Minulla tapahtuu tätä samaa, tosin vähän vaihtelevasti, että ihan joka paikassa en ole saanut tästä kärsiä. Hyvin ärsyttävä se on kyllä.khalima kirjoitti:Onkohan se sitten joku asetus juttu, kun kyllä mulla vaan tulee. Kokonaisen sanan kun ottaa pois niin shifti lävähtää pohjaan. Oli se sitten missä kohtaa lausetta vaan.
iOS 6 Wishlist
-
Re: iOS 6 Wishlist
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja sininenomena »
Toth, tuo viiden sormen pinch on jo käytössä ainakin ipadissa, sulkee ohjelman. Ipadissa olis ihan käyttöäkin ja hyötyäkin, kun sillä tulee jo tehtyä nykyisin paljonkin oikeata työtä, keynotes, pages, sketch/piirto ohjelmat, iCloud notes jne. Ja tällöin tulee usein tilanteita jolloin tarvii copy pastata ohjelmien välillä ja nykyisin ohjelmien välillä liikkuminen on kömpelöä/hankalaa.Thoth kirjoitti:Viiden sormen pinch.sininenomena kirjoitti:-Parempi ja helpompi siirtyminen taustalla pyörivien ohjelmien välillä, esim viiden sormen pinch vois avata os x exposen tyyppisen näkymän, josta olisi helppo löytää ja valita haluttu ohjelma.Minä kun käytän iPhonea yhdellä kädellä enkä koskaan oppinut kitaran soittoakaan enempää kuin ne ihan perussoinnut.
iPhoneen tai iPadiin ei tarvitse todellakaan mitään ylimääräistä muistutusta siitä, mitä appeja on "päällä" ja mitä ei. Käytin vuosikausia iPhone 3G:tä, jossa ei ollut moniajoa ollenkaan. Nyt kun minulla on 4S, niin käytän sitä ihan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Painan appin ikonia silloin kun tarvitsen sitä. En mene koskaan sinne moniajonäkymään sammuttelemaan ohjelmia, tai tekeämään siellä mitään muutakaan. Turhuus.
Itse olen käynnistänyt kotona pcn kerran sen jälkeen kun tuli tämä ipad1 hommattua(n kk sitten), joten aika hyvin tällä tuntuu asiat hoituvan ja on korvannut ainakin omallakohdalla lähes täysin pöytäkoneen käytön.
Käytän myös alkuperäistä iphonea, mutta sillä nyt tulee tehtyä lähinnä puhelut tekstarit spostit musiikit ja satunnaiset surffailut/mapsit. .
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Miten liikut ohjelmien välillä? Käytätkö pyyhkäisyelettä eli neljällä sormella pyyhkäisy vasemmalle/oikealle ja pääsee pläräämään avoinna olevia sovelluksia ja liikkumaan niiden välillä.sininenomena kirjoitti:Ja tällöin tulee usein tilanteita jolloin tarvii copy pastata ohjelmien välillä ja nykyisin ohjelmien välillä liikkuminen on kömpelöä/hankalaa.
Ainakin näin esim keynoten ja vaikka pagesin välillä hyppiminen on erittäin nopeaa jos pitää esim niitä yhdessä käytellä
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Lähipiiriin. Liian epäselvästi toteutettu.delic kirjoitti:Mihin tämä tämä käsitys perustuu? itse kuvittelisin että suurin osa käyttää notifikaatio centteriä?, IMO erittäin hyvä lisä iPhoneen/iPadiin ja mulla ainakin käytössä päivittäin. miksei sitä käyttäisi?mikaw_ kirjoitti: Sen tietää jo siitä, kun oman käsitykseni mukaan harva sitä käyttää, tai edes osaa käyttää.
Meneehän ne jokseenkin limittäin.E-W kirjoitti:Tässä puhutaan nyt eri asiasta (lock screen vs notification center).mikaw_ kirjoitti:Juu, jotain tällaisia muutoksia notification centeriin.nallemaija kirjoitti:Mä en toivo muuta ku et sais kalenterimerkinnät ja/tai muistutukset näkymään lock screenillä samalla tavalla kuin nokian puhelimissa. Ainoa asia mitä todella tarvitsisin lisää iPhoneen.
Jotain tällaista. Lisäksi pitäisi saada eri softien juttuja vapaammin tuonne centeriin.jt.syrja kirjoitti:Juu! ja nämä toimimaan suoraan lukkoruudulta.. Lisäksi notication centeri saisi toimia kokonaisuudessaan lukkoruudulla minun niin halutessa. Lisäksi jos avaan puhelimen lukituksen, mutta en lue viestejä/maileja, niin ilmoitukset saisi edelleen näkyä lukkoruudulla lukemattomina..Rihardi kirjoitti:Notification centeriin ylimmäksi kaksi täppää: wifi on/off ja taskulamppu on/off. Lampun ollessa päällä yläpalkki vaikka keltaiseksi kuten puhelun aikana vihreä.
-
Viesti Kirjoittaja VilberttoCarlos »
- Hotspot toimimaan DNA:n liittymällä iPad 3:ssa.
- 3G-WLAN bugi korjataan jota esiintyy joissain iPad 3:ssa (esim minun).
- Yli 20mt tiedostoja voi halutessaan ladata 3G:n yli.
- "Raskaampien" pelien nettipeli toimimaan ilman wlania.
- BooxTV:n tallenteet saisi toimia 3G:n yli (tämä johtuu kyllä varmaan BooxTV:stä).
- Siri iPad 3:seen.
- Jotain uutta ja hassua mitä ei ole tullut itsekkään ajatelleeksi.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Eikös iOS 5.1:sen myötä tuo latausraja mennyt 50 megaan?VilberttoCarlos kirjoitti:Seuraavat asiat seuraavaan päivitykseen niin olen itse tyytyväinen:
- BooxTV:n tallenteet saisi toimia 3G:n yli (tämä johtuu kyllä varmaan BooxTV:stä).
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Kyllätuomaril kirjoitti:Eikös iOS 5.1:sen myötä tuo latausraja mennyt 50 megaan?VilberttoCarlos kirjoitti:Seuraavat asiat seuraavaan päivitykseen niin olen itse tyytyväinen:
-
Viesti Kirjoittaja wakio »
Ja menikin. Omasta mielestä silti liian pieni raja, poistaisivat kerralla poisapple_fani kirjoitti:Kyllätuomaril kirjoitti:Eikös iOS 5.1:sen myötä tuo latausraja mennyt 50 megaan?VilberttoCarlos kirjoitti:Seuraavat asiat seuraavaan päivitykseen niin olen itse tyytyväinen:

-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »

-
Viesti Kirjoittaja Friday »
Muutama muu parannus olisi Cydian puolelta:
- Ei pääsykoodia tunnetuissa wifi verkoissa (on/off mahdollisuus foliohatuille toki) - Cleverpin
- 5 ikonin dock
- Folder lock
Ja tosiaan tuo käyttäjien luominen iPadille olisi myös hyvä asia. Varmasti monilla juuri iPad on työ/koti/perhe käytössä ja näinollen käyttäjiä voi olla monia. Tämän takia olisi hyvä jos pystyisi tehdä useamman käyttäjän. Ei ole kiva jos lapsi lähettää duunisähköpostilla jotain koko yhtiölle.
Mitään Androidkopiota en puhelimesta halua. Tämän takia kaikki widgetit ja muut voi minun puolestani jäädä pois (ostan sitten Androidin jos niitä haluan). Tällä hetkellä iOS on mielestäni erittäin hyvä (poislukien notification center) ja parilla pienellä parannuksella Jailbreak menettäisi merkityksensä.
-
Viesti Kirjoittaja sininenomena »
Juu, näin olen ohjelmien välillä siirtynyt, mutta jos on 3 tai 4 ohjelmaa, jonka välillä täytyy siirtyä TAI välissä käytät jotain toista ohjelmaa, niin sitten tuo yksi kerrallaan siirtyminen ei ole kovin järkevä ratkaisu. Nykyisin usein tulee tilanteita että löytyykö se tarvittava ohjelma nyt oikealla vai vasemmalla pyyhkäisyllä ja monesko ohjelma se listalla on? jos ymmärrät mitä tarkoitan...delic kirjoitti:Miten liikut ohjelmien välillä? Käytätkö pyyhkäisyelettä eli neljällä sormella pyyhkäisy vasemmalle/oikealle ja pääsee pläräämään avoinna olevia sovelluksia ja liikkumaan niiden välillä.sininenomena kirjoitti:Ja tällöin tulee usein tilanteita jolloin tarvii copy pastata ohjelmien välillä ja nykyisin ohjelmien välillä liikkuminen on kömpelöä/hankalaa.
Ainakin näin esim keynoten ja vaikka pagesin välillä hyppiminen on erittäin nopeaa jos pitää esim niitä yhdessä käytellä
Vertaa jos os x:ssä olisi exposen sijasta tälläinen ?!
Expose sopisi padiin kuin nakutettu.
-Ja useamman käyttäjän tuki olis ok, ainakin jonkintyyppinen Guest moodi vähintään.
-Podcastien tilaaminen (subscribe) ja automaatti lataus suoraan ipadilla ilman pöytäkoneen iTunesin käyttöä
Edit:
Tuollaiset löyty
Multifl0w (expose), SBSettings (pikavalikko), LockInfo (parempi notification center)
Mutta Nämä kolme ovat jailbrake ohjelmaa, vastaavat vois mielellään löytyä myös istoresta!
http://www.gadgetsdna.com/10-cydia-apps ... reen/6945/
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Neljällä sormella ylöspyyhkäisy ja sitten listalta valinta? Toimii omassa käytössä oikein hyvin (pädillä siis). Puhelimen pikkuruudulle en noita monisormieleitä oikein osaa kaivata.
-
Viesti Kirjoittaja -Mage- »

- Lock screenin kamera "napillle" vaihtoehtoja, esim. vetämällä notification center näkyviin kameran sijaan.
- Jokin profiili ratkaisu, jos voisi vaikka ajastaa äänettömälle yöksi. Kuitenkin niin että tietyistä numeroista tulevat puhelut hälyyttäisivät.
Äkkiseltään ei oikein muuta tule mieleen.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Kannattaa käyttää m.youtube.com siellä onnistuu ja on muutenkin parempi kuin youtube sovellus. Tota applen youtube sovellusta ei ole kyllä juurikaan kehitetty. Sieltä puuttuu esim itselle hyödyllinen ominaisuus eli voi hakea videoita vaikka tältä päivältä tai tältä viikolta,tai kuukaudelta jne. Tai en ainakaan ole törmännyt.-Mage- kirjoitti:- Youtube täydella laadulla 3G:n yli![]()
Toki osa nettivideoista aukeaa automaattisesti youtube appiin, mutta noin muuten suosittelen kyllä mobiilisivua jos ei vielä käytä
-
Viesti Kirjoittaja Matkamies »
Työkäyttöä varten antaa firman ylläpidolle oikeuksia firman puolikkaaseen ja pitää oma puolikas privaattina.
Mahdollisuutta määritellä kaupassa ja pilvessä useita tunnuksia kuuluvaksi samaan perheeseen, jolloin niiden välillä voisi helpommin vaihtaa kalentereita ja jopa ostoksia.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
- Notification Center paranteluja mitä tässä muutkin on maininneet (itse käytän lähes päivittäin lähinnä GPS/WiFi/kirkkaus-toggleja ja silloin tällöin muistinvapautusta kun tää 3GS rupee välistä köhimään

- (sivun) Alas asti rullaus vähän samaan tapaan kuin esim. Safarissa yläpalkkia hipaisemalla.
- Multitasking-valikon "vasempaan reunaan" jotain muitakin/järkevämpää kuin pelkästään äänenvoimakkuuden säätö. (vaikka näytön kirkkaus kuten iPadissa kuulemma on)
- Sirille lisää kieliä. Want (hommaan aika varmasti "iP5")!
- Springboard/lockscreen toimimaan myös vaakatasossa.
Eiköhän noilla pääsisi jo alkuun...
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Tää on ongelma, kun tila ei yksinkertaisesti riitä liukusäädölle noiden musiikintoistopainikkeiden lisäksi (ellei siis ratkaista esim vaakataso-mahdollisuudella)Rutku kirjoitti: - Multitasking-valikon "vasempaan reunaan" jotain muitakin/järkevämpää kuin pelkästään äänenvoimakkuuden säätö. (vaikka näytön kirkkaus kuten iPadissa kuulemma on).
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Voihan niitä laittaa eri "sivuille", kuten nyt toi musiikintoistopainikkeet ja volyymi säätö on. Tiedä sitten miten käytännöllostä se on.. Vaakatasossakin tuppaa menemään kyllä ahtaaksi.MasBe kirjoitti:Tää on ongelma, kun tila ei yksinkertaisesti riitä liukusäädölle noiden musiikintoistopainikkeiden lisäksi (ellei siis ratkaista esim vaakataso-mahdollisuudella)Rutku kirjoitti: - Multitasking-valikon "vasempaan reunaan" jotain muitakin/järkevämpää kuin pelkästään äänenvoimakkuuden säätö. (vaikka näytön kirkkaus kuten iPadissa kuulemma on).
-
Ai kappas, en tuota äänenvoimakkuuspalkin olemassaoloa ole aikaisemmin tiedostanutkaanTR8 kirjoitti:Voihan niitä laittaa eri "sivuille", kuten nyt toi musiikintoistopainikkeet ja volyymi säätö on. Tiedä sitten miten käytännöllostä se on.. Vaakatasossakin tuppaa menemään kyllä ahtaaksi.MasBe kirjoitti:Tää on ongelma, kun tila ei yksinkertaisesti riitä liukusäädölle noiden musiikintoistopainikkeiden lisäksi (ellei siis ratkaista esim vaakataso-mahdollisuudella)Rutku kirjoitti: - Multitasking-valikon "vasempaan reunaan" jotain muitakin/järkevämpää kuin pelkästään äänenvoimakkuuden säätö. (vaikka näytön kirkkaus kuten iPadissa kuulemma on).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitos
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Heh, eipä kestäMasBe kirjoitti:Ai kappas, en tuota äänenvoimakkuuspalkin olemassaoloa ole aikaisemmin tiedostanutkaanTR8 kirjoitti:Voihan niitä laittaa eri "sivuille", kuten nyt toi musiikintoistopainikkeet ja volyymi säätö on. Tiedä sitten miten käytännöllostä se on.. Vaakatasossakin tuppaa menemään kyllä ahtaaksi.MasBe kirjoitti:Tää on ongelma, kun tila ei yksinkertaisesti riitä liukusäädölle noiden musiikintoistopainikkeiden lisäksi (ellei siis ratkaista esim vaakataso-mahdollisuudella)Rutku kirjoitti: - Multitasking-valikon "vasempaan reunaan" jotain muitakin/järkevämpää kuin pelkästään äänenvoimakkuuden säätö. (vaikka näytön kirkkaus kuten iPadissa kuulemma on).![]()
Kiitos

-
Ei siinä, että siitä mitään hyötyä olisi, kun nuo painikkeet kyljessä paljon helpommat eli mun mielestä ton voisi ihan hyvin korvata sillä kirkkauden säädöllä. Airplane Mode, BT, Wifi ja 3G/4G vipukytkimet sitten notification centeriin SBSettingsin tavoinTR8 kirjoitti:Heh, eipä kestäMasBe kirjoitti:Ai kappas, en tuota äänenvoimakkuuspalkin olemassaoloa ole aikaisemmin tiedostanutkaanTR8 kirjoitti: Voihan niitä laittaa eri "sivuille", kuten nyt toi musiikintoistopainikkeet ja volyymi säätö on. Tiedä sitten miten käytännöllostä se on.. Vaakatasossakin tuppaa menemään kyllä ahtaaksi.![]()
Kiitos
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Tottahan tuo on, en itsekkään sitä ole ikinä käyttänyt. SBSettingsiä en kyllä ole myöskään käyttänyt vähään aikaan (tai mitään vastaavaa), koska harvemmin tulee enää säädeltyä noita. Ne silti voisivat tulla vaihtoehdoksi Notification Centeriin.MasBe kirjoitti:Ei siinä, että siitä mitään hyötyä olisi, kun nuo painikkeet kyljessä paljon helpommat eli mun mielestä ton voisi ihan hyvin korvata sillä kirkkauden säädöllä. Airplane Mode, BT, Wifi ja 3G/4G vipukytkimet sitten notification centeriin SBSettingsin tavoinTR8 kirjoitti:Heh, eipä kestäMasBe kirjoitti:Ai kappas, en tuota äänenvoimakkuuspalkin olemassaoloa ole aikaisemmin tiedostanutkaanTR8 kirjoitti: Voihan niitä laittaa eri "sivuille", kuten nyt toi musiikintoistopainikkeet ja volyymi säätö on. Tiedä sitten miten käytännöllostä se on.. Vaakatasossakin tuppaa menemään kyllä ahtaaksi.![]()
Kiitos
Vaakataso olisi myös kiva saada toimiman melkeimpä kaikkialla, kuten ylempänä on mainittu. Helpottais kovasti esim. ajaessa, kun puhelin on telineessä. Kartat-sovellus ois kiva saada ainakin, niin helpottais navigointia.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja Apple II »
Ihan mielenkiintoinen huhu tuo googlen karttasovellusksen vaihtaminen kun kuitenkin googlen kartat on toiminut huomattavasti paremmin kuin esim. Nokian n8 puhelimen karttasovellus, tai ainakin minä olen ollut tyytyväinen.
Jos nyt vielä lisätään omia toiveita iOS 6:den suhteen niin minusta käyttöjärjestelmää voisi lähentää osx:n kanssa ja mahdollisuus lisätä widgettejä notificatipn centeriin. Myöskin jossain youtubevideossa esiintyvä "live appsit" olisivat erittäin tervetullut lisä muuten erittäin hienoon ja toimivaan kokonaisuuteen,
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: nyt löyty se live app video http://www.youtube.com/watch?v=CDK7ut4pc_U 8)
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka