Tuon iPhonen ja iPadin tiirausohjelman (PRO Surveillance) päivityksen myötä rupesi äänet kameralta wörkkimään.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ah, joo !! Äänet kuuluvat ulos talosta hyvin vaimeina. Mutta olen onnistunut pelottamaan frouvalta p*skat housuun muutaman kerran, kun olen äännellyt iPhonen mikrofooniin illalla.Leader dog kirjoitti:Kamerasta kun kurkit tiluksiasi "ulkoa".
Tuon iPhonen ja iPadin tiirausohjelman (PRO Surveillance) päivityksen myötä rupesi äänet kameralta wörkkimään.
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Onko muut saanu täällä Foscameja tai muita kameroita solmuun?arttula kirjoitti:Juu, en tosiaan suosittele päivitystä. Sain yhden Foscamin täysin toimintakelvottomaan kuntoon, kun yritin päivittää.Leader dog kirjoitti:Jaa malli, no sehän on => F18918W ja laite on hommattu Hellssinkistä eikä sitä ole uskallettu päivittää bugien pelossa.
Viesti Kirjoittaja etusuku »
Muutama vastaus:etusuku kirjoitti:Tervehdys,
meinasin tuota Opticam FI8918W-kameraa TPLinkin TL-MR3220 reititin+(Huawei-)mokkulan perään mökille 3G:n rajamaille.
Ketjun luettuani heräsi kysymyksiä:
1) onko tuossa mallissa siis etähallittava pan/zoom??
2) kummoisen kentän kameran video-stream vaatii, näkyykö heikossa kentässä pätkivää kuvaa vai ei mitään?
3) saako tuota viritettyä johonkin akkuun, miten?
4) onko tuo liiketunnistin ohjelmallinen vai kunnollinen, onko liitäntää esim. ulkoiselle tunnistimelle? Entä esim. 'inframusta'-lisäledeille?
5) onko kukaan testannut millä android-softalla mahtaa toimia?
6) mitä hyötyä siitä päivityksestä on ollut?
7) saako kuvan oikeinpäin jos kiinnittää kattoon?
Asennuskokemuksia eri laitteista lukiessa on tullut vähän sellainen käsitys, että nämä viritykset on vain 'Don Quijote'-tyypeille, mutta ilmeisesti joku on saanut näitä toimimaankin...
Viesti Kirjoittaja etusuku »
arttula kirjoitti:Muutama vastaus:etusuku kirjoitti:Tervehdys,
meinasin tuota Opticam FI8918W-kameraa TPLinkin TL-MR3220 reititin+(Huawei-)mokkulan perään mökille 3G:n rajamaille.
Ketjun luettuani heräsi kysymyksiä:
1) onko tuossa mallissa siis etähallittava pan/zoom??
2) kummoisen kentän kameran video-stream vaatii, näkyykö heikossa kentässä pätkivää kuvaa vai ei mitään?
3) saako tuota viritettyä johonkin akkuun, miten?
4) onko tuo liiketunnistin ohjelmallinen vai kunnollinen, onko liitäntää esim. ulkoiselle tunnistimelle? Entä esim. 'inframusta'-lisäledeille?
5) onko kukaan testannut millä android-softalla mahtaa toimia?
6) mitä hyötyä siitä päivityksestä on ollut?
7) saako kuvan oikeinpäin jos kiinnittää kattoon?
Asennuskokemuksia eri laitteista lukiessa on tullut vähän sellainen käsitys, että nämä viritykset on vain 'Don Quijote'-tyypeille, mutta ilmeisesti joku on saanut näitä toimimaankin...
1: Kameran liikuttelu (kääntäminen) onnistuu etähallintana. Zoomia noissa ei ole
2: Kuva pätkii ts. framenopeus hidastuu hitaalla yhteydellä. Jos 3G-yhteys katoaa, ei luonnollisesti kuvaakan siirry. Kannattaa katsoa, mikä on operaattori 3G:llä, koska useimmat eivät salli sisäänpäin tulevia yhteyksiä.
3: En tiiä akuista, mutta ainakin UPS:n päässä toimii.
4: Enpä osaa sanoa kameran softasta. Minulla SecuritySpy -kameraserverisofta, jolla tuota liiketunnistusta saa säädettyä. Sen herkkyyttä ja aluetta, jolta tuo liike tunnistetaan saa muutettua.
5: En ole
6: Mistä päivityksestä ?
7: Kameran saa kiinnittää mihin asentoon tahansa, ja kuvan saa käännettyä.
Minä se olin, joka sain tuon jumiin yrittäessäni päivittää...etusuku kirjoitti: Onpas tämä aktiivinen foorumi, kun noin äkkiä tuli tietoa
Niin, päivityksillä tarkoitin sitä softapäivitystä, jolla joku oli saanut kopionsa(?) jumiin.
Ja Foscamin sivuilta löytyi sittenkin oma foorumi, jossa oli akkuviritysten rajallisesta kestosta juttua...
DNAPro pienimmällä datapaketilla olisi valmiina, millähän nimikkeellä noiden 'sisäänpäin tulevien yhteyksien' pitäisi sitten ehdoissa näkyä??
Kiinnostaisi vielä mahdollisen ulkoisen liiketunnistimen käyttö- ja hallintakokemukset, ja onkohan tuo Verkkokaupan Opticam sama kuin Foscam vai joku kopio?
Viesti Kirjoittaja macoon »
Viesti Kirjoittaja Tenttu »
Mene omasaunalahdelle -> klikkaa oman numerosi kohdalta -> klikkaa muokkaa asetuksia -> klikkaa ruksi kohtaan Julkinen (vaihtuva) ip-osoite. Vieressä myös ohje. Tuon tekemällä kamerasi pitäisi tulla aina tavoitettavaksi.arttula kirjoitti: Minä se olin, joka sain tuon jumiin yrittäessäni päivittää...![]()
Laite on saanut jo uuden kodin, mutta ei vissiin ihan helpolla sielläkään saatu toimimaan.
Ymmärtääkseni Saunalahti taitaa tällä hetkellä olla ainoa, joka sallii yhteydenoton kameraan ulkoapäin. Tosin tällä hetkellä minäkään en enää saa kuvaa kameroista mökiltä. En tosin tiedä, onko vika omissa virityksissäni, vai onko Saunalahtikin sulkenut tuon väylän. Kun etsin sopivaa operaattoria, DNA blokkasi sisäänpäin tulevat yhteydet. Harmi, sillä se olisi ollut nopein tuolla mökillä.![]()
Opticam ja Foscam ovat sisältä samoja laitteita - ymmärtääkseni.
Kyl kyl, juu... Saunalahdella nimenomaan tuo toimii. Muilla ei. Se rajoittaa tämän mökin nettioperaattorivalintoja. Sonera olisi nopein ja paras täällä, mutta sillä tosiaan ei toimi tuo yhteys tänne päin.Tenttu kirjoitti:Mene omasaunalahdelle -> klikkaa oman numerosi kohdalta -> klikkaa muokkaa asetuksia -> klikkaa ruksi kohtaan Julkinen (vaihtuva) ip-osoite. Vieressä myös ohje. Tuon tekemällä kamerasi pitäisi tulla aina tavoitettavaksi.arttula kirjoitti: Minä se olin, joka sain tuon jumiin yrittäessäni päivittää...![]()
Laite on saanut jo uuden kodin, mutta ei vissiin ihan helpolla sielläkään saatu toimimaan.
Ymmärtääkseni Saunalahti taitaa tällä hetkellä olla ainoa, joka sallii yhteydenoton kameraan ulkoapäin. Tosin tällä hetkellä minäkään en enää saa kuvaa kameroista mökiltä. En tosin tiedä, onko vika omissa virityksissäni, vai onko Saunalahtikin sulkenut tuon väylän. Kun etsin sopivaa operaattoria, DNA blokkasi sisäänpäin tulevat yhteydet. Harmi, sillä se olisi ollut nopein tuolla mökillä.![]()
Opticam ja Foscam ovat sisältä samoja laitteita - ymmärtääkseni.
Viesti Kirjoittaja Jii74 »
Hmmm... Olisikohan tuo tosiaan mahdollista Soneran liittymällä. Sen signaali on tosiaan täällä huomattavasti parempi, kuin minkään muun. Olin silloin aikoinani yhteydessä Soneran aspaan. Tytöt siellä eivät edes tienneet, mistä on kyse, mutta joku teknisestä tuesta sitten kertoi, ettei ole mahdollista, vaan portit on suljettu Soneran päästä.Jii74 kirjoitti:Ilmeisesti Soneran kanssa on APN-asetukset viilattu kohdilleen (APN=opengate) ja tarkistettu että ei ole reitittävä mokkula kyseessä varsinaisen reitittimen lisäksi, esim se Huawein HiLink?
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewto ... 8&start=10
NAT-asetukset --> Vastinporttien määrityksetJii74 kirjoitti:Mistäs tuosta Huawei B593 reitittimestä konfiguroidaan port forwardit?
Tällä Sauniksella toimii hienosti. Kokeilin tätä ennen DNA:n liittymällä, ja nyt äskeittäin Soneralla. Ei toimi.Jii74 kirjoitti:Oliko niin että tuolla B593:lla ja saunalahden liittymällä olet saanut portin toimimaan eli kuvan näkymään?
Portin toiminnan voi tsekata nopeiten vaikka tuolta canyouseeme.org
Joo, kerrohan sitten jos ja miten saat Soneralla toimimaan. Se tosiaan olisi n. 3x nopeampi täällä maaseudulla, kuin tuo Saunalahti.Jii74 kirjoitti:No johan on mennyt maanalaisenpaikan vaikeaksi tämäkin![]()
Täytyy huomenissa duunissa kokeilla miten sonera toimii/ei toimi sillä 3G arsenaalilla mitä on tullut haalittua, siitenhän sitä tietää taas paremmin.
Edellisestä kerrasta kun olen soneran läpi kuvaa työntänyt alkaa olemaan jo aikaa, mutta esim kollega laittoi aivan äskettäin globesurfer III+ reitittimen soneran liittymällä kamerakäyttöön ja hyvin toimi, tosin vasta tuolla APN=opengate asetuksella.
Viesti Kirjoittaja Whig »
Viesti Kirjoittaja Hasseko »
Liekkö tuossa myyntipisteessä mitään uutta, mutta olen näköjään asentannut sisäkameran ulkokäytöön....ja pelaa hienosti.Hasseko kirjoitti:Foscam IP kameroita kameroita tuo maahan ja myy Helsingissä Asematunnelin Kuvapiste Oy, 09 68 11640. Hyllystä löytyy sekä ulkokamera FI8905W, että sisäkamera FI8918W. http://kuvatehdas.fi/?cat=110
Viesti Kirjoittaja Tipitii »
Viesti Kirjoittaja komukka »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”