Lähinnä sitä mukavuutta tarkoitin. Parhaat päässä.JAK kirjoitti:Koss on oikeasti aivan syvältä. Tai jos tyklää peltitynnyri saundista niin...Erño kirjoitti:^hyvät, jos tykkäät tulpista korvissa.
Itse arvostan läppämalleja, varsinkin liikenteessä pyöräillessä. Jos Koss tekisi portapron tapaiset, kokoon taittuvat läppäkuulokkeet bluetoothilla, niin maailma olisi parempi paikka.
Bluetooth kuulokkeet iPhonelle
-
Re: Bluetooth stereo-kuulokkeet?
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
iPhone 4/S Sport BT sportheadset
Viesti Kirjoittaja xcrider »
Onko kokemuksia BT sportti headset;eistä?
Jabra;lla ja Jaybird:llä on ainakin sen tyyliset mitä haen.
Jabralla on ilmeisesti samoista kuulokkeista myös ns johdollinen malli. Välillä vain tuntuu siltä että ajatus on kaunis BT osalta mutta tekninen toimivuus olisi kaikkein parhain johdollisena kuullokkeena.
Onko muita malleja joita kannattaa nostaa esiin?
tässä Jaybird http://www.jaybirdgear.com/jf3/bluetoot ... tures.html
Jabra http://www.jabra.com/sites/mobile/na-us ... ation#UID8
-
Re: Iphone 4/S Sport BT sportheadset.
Viesti Kirjoittaja KöpiM »
Jaybirdeistä olen lukenut arvosteluja mm. Best Buyn sivuilta ja ihan ok vaikuttavat. Vaikea löytää kuulema Suomesta joten jätin itse väliin.
-
-
Re: iPhone 4/S Sport BT sportheadset
Viesti Kirjoittaja Jekku0966 »
http://www.motorola.com/Consumers/US-EN ... 0-HD-US-EN
Soundi on oikein hyvä, hieman ehkä tumma/verhoutunut mutta muuten kyllä läiskii oikein hyvin.
Ainoa ongelma mulla on se, että ne korvatulpat on ihan julmetun isoja. Ei istu mun korvaan kunnolla. Jostain tarttis saada pienemmät tulpat. Elementti näissä on yllättävän iso, jotain 10mm ainakin.
Yksi vaihtoehto myös on Plantronicsin BackBeat 903+
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse ... asheet.pdf
Ei omaa kokemusta, mutta eiköhän se korjaannu jossain kohtaa.
Molemmissa äänevoimakkuussäätö, kappaleen vaihto jne ominaisuudet.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jekku0966 »
Sitä varten ne ovat suunniteltu, tai näin ainakin olen ymmärtänyt.xcrider kirjoitti:Jekku> Voiko tommosia käyttää juostessa?
Luulisin Plantronicsien olevan paremmat juoksemiseen suoralta käsin kun katsoo niitä korvatulppia. Motorolat eivät istu korvaan --> ovat heikosti paikallaan. Tai sitten mulla on vaan pienet korvakäytävät.
Motorolat tulee ikävästi niskan taakse siten, että ei ainakaan pahemmin taivaaseen katsella. Epäilen edelleen niiden tulppien vaikuttavan tähän jollain tasolla.
-
-
Tarkoitus on tosiaan kirjoitella noista Nokian BH-505 heti kun saapuisivat! Yritin tilata niitä vihreänä mutta olivat tukusta loppuneet. Nyt on tilaus sisällä mustista. Puhelinkin on vaihtunut tässä välissä 4S:ään mutta ei anneta sen häiritä.xcrider kirjoitti:KöpiM, olisi tosi jees jos laittaisit kokemukset kehiin kun sen aika on. Rock on
-
Viesti Kirjoittaja Hunssi »
Periaatteessa kuulokkeet tekee sen mitä lupaavat, mutta äänenlaatu on valitettavan huono. Musiikin kuuntelussa taustakohina on valtava ja puhelun aikana vastapuoli valittaa, ettei saa minun äänestä selvää. Senpä vuoksi niitä tulee käytettyä vain kuntoillessa kun äänenlaadulla ei ole niin suurta merkitystä..
Plussat/miinukset:
+Bluetooth-yhteys on luotettava
+Akun kesto on ihan hyvä
+Niskan takaa kulkeva lenkki on hyvä, koska se kantaa vastaanottimen painon.
-Äänenlaatu musiikinkuuntelussa
-Mikrofonin äänenlaatu puhelun aikana
-Hinta
Jos hinta olisi luokkaa 50 euroa niin voisin suositella mutta nyt en suosittele.
-
Viesti Kirjoittaja TJR77 »
Jabraa myynnissä pluutuuttina kahta versiota verkkokaupassa normi ja iPhone
Missään esitteessä ei ole mainittu mitään eroavaisuuksia noille muuta kuin hintaero.
Myöskään jabran sivuilla ei ole kerrottu mitä eroa noilla on ja ainoa mitä sieltä löytyy on supportista firmis non-applelle ja applelle. Eli jos hommaa nuo halvemmat ja päivitä. Tuolta apple-firmiksen nii tuleeko siitä silloin apple-edition?
Linkkejä:
Verkkokauppa Jabra ei iPhone sportit:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... eo-headset
Verkkokauppa Jabra-iPhone sportit:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... set-iPhone
Jabran kotisivu sporteille joilta itse en ainakaan löydä mainintaa eroavaisuuksista:
http://www.jabra.com/sites/mobile/uk-uk ... ation#UID8
Jabran sportin kotisivun supportti missä firmikset:
http://www.jabra.com/sites/mobile/uk-uk ... pport#UID9
Tarkoituksena siis ostaa tuollaiset joululahjaksi vaimolle. Molemmilla iPhonet. Verkkokaupassa ois ollu hyllyssä tuota ei iPhone versiota ja tilauksesta tuota iPhone versiota. Eli tilaavat jostain kun ei keskusvarastolla edes ole ja heilläkin kuulemma hälyraja noilla eli periaatteessa ois pitäny olla hyllyssä.
No laitoin nuo tilaukseen ja kun niitä ei ole pakko kuulemma lunastaa vaan jää niille hyllyyn nii jos joku viisaampi osais kertoa että tuon halvemman saa varmasti tuolla firmiksellä kallimmaksi ni käyn hakee ne poies.

Tulipa varmasti tosi sekava teksti mut jospa siitä joku ymmärtäs mitä tarkoitin

-
-Liian painavat eli juostessa on turha kuvitella käyttävänsä ilman kipua korvanlehdissä
-Lisäksi kuulokkeet suunniteltu läskipäille, tai sitten minulla on oudon muotoinen pää, ei saa millään sopimaan niitä hyvin
-SIlmälasien kanssa mahdoton käyttää
-Plussaa tulee helposta parittamisesta ja erikokoisista tulpista, joita voi vaihtaa korvakäytävän koon mukaan
Kaiken kaikkiaan en voi suositella, tarkoitus on löytää kuulokkeet joita voi käyttää arkena ja juostessa/salilla. Nämä eivät ole sellaiset.
-
Viesti Kirjoittaja Tom66 »

Olisiko kenelläkään kokemuksia noista Jabran Bt Sport luureista. Tekeekö noilla mitään? Sinfoniatason luureja en etsi, mutta bt-napeista en ole vielä mistään kuullut hyvää.
-
Viesti Kirjoittaja Scotto »
Tom66 kirjoitti:Alkaa narujen kanssa touhu riittää![]()
Olisiko kenelläkään kokemuksia noista Jabran Bt Sport luureista. Tekeekö noilla mitään? Sinfoniatason luureja en etsi, mutta bt-napeista en ole vielä mistään kuullut hyvää.
Äänenlaatu riittää ainakin mulle ja ovathan nuo tosi mukavat käyttää. Miinuksia tulee lyhyestä akunkestosta (n.3h) ja bt:n kantomatkasta, pätkii jos puhelin on housujen taskussa...
-
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Akunkesto ei minulle probleema. Kuntoiluun tätä hommaamassa ja harvemmin yli kolmen tunnin treenejä tulee vedettyäScotto kirjoitti:Tom66 kirjoitti:Alkaa narujen kanssa touhu riittää![]()
Äänenlaatu riittää ainakin mulle ja ovathan nuo tosi mukavat käyttää. Miinuksia tulee lyhyestä akunkestosta (n.3h) ja bt:n kantomatkasta, pätkii jos puhelin on housujen taskussa...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MUTTA bt pätkii jos luuri taskussa??? Pidätkö omassa taskussa

-
Mielenkiintoinen vaihtoehto. Eipä heti tullut mieleen että Sonyt toimisivat iluurin kanssa. Pelaako kaikki toiminnot? Äänenvoimakkuus, puheluun vastaaminen, kappaleen vaihto jne....inf kirjoitti:Itse olen käyttänyt Sony-Ericssonin MW600. Toimii hienosti iPhonen kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Toimii!Tom66 kirjoitti:Mielenkiintoinen vaihtoehto. Eipä heti tullut mieleen että Sonyt toimisivat iluurin kanssa. Pelaako kaikki toiminnot? Äänenvoimakkuus, puheluun vastaaminen, kappaleen vaihto jne....inf kirjoitti:Itse olen käyttänyt Sony-Ericssonin MW600. Toimii hienosti iPhonen kanssa.
Noiden lisäksi nuo tukee myös avrcp bt profiilia tarkoittaen että tuon Palokan näytöllä näkyy soitettavan kappaleen nimi.
-
Viesti Kirjoittaja Scotto »
Jos luuri on farkkujen taskussa, yhteys oikeasti pätkii. Mulla on semmonen klipsillä vyölle kiinnitettävä kotelo, ja siinä kuitenkin pelaa ok...? En sitten tiedä miksi noin. Puhelinta pöydällä pitäen matka 2-3m, kroppako sen bt:n blokkaa kun on tiiviisti taskussa. Ja jabrojen mukanahan tulee pussukka, jonka saa käsivarren ympärille tarralla...Tom66 kirjoitti:Akunkesto ei minulle probleema. Kuntoiluun tätä hommaamassa ja harvemmin yli kolmen tunnin treenejä tulee vedettyäScotto kirjoitti:Tom66 kirjoitti:Alkaa narujen kanssa touhu riittää![]()
Äänenlaatu riittää ainakin mulle ja ovathan nuo tosi mukavat käyttää. Miinuksia tulee lyhyestä akunkestosta (n.3h) ja bt:n kantomatkasta, pätkii jos puhelin on housujen taskussa...![]()
MUTTA bt pätkii jos luuri taskussa??? Pidätkö omassa taskussa... Taitaapi tuon takia jäädä hankkimatta. Jokatapauksessa iso kiitos infosta!
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Itsekin hommasin nuo kun bongasin vähän aikaa sitten cdonin tarjouksesta hintaan 29,95€+pk ja nyt hinta on pompannut näköjään kympillä: http://cdon.fi/kotielektroniikka/sony_e ... anta_clickinf kirjoitti:Toimii!Tom66 kirjoitti:Mielenkiintoinen vaihtoehto. Eipä heti tullut mieleen että Sonyt toimisivat iluurin kanssa. Pelaako kaikki toiminnot? Äänenvoimakkuus, puheluun vastaaminen, kappaleen vaihto jne....inf kirjoitti:Itse olen käyttänyt Sony-Ericssonin MW600. Toimii hienosti iPhonen kanssa.
Noiden lisäksi nuo tukee myös avrcp bt profiilia tarkoittaen että tuon Palokan näytöllä näkyy soitettavan kappaleen nimi.
ja onhan tuosta näemmä tullut valikoimiin myös valkoista versiota
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://cdon.fi/kotielektroniikka/sony_e ... anta_click
Tässä omat plussat ja miinukset reilun kuukauden ahkeran käytön jälkeen:
+ PITKÄ kantomatka (ulkona ilman esteitä testasin 30m matkan ja sitten loppui tila kesken). Ottaa myös esteiden läpi tuota valmistajan lupaamaa 10m (kuljeskelin taloa ympäri puhelimen kanssa)
+ Mukana tulevat napit istuvat omaan korvaan hyvin ja bassokin potkii kivasti, muttei liikaa
+ Hyvä äänenlaatu (verrattavissa entisiin Sennheiserin CX-300-nappeihin). Pieni taustasuhina kuuluu kun ei tule musiikkia mutta musiikkia kuunnellessa sitä ei huomaa
+ Pitkä akkukesto, kestää sen luvatun 8h BT-käyttöä jolloin omakin luuri alkaa pikkuhiljaa jo kaipaamaan lisää virtaa...
+ Mikin äänenlaatu kelvollinen soittaessa tai ainakaan valituksia ei ole tullut ylimääräisistä suhinoista/vast.
+ Hallintanapit toimii hyvin (soiton vastaus/katkaisu, _ääniohjaus_, play/pause, seuraava/edellinen, kelaus eteen/taakse, äänenvoimakkuus, biisin/soittajan näyttö)
+ Lataus micro-USB (eikä mikään oma epästandardi ratkaisu)
+ 3,5mm liitäntä <3
- Välillä taas tekee lyhyttä pätkintää lyhyemmälläkin matkalla mutta onneks vain harvoin
- Äänenvoimakkuuden säätö "slider" toimii vaihtelevalla menestyksellä ja yleensä sitä saa "hinkata" vähän aikaa ennen kuin rupeaa reagoimaan.
Yhteenveto: Mikset ole jo tilaamassa, varsinkin tuolla hintaa?!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja toopo »
Minulla on perusmalli (ei iphone-malli), mutta käytän sitä iphone 4s kanssa. Toimii hyvin. En ole keksinyt mitä sillä on edes eroa "iphone-mallin" kanssa. Ehkä ne myy" iphone-mallia" siksi että saisivat nyhtää kuluttajilta enemmän rahaa.
-
Viesti Kirjoittaja izzy »
Pysyykö napit juostessa korvissa? Entä kuinka tuo johto riittää eli missä itse laitetta on kätevä pitää?inf kirjoitti:Itse olen käyttänyt Sony-Ericssonin MW600. Toimii hienosti iPhonen kanssa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Viesti Kirjoittaja SamPoP »
Nämä kyl ajaa asiansa tosi hyvin.
Mulla oli myös jotkut Nokian halpis bt kuulokkeet, mut nää on kyl ihan eri kaliberia.
Hyvää näissä on kohtalainen äänenlaatu ( ei kannata verrata johdollisia ja bt kuulokkeita ), "roiskeveden" kesto ja akun kesto + hallinta näppäimet korvilla. Basson toisto on aika valju, mut....
Joku kommentoi ettei nää mahdu korvakäytävään, no ei niiden olekaan tarkoitus nahtua. Vaan nää jää siihen päälle....
Kiva lelu, muttei korvaa johdollisia.
Ja muutama muu ompputuote
-
Viesti Kirjoittaja metallimies69 »
Mites korvaan istuvuus? Onko useita muutoskappaleita.. entä kuuluuko biisien välillä suhinaa miten paljon?toopo kirjoitti:Minulla on Jabra bt sport kuulokkeet ja tykkään siitä. Ihan hyvä äänenlaatu. Akku tosin ei kestä kuin noin kolme tuntia niin pitää aika usein ladata. Iphone menee hyvin takin taskussa ja kuuluu hyvin, mutta kun laittaa housujen taskuun niin alkaa jo pätkimaan. Mukana pakkauksessa tuli käsivarren ympäri laitettava hihasysteemi missä on puhelimelle tasku. Sitä käyttäessä varmaan on paras kuuluvuus.
Minulla on perusmalli (ei iphone-malli), mutta käytän sitä iphone 4s kanssa. Toimii hyvin. En ole keksinyt mitä sillä on edes eroa "iphone-mallin" kanssa. Ehkä ne myy" iphone-mallia" siksi että saisivat nyhtää kuluttajilta enemmän rahaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka