OT: Luonnokset ja tallennetut viestit löytyvät yksityisviesti-osiosta: http://hopeinenomena.net/ucp.php?i=pm&mode=draftschristiantroy kirjoitti:Kirjoitin pitkän tekstin mutta se meni luonnoksiin enkä löydä sitä!
Virhevastuuseen vetoaminen
-
- Viestit: 17687
- Liittynyt: 25.11.2004 klo 11.57
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
- Viestit: 1222
- Liittynyt: 25.10.2009 klo 2.10
- Paikkakunta: Turku
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
Lakimies olevinaan ja selostaa täyttä puutaheinää. Mitään pakollista takuuta ei ole olemassakaan, takuu on valmistajan vapaaehtoinen lisäetu.christiantroy kirjoitti:EU-direktiivin 2v minimitakuu
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... lle/takuu/
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 2.12.2009 klo 19.05
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja christiantroy »
Ei ole kiinnostusta vängätä asiasta, ihan avuksi ajattelin olla. Voit ratkoa omien tuotteidesi viat Sonera-kaupan myyjän kanssa jos haluat. Voit palata asiaan kun sinulla on tutkinto ja OK:n pätevyys hoitaa näitä asioita oikeudessa.
Direktiivi 1999/44/EY
17) on aiheellista rajoittaa aikaa, jona myyjä on vastuussa tavarassa luovutushetkellä olleesta virheestä; jäsenvaltiot voivat myös asettaa kuluttajan oikeuksien käyttämiselle vanhentumisajan, edellyttäen, että se on vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä; jos kansallisessa lainsäädännössä säädetään, että vanhentumisaika alkaa muusta ajankohdasta kuin luovutushetkestä, kansallisessa lainsäädännössä säädetyn vanhentumisajan kokonaispituuden on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä,
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
' ei kovinkaan laajasti näitä asioita perusopinnoissa käsitellä ja näitä asioita tuskin kovin moni työn puolesta valmistumisensa jälkeen käsittelee. Tuo tutkinto ei kyllä kenestäkään mitään kovinkaan kummoista asiantuntijaa vielä tee.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 15.11.2011 klo 11.37
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Mameha »
Mutta täytyy sanoa, että ihmeen hienosti Soneralla tähän reklamaatiooni suhtauduttiin; vastaus tuli viikossa ja suostuvat korvaamaan ilman suurempia mukinoita jos vaan vika ei ole minussa. Harmi vaan, että musta alkoi tuntua tässä näitä huoltojuttuja lukiessani, että minun viakseni se puhelimen hajoaminen taitaa kuitenkin mennä. Nyt kun puhelin tutkitaan ihan oikeasti, siellä on aika varmasti ne saamarin kosteustarrat punaisena, jos ne kerta niin helposti värjäytyy kuin porukka sanoo
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Noh, sille ei voi sitten mitään, mutta eniten tässä nyyt keljuttaa se SCF-huolto. Jos(kun) puhelimestani löytyy "kosteusvaurio", joudun maksamaan koko huoltoruljanssista yhteensä jo melkein 70€, koska sitten puhelin on käynyt siellä jo kahdesti! Tämän jälkimmäisen 33€ maksan vielä ihan mukisematta kun siellä nyt se vika kerta selvitetään, mutta ai että tuntuu väärältä maksaa siitä ensimmäisestäkin huollosta jossa ei ole puhelinta edes avattu!

-
- Viestit: 5366
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.46
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja pallo »
a) Suomessa ei oikeuteen "mennä", vaatinee poliisin esitutkinnan ja syyttäjän päätöksenkin (kannattanee huomioida poliisin tilastot aloitetuista esitutkinnoista keisseittäin - ainoastaan poliisin omista 100%, muista todella alhaiset prosentit)
b) karrikoiden kenelläkään yksityishenkilöllä ei ole varaa epävarmaan keissiin (lukuunottamatta Nallea)
c) oikeusprosessi kestää niin kauan, että sen iPhonen molekyylirakenteetkin ovat jo rikkoutuneet odotuksesta
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
Olikohan tämä a-kohta joku vitsi/trolli!? Mitä tekemistä poliisilla on riita-asian kanssa? Jos asia ei todella ole tuttu, niin suosittelen alkulukemiseksi vaikka Wikipediaa. Sen kun lähetät toimivaltaiselle käräjäoikeudelle haastehakemuksen, ei sillä ole poliisin/syyttäjän kanssa mitään tekemistä.pallo kirjoitti:Tässä juupas/eipässaagassa ei huomioida reaalimaailmaa nyt ollenkaan:
a) Suomessa ei oikeuteen "mennä", vaatinee poliisin esitutkinnan ja syyttäjän päätöksenkin (kannattanee huomioida poliisin tilastot aloitetuista esitutkinnoista keisseittäin - ainoastaan poliisin omista 100%, muista todella alhaiset prosentit)
Oikeusturvavakuutus kattaa 85 % omista kuluista.pallo kirjoitti:b) karrikoiden kenelläkään yksityishenkilöllä ei ole varaa epävarmaan keissiin (lukuunottamatta Nallea)
Käräjäoikeusprosessi kesti 2011 keskimäärin 10,8 kk, eli vähemmän aikaa kuin suosituksen saaminen KRIL:sta.pallo kirjoitti:c) oikeusprosessi kestää niin kauan, että sen iPhonen molekyylirakenteetkin ovat jo rikkoutuneet odotuksesta
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
Saatoin ymmärtää nyt väärin, mutta eihän sinulle vain jäänyt sellainen kuva, että joutuisit maksamaan itse nuo selvittelykustannukset? Kyllä nuo vikaselosteetkin/korjausarviot kuuluu Soneran maksaa, eli vaadit niistä korvausta jälkikäteen, jos sitä ei muutoin makseta.Mameha kirjoitti:Noh, sille ei voi sitten mitään, mutta eniten tässä nyyt keljuttaa se SCF-huolto. Jos(kun) puhelimestani löytyy "kosteusvaurio", joudun maksamaan koko huoltoruljanssista yhteensä jo melkein 70€, koska sitten puhelin on käynyt siellä jo kahdesti! Tämän jälkimmäisen 33€ maksan vielä ihan mukisematta kun siellä nyt se vika kerta selvitetään, mutta ai että tuntuu väärältä maksaa siitä ensimmäisestäkin huollosta jossa ei ole puhelinta edes avattu!
-
- Viestit: 5366
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.46
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 15.11.2011 klo 11.37
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Mameha »
Mulle jäi selanen kuva että toki sitten Sonera nekin maksaa jos puhelin osoittautuu takuukelpoiseksi, mutta jos ei niin sitten tietysti minä maksandeissi kirjoitti: Saatoin ymmärtää nyt väärin, mutta eihän sinulle vain jäänyt sellainen kuva, että joutuisit maksamaan itse nuo selvittelykustannukset? Kyllä nuo vikaselosteetkin/korjausarviot kuuluu Soneran maksaa, eli vaadit niistä korvausta jälkikäteen, jos sitä ei muutoin makseta.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Viestit: 707
- Liittynyt: 15.2.2012 klo 13.42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
VAIN ja ainoastaan JOS sonera on ollut noista kustannuksista etukäteen tietoinen ja hyväksynyt ne.deissi kirjoitti:Saatoin ymmärtää nyt väärin, mutta eihän sinulle vain jäänyt sellainen kuva, että joutuisit maksamaan itse nuo selvittelykustannukset? Kyllä nuo vikaselosteetkin/korjausarviot kuuluu Soneran maksaa, eli vaadit niistä korvausta jälkikäteen, jos sitä ei muutoin makseta.Mameha kirjoitti:Noh, sille ei voi sitten mitään, mutta eniten tässä nyyt keljuttaa se SCF-huolto. Jos(kun) puhelimestani löytyy "kosteusvaurio", joudun maksamaan koko huoltoruljanssista yhteensä jo melkein 70€, koska sitten puhelin on käynyt siellä jo kahdesti! Tämän jälkimmäisen 33€ maksan vielä ihan mukisematta kun siellä nyt se vika kerta selvitetään, mutta ai että tuntuu väärältä maksaa siitä ensimmäisestäkin huollosta jossa ei ole puhelinta edes avattu!
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 27.2.2007 klo 12.38
- Paikkakunta: Björneborg
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja vjvesa »
Asioidessani Soneran liikkeessä asian tiimoilta, myyjä totesi, että asiassa ei ole mitään epäselvää(takuu voimassa) ja uusi/korjattu puhelin saapuisi parin viikon kuluessa. SCF:n huolto ilmoitti, ettei takuu(12kk) ole enää voimassa ja korjauksen hinta on 293€, jolla saa toisen puhelimen tilalle.
Tiedustelin tilannetta Soneran liikkeessä, jossa myyjä huokaili ja totesi asian olevan paskamainen juttu. Toinen myyjä kannusti olemaan yhdeyessä SCF:ään ja vetoamaan virhevastuuseen. Olin alusta asti todennut, että liittymä on toiminimelläni, johon myyjä viimein havahtuessaan totesi, ettei virhevastuu kuulu yritysten väliseen riitatilanteeseen. Kummankaan myyjän puheista ei saanut irti, mitä tilanteessa pitäisi tehdä. Lopulta soitin Soneran yritysasiakaspalveluun, jossa todettiin saman asiat ja ainoa tapa tehdä asialle jotain, olisi riitauttaa asia oikeusteitse.
Puhelin saapunee takaisin SCF:ltä, ja toivottavasti lähtee käyntiin. Tuntuu myös erittäin "oikeutetulta" maksaa kytkyliittymää, vaikka puhelin on käyttökelvoton.
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Periksi ei kuitenkaan kannata antaa, vaan vaatia virheetöntä tuotetta.
-
- Viestit: 995
- Liittynyt: 24.9.2009 klo 17.39
- Paikkakunta: Snäckby
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Juuri näin. Ja iPhonea ei tarvitse avata jotta näkee osan kosteusantureista. Ja SCF voi hyvinkin veloittaa tässä tapauksessa kahteen kertaan saman puhelimen tutkimisen. Se on jopa täysin laillista.WhatUpDoe kirjoitti:VAIN ja ainoastaan JOS sonera on ollut noista kustannuksista etukäteen tietoinen ja hyväksynyt ne.deissi kirjoitti:Saatoin ymmärtää nyt väärin, mutta eihän sinulle vain jäänyt sellainen kuva, että joutuisit maksamaan itse nuo selvittelykustannukset? Kyllä nuo vikaselosteetkin/korjausarviot kuuluu Soneran maksaa, eli vaadit niistä korvausta jälkikäteen, jos sitä ei muutoin makseta.Mameha kirjoitti:Noh, sille ei voi sitten mitään, mutta eniten tässä nyyt keljuttaa se SCF-huolto. Jos(kun) puhelimestani löytyy "kosteusvaurio", joudun maksamaan koko huoltoruljanssista yhteensä jo melkein 70€, koska sitten puhelin on käynyt siellä jo kahdesti! Tämän jälkimmäisen 33€ maksan vielä ihan mukisematta kun siellä nyt se vika kerta selvitetään, mutta ai että tuntuu väärältä maksaa siitä ensimmäisestäkin huollosta jossa ei ole puhelinta edes avattu!
Ihan vinkkinä vaan että kaikki menestyvät yritykset ovat oikeudessa useamman kerran vuodessa. Se on ihan jo menestymisen edellytys. Ja niiden VT:t pyyhkii oikeussaleissa OTK ressukoilla lattiat.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 15.11.2011 klo 11.37
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Mameha »
Niin no tällä ekalla kerralla sitä puhelinta ei siis tosiaan edes oltu katsottu, liekkö ottaneet pois edes laatikostaJustin Case kirjoitti: Juuri näin. Ja iPhonea ei tarvitse avata jotta näkee osan kosteusantureista. Ja SCF voi hyvinkin veloittaa tässä tapauksessa kahteen kertaan saman puhelimen tutkimisen. Se on jopa täysin laillista.

Oikeuteen asti en missään nimessä ole aikonutkaan tämän asian kanssa mennä, nyt jos/kun sieltä ilmoitetaan ettei puhelin ole takuukelpoinen niin annan toki olla. Järki tietysti sanoo ettei känässä mitään "oikeaa" kosteusvauriota varmasti ole, mutta minkäs teet jos ne kosteusmarkkerit muuta näyttää.
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
??Justin Case kirjoitti:Ihan vinkkinä vaan että kaikki menestyvät yritykset ovat oikeudessa useamman kerran vuodessa. Se on ihan jo menestymisen edellytys. Ja niiden VT:t pyyhkii oikeussaleissa OTK ressukoilla lattiat.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 995
- Liittynyt: 24.9.2009 klo 17.39
- Paikkakunta: Snäckby
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
No hohhoijaa... Millä kompetenssilla sanot tämän?Justin Case kirjoitti:Oppivat ettei valtiolle kannata jäädä duuniin, asiat todellisuudessa ratkotaan Hovissa ja firmojen ja työnantajien etu on myös hyödyksi hänelle.
-
- Viestit: 995
- Liittynyt: 24.9.2009 klo 17.39
- Paikkakunta: Snäckby
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Virhevastuu ei siis ole takuu tai vakuutus laitteelle vaan mahdollisessa suunnittelu tai valmistusvirheestä johtuva laitteen korjaaminen takuun ylittävällä ajalla.
Ja nuo virheet on kyllä näytettävä toteen kuluttajan toimesta.
Lisään vielä että omalla kustannuksellaan kunnes on näyttänyt toteen valmistajan tai myyjän vastuun.
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Mitään kuluttajavalituskuntaa ei ole ollut olemassakaan. Kuluttajavalituslautakunnan nimi muuttui jo vuonna 2007 kuluttajariitalautakunnaksi.Justin Case kirjoitti: Kuluttajavalituskunnan tarkoituksena on linjata kuluttajan ja elinkeinoharjoittajan välisten riitatilanteiden ratkaisemiseksi suosituksia. Kuluttajavalituslautakunta koostuu sekä elinkeinon harjoittajista että kuluttajien edustajista.
Ihme vänkäämistä selvästä asiasta.
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja deissi »
Sanan kompetenssi elatiivi on muuten -sta, ei -stä.Justin Case kirjoitti:Kompetenssistä tulee mieleen kommunisti ja komposti. Eli viherpiiperö punikki noin selväkielellä. Mistä olet oppinut tuollaisen sanan?
Oliko tässä viestissäsi jotain uutta, kenties jotain sellaista, mitä ei ketjusta olisi vielä käynyt ilmi?Justin Case kirjoitti:Virhevastuu ei siis ole takuu tai vakuutus laitteelle vaan mahdollisessa suunnittelu tai valmistusvirheestä johtuva laitteen korjaaminen takuun ylittävällä ajalla.
Ja nuo virheet on kyllä näytettävä toteen kuluttajan toimesta.
Lisään vielä että omalla kustannuksellaan kunnes on näyttänyt toteen valmistajan tai myyjän vastuun.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 15.11.2011 klo 11.37
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja Mameha »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tänään aamulla tuli nimittäin Soneralta tekstari, että laitteesi on noudettavissa Soneran liikkeestä. Puhelin oli nyt huollossa kolmatta viikkoa ja minulle ei myöskään soitettu sieltä mitään, joten vähän jänskätti mennä katsomaan, mitä on vastassa.
Sain kuin sainkin uuden iPhonen (tai vanhoja tehdaskorjattujahan nuo taitaa olla..), ja eivät veloittaneet mitään kummastakaan huoltoreissusta! En tiedä lienevätkö saaneet sitten ollenkaan selville mikä puhelimessa on vikana, mutta ilmeisesti siellä ei vastoin odotuksia löytynyt kosteusvaurioitakaan.
Mitä tästä opimme; kannattaa laittaa se kirjallinen reklamaatio menemään jos puhelin hajoaa epämääräisissä olosuhteissa. -Tämä meni minun kohdallani Soneran osalta suorastaan leikiten, sillä asia meni jakeluun jo ensimmäisellä kirjeellä! Sen sijaan ei kannata lähettää puhelinta huoltoon omalla kustannuksella ollenkaan, koska ne eivät tee siellä mitään ja Sonera vaatii sen lähetettäväksi kuitenkin uudelleen.
Nyt on kyllä hyvä mieli, kytkysopimus umpeutuu ensi kuussa ja sain vielä uuden puhelimen käpälään. Tekisi melkein mieli laittaa kiitossähköposti sille tädille joka tämän asian lopulta hoiti (:
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 9.10.2011 klo 22.28
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja SR-71 »
-
- Viestit: 6125
- Liittynyt: 1.11.2010 klo 21.26
- Paikkakunta: Etelä-Helsinki
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja E-W »
Joku tälläkin palstalla (en muista ketjua) on kyllä riitauttanut vastaavan tapauksen, jossa katsottiin olevan jokin kosteuden aiheuttama haitta, eikä näin ollut kaikkien osapuolten mielestä.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 4.1.2007 klo 0.58
Re: Virhevastuuseen vetoaminen
Viesti Kirjoittaja engee »
Seuraavaksi optima service-huoltoliikkeestä tuli tekstiviesti:
hinta-arvio@optimaservice.fi
Kustannusarvio (XXXXX)
Arvio laitteenne korjauksesta, 325€ (sis alv).
Työnro: XXXXX, Korjaus: Laitteen takuu umpeutunut. Korjaustoimenpide, laitevaihto
Vastaa valitsemalla vaihtoehdoista. A=Korjataan. B=Palautus korjaamattomana, veloitus 36,00€.
Vastaa tähän 2 pv:n sisällä, muutoin toimimme B:n mukaisesti. -Optima Service Oy
* iSMS.fi
Seuraavana päivänä soitin Elisan Asiakaspalveluun ja kysyin, mitä minun kuuluisi nyt tehdä. Asiakaspalvelijalle selitin tilanteen ja hän vain vetosi Applen vuoden takuuseen. Mainitsin monta kertaa Myyjän virhevastuusta ja hän vaikutti aivan tietämättömältä koko lain olemassaolosta. Toisteli vain välillä "myyjän mikäsenytoikein oli takuusta" ei ole tietoinen. Sanoin että minun on ilmeisesti parempi mennä suoraan liikkeeseen, kun et tunnu koko asiasta mitään tietävän.
Liikkeessä menin myymäläpäällikön puheille, näytin puhelimen noutolapun ja kerroin hänelle saamastani viestistä. Hän kyseli minulta syytä, mitä puhelimessa oli ollut vikana. Näytin vain Optima Serviceltä saamaani viestin ja sanoin etten tiedä asiasta sen enempää. Hän sanoi että eivät varmaan ole huollossa edes avanneet puhelinta ja tutkineet syytä. Tämän jälkeen hän sanoi että vastaa viestiin A=Korjataan ja he maksavat kulut. Ilman suurempaa häslinkiä on tehdashuollettu puhelin nyt matkalla minulle.
Toisaalta ihmettelen heidän puolestaan, että eivätkö he (Elisa Shopit) pyydä tekemään puhelimeen kunnon tarkastusta ja selvittää mistä puhelin temppuilu johtui. En tietenkään tätä sanonut myyjälle, etten pilaisi mahdollisuuksiani. Jokatapauksessa puhelimeni on aina ollut suojakuorissa, ei naarmuja, ei koskaan pudonnut, ei koskaan kastunut ja tottakai tarkistin etteivät kosteusindikaattorit ole lauenneet.
Toisaalta ihmettelen Applen käytäntöä vain vaihtaa koko puhelin tehdaskorjattuun ja tämä on oikestaan ainoa vaihtoehto korjaukselle. Mietin että onkohan se edes laillista vaatia maksamaan noin suurta summaa kuin 325€, eikä tarjota mahdollisuuttaa vain korjata rikkinäistä osaa. Todella typerää mielestäni.
Luultavasti tämä osa oli se, joka puhelimessa ei enää toiminut, hintaa 24,95 USD http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/iPho ... /IF115-013
Kaverille olen vaihtanut dock liittimen, jonka tilasin netistä. Postikuluineen noin 13,00 € ja puhelin toimii nyt moitteetta. Siinäkin tapauksessa 13,00 € vs yli 300,00 €. Parempi tehdä itse, jos vaan osaa. Omalla kohdallani päätin vedota myyjän virhevastuuseen, kun oikestaan tiesin että saan tilalle vaihdokin ilmaiseksi.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit