Heisan!
Mulla oli uusin mini (mid-11 2,5GHz i5), johon olin laittanut SSD:n systeemilevyksi. Muistia neljä gikaa. Geekbench antoi sille tulokseksi kutakuinkin 5800.
Noh, hommasin MacPron (1.1 2*2,66GHz), johon buustasin muistit 10 gigaan. Geekbenchi antoi tulokseksi noin 5400.
Kelasin tietty, että kun vaihdan SSD:n Ministä MacProhon, niin Geekbench keikahtaisi MAcPron eduksi. Yllätykseni olikin melkoinen, kun sain tulokseksi minillä 6200 kun olin vaihtanut SSD:n tavalliseen 5400rpm levyyn! Häh?? Vastaavasti MacPron tulos tippui myös parilla sadalla kun osoitin käynnistyslevyksi tuon Kingstonin sata2 SSD:n.
Mistäs tässä nyt on kyse? Miksi ihmeessä SSD tiputtaa molemmilla koneilla Geekbench -tulosta? Ymmärrän toki, että tuo mittailee "jotain" millä minulle ei välttämättä ole mitään merkitystä, enkä ole metsästämässä mahdollisimman korkeita Geekbench -tuloksia. Itse asiassa omassa käytössäni tuolla tehoerolla ei ole oikeastaan mitään väliä, SSD kuitenkin lisää käyttömukavuutta melkoisesti. Lisäksi konvertoidessani videota iPadille sopivaan muotoon, puhkui Mini aina kuin viimeistä päivää siinä missä MAcPro on lähes äänetön. Tätä arvostan.
Geekbench ja SSD
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Geekbench ja SSD
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Geekbench ja SSD
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Geekbench ei ota kovalevyä edes huomioon, joten ei tuolla niin väliä. Joku syyhän tuohon on, mutta keskittyisin vaan käyttämään enkä murehtimaan. Käytönnössä SSD:n ero kovalevyyn on kuin yöllä ja päivällä, ja sehän tässä on pääasia, eikös?
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
No nimenomaan on, enkä mä nyt siitä sen kummempia. Tehot riittää oikein hyvin mun käyttöön joka tapauksessa, eli ei tässä syytä huoleen eikä murheeseen vaikka virtuaalidikki hieman kutistuikin.iPSP kirjoitti:Geekbench ei ota kovalevyä edes huomioon, joten ei tuolla niin väliä. Joku syyhän tuohon on, mutta keskittyisin vaan käyttämään enkä murehtimaan. Käytönnössä SSD:n ero kovalevyyn on kuin yöllä ja päivällä, ja sehän tässä on pääasia, eikös?
Ihmettelin vaan tuota tulosta, se oli aivan selkeä SSD:n tappioksi kummallakin koneella.
Geekbench oli muuten joka testikerralla ainoa käynnissä oleva sovellus.
Viimeksi muokannut mmmvuori, 29.5.2012 klo 16.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
SSD:llä ja HDD:lla sama käyttisversio ja samat softat? Jos ei niin lienee käyttiksen taustaprosesseissa jotain erovaisuuksia.
Geekbench mittaa pelkän muisti- ja CPU-tehon, joten kiintolevyn ei *pitäisi* vaikuttaa tulokseen juuri mitenkään.
Geekbench mittaa pelkän muisti- ja CPU-tehon, joten kiintolevyn ei *pitäisi* vaikuttaa tulokseen juuri mitenkään.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka