otan siihen tuplat, mutta en Apple Storesta, koska siellä se on aika kallista. Eipä tosin se 100Gb:n 7200rpm-levykään mikään edullinen ollut (+210e).
Eli ei ole minusta ainakaan mitään syytä odotella niitä x86 -koneita ja etenkään kun ei ole mitään varmaa milloin niitä oikeasti tulee.
Kauppaan vaan jos konetta tarvitset!
Vaikka ne x86 kannettavat varmaankin ensi vuonna tulevat, niin itse tilasin juuri viime viikolla Apple Storesta uuden 15" PB:n 7200rpm-levyllä, koska minulla on tarvetta tuolle koneelle. Muistia otan siihen tuplat, mutta en Apple Storesta, koska siellä se on aika kallista. Eipä tosin se 100Gb:n 7200rpm-levykään mikään edullinen ollut (+210e).
Eli ei ole minusta ainakaan mitään syytä odotella niitä x86 -koneita ja etenkään kun ei ole mitään varmaa milloin niitä oikeasti tulee.
Kauppaan vaan jos konetta tarvitset!
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Se vähän riippuu. Jos tarvitset ihan oikeasti koneen, niin eipä paljon kannata odotella koska aikatauluista ei tiedetä. Tuo voi tietysti kirpaista, mutta jos vaihtoehto on, että siinä odotteluaikana ei voi tehdä mitään niin eiköhän valinta ole helpohko.smäiggä kirjoitti: Joten mitä sanotte kannattaako pyytää joulupukilta vai odottaa ens vuoden puolelle että ne julkaistaan?
Jos et välttämättä tarvitse konetta, tai voit käyttää nykyistä rautaa vielä jonkin aikaa, niin kysymys on mielenkiintoisempi eikä niin selvä. Itse ainakin odottelen ihan rauhassa uutta tietoa koska vielä ei ole mikään pakko uusia rautaa. Samaten rl tilanteissa sanon kavereille ja muille samaa, etteivät hätiköisi jos ei ole pakko. Eivätpähän ainakaan pety ihan niin helpolla.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse ostaisin koneen nyt jos kerran sitä tarvitset. Varsinkin kun PPC-prossuilla vielä saa. [H]
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja smäiggä »
Joo, aattelin tehdä tosta ihan ykköskoneen ostamalla ulkosen kovon, näppiksen ja hiiren. Näyttö löytyy jo vanhasta konetta.
Tarvetta olisi kyllä koska tämä mun 4 vuotta vanha PC alkaa sanoo itteensä aika hyvin irti. Pitää vielä harkita.
Kiitos vastauksista kuitenkin!
Tarvetta olisi kyllä koska tämä mun 4 vuotta vanha PC alkaa sanoo itteensä aika hyvin irti. Pitää vielä harkita.
Kiitos vastauksista kuitenkin!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
x86 koneiden aikataulusta ei tiedä kukaan, ainakaan julkisesti. Eli Powerbook voi ihan hyvin muuttua x86 prossalle vasta 2007. Siinähän sitten harmittelet kun kesällä 2006 ei ilmestykaan Intel-Powerbookia.
Itselleni en keksi yhtään pätevää syytä odottaa uusia malleja.
Eli jos tarviit konetta, osta se. Ja jos Intel muka tuo jotain todella merkittävää uutta, vaihda konetta.
Itselleni en keksi yhtään pätevää syytä odottaa uusia malleja.
Eli jos tarviit konetta, osta se. Ja jos Intel muka tuo jotain todella merkittävää uutta, vaihda konetta.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka