Virhevastuuseen vetoaminen
-
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Mameha »
Äsken käytiin sitten miehen kanssa myymälässä selittämässä tätä hommaa ja sattui vieläkin sinnikkäämpi täti tiskin taakse.
Myyjä:"Ei kun Apple tarjoaa vaan vuoden takuun ja sillä selvä, sille ei mahda mitään."
Minä:"No niin muttakun kuluttajansuojalaki suomessa ja EU:ssa sanoo että yrityksellä on virhevastuu jokatapauksessa, jos ei johdu minun kaytöstä se vika"
Myyjä: "Apple tarjoaa vaan sen vuoden takuun ja silel ei mahda mitään, takuun ulkopuolisia ei korvata"
En sitten jaksanut vääntää kättä tämänkään kanssa kun ei selvästikkään ollut koskaan edes kuullut virhevastuusta ja sekotti koko homman Applen takuuseen. Puhelin lähetettiin huoltoon arvioitavaksi (tulee maksamaan kuulemma 33€), ja soittavat sielt sitten 2-4 viikon kuluttua ja kertovat kustannusarvion. Tuolloin olisi tarkoitus myös tivata että onko laitteen hajoaminen johtunut minusta ja jos ei, niin sitten aletaan sotajalalle Soneraa vastaan. Ärsyttävää kun joutuu odottelemaan nyt viikkotolkulla, ja käytössä on joku hikinen vanha Nokia.. Lisäksi jos nyt vahvistuu että minä en ole itse puhelintani murjonut hajalle, niin mahtaa mennä taas viikkokausia sen itse Soneran kanssa tapellessa, kun eivät ainakaan tähän asti ole suostuneet ymmärtämään että näistä jutuista on olemassa lainsäädäntökin..
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Mikäli vastaus on kielteinen pyydä kirjallisesti selvitys siitä miksi puhelin ei toimi ja mistä se johtuu. Mikäli sanallakaan ei viitata käyttäjän tekemään virheeseen niin virhevastuu alkaa toteutumaan. Soneran kanssa nyt saa muutenkin vängätä jokaisesta asiasta. Kokemusta on. Samainen yhtiö aikoinaan haastoi minut käräjäoikeuteen väittäen, että en olisi maksanut heidän laskujaan jotka olivat erääntyneet väitteen mukaisesti yli 3 vuotta siitä kun haasteen sain.Mameha kirjoitti:Tämä hulabaloo olisi minullakin nyt mahdollisesti sitten edessä. IPhonen 24kk kytkyä on jäljellä heinäkuulle, eli Applen takuu umpeutui viime vuonna. Nyt sitten uskollinen 3GS:ssä pimahti eilissäiltana; puhelin oli laturissa ja selailin sillä samalla nettiä, kun yhtäkkiä känä vaan pimeni. Ei reagoinut mihinkään ja kun yritettiin siihen soittaa niin ei saanut yhteyttä, ei auttanut koneeseen kytkemiset ja homen+virtanapin painelut.. Tänään aamulla soitto Soneran aspaan (puoli tuntia jonotusta, ylläri..), ja siellä täti vaan selittää että "niin, tämä on poikkeuksellinen tämä Applen takuu kun se on vaan vuoden" En jaksanut alkaa vääntää asiasta, kun ei suostunut uskomaan, vaan kysyin minne voin viedä puhelimen huoltoon. Käskettiin kääntyä Soneramyymälän puoleen.
Äsken käytiin sitten miehen kanssa myymälässä selittämässä tätä hommaa ja sattui vieläkin sinnikkäämpi täti tiskin taakse.
Myyjä:"Ei kun Apple tarjoaa vaan vuoden takuun ja sillä selvä, sille ei mahda mitään."
Minä:"No niin muttakun kuluttajansuojalaki suomessa ja EU:ssa sanoo että yrityksellä on virhevastuu jokatapauksessa, jos ei johdu minun kaytöstä se vika"
Myyjä: "Apple tarjoaa vaan sen vuoden takuun ja silel ei mahda mitään, takuun ulkopuolisia ei korvata"
En sitten jaksanut vääntää kättä tämänkään kanssa kun ei selvästikkään ollut koskaan edes kuullut virhevastuusta ja sekotti koko homman Applen takuuseen. Puhelin lähetettiin huoltoon arvioitavaksi (tulee maksamaan kuulemma 33€), ja soittavat sielt sitten 2-4 viikon kuluttua ja kertovat kustannusarvion. Tuolloin olisi tarkoitus myös tivata että onko laitteen hajoaminen johtunut minusta ja jos ei, niin sitten aletaan sotajalalle Soneraa vastaan. Ärsyttävää kun joutuu odottelemaan nyt viikkotolkulla, ja käytössä on joku hikinen vanha Nokia.. Lisäksi jos nyt vahvistuu että minä en ole itse puhelintani murjonut hajalle, niin mahtaa mennä taas viikkokausia sen itse Soneran kanssa tapellessa, kun eivät ainakaan tähän asti ole suostuneet ymmärtämään että näistä jutuista on olemassa lainsäädäntökin..
Sattumoisin ilmeni, ettei mitään laskuja ollut pystyssä ja Sonera joutui maksamaan yli tuhat euroa korvauksia ja kuluja. Mutta pääasiaan.
Jos laite todellakin on itsestään simahtanut eikä huoltoliike mainitse sinua syylliseksi mitenkään niin virhevastuuseen voi ja pitääkin vedota. Sitä en usko, että huoltoliike kirjallisesti sanoisi syyn olevan laitteessa. Mutta jos syynä ei ole käyttäjän virhe niin silloinhan laite on itsestään mennyt hajalle. Ja laitteiden tulisi pääsääntöisesti kestää sen 2 vuotta.
Ei yhtään ihmetytä Soneran asiakaspalvelu. Ei siellä tiedetä mistään mitään ja aikanaan iPhonen lukituksen poiston kanssa piti kuluttajan saada asia iltapäivälehtiin ennenkuin Sonera suostui muuttamaan tapojaan. Ja silti Soneran joku mikälie vastuuhenkilö kommentoi lehdille " tämä on aivan normaalia emmekä näe tässä mitään erikoista"
Joten koita saada se kirjallisesti ettei syy ole käyttäjän. Itseasiassa riittää myös se, ettei siinä mainita käyttäjän virhettä. Saman asian sekin ajaa. Ja kun tarpeeksi asiaa painotat niin ylläri-ylläri Surina saattaakin muuttaa mieltään. Mielestäni silloin kun kuluttajalla on oikeus virhevastuuseen niin silloin myös näin on käytävä. Ei niin, että isot yritykset viittaa kintaalla kuluttajan oikeuksille.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Yleensä pelkkä uhkaus asian viemisestä pidemmälle riittää asenteen muuttumiseen...Rutku kirjoitti:Eipä tuo Jimm's PC Store antanut virhevastuuseen vedoten minulle uutta kovalevyä kun se levisi normaalikäytössä kuukauden vai pari takuun loppumisen jälkeen. Enpä jaksanut sen kummemmin asiaa viedä pidemmälle vaikka mieli vähän teki lähteä vääntämään kättä. Käskivät vain ottamaan valmistajaan yhteyttä mutta paskaako niitä kiinnostaa jos yhden tyypin kovo hajoaa takuuajan ulkopuolella. Luultavasti olisivat vaan sanoneet että hommaa uusi ja pahoittelemme tästä sinulle aiheutunutta vaivaa...
-
Rutku kirjoitti:Eipä tuo Jimm's PC Store antanut virhevastuuseen vedoten minulle uutta kovalevyä kun se levisi normaalikäytössä kuukauden vai pari takuun loppumisen jälkeen. Enpä jaksanut sen kummemmin asiaa viedä pidemmälle vaikka mieli vähän teki lähteä vääntämään kättä. Käskivät vain ottamaan valmistajaan yhteyttä mutta paskaako niitä kiinnostaa jos yhden tyypin kovo hajoaa takuuajan ulkopuolella. Luultavasti olisivat vaan sanoneet että hommaa uusi ja pahoittelemme tästä sinulle aiheutunutta vaivaa...
Valitettavaa etteivät siellä taipuneet asiassa. Kun noin lähellä takuun päättymistä loppuu niin kyllä olisi mennyt virhevastuuseen. Tosiaan en ole sinällään yllättynyt näistä. Ainahan myyjät useimmiten pyrkii välttämään vastuunsa. Vähintäänkin olisi kannattanut viedä vaikka kuluttajariitalautakuntaan. Se ei maksa mitään.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Jaloilla äänestäminen on hyvä. Ja sitä kannattaa harrastaa. Säästyy omaakin aikaa ja vaivaa melkoisesti. Ehkä vain noita kauppojen mainetta ei osata riittävästi etukäteen tutkia? Ilmeisesti Kuluttajaviraston sivut ovat aika hyvin ajan tasalla noiden suhteen, mutta melkein googlaamalla firman nimen löytää jo yhtä sun toista kokemusta siitä, kannattaako ostaa vai ei.hkivimak kirjoitti:Edelleen peräänkuulutan jaloilla äänestystä. Miksi ostaa paikasta, missä asioita joutuu hoitamaan riidellen, kuluttajariitalautakunnan, kuluttajaneuvojan, lakimiehen tai käräjäoikeuden avustuksella. Eikö ole kumminkin parempi ostaa paikasta, jossa tietää asioiden olevan kunnossa. Suomessa kohtuullisen pienellä vaivalla voi asian tarkistaa. On jokseenkin outoa, että ihmiset asioivat tietyissä kaupoissa/ verkkokaupoissa, vaikka kuluttajavirasto lätkii joka kuukausi uhkasakkoja kyseisille yrittäjille. Samoilla yrityksillä on lukuisia oikeudenkäyntejä erilaisista kuluttaja-asioista ja he ovat toistuvasti ilmoittaneet esim. kuluttariitalautakuntaan etteivät tarvitse näitä päätöksiä - koska niitä ei edes lueta. Siitä huolimatta ihmiset ostavat liikkeistä yhä uudestan ja uudestan. Sitten keskustelupalstat ovat turvoksissa näitä tarinoita. Itse kyllä kierrän kaukaa kyseiset elinkeinonharjoittajat ja mielelläni kannatan niitä, jotka noudattavat säädöksiä.
-
Itse en koske Soneraan pitkällä tikullakaan ja voin vannoa, että vaikka saisin ilmaiseksi puhelut niin maksan mieluummin sen muutaman kympin Saunalahdelle kuin olisin Soneran asiakkaana. Sen verran hyvin saivat minun asiani sotkettua. Aiheeton lasku käräjäokeuteen ei suinkaan ole ainoa tapaus. Ongelmia oli laajakaistassa ja sen toimivuudesta. Jouduin myös maksamaan lähes 100 euroa siitä, että korjasivat vian joka ei mitenkään voinut olla minun hallinnassa. Tästä en jaksanut alkaa vääntämään käräjäoikeuteen vaan koska olin muutenkin poistumassa asiakkaana niin maksoin loppulaskut ja sanoin hyvästi.
Jatkossa asioin liikkeissä joiden toimintaan voi sentään jollakin tapaa luottaa.
Tunsin myös suurta mielihyvää kun Sonera hävisi tarjouskilpailun Elisan kanssa Hanselin kanssa ja työpaikan liittymät siirtyivät Elisalle Soneralta. Huomattava määrä liittymiä lähti Soneralta Elisalle ja siitä Sonera pillastui ja laittoi asian markkinaoikeuteen.
-
Viesti Kirjoittaja Kari The Pine »
Jollain oli ongelmaa kovon kanssa, niissähän kait taitaa olla 3v takuu muutenkin joten virhevastuu ei liene toimi.
-
Meillä oli tuo sama homma viime vuonna. Hommattiin Soneran kaapelilaajakaista ja se ei vaan sitten yksinkertaisesti toiminut. Soiteltiin jokapaikkaan ja lupasivat lähettää huoltomiehen, joka laskuttaa meiltä 100€ ellei vika ole heissä. Kieltäydyttiin huoltoukosta, koska arvattiin että kuitenkin menee meidän viaksi. Tällöin oli alle 14pv kulunut netin tilauksesta, joten päättiin purkaa koko sopimus kun sillä vielä tuo "palautusoikeus" oli. -Mutta eivätpä meinanneetkaan suostua, vaan tuli itkua siitä miten tämä sopimus on määräaikainen. Vähän aikaa kun jaksoi aspatädille väittää vastaan että kyllä me nyt saadaan tämä purkaa ja ei haluta mitään huoltomiestä niin suostui sitten purkamaan sopimuksen.salmaster kirjoitti: Itse en koske Soneraan pitkällä tikullakaan ja voin vannoa, että vaikka saisin ilmaiseksi puhelut niin maksan mieluummin sen muutaman kympin Saunalahdelle kuin olisin Soneran asiakkaana. Sen verran hyvin saivat minun asiani sotkettua. Aiheeton lasku käräjäokeuteen ei suinkaan ole ainoa tapaus. Ongelmia oli laajakaistassa ja sen toimivuudesta. Jouduin myös maksamaan lähes 100 euroa siitä, että korjasivat vian joka ei mitenkään voinut olla minun hallinnassa. Tästä en jaksanut alkaa vääntämään käräjäoikeuteen vaan koska olin muutenkin poistumassa asiakkaana niin maksoin loppulaskut ja sanoin hyvästi.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
-
Ei ole uusi asia, että Sonera yrittää koijata asiakkaan 14 päivän palautusoikeudessa. Nimittäin sitten kun se tulee täyteen ei tarvitse palvelua tuottaa tai ainakaan korjata sillä määräaikaisuus takaa rahan Soneralle. Tämä on kokemus asiasta.Mameha kirjoitti:Meillä oli tuo sama homma viime vuonna. Hommattiin Soneran kaapelilaajakaista ja se ei vaan sitten yksinkertaisesti toiminut. Soiteltiin jokapaikkaan ja lupasivat lähettää huoltomiehen, joka laskuttaa meiltä 100€ ellei vika ole heissä. Kieltäydyttiin huoltoukosta, koska arvattiin että kuitenkin menee meidän viaksi. Tällöin oli alle 14pv kulunut netin tilauksesta, joten päättiin purkaa koko sopimus kun sillä vielä tuo "palautusoikeus" oli. -Mutta eivätpä meinanneetkaan suostua, vaan tuli itkua siitä miten tämä sopimus on määräaikainen. Vähän aikaa kun jaksoi aspatädille väittää vastaan että kyllä me nyt saadaan tämä purkaa ja ei haluta mitään huoltomiestä niin suostui sitten purkamaan sopimuksen.salmaster kirjoitti: Itse en koske Soneraan pitkällä tikullakaan ja voin vannoa, että vaikka saisin ilmaiseksi puhelut niin maksan mieluummin sen muutaman kympin Saunalahdelle kuin olisin Soneran asiakkaana. Sen verran hyvin saivat minun asiani sotkettua. Aiheeton lasku käräjäokeuteen ei suinkaan ole ainoa tapaus. Ongelmia oli laajakaistassa ja sen toimivuudesta. Jouduin myös maksamaan lähes 100 euroa siitä, että korjasivat vian joka ei mitenkään voinut olla minun hallinnassa. Tästä en jaksanut alkaa vääntämään käräjäoikeuteen vaan koska olin muutenkin poistumassa asiakkaana niin maksoin loppulaskut ja sanoin hyvästi.Mutta siinä tosiaan painoi tuo 14vrk:n perumisoikeus jonka olemassaolon ne sentään myöntää. Mutta joo, jahka saan tämän puhelinasian tapeltua niin taidan tosiaan pitäytyä jatkossa erossa koko laitoksesta.
Kaverini taas purki 14 päivän sisällä. Lähetti 3 päivää ennen umpeutumista sähköpostilla peruutuksen. Vastaus tuli 5 päivnä päästä " valitettavasti peruutusaika on mennyt umpeen nyt" Sonera yritti siis väittää, että näin voi toimia.
-

..Sen sijaan jos kukaan ei tiedä mikä tuolle on tullut, kannattaakohan edes yrittää itkeä Soneralle virhevastuusta?
-
Viesti Kirjoittaja pumpernikkeli »
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewto ... =98&t=9046
Ja mulla oli juuri ylläolevan kaltainen tilanne päällä pari viikkoa sitten. Tosin oli Elisalta ostettu puhelin. Takuu oli mennyt umpeen kuukausi aikaisemmin. Selitin liikkeessä että en ala tästä mitään maksamaan ja että korjauksen pitää mennä virhevastuun piikkiin. Huoltofirmasta tuli seuraavana päivänä viesti että puhelimen vaihto maksaa 300 euroa. Soitin ensin kuluttajaneuvontaan, joka oli ehdottomasti sitä mieltä että minun ei kuulu maksaa mitään. Tämän jälkeen soitin Elisalle, josta minut ohjattiin asioimaani liikkeeseen. Selitin soittaneeni kuluttajaneuvontaan ja annoin myös tuon ylläolevan linkin osoitteen. Kaveri lupasi selvittää asiaa, ja vajaan kahden viikon kuluttua sain tekstiviestin jossa kerrottiin puhelimen olevan valmis noudettavaksi. Sain tuliterän iPhone 4:n, enkä maksanut vaihdosta euroakaan.
-
> Hei,
>
> Laitteen takuu on siis ollut ummessa, joka riittää syyksi kustannusarvion laadintaan.
> Valitettavasti tämän tarkempaa lausuntoa laitteen viasta ei ole, sillä kustannusarvio on tehty takuunumpeutumisen perusteella.
NO ÄLÄPÄ. Tiesin kyllä jo laitteen huoltoon lähettäessäni että takuu on ummessa, ja lähetin puhelimen sinne siksi että saisin tietää miksei se toimi (=tarkemmin että onko minun vika vai meneekö virhevastuuseen). Mutta nämä järjen jättiläät katsovat vain että takuu ei ole voimassa -> riittävä syy jättää vika diagnosoimatta ja antaa kustannusarvio uudesta.
Milläs mä nyt todistan ettten ole itse puhelinta hajottanut x.x Ja siis voiko nyt oikeasti olla niin, ettei huollossa ole tehty mitään mistä voisi raportoida?
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.Mameha kirjoitti: Milläs mä nyt todistan ettten ole itse puhelinta hajottanut x.x Ja siis voiko nyt oikeasti olla niin, ettei huollossa ole tehty mitään mistä voisi raportoida?
Sinun ainoa tarve on todeta, että puhelin ei toimi alle 2 vuoden käytön jälkeen ja vaatia virhevastuuseen huoltoa.
Jahas, olisikohan se itsekkin aika viedä puhelin huoltoon. Kohta 2 vuottaa täyteen tulevan iPhone 4:sen nappi on menettänyt pikkuhiljaa skarppiuttaan. Saas nähdä kuinka paljon saa tapella Soneran kanssa. Kohtalotovereita?
iPhone 4 32Gb
-
Siis miten tuo linkin tapaus on jonkinlainen ennakkopäätös? Voisitko selventää?pumpernikkeli kirjoitti:Tuosta ennakkotapaus:
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewto ... =98&t=9046
Ja mulla oli juuri ylläolevan kaltainen tilanne päällä pari viikkoa sitten. Tosin oli Elisalta ostettu puhelin. Takuu oli mennyt umpeen kuukausi aikaisemmin. Selitin liikkeessä että en ala tästä mitään maksamaan ja että korjauksen pitää mennä virhevastuun piikkiin. Huoltofirmasta tuli seuraavana päivänä viesti että puhelimen vaihto maksaa 300 euroa. Soitin ensin kuluttajaneuvontaan, joka oli ehdottomasti sitä mieltä että minun ei kuulu maksaa mitään. Tämän jälkeen soitin Elisalle, josta minut ohjattiin asioimaani liikkeeseen. Selitin soittaneeni kuluttajaneuvontaan ja annoin myös tuon ylläolevan linkin osoitteen. Kaveri lupasi selvittää asiaa, ja vajaan kahden viikon kuluttua sain tekstiviestin jossa kerrottiin puhelimen olevan valmis noudettavaksi. Sain tuliterän iPhone 4:n, enkä maksanut vaihdosta euroakaan.
-
Tolla mentaliteetilla on pitkä odotus edessä...∞honpsu kirjoitti:Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.Mameha kirjoitti: Milläs mä nyt todistan ettten ole itse puhelinta hajottanut x.x Ja siis voiko nyt oikeasti olla niin, ettei huollossa ole tehty mitään mistä voisi raportoida?
Sinun ainoa tarve on todeta, että puhelin ei toimi alle 2 vuoden käytön jälkeen ja vaatia virhevastuuseen huoltoa.
Jahas, olisikohan se itsekkin aika viedä puhelin huoltoon. Kohta 2 vuottaa täyteen tulevan iPhone 4:sen nappi on menettänyt pikkuhiljaa skarppiuttaan. Saas nähdä kuinka paljon saa tapella Soneran kanssa. Kohtalotovereita?
-
En ole varsinaisesti kohtalontoveri, minulla ei juuro nyt ole rikkinäistä laitetta Soneralta ( ja luoja sentään ikinä en ota sieltä enää mitään)honpsu kirjoitti:Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.Mameha kirjoitti: Milläs mä nyt todistan ettten ole itse puhelinta hajottanut x.x Ja siis voiko nyt oikeasti olla niin, ettei huollossa ole tehty mitään mistä voisi raportoida?
Mutta saat varautua sellaiseen pyöritykseen ja välttelyyn, että oksat pois. Mikäli et saa ensimmäisellä kertaa asiallista vastausta kuten 99% et saa niin saata asia kuluttajariitalautakuntaan samantien. Aivan turha koittaa tavoittaa muita väliportaita mikäli saat kielteisen päätöksen. Sonera pyrkii vain ja ainoastaan välttelemään vastuutaan ja ikävä kyllä moni siihen meneekin.
Kuluttajariitalautakunnan päätös ei maksa mitään vaikkakin siinä kestää. Toinen hieman nopeampi keino on tietenkin siviilioikeus mutta sekin kestää (riippuen jos Sonera muuttaa mieltään) ja siinä on tietenkin kuluriski.
Sana Sonera on minulle punainen vaate ja jotkuta ovat sen jo havainneet
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Täh? Jos Sonera hannaa vastaan vastuustaan niin seuraava askel on tietenkin viranomaiset, eihän tämä sen ihmeempää ole.pallo kirjoitti: Tolla mentaliteetilla on pitkä odotus edessä...∞
iPhone 4 32Gb
-
Poliisi myöskään tuskin aloittaa esitutkintaa iPhonen näppäinten kulumisesta...vai aloittaako?Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.
-
Niin? Edelleenkään se ei ole asiakkaan tehtävä osoittaa, että laitteen vika ei kuulu virhevastuun piikkiin, vaan HUOLLON. Näyttövastuu on heillä. Asiakkaalle riittää se, että se ei toimi ja kiikuttaa sen myyjän osoittamaan paikkaan huoltotoimenpiteitä varten.pallo kirjoitti:Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.
Mikä tässä nyt on epäselvää?
Aha, tulikin jälkiedittiä.pallo kirjoitti: Poliisi myöskään tuskin aloittaa esitutkintaa iPhonen näppäinten kulumisesta...vai aloittaako?
Poliisi ei kuluttajariitoihin liity millään tavalla. Oikeutta haetaan kuluttajaviranomaisen tai oikeuden kautta, jos myyjä/maahantuoja/valmistajan edustaja pakoilee vastuutaan.
iPhone 4 32Gb
-
Meinaatko ihan oikeasti jos kumpikaan osapuoli ei tee mitään niin asia selviää? Lue tekstisi huolella ja tunteella. Ja sen kirjoittajan teksti jota referoit.honpsu kirjoitti:Niin? Edelleenkään se ei ole asiakkaan tehtävä osoittaa, että laitteen vika ei kuulu virhevastuun piikkiin, vaan HUOLLON. Näyttövastuu on heillä. Asiakkaalle riittää se, että se ei toimi ja kiikuttaa sen myyjän osoittamaan paikkaan huoltotoimenpiteitä varten.pallo kirjoitti:Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.
Mikä tässä nyt on epäselvää?
-
Nyt ne silmät käteen, ja ajatus peliin.pallo kirjoitti: Meinaatko ihan oikeasti jos kumpikaan osapuoli ei tee mitään niin asia selviää? Lue tekstisi huolella ja tunteella. Ja sen kirjoittajan teksti jota referoit.
honpsu kirjoitti:Sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään, eikä selvitää yhtään mitään - se on myyjän/maahantuojan ongelma jos meinaavat virhevastuusta pakoilla. Näyttövelvoite on heillä, ei sinulla.Mameha kirjoitti: Milläs mä nyt todistan ettten ole itse puhelinta hajottanut x.x
iPhone 4 32Gb
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka