secretpolice kirjoitti:Pbman kirjoitti:Niin, löytyykö jatkajaa.. tai siis maksajaa? Voin siis kyllä hoitaa muut hommat, mutta itse maksaminen ei ilmeisesti onnistu.
Kenenkään ei kannata maksaa näitä tuotteita niin että Pbman ottaisi tuotteet vastaan. Vaikkei tässä tähdättäisi huijaukseen, huijaamisen mahdollisuus on olemassa, ja huijari toimisi juuri näin. Tämä ei ole syytös. Joku toinen voi ottaa kimppatilauksen hoitaakseen kokonaan. Mutta silloin Pbman ei ole enää kuvioissa muuten kuin kenties maksamassa kimppatilauksen hoitajalle oman osuutensa.
Pbman kirjoitti:Syy on lähinnä siinä että suomen luottolaitos ei myönnä luottokortti tai ainakaan hyvää sellaista opiskelijalle tai elämäntapa matkustajalle. Toiset kun tykkää lukea pitkään ja elää missä sattuu eikä säännöllisistä tuloista ole tietoakaan. Yhdeltä reissulta sitten matkaan tarttui pankkitili ja siihen kortit. Pankille ilmoittamassani osoitteessa en ole asunut pitkään aikaan, mutta sähköisten tiliotteiden aikana se ei ole ongelma.
Opiskelija saa esimerkiksi Visan ja Diner's Clubin kortit, luottoraja tuhannen euron paikkeilla. Vaaditaan suoritettuja opintoviikkoja tietyn verran.
Pbman kirjoitti:Pankkitilin avaaminen ulkomailla ei ole mahdollista ilman pysyvää osoitetta siellä ja monessa maassa asuminen siellä pitää pystyä todistamaankin jotenkin. Eli turha yrittää keplotella, kun aidoillekin asukeille se on monessa maassa vaikeaa.
Pankkitlin voi avata monissa länsimaissa ihan vain menemällä konttoriin ja antamalla oman suomalaisen kotiosoitteensa. Tällaisia sivistysmaita ovat monien muiden ohella Viro, Sveitsi ja Itävalta.
--
Securité!
Kämpän remontti hiljensi koneen hetkeksi, mutta nyt taas olen linjoilla.
Eli juu, tuo ehdotukseni kuulosti ehkä hiukan huonolta.. enpä vaan keksinyt parempaakaan. Eli totta kai joku voi hoitaa koko homman ja niin että kamat tulevat hänelle ja minä olen vain yksi ostaja siinä missä muutkin. Kunhan vaan halusin auttaa. Tässä olisi nyt tilaus kasassa, jos vaan joku voisi hoitaa.
Siffoilu.. internet saa porukan keksimään aina vaan uusia sanoja vaikka suomessakin olisi sopivia. Ihme porukkaa. Ja jotenkin tuo aina sattuu, kun rehellistä suomalaista miestä haukutaan huijariksi nimimerkin takaa. Porukkaan ei luoteta ja oma napa on aina tärkeämpi. Torstaina yritin tentissä lainata laskinta viereiseltä tuntemattomalta tyypiltä joka teki lähtöä salista. Sanoin että tuon sen illalla sulle kämpille kun jätät puhelinnumerosi. Tyyppi sanoi että ei käy, kysy joltain tutultas. Kyseessä oli about 2 euron arvoinen ns. "neliölaskin". Olin aivan hämmästynyt! Maailman kylän kasvatti ei vaan ilmeisesti osaa kankeita suomalaisia tapoja. Kaveria ei auteta, koska se voi ryöstää sut!
Opiskelija saa juu... kortin jonka ehdot ovat ikävät ja niitä tulojakin kuulemani mukaan tarvitaan. Eli jos lopetat opiskelun ja tuloja ei ole niin kortti lähtee. Ainakin ystäväpiirissäni on kokemuksia moisesta. Tonnin limiittikin on onneton verrattuna "suuren maailman" meininkiin vaikka harvoinhan nuo ongelmiksi nousevatkaan.
Pankkitilin kanssa on monia käytäntöjä. On totta että monessa maassa, kuten Suomessakin, homma on helppoa, mutta yhtä totta on se että monessa maassa homma on vaikeaa. Kaikille kaikkea asenteella on seurauksensa: tällöin asiakkuuden edut ja arvostus kumminkin puolin on heikko. Tilanne on kuin ruokakauppaketjuilla: kun lompakossa on kolmen ketjun bonus-plussa-mikälie -kortit niin kukaan osapuoli ei hyödy toisesta. Jos taas olisi oikeasti tavoiteltava kortti jolla olisi oikeasti hyvät edut se myös sitouttaisi asiakasta kauppaansa. Silloin kun pankilla ja pankilla on eroa niin asiakassuhteellakin on merkitystä. Tätä minä kutsun
kilpailuksi ja kilpailustahan hyötyy asiakas. Maassa maan tavalla ja arkojen hiljaisten Suomalaisten keskuudessa sosiaalidemokraattinen populisti elää savunharmaat lasit silmillään, jotta kaikki olisi vielä hieman tasaisemmin.
BTW: entä jos ei halua antaa Suomalaista kotiosoitettaan? Itse en antaisi.