Soneran postipalvelin ja luokaton asiakaspalvelu
-
Soneran postipalvelin ja luokaton asiakaspalvelu
Viesti Kirjoittaja jtk »
Netin kautta palautteen laittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Vastaus tulee viikon päästä, ja silloinkin sen sisältö on jotain geneeristä löpinää. Esim. kun kerran aikaisemmin valitin siitä, että sunnuntaisin ei voi tehdä vikailmoitusta, sain vastaukseksi tiedon Soneran asiakaspalvelun vastausajoista – niinkuin en olisi niitä tiennyt, enhän muuten olisi koko yhteydenottoa tehnyt!
Sonerasta ja muista on valitettu kaikenmaailman kuluttajafoorumeilla säännöllisesti, mutta näköjään ilman minkäänlaista tulosta. Eikö siis mitään muuta voi tehdä kuin vaihtaa palveluntarjoajaa (mikä ei ole ihan yksinkertaista, koska koko taloyhtiö on Soneran kiinteistöliittymän kanssa naimisissa eikä talo ole kaapelissa).
Ja miten saisin sen sähköpostin toimimaan?
-
Re: Soneran postipalvelin ja luokaton asiakaspalvelu
Viesti Kirjoittaja siekkarit »
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Edistystä: nyt asiakaspalvelussa oli nauhoitettu viesti, jossa kerrottiin sp-palvelimissa olevan vikaa ja että vikaa korjataan parhaillaan.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Vaahtovirta »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Lähetin asiasta seikkaperäisen palautteen Soneralle ja sain pari kuukautta ilmaista nettiä, edes kohtuullista. Nyt voi vaan kysyä, kannattiko säästää jokunen kymppi siinä ilmaisessa langattomassa modeemissa.
Masa
-
Viesti Kirjoittaja power »
...mutta Soneran sivuilla kohdassa Häiriötiedotteet ei ole muuta kuin tämä otsikolla "Käyttökatkoksia ja hitautta Soneran internetliittymien sähköpostissa 21.-23.10.2005" [:^)]jtk kirjoitti:Edistystä: nyt asiakaspalvelussa oli nauhoitettu viesti, jossa kerrottiin sp-palvelimissa olevan vikaa ja että vikaa korjataan parhaillaan.
Ja täälläkin ollaan Soneran varassa, valitettavasti...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja power »
Soneran lähtevän postin palvelin alkoi sitten toimia eilen illalla. Tänään aamulla oli sitten Junk-boksi täynnä roskapostia, suurin osa (n. 300 kpl) oli saapunut klo 21:24 - 21:27 välisenä aikana. Onko mail.inet.fi -palvelimen heräämisen ja roskapostin suuren määrän välillä yhteys?
Miltei kaikki roskaposti oli Undelivered Mail Returned to Sender -tyyppisiä, joissa lähettäjänä oli jokin qwertyrzxcvbn@firmandomain.com tai vastaava.
Onkohan muilla vastaavia roskapostitulvia eilisillalta?
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Pitänee mainostaa, että ainakin Tampereella Wlannet:n tukipalvelu vastaa aina keskimäärin viidennellä rimpautuksella (n. 20 sek). Niillä on jopa Skype-yhteys (olettaen että netti pelaa

Katsoitteko joku noin suunnilleen 4 viikkoa sitten tai enemmänkin kun tuli joku "a-ohjelma" tai sen tyyppinen tunnin pläjäys SoneraTelian Turkin/Venäjän kuvioista ja sen Suomalaisen TJ:n erottamisesta. Täydellinen munaus. Täydellinen. Ja se tuli nimen omaan Ruotsin päästä.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ikävää on tosiaan se, että Soneralla on monopoli suuressa osassa
Suomea. Wimax- tekniikasta voisi toivoa helpotusta niille syrjäseuduille, joita vielä pidetään asuttuna.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Karive »
Ennen Relanderia Soneralla hommat toimivat. Suorastaan pelottavan hyvin. Sen jälkeen kun bisneksen nero (mies sai miljoonia palkkioksi kun tuhosi yrityksen Saksan taivaalle) otti ohjat käsiinsä koko yritys on mennyt lujaa alaspäin. Suomen valtiokin pääsi vaivoin veronmaksajien tuella eroon konkurssikypsästä varjosta jota edelleen nimitettiin Soneraksi. Nykyään nimen pitäisi olla TELIA, kumma vaan ettei sitä haluta käyttää lainkaan. Telia nimeä meinaan.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Mikä siinä on että niitä vika- ym. tiedotteita ei voi lukea? Ymmärränhän minä että meille Machenkilöille ohjeet on myrkkyä, mutta en minä digiboksiakaan tosta vaan käytä ainakaan.
Naurettavimpia "individualisteja" ovat nämä palveluun suivaantuneet "esimiehellesoittelijat". Joko he ovat suuruudenhulluja yksityisyrittäjiä, suhteettoman suureen asemaan päässeitä pikkunilkkejä tai koskaan töitä näkemättömiä pappabetalareita.
Joka tapauksessa suurelta osin tällaisten pässien vuoksi asiakaspalvelut ympäri Suomen eri firmoissa ruuhkaantuvat.
Hesari maksaa päivässä kutakuinkin yhtä paljon kuin laajakaista. Huudatko nettipalstoilla jos se jää syystä tai toisesta ilmestymättä? Etpä huuda, niin. Paperipostin tulemattomuutta et edes huomaa. Yhtäkkiä nettiyhteys on maailman tärkein asia ja jos se ei toimi, jihuu, syytetäänpä (tämän hetkistä) palveluntarjoajaa ja sen työntekijöitä. Julmasti, tylysti ja jopa henkilöönkäyvästi.
Masa: viestisi viimeinen kappale vastannee itse itsellesi?
Jamac: ihan kaikki mikä tv:stä tulee jne.
tBa: kannattaa opetella a) englantia ja b) sähköpostitekniikkaa niin näkisit että tuon kirjoittaja on itse ollut alusta alkaen linuxyteisönsä kanssa täysin metsässä. Hän on oikaisujen jälkeen kait lakannut itsekin tuota enää evankelioimasta?
Ja jos Soneralla ei sitä ikävää "monopolia" (Viestintävirasto käyttää nimitystä "määräävä markkina-asema" ja kieltää esim. laskemasta hintoja) olisi varsin todennäköistä että alle 100000 asukkaan taajamat Jyväskylästä pohjoiseen olisivat yhä modeemien varassa.
Ja kyllä, olen Soneralla töissä. Tiedän siis tosiasiat jonoistakin. Monitoroin niitä päivittäin.
Aiheetta enempään, nähdään taas joskus.
V
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja anttinie »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olen myös itse ollut Soneralla töissä, ja nämä Veskun mainitsemat "suuruudenhullut yksityisyrittäjät" jne ovat kyllä koomisia.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja yupoong »
Itselläni on Soneran GSM liittymä ja muutamia kertoja olen joutunut asiakaspalveluun soittamaan. En niinkään aina ongelman takia (koska niitä ei ole ollut usein) vaan jotain asiaa kysyäkseni. Aina on vastattu suhteellisen nopeasti (muutaman minuutin odottamisen jälkeen) ja ystävällisesti. Itse olen ainakin tyytyväinen saamaani asiakaspalveluun.
Ennen minulla oli DNA (noin puoli vuotta) ja jono puhelin asiakaspalveluun oli aina yli 30min ja asia saattoi jäädä auki vaikka tavoitinkin oikean henkilön.
Ja tosiaan.. mielestäni on huomattavasti mukavampi asioida puhelimitse kuin sähköpostilla.
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Tuota noin. Miten minun englannin taitoni liittyvät tähän? Eikö tilanne vaan ollut se, että soneran helpdesk vastasi vääriin asioihin ja käski asiakasta itseään luomaan postmaster- postilaatikon? Mitä minä nyt en ymmärrä? Selitä nyt rautalangasta jos olet vielä ko. puulaakilla töissä?vesku kirjoitti: tBa: kannattaa opetella a) englantia ja b) sähköpostitekniikkaa niin näkisit että tuon kirjoittaja on itse ollut alusta alkaen linuxyteisönsä kanssa täysin metsässä. Hän on oikaisujen jälkeen kait lakannut itsekin tuota enää evankelioimasta?
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Cajin »

Soneralla on kyllä minun aikaisempien kokemuksien mukaan paras palvelu, kaikki elisat ja dnat on kyllä välill tosi syvältä sieltä, soneralla jotenkin ne vaan aina ottautu minun asioihin, mutta jospa minulla on vaan käyny tuuri

-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ehkä ongelmani oli itse aiheutettu, mutta tämä ei muuta sitä tosiseikkaa, että Soneran asiakaspalvelu on peräti luokatonta. Vai onko Soneran asiakaspalvelun linja lähettää asiakas itse selvittämään ongelmaa jälleenmyyntiliikkeeseen? Myöhemminhän Soneralla toki luvattiin selvittää asiaa ja vielä soittaa minulle heti seuraavana päivänä. Asiaa ei selvitetty, eikä minulle soitettu.vesku kirjoitti: Masa: viestisi viimeinen kappale vastannee itse itsellesi?
Masa
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
EDIT : Antaa olla...
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Vesku, ole hyvä ja vastaa tähän? Jos esiinnyt firmasi edustajana täällä palstalla niin on varmasti kovin tärkeää sitten kommentoida nämä asiat loppuun asti, eikä vain kertoa että "Aiheetta enempään, nähdään taas joskus" tätäkö se Soneran palvelu on?tba kirjoitti:Tuota noin. Miten minun englannin taitoni liittyvät tähän? Eikö tilanne vaan ollut se, että soneran helpdesk vastasi vääriin asioihin ja käski asiakasta itseään luomaan postmaster- postilaatikon? Mitä minä nyt en ymmärrä? Selitä nyt rautalangasta jos olet vielä ko. puulaakilla töissä?veskus kirjoitti: tBa: kannattaa opetella a) englantia ja b) sähköpostitekniikkaa niin näkisit että tuon kirjoittaja on itse ollut alusta alkaen linuxyteisönsä kanssa täysin metsässä. Hän on oikaisujen jälkeen kait lakannut itsekin tuota enää evankelioimasta?
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mikäli Soneran asiakaspalvelussa on tuollainen asenne, kuin veskun kirjoituksessa niin en ihmettele valituksia. Itselläni on hieman samankaltaisia kokemuksia saamastani kohtelusta. Olen kaiketi tavallinen pienasiakas, joka ei käytä PC:tä vaan Maccia. Olen antanut asiakaspalutetta sähköpostitse ja esittänyt kysymyksiä - mielestäni aiheellisia - joihin vastaukset ovat olleet kelvottomia. Näyttää siltä, että kysymyksiä ei ole edes luettu vaan niihin on annettu joitakin automaattivastauksia ylimielisellä asenteella. Lienee syytä korostaa, että näin olen asian kokenut vaikka vastaajalla saattaa olla muuta mielessä.
Vastausaika on vaihdellut kahden ja neljän viikon välillä. Mielestäni tämä ei ole enää kohtuullista. Lisäksi vastauksista on saanut sellaisen kuvan, että vastaaja ei tunne Soneran systeemejä tai sitten hän on vain paatunut valehtelija tai muuten vain ylimielinen. Lisäksi Macit herättävät pahaa verta, joiden käyttäjiin voi suhtautua miten vain.
Puhelimeen on vastattu ruuhka-aikoja lukuunottamatta kohtalaisen nopeasti ja siellä palvelu on ollut kohteliasta ja toimivaa. Tosin Macit ovat suuressa ja mahtavassa tuntemattomia laitteita, joten kehottaisin ottamaan lusikan käteen ja nielemään sopan. Ts. yhtiön tasosta ei anna kovin korkeaa kuvaa pelkkien Windows-koneiden tunteminen. Missä on määritelty, että MS ja Win ovat joku standardi?
Tällaiset ovat siis kokemukseni. Mikäli näillä kulmilla olisi jokin muu toimiva yhtiö niin vaihtaisin kenties sellaiseen (näyttää vain siltä, että kaikki ovat yhtä huonoja). Tietysti Sonera voi ottaa opikseen ja palvella oikeasti asiakkaita vaikka olisivatkin pieniä.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
ps. minulle on viimeisen kymmenen vuoden aikana jäänyt hesari tulematta kolme kertaa. Joka kerta olen soittanut jakelun asiakaspalveluun. Muutamassa minuutissa asia on rekisteröity ja parin tunnin sisään lähetti (?!?!?!) on tuonut erillistoimituksena tuon yhden ainoan lehden. Tästä voisi moni firma kyllä ottaa oppia. Tosin en kyllä tiedä mitä tapahtuisi jos esim. 50000 asiakasta jäisi ilman lehteä....
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka