Oletko kokeillut yhdistää jonkun toisen wifi-laitteen siihen puhelimeen ja nähnyt, että yhteys toimii sitä kautta?Jape47 kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia uusimman airin wifi-verkon kanssa? Mulla toimii normaalisti kotona ja esim. opiskelupuljulla, mutta en saa jaettua puhelimen internetyhteyttä toimimaan iPhonella, androidilla enkä windows-phonella. Wifi-verkko kyllä yhdistää laitteeseen, mutta kun pitäisi aloittaa surffaus Safarilla, niin selain jää vain latailemaan ikuisuudeksi. Mikä voisi olla ongelma?
Uusi MacBook Air (mid 2011)
-
Re: Uusi MacBook Air (mid 2011)
Viesti Kirjoittaja fainda »
-
Viesti Kirjoittaja Jape47 »
Oon kokeillut eli esim. laitan toisen puhelimen wifin päälle ja surffaan sillä käyttäen omaa iPhonen yhteyspistettä. Joku varmaan asetuksissa päin prikkalaa, mutta mikä?fainda kirjoitti:Oletko kokeillut yhdistää jonkun toisen wifi-laitteen siihen puhelimeen ja nähnyt, että yhteys toimii sitä kautta?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Viesti Kirjoittaja jehu »
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Näyttää mun mielestä aika kauheelta. Kyllä, minulle koneen ulkonäölläkin on väliä.jehu kirjoitti:Ei liity Airiin, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto Airille voisi mahdollisesti olla tässä: http://www.tietokone.fi/uutiset/kannett ... _tuumainen
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Windows (7) alkaa olemaan ihan kohtuullinen vaihtoehto, kunhan vain saisivat ajan myötä hidastumisen ratkaistua...KunkkuJ kirjoitti:Ulkonäöllä väliä, mutta se käyttöjärjestelmä...
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Eihän tuo juurikaan ulkonäkönsä puolesta eroa Airista. Väri on musta, mutta perusmuoto on lähes identtinen.MusicDoesMatter kirjoitti:Näyttää mun mielestä aika kauheelta. Kyllä, minulle koneen ulkonäölläkin on väliä.jehu kirjoitti:Ei liity Airiin, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto Airille voisi mahdollisesti olla tässä: http://www.tietokone.fi/uutiset/kannett ... _tuumainen
Ei noita tosin kovin erillaisiksi muotonsa puolesta voi tehdä, jos tarkoitus on tehdä mahdollisimman ohut ja kevyt laite. Kaikki ultrabookithan ovat enemmän tai vähemmän kiilamaisia.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Mitä ihmeen itkua ja kitinää? Markkinoiden seksikkäin konehan tuo on tällä hetkellä (heteromiesten mielestä). 8)MusicDoesMatter kirjoitti:Näyttää mun mielestä aika kauheelta. Kyllä, minulle koneen ulkonäölläkin on väliä.jehu kirjoitti:Ei liity Airiin, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto Airille voisi mahdollisesti olla tässä: http://www.tietokone.fi/uutiset/kannett ... _tuumainen
Ultrabookit ovat ihan tarkoituksella suht samanlaisia, Intelhän nuo on speksannut ja onneksi Lenovo toi vähän erilaista markkinoille kuin sitä jo tylsää hopeanväriä. Sonyn Vaio Z -sarja myös uusiutui, siinäkin on käytössä hiilikuitua ja muita eksoottisia aineksia. Vaio Z ei nyt pidä kyllä sekoittaa sinänsä näihin ultrabookkeihin, siinä piisaa tehot ihan työasemakäyttöön asti raid-ssd -asemineen ja muine tehoineen. Toki hintakin on kovempi.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Ultrabookkeja voi tehdä samalla paksuudella ilman kiilaa. Kone veisi teknisesti ottaen enemmän tilaa, mutta käytännössä ei, koska mahtuisi edelleen samoihin kantolaitteisiin. Tilaa vapautuisi jäähdytykselle, akulle tai muulle hardwarelle. Tietysti ne myös painavat, mutta aika moni ottaisi mieluummin 1.4kg koneen paremmalla akulla kuin "samankokoisen" 1.3kg koneen.theinonen kirjoitti:Ei noita tosin kovin erillaisiksi muotonsa puolesta voi tehdä, jos tarkoitus on tehdä mahdollisimman ohut ja kevyt laite. Kaikki ultrabookithan ovat enemmän tai vähemmän kiilamaisia.
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Totta,todennäköisesti uusissa MB Pro:ssa lähestytty asiaa juuri näin, vaikka ne ei Ultrabookeja olekaanSleepperi kirjoitti:Ultrabookkeja voi tehdä samalla paksuudella ilman kiilaa. Kone veisi teknisesti ottaen enemmän tilaa, mutta käytännössä ei, koska mahtuisi edelleen samoihin kantolaitteisiin. Tilaa vapautuisi jäähdytykselle, akulle tai muulle hardwarelle. Tietysti ne myös painavat, mutta aika moni ottaisi mieluummin 1.4kg koneen paremmalla akulla kuin "samankokoisen" 1.3kg koneen.theinonen kirjoitti:Ei noita tosin kovin erillaisiksi muotonsa puolesta voi tehdä, jos tarkoitus on tehdä mahdollisimman ohut ja kevyt laite. Kaikki ultrabookithan ovat enemmän tai vähemmän kiilamaisia.
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.mika_t kirjoitti:Mitä ihmeen itkua ja kitinää? Markkinoiden seksikkäin konehan tuo on tällä hetkellä (heteromiesten mielestä). 8)MusicDoesMatter kirjoitti:Näyttää mun mielestä aika kauheelta. Kyllä, minulle koneen ulkonäölläkin on väliä.jehu kirjoitti:Ei liity Airiin, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto Airille voisi mahdollisesti olla tässä: http://www.tietokone.fi/uutiset/kannett ... _tuumainen
Ultrabookit ovat ihan tarkoituksella suht samanlaisia, Intelhän nuo on speksannut ja onneksi Lenovo toi vähän erilaista markkinoille kuin sitä jo tylsää hopeanväriä. Sonyn Vaio Z -sarja myös uusiutui, siinäkin on käytössä hiilikuitua ja muita eksoottisia aineksia. Vaio Z ei nyt pidä kyllä sekoittaa sinänsä näihin ultrabookkeihin, siinä piisaa tehot ihan työasemakäyttöön asti raid-ssd -asemineen ja muine tehoineen. Toki hintakin on kovempi.

Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Tämä olisi paljon kiilaa parempi ratkaisu.Sleepperi kirjoitti:Ultrabookkeja voi tehdä samalla paksuudella ilman kiilaa. Kone veisi teknisesti ottaen enemmän tilaa, mutta käytännössä ei, koska mahtuisi edelleen samoihin kantolaitteisiin. Tilaa vapautuisi jäähdytykselle, akulle tai muulle hardwarelle. Tietysti ne myös painavat, mutta aika moni ottaisi mieluummin 1.4kg koneen paremmalla akulla kuin "samankokoisen" 1.3kg koneen.
(Ps. Omaan silmään tuo esittämäni Lenovon kone on tyylikäs. Win7 myös käy käyttöjärjestelmästä ihan hyvin. Nykyisin käytän Lenovon 14" ThinkPadia, tämä on paksu mutta muutoin miellyttävä kone. Näppäintuntuma on ehkä paras mitä olen ikinä missään koneessa kokeillut, mutta touchpad ei pääse Applen tasolle vaikka sekin on useimpia kannettavia parempi.)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuo ei ainakaan minulle riitä. Sen käyttiksen pitäisi olla selvästi tätä Leijonaa parempi, että edes harkitsisin vaihtamista. Sen perusteella, mitä olen joutunut vaimon koneessa olevaa Win7:aa käyttämään, vielä ei asiaa tarvitse edes harkita. Aivan sama, millaisia ne koneet ovat, jos sisälmykset ovat pilalla.jehu kirjoitti: Win7 myös käy käyttöjärjestelmästä ihan hyvin.
-
Tämän vuoksi onkin hyvä, että vaihtoehtoja löytyy. Apple on ainoa, joka on onnistunut hieman haastamaan Microsoftia ja se on hyvä asia, että edes yksi pystyy haastamaan. Tilaa olisi vielä muillekin, mutta varteenotettavin muu vaihtoehto Linux on tällä hetkellä marginaaliasemassa (ellei huomioida palvelinympäristöjä).KunkkuJ kirjoitti:Sen perusteella, mitä olen joutunut vaimon koneessa olevaa Win7:aa käyttämään, vielä ei asiaa tarvitse edes harkita.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka