jpg ei avaudu PC:llä
-
jpg ei avaudu PC:llä
Viesti Kirjoittaja mhintze »
-Mikael Hintze
-
Re: jpg ei avaudu PC:llä
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Viesti Kirjoittaja kide- »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mitä ohjelmaa muuten käytät sähköpostissa? Minä siirryin Mozzillaan (1.2.?) lopulta 9 aikana. Se oli vakaa ja nopea käytössäni eikä rikkonut kuvia.
-
VAUMikael K. kirjoitti:Itse käytin Eudoraa ja se rikkoi kuvat. En nyt muista mistä löysin säädön, jolla tuon sai korjattua.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Jamac kirjoitti:VAUMikael K. kirjoitti:Itse käytin Eudoraa ja se rikkoi kuvat. En nyt muista mistä löysin säädön, jolla tuon sai korjattua.Olet GURU! Siis ihan oikeasti löysit Eudoran asetuksista [8o|] tarvitsemasi kohdan??? [8-)] Sitä ei kyllä jokapoika eikä -tyttö osaa! Oikeasti!
Ei tietysti pitäisi mutta pakko on sanoa että TODELLA upeaa käytöstä moderaattorin taholta
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
tómppu
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kysyin kyllä kaverilta neuvoa, joka on perehtynyt aiheeseen. Juttu riipi niin totaalisesti, että oli pakko selvittää missä ongelma piileskeli. Selvisi kysymällä, joten guruilu on tästä kaukana...VAU Olet GURU! Siis ihan oikeasti löysit Eudoran asetuksista tarvitsemasi kohdan??? Sitä ei kyllä jokapoika eikä -tyttö osaa! Oikeasti!
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
P.S. Älä kerro muille. Menee humanistin maine...
-
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Tuota... onhan ne asetukset vanhakantainen sekamölskä, se olisi pitänyt ehdottomasti toteuttaa välilehdillä. Tämä ulkonäkö ei ole Eudoran vahvin puoli, sen ikonitkin ovat surkuhupaisia. Mutta itse olen vuosien varrella oppinut arvostamaan sitä että Eudoran saa toimimaan juuri niin kuin haluaa, Mailiahan ei oikein voi konffata. Mailia käytän kympissä, mutta olen siirtymässa Eudoraan takaisin, nyt kun se tukee Quarzia, mikä on vähimmäisvaatimus asialliselle ulkonäolle.Jamac kirjoitti: Kun kokeilin Eudoraa niin vietin valehtelematta julmetun kauan aikaa hikipäässä noissa asetuksissa. Ja loppujen lopuksi koska ohjelma ei edes toimi (tarkoitan juuri tuota ominaisuutta että se rikkoo lähetettäviä liitetiedostoja), lensi se niin syvälle roskikseen kuin mahdollista ja takasin ei tule.
Oma Eudorani ysissä avaa automaattisesti postin saapuessa ko. asiakkaan mailboxin. Kätevää. Posteja ei tarvitse mail-tyyppisesti etsiä. Vaikka sekään ei olisi ongelma Eudora on IMO yhä ylittämätön Etsi-toimintonsa kanssa. Arvostan myös labeleita ja liitetiedostokäsittelyä.
Eudora ei myöskään riko kuvatiedostoja (olen 11 vuoden aikana lähettanyt sillä tuhansia – ei: kymmeniä tuhansia kuvia). Microsoft sen sijaan voi rikkoa. Sekä Mail-ohjelman että Eudoran (ja kaikkien muidenkin ei-MS -e-mail -ohjelmien) liitetiedostojen vastaanotto Windowsissa lakkasi toimimasta luotettavsti kun MSoft muutti sähköpostiohjelmansa liitetiedostojen vastaanottotapaa MIME-standardista poikkevaksi XP:n Outlookissa. Apple ratkaisi ongelman kylmän viileästi laittamalla Mailin seuraavaan versioon napin "Lähetä Windows-yhteensopivia tiedostoja" eli suomeksi laittoi option "koodaa header epästandardiksi". Eudoraan jouduin fiksaamaan sen itse eräänlaisella hackilla. En tiedä mikä on nykytilanne, mutta siitä lähtien (ja sitä ennen) on toiminut loistavasti.
EDIT: Itse topicin ongelma tuskin johtuu tästä, koska osa kuvista on ok. Saattaapa olla että osa on CMYK-väritilassa ja puusee-vastaanottaja käyttää ohjelmaa joka ymmärtää vain RGB:tä, kuten täällä on jo epäiltykin.
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
-
Muistaakseni siellä oli mm. "Sekalaiset asetukset" ja sitten lisäksi "Vielä sekalaisemmat asetukset" – ja siis suunnilleen sanasta sanaan käännettynä, oikeastieskofot kirjoitti:Tuota... onhan ne asetukset vanhakantainen sekamölskä, se olisi pitänyt ehdottomasti toteuttaa välilehdillä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt en ymmärrä.... Mulla on Mail:ssa neljä sähköpostitiliä ja 21 laatikkoa asiakkaan/aiheen/tarkoituksen mukaan... Ei niille mitään tarvitse tehdä, postit menee juuri noihin laatikohin luomieni sääntöjen mukaan. Etsi toiminta ON kyllä Mailssa ihan kuluttajatasoa (Pantterissa ainakin), eli enemmän pitäisi olla vaihtoehtoja, useamman hakutermin suhteen.eskofot kirjoitti:Oma Eudorani ysissä avaa automaattisesti postin saapuessa ko. asiakkaan mailboxin. Kätevää. Posteja ei tarvitse mail-tyyppisesti etsiä. Vaikka sekään ei olisi ongelma Eudora on IMO yhä ylittämätön Etsi-toimintonsa kanssa. Arvostan myös labeleita ja liitetiedostokäsittelyä.
Itse olen päässyt Mail:n kanssa suhteellisen sinuiksi kun käytän muutamaa lisäkilkettä, eli mikäköhän niiden nimi nyt oli... Attacment Iconizer (tms.) mikä laittaa kuvat yms. defaulttina ikoneiksi eikä avaa niitä Mail:iin (hidas). Ja sitten joku kilke millä saa "värjättyä" sähköposteja, helpottaa tärkeiden postien visuaalista löytämistä.
Vielä on sellainen toiminto mitä kaipaisin, eli sellainen jotta voisi editoida saapuneiden postien otsikkoa. Se olisi todella tärkeä toiminto. Tai saman ehkä ajaisi joku "Oma kommentti" kenttä johon voisi kirjoittaa selkokielellä viestin sisällön. Asiakas kun tuppaa käyttämään sellaista otsikointia kuin "Kääk voiei", "Muistatko kun...", "lisää korjauksia joskus lähettämääni landisjuttuun" ... ... Sellaista...
Hmm, tuo on varmaan se ongelma mikä mullakin tuli, eli heti tuli pari-kolme kuvaa takaisin toimimattomana, ja kun asetuksista ei saanut mitään tulkkua ja en noita asioita osaa, niin selvää on etten alkanut asiakkaita (ja itseäni) kiusaamaan...eskofot kirjoitti:Eudora ei myöskään riko kuvatiedostoja (olen 11 vuoden aikana lähettanyt sillä tuhansia
....
Eudoraan jouduin fiksaamaan sen itse eräänlaisella hackilla. En tiedä mikä on nykytilanne, mutta siitä lähtien (ja sitä ennen) on toiminut loistavasti.
-
Muuten, tutkin Outlook E:n preferenssejä, ja tarkemmin Attachment encoding kohtaa. Vaihtoehtoja ovat:-AppleDouble -Base64 -UUEncode -BinHex -None(send raw data), joista ensinmainittu on ollut valittuna.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Copypeistaan aina kuvat Meilin uuteen viesti-ikkunaan ja asetuksista valitsin, "Lähetä
aina Windows yhteensopivia liitteitä"
L. Sippu
-
Heh, joo näin taisi olla. Huumoria tekijöiltä – ei siellä enää kyllä sellaista ole. Ensinmainitussa on ihan tärkeitä säätöjä kuten "Sulje viestit postilaatikon mukana" jneJamac kirjoitti:Muistaakseni siellä oli mm. "Sekalaiset asetukset" ja sitten lisäksi "Vielä sekalaisemmat asetukset" – ja siis suunnilleen sanasta sanaan käännettynä, oikeastiAluksi se näytti vitsikkäältä, mutta sitten meni hermot.
Eri jutska. Eudora ei ole selainmetarforan ohjelma ollenkaan, se avaa sen postilootan ja viestin autom. avoimena ikkunana. Minusta tämä on ergoa.Jamac kirjoitti:Nyt en ymmärrä.... Mulla on Mail:ssa neljä sähköpostitiliä ja 21 laatikkoa asiakkaan/aiheen/tarkoituksen mukaan... Ei niille mitään tarvitse tehdä, postit menee juuri noihin laatikohin luomieni sääntöjen mukaan.
Meillä Iconizer kaataa Mailin joka kymmenes liitoskerta. Värjääjästä en ole kuullut, URL?Jamac kirjoitti: Itse olen päässyt Mail:n kanssa suhteellisen sinuiksi kun käytän muutamaa lisäkilkettä, eli mikäköhän niiden nimi nyt oli... Attacment Iconizer (tms.) mikä laittaa kuvat yms. defaulttina ikoneiksi eikä avaa niitä Mail:iin (hidas). Ja sitten joku kilke millä saa "värjättyä" sähköposteja, helpottaa tärkeiden postien visuaalista löytämistä.
Ymmärrän. Ohjeet on täällä, jos niitä vielä joku tarvitsee. Silloin oli pakko, ellei halunnut siirtyä Microsoftin Mac-ohjelmaan, joka on toiminut koko ajan, Mailissahan ei vielä ollut tuolloin tuota "Outlook XP-yhteensopivuushack" -lootaa. Toisaalta, ehkä MSoft on kaikessa hiljaisuudessa fiksannut ongelman, koska ei tänne tule enää Mail-liitetiedostoja takaisin vaikka en tuota lootaa ruksaisikaan.Jamac kirjoitti:Hmm, tuo on varmaan se ongelma mikä mullakin tuli, eli heti tuli pari-kolme kuvaa takaisin toimimattomana, ja kun asetuksista ei saanut mitään tulkkua ja en noita asioita osaa, niin selvää on etten alkanut asiakkaita (ja itseäni) kiusaamaan...
EDIT: Ilmeisesti ainakin ollaan korjaamassa koska Microsoft on tunnustanut bugin jo vuonna 2002 ja antanut sille ihan numeronkin: OfficeQFE:4781. Tuolla numerolla kun Googlettaa käy ilmi että ongelma ei koske vain Eudoraa tai Mailia tai Macintosh-alustaa: edes PC:stä PC:iin liitetiedosto ei kulje, jos lähettäjällä ei ole Outlookia ja vastaanottajalla on. Tässä casessa on jotakin niin Microsoft-maista pähkinänkuoressa: muuttamalla spesifikaatiota kaikessa hiljaisuudessa se saa aikaan käyttäjätasolla yhteensopivuusongelman joka kaatuu kilpialijoiden niskaan. "Ai sä käytät macciä..no ilmankos ei liiteteidostot toimi".
Joop, ne samat on Eudorassakin, AppleDouble on juuri se MIME.mhintze kirjoitti:Muuten, tutkin Outlook E:n preferenssejä, ja tarkemmin Attachment encoding kohtaa. Vaihtoehtoja ovat:-AppleDouble -Base64 -UUEncode -BinHex -None(send raw data), joista ensinmainittu on ollut valittuna.
-
Hmm, mulla on toiminut ihan ok. Ilman tuota Mail on minusta aika käyttökelvoton kuva-ammattimielessä, ainakin tällaisella 1Ghz:n G4 koneella. Tuo "värjääjä" löytyy osoitteesta:Meillä Iconizer kaataa Mailin joka kymmenes liitoskerta. Värjääjästä en ole kuullut, URL?
home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/
Tuo on aavistuksen buginen, ts. Joskus aika harvoin "se vaan ei värjää" vaikka komentaa. Siihen auttaa Mail:n uudelleenkäynnistys. Tuo on Sharewarea kaiketi, eli soittaa tekstejään kun Mail:n käynnistää ellei maksa.
Itkisin ilosta jos Apple tekisti Pro Mail:n, vaikka iWorkin mukaan tai jotain. Tosin ei ole kokemusta tuosta Tiikerin Mail:sta..
-
Ongelma ilmenikin Tiikerissä vasta.Jamac kirjoitti:Hmm, mulla on toiminut ihan ok. Ilman tuota Mail on minusta aika käyttökelvoton kuva-ammattimielessä, ainakin tällaisella 1Ghz:n G4 koneella. Tuo "värjääjä" löytyy osoitteesta:home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/...Tosin ei ole kokemusta tuosta Tiikerin Mail:sta
Olin aika pettynyt kun liitetiedoston esikatselun poisto ei ollutkaan Mail2:ssa optiona, en ymmärrä vieläkään mitä Apple on ajatellut – ilman ko. ominaisuutta Mail on kelvoton DTP-käytössä.
Kiitän linkistä, kokeilen tuota.
-
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka