iOS 6 Wishlist
-
Re: iOS 6 Wishlist
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
Täällä nyt kovasti puolustellaan iosin staattista kotinäyttöä, mutta on aivan selvää, että montaa vuotta sama paikallaan polkeminen ei voi enää jatkua. Uudistuskyvyttömyydestä on varoittavia esimerkkejä. Ja uskon, että kun apple lopulta uudistaa iosin perusteellisesti, niin innokkaimmatkin nykyisen puolestapuhujat ovat uskollisesti heti puolustamassa uutta käyttistä.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Ennen ilmoituskeskusta viestit, mailit ja puhelut lävähtivät aina suoraan näytölle ilmoituskuvakkeena, olitpa sovelluksessa tai et. Sitten Apple keksi ilmoituskeskuksen. Samat asiat toteutetaan hieman erilailla. Ilmoituksen saapuessa näytön yläreunaan ilmestyy hetkeksi kuvake, mikä ilmoitus on kyseessä ja tämän voi valita heti tai hetken päästä vetämällä "esiripun" alas. Näin et joudu keskeyttämään toimintaasi ilmoitusten takia.
Kiva parannus, mutta kun tämä olisi voitu tehdä paljon paremminkin vielä. Nythän ei siis tuotu oikeastaan mitään uutta, vaan vanhaa parannettiin. Edellisellä sivulla jo kirjoitinkin omia mietteitäni, miten tätä "melkein-aina-tyhjänä-oleva-musta-kangas" ominaisuutta voisi parantaa.
Nythän kun vedät NC:n alas, niin siinä voi olla ilmoitus rivejä esim. kaksi: viesti ja maili tullut. Loput koko näytöstä on tyhjänä. Suurimman osan ajasta NC on vain tyhjä kangas.Tälle tyhjälle tilallehan _VOISI_ keksiä jotakin? Muutaman mielestä ilmeisesti _Ei_mitään_järkeä_, mutta NC olisi oiva paikka asettaa pikanäppäimet juuri bluetoothille ja wifille yms. mitä mieleen nyt tulee, vaikka musiikkinäppäimillekin. Home-näppäimen tupla näpäytys ei oikein koskaan nimittäin toiminut varmasti iPhone 4:ssa.
Ja loppuun:
Niin kuin LyijyS sanoi.
On myös ihan selvää, että iOS:n ulkoasulle ja käyttökokemukselle olisi hyvä tulla uudistusta pian, jotka parantavat käytettävyyttä (since 2007). Sirillä on jo jotain muutosta yritetty. Mutta Sirin lausumisen ymmärtäminen on heikompaa kuin WP7,5:n tai androidin äänikomennoilla (kaikki tullut testattua). Virheitä tulee jatkuvasti, kun viestiä sanelee ja näin kirjoittaminen on edelleen nopeampi tapa. Eikä tässäkään voitu tuoda yhtä olennaista ominaisuutta mukana, nimittäin sovellusten käynnistämistä puheella. Iphone 4S olisi ollut aivan turha julkistus ilman siriä, että se oli ilmeisesti heitettävä mukaan beta-vaiheessa, että saatiin edes jotakin "kehitystä" mukaan. Itselläni on kovat odotukset seuraavaa iPhonea kohtaan, koska nyt on junnattu paikallaan pari vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja Sinney »
Oi kyllä, edes joku muu värivaihtoehto kuin sininen! Tuo hopeinen ois aivan älyttömän tyylikäs.apple_fani kirjoitti: iOS 6:ssa voisi olla uusi hopeinen tyyli (toivoisin, että tähän edes tulis kustomointimahdollisuus)
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Minulla ainakin jos käyn siinä ohjelmassa jolla oli noita ilmoituksia ilmoituskeskuksesta niin ne kuittaantuvat keskuksesta automaattisesti… Ensimmäisessä tapauksessa toimii kyllä noin, eli keskuksen ilmoitusten kuittaaminen ei kuittaa niitä itse ohjelmasta.LyijyS kirjoitti:Ilmoituskeskusta pitää myös minun mielestä kehittää. Itseäni ärsyttää noissa ilmoituksissa se, että kun kuittaan esim. ilmoituskeskuksessa viestin luetuksi, niin viestit kuvakkeen merkki lukemattomasta viestistä säilyy edelleen. Pitää käydä sieltä vielä erikseen lukemassa. Ja sama toisinpäin, eli jos luen kuvakkeen alta viestin, niin se edelleen näkyy ilmoituskeskuksessa niin kauan kun käyn sen sieltä kuittaamassa. Tämä koskee myös vataamattomia puheluita ym.
----
Jos tuonne ilmoituskeskukseen nyt sitten tungetaan nuo pikanapit Wi-Fille, Bluetoothille ynnä muulle niin toivottavasti ne voi sieltä hävittää myös. Itselläni ei ole mitään tarvetta niille kun en koskaan muutenkaan napsuttele niitä päälle tai pois, ne mitä tarvitsen on aina päällä riippumatta käytänkö sillä hetkellä vai en.
-
Kiitoksia tarkennuksesta, noin se taitaa olla. Eli jos poistan esim. facebook ilmoituksen viestikeskuksesta lukematta sitä, niin ilmoitus säilyy edellen kuvakkeessa. Hienoa olisi myös, jos laitteiden välillä olisi jonkinlainen yhteys niin, että kun kuittaan esim. mailin padilta niin se kuittautuisi pois myös iphonesta. Lisäksi jos suoraan soitan lukitusnäytöltä vastaamatta jääneeseen puheluun, niin tämä ei ainakaan minulla poista tätä ilmoitusta kun puhelu on päättynyt ja puhelin menee uudelleen lukittuun tilaan vaan ilmoitus vastaamattomasta puhelusta näkyy edelleen. Pieniä viilauksia tarvittaisiin.tuomas92 kirjoitti:Minulla ainakin jos käyn siinä ohjelmassa jolla oli noita ilmoituksia ilmoituskeskuksesta niin ne kuittaantuvat keskuksesta automaattisesti… Ensimmäisessä tapauksessa toimii kyllä noin, eli keskuksen ilmoitusten kuittaaminen ei kuittaa niitä itse ohjelmasta.LyijyS kirjoitti:Ilmoituskeskusta pitää myös minun mielestä kehittää. Itseäni ärsyttää noissa ilmoituksissa se, että kun kuittaan esim. ilmoituskeskuksessa viestin luetuksi, niin viestit kuvakkeen merkki lukemattomasta viestistä säilyy edelleen. Pitää käydä sieltä vielä erikseen lukemassa. Ja sama toisinpäin, eli jos luen kuvakkeen alta viestin, niin se edelleen näkyy ilmoituskeskuksessa niin kauan kun käyn sen sieltä kuittaamassa. Tämä koskee myös vataamattomia puheluita ym.
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
kyllä ainakin gmail-tilit toimii juurikin noin, että tarvitsee vain yhdestä laitteesta lukea/kuitata luetuksi..LyijyS kirjoitti:Kiitoksia tarkennuksesta, noin se taitaa olla. Eli jos poistan esim. facebook ilmoituksen viestikeskuksesta lukematta sitä, niin ilmoitus säilyy edellen kuvakkeessa. Hienoa olisi myös, jos laitteiden välillä olisi jonkinlainen yhteys niin, että kun kuittaan esim. mailin padilta niin se kuittautuisi pois myös iphonesta. Lisäksi jos suoraan soitan lukitusnäytöltä vastaamatta jääneeseen puheluun, niin tämä ei ainakaan minulla poista tätä ilmoitusta kun puhelu on päättynyt ja puhelin menee uudelleen lukittuun tilaan vaan ilmoitus vastaamattomasta puhelusta näkyy edelleen. Pieniä viilauksia tarvittaisiin.tuomas92 kirjoitti:Minulla ainakin jos käyn siinä ohjelmassa jolla oli noita ilmoituksia ilmoituskeskuksesta niin ne kuittaantuvat keskuksesta automaattisesti… Ensimmäisessä tapauksessa toimii kyllä noin, eli keskuksen ilmoitusten kuittaaminen ei kuittaa niitä itse ohjelmasta.LyijyS kirjoitti:Ilmoituskeskusta pitää myös minun mielestä kehittää. Itseäni ärsyttää noissa ilmoituksissa se, että kun kuittaan esim. ilmoituskeskuksessa viestin luetuksi, niin viestit kuvakkeen merkki lukemattomasta viestistä säilyy edelleen. Pitää käydä sieltä vielä erikseen lukemassa. Ja sama toisinpäin, eli jos luen kuvakkeen alta viestin, niin se edelleen näkyy ilmoituskeskuksessa niin kauan kun käyn sen sieltä kuittaamassa. Tämä koskee myös vataamattomia puheluita ym.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Sehän riippuu täysin että mitä protokollaa käyttää postin lukemiseen mobiililaitteesta. Itselläkin on silleen (Gmailissa) että jos luen luurista niin työpöydälläkin näkyy luettuna ja päinvastoin.jt.syrja kirjoitti: kyllä ainakin gmail-tilit toimii juurikin noin, että tarvitsee vain yhdestä laitteesta lukea/kuitata luetuksi..
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
En tiedä juurikaan noista protokollista, mutta itselläni esim. Gmail toimii vaihtelevasti. Eilen luin mailin padilla ja se katosi automaattisest luurin ilmoituksista. Tänään luin tulleen mailin luurista mutta viesti pysyi padin lukkonäytöllä sekä kuvakkeessa niin kauan kun kävin myös sen sieltä lukemassa.Rutku kirjoitti:Sehän riippuu täysin että mitä protokollaa käyttää postin lukemiseen mobiililaitteesta. Itselläkin on silleen (Gmailissa) että jos luen luurista niin työpöydälläkin näkyy luettuna ja päinvastoin.jt.syrja kirjoitti: kyllä ainakin gmail-tilit toimii juurikin noin, että tarvitsee vain yhdestä laitteesta lukea/kuitata luetuksi..
Muistelen, että messenger ja facebook ilmoitukset ovat käyttäytyneet samalla tavoin.
Lisäys:
Johtuisikohan tuo vaihtelu siitä, että esim. esim eilen padi ja luuri oli kummatkin samassa wlanissa ja tänään luuri oli 3gllä ja padi wlanissa. Tosin laitoin luurinkin sitten wlaniin luettuani mailin ja odotin poistuisiko ilmoitukset automaattisesti padista, mutta eivät poistuneet.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
HTC One S:n androidin saan helposti iOS:n näköiseksi, androidin näköiseksi widgetteineen tai WP 7.5 mangon näköiseksi ja toiminnallisuus vaihtuu tietysti sen mukaan. Jos iOS:n ulkonäkö pysyy samana mitä se on ollut alusta asti niin silloin kyllä minulla lähtee tuon 4S myyntiin ja siirryn käyttämään One S:ää.
No, 10 päivän kuluttuahan tuosta saadaan jotakin tietoa.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.Delli kirjoitti:Käyttöliittymään jotakin muuta kuin staattiset kuvakkeet edes vallinaiseksi.
HTC One S:n androidin saan helposti iOS:n näköiseksi, androidin näköiseksi widgetteineen tai WP 7.5 mangon näköiseksi ja toiminnallisuus vaihtuu tietysti sen mukaan. Jos iOS:n ulkonäkö pysyy samana mitä se on ollut alusta asti niin silloin kyllä minulla lähtee tuon 4S myyntiin ja siirryn käyttämään One S:ää.
Edit: Eikä minullakaan mitään muutoksia vastaan ole, kunhan niille vain on joku perustelu (käytettävyys/visuaalisuus) tms.
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Tänään huomasin, että jos saan tekstiviestin ja luen sen heti liu'uttamalla viestin kuvaketta, niin pääsen viestin lukemisen jälkeen kotinappia painamalla räpläämään puhelintani ihan normaalisti. Ei tarvitse pääsykoodia syöttää ollenkaan. Ei siinä tarvii rosvon muuta tehdä, kuin ääniohjauksella soittaa itselleen, sen jälkeen laittaa tekstaria mun numeroon ja avata viesti heti kun se tulee ja ta-daa, rosmolla on pääsy kaikkeen luurin sisältämään.

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Koska se on informatiivisesti hyvin köyhä. Pitää aktivoida esim. Facebook sovellus, jotta näkee päivityksiä. Pelkkä punainen pallero kuvakkeessa kertomassa, että jotain on tapahtunut. Toki ilmoituskeskus hieman paikkaa tilannetta. Syy, miksi kuitenkin käytän omppulaitteita mielummin kuin esim. Samsungin Tabia, jollainen mulla on työn puolesta, liittyy kosketusnäytön ylivertaiseen sulavuuteen. Olisi mukava tietää johtuuko tämä sulavuus nimenomaan iosin "yksinkertaisuudesta" vai voisiko esim. tuon Tabin android käyttis pyöriä omppulaitteessa yhtä sulavasti kuin ios.MusicDoesMatter kirjoitti:Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.Delli kirjoitti:Käyttöliittymään jotakin muuta kuin staattiset kuvakkeet edes vallinaiseksi.
Edit: Eikä minullakaan mitään muutoksia vastaan ole, kunhan niille vain on joku perustelu (käytettävyys/visuaalisuus) tms.
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Kyllähän syntyisi pitkä lista joita voisi päivittää/muuttaa iOS:sta. WP:n käyttis on todella mukava, mutta ongelmana on se, että jos löytyy 100 sovellusta (todella pitkä lista syntyy). iOS:n käyttöliittymän ulkonäkö ei ole kokenut mitään erityistä. Se edelleen näyttää samalta kuin vuonna 2007. Kilpailijoiden käyttöjärjestelmät ovat kokeneet suuria parannuksia esim: Android 2.3 -> 4.0, Windows phone 7 -> 8.MusicDoesMatter kirjoitti:Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.Delli kirjoitti:Käyttöliittymään jotakin muuta kuin staattiset kuvakkeet edes vallinaiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja Axefield »
Eikös Cookin ämmän poika juuri vihjaillut vähän sen suuntaista, että tulevaisuudessa facebookin käyttäjille tullaan tarjoamaan paras mahdollinen käyttökokemus iOS:ssa. Suomennettuna siis varmaankin: "olemme kopioineet WP:n facebookin, viilanneet sitä vähän ja esittelemme sen maailmaa mullistavana keksintönä".LyijyS kirjoitti:Koska se on informatiivisesti hyvin köyhä. Pitää aktivoida esim. Facebook sovellus, jotta näkee päivityksiä. Pelkkä punainen pallero kuvakkeessa kertomassa, että jotain on tapahtunut. Toki ilmoituskeskus hieman paikkaa tilannetta.
-
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Ai siis jos pääsykoodi on päällä, niin kun luet viestin pääset kotivalikkoon? Mutta jos pääsykoodi on päällä, tarvitaan se jotta viestiä pääsee lukemaan. Sitten tietenkin pääsee minne vain. Vai enkö oikein ymmärtänytskip kirjoitti:Tietoturvapäivitystä tähän asiaan:
Tänään huomasin, että jos saan tekstiviestin ja luen sen heti liu'uttamalla viestin kuvaketta, niin pääsen viestin lukemisen jälkeen kotinappia painamalla räpläämään puhelintani ihan normaalisti. Ei tarvitse pääsykoodia syöttää ollenkaan. Ei siinä tarvii rosvon muuta tehdä, kuin ääniohjauksella soittaa itselleen, sen jälkeen laittaa tekstaria mun numeroon ja avata viesti heti kun se tulee ja ta-daa, rosmolla on pääsy kaikkeen luurin sisältämään.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Minulla vaatii ihan tavalliseen tapaan pääsykoodin, vaikka ihan heti lukisikin viestin. Sinulla on jokin bugi.skip kirjoitti:Tietoturvapäivitystä tähän asiaan:
Tänään huomasin, että jos saan tekstiviestin ja luen sen heti liu'uttamalla viestin kuvaketta, niin pääsen viestin lukemisen jälkeen kotinappia painamalla räpläämään puhelintani ihan normaalisti. Ei tarvitse pääsykoodia syöttää ollenkaan. Ei siinä tarvii rosvon muuta tehdä, kuin ääniohjauksella soittaa itselleen, sen jälkeen laittaa tekstaria mun numeroon ja avata viesti heti kun se tulee ja ta-daa, rosmolla on pääsy kaikkeen luurin sisältämään.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit: Siis viestiäkään ei luonnollisesti pääse lukemaan ilman koodin syöttämistä.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Pelkään pahoin, että jos siinä homescreenillä on sata miljoona härpäkettä päivittelemässä itseään ja vilkuttamassa valoja niin iOS:än akunkesto valahtaa Androidin tasolle.LyijyS kirjoitti:Koska se on informatiivisesti hyvin köyhä. Pitää aktivoida esim. Facebook sovellus, jotta näkee päivityksiä. Pelkkä punainen pallero kuvakkeessa kertomassa, että jotain on tapahtunut. Toki ilmoituskeskus hieman paikkaa tilannetta. Syy, miksi kuitenkin käytän omppulaitteita mielummin kuin esim. Samsungin Tabia, jollainen mulla on työn puolesta, liittyy kosketusnäytön ylivertaiseen sulavuuteen. Olisi mukava tietää johtuuko tämä sulavuus nimenomaan iosin "yksinkertaisuudesta" vai voisiko esim. tuon Tabin android käyttis pyöriä omppulaitteessa yhtä sulavasti kuin ios.MusicDoesMatter kirjoitti:Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.Delli kirjoitti:Käyttöliittymään jotakin muuta kuin staattiset kuvakkeet edes vallinaiseksi.
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Androidissa on hyvä akkukesto kun puhutaan hyvistä puhelimista. Tietenkin jos Apple pakkottaa kaikki päällä tai ei mitään, niin sitten on huono juttu.MusicDoesMatter kirjoitti: Pelkään pahoin, että jos siinä homescreenillä on sata miljoona härpäkettä päivittelemässä itseään ja vilkuttamassa valoja niin iOS:än akunkesto valahtaa Androidin tasolle.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Mihin tämä ajatuksesi perustuu? Fiilikseen vai todellisiin mittaustuloksiin?PatrikSelin kirjoitti:Androidissa on hyvä akkukesto kun puhutaan hyvistä puhelimista.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Kerro minulle mitä ne "hyvät" Android-puhelimet sitten ovat?PatrikSelin kirjoitti:Androidissa on hyvä akkukesto kun puhutaan hyvistä puhelimista. Tietenkin jos Apple pakkottaa kaikki päällä tai ei mitään, niin sitten on huono juttu.MusicDoesMatter kirjoitti: Pelkään pahoin, että jos siinä homescreenillä on sata miljoona härpäkettä päivittelemässä itseään ja vilkuttamassa valoja niin iOS:än akunkesto valahtaa Androidin tasolle.
Itse olen käyttänyt SGS ykköstä, kakkosta ja HTC Desire HD:ta ja kaikissa on ollut iPhone 4/S:ää selkeästi huonompi akunkesto. Ehkä en vain ole käyttänyt niitä hyviä Android-puhelimia?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Noinhan Nokiankin teki, homma toimi, turha sitä on muutella ja mikä on lopputulos?MusicDoesMatter kirjoitti: Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.
Ei kai kukaan ole vaatimassa muutoksia joka vuosi mutta kun tämä iOS näyttää samalta kuin esiteltäessä niin kyllä siihen pikku hiljaa kyllästyy.
Androidin ruudulla minulla on kalenteri ja sähköposti koko ajan näkyvillä jos haluan eli näen seuraavat palaverit ja sähköpostien otsikot ilman että avaa ko. sovelluksia ja käyn niistä katsomassa, nuo samat näkyy myös lukitusruudulla jos haluan
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Jep jep, mutta niin kun tuossa jo kertaalleen totesin muutoksessa ei ole mitään pahaa kunhan, siihen on joku syy eikä se ole itsetarkoitus. Huvittava esimerkki tästä on kännykän näytön pakonomainen kasvattaminen, koska 3,5" on "wanhanaikaista" samoin 3,7" jne. Ja nyt sitten on näitä "good for absolutely nothing" kännykän ja tabletin välimuotoja.Delli kirjoitti:Noinhan Nokiankin teki, homma toimi, turha sitä on muutella ja mikä on lopputulos?MusicDoesMatter kirjoitti: Miksi? Jos joku homma toimii niin turha sitä muutella. Itse olen huomannut, että ihmiset vaatii joka vuosi muutosta aina muutoksen vuoksi. iOS:stä on yhtäkkiä tullut kaikkien mielestä jotenkin vanhentunut käyttöjärjestelmä, mutta kukaan ei osaa perustella miksi. Itse ainakin toivon, että teki Apple mitä tahansa se pysyy mahdollisimman kaukana WP:n hirveän näköisestä UI:sta.
Ei kai kukaan ole vaatimassa muutoksia joka vuosi mutta kun tämä iOS näyttää samalta kuin esiteltäessä niin kyllä siihen pikku hiljaa kyllästyy.
Androidin ruudulla minulla on kalenteri ja sähköposti koko ajan näkyvillä jos haluan eli näen seuraavat palaverit ja sähköpostien otsikot ilman että avaa ko. sovelluksia ja käyn niistä katsomassa, nuo samat näkyy myös lukitusruudulla jos haluan
-
Viesti Kirjoittaja skip »
apple_fani kirjoitti: Ai siis jos pääsykoodi on päällä, niin kun luet viestin pääset kotivalikkoon? Mutta jos pääsykoodi on päällä, tarvitaan se jotta viestiä pääsee lukemaan. Sitten tietenkin pääsee minne vain. Vai enkö oikein ymmärtänyt
Siis juuri niin, että näytön ollessa lukittuna viestin tullessa heti liu'utan viestin kuvaketta, niin pääsen lukemaan viestieä ilman pääsykoodin näppäilyä. Pääsykoodi on tosiaan päällä ja vaatimuksena, että heti vaaditaan näytön sammuttua. Nyt pääsin lukemaan viestiä ilman pääsykoodin syöttämistä ja sen jälkeen home-namikkaa painamalla pääsin kotivalikkoon käynnistelemään ihan mitä tahansa. Puhelimena iPhone 3GS ja softana viimeisin, mitä tarjolla on. En tiedä onko jokin ainutlaatuinen bugi itselläni. Aiemmin en ole huomannut/kiinnittänyt huomiota, mutta tänään huomasin ja yllätyin. Viestejä itselleni tulee keskimäärin 1 kpl kuukaudessa, joten monta kertaa ei ole tullut samanlaista tilannetta vastaan, kun yleensä en edes lue tulleita viestejä kuin ehkä 5 min päästä aikaisintaan.E-W kirjoitti: Minulla vaatii ihan tavalliseen tapaan pääsykoodin, vaikka ihan heti lukisikin viestin. Sinulla on jokin bugi.
Edit: Siis viestiäkään ei luonnollisesti pääse lukemaan ilman koodin syöttämistä.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka