Oisiko 8 tonnin paikkeilla. Itselläni on nyt tehari kiinni ja ottaa kierroksia varmasti päälle 10 tuhatta.tuomaril kirjoitti:Kuinka korkeilla kierroksilla 2-tahtikone muuten käyy skoban huippunopeudessa?
Mopotopic
-
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja Hieno »
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Edit: mopo käynnistyi.
-
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Oma vakioskobani kiertää tasaisella sen 9000 mutta kovaan alamäkeen sain jo 16000 ja vauhtia 70 mittariinHieno kirjoitti:Oisiko 8 tonnin paikkeilla. Itselläni on nyt tehari kiinni ja ottaa kierroksia varmasti päälle 10 tuhatta.tuomaril kirjoitti:Kuinka korkeilla kierroksilla 2-tahtikone muuten käyy skoban huippunopeudessa?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-

-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kyllähän nyt alamäkeen saa kulkemaan minkä vaan. Eikös se riitä, että kulkee tasaisella? Tuskin se mopo hyppyrimäestä tulee 45kmh nopeudella alas.hatey kirjoitti:^ Nuorisorikollinen.Mopon ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 45 kmh.
-
Mikäli oikein muistan kouluajoilta, niin vapaapudotuksen rajanopeus ihmisen kokoisella kappaleella, ilmanvastus huomioonottaen, on jotain 180-190 kmh 250 metrin jälkeen, sen verran muistaakseni tarvittiin pudotusmatkaa, että kiihtyvyys saavuttaa rajanopeuden. Mopohan on samaa kokoluokkaa. Eli se lienee mopon maksiminopeus. Voipi olla että muistan väärin nuo rajanopeudet, en jaksa tarkistaa. Joku insinörtti oikaiskoot tiedon.M.P.T kirjoitti:Kyllähän nyt alamäkeen saa kulkemaan minkä vaan. Eikös se riitä, että kulkee tasaisella? Tuskin se mopo hyppyrimäestä tulee 45kmh nopeudella alas.hatey kirjoitti:^ Nuorisorikollinen.Mopon ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 45 kmh.
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Tuo nyt vähän riippuu siitäkin, kuinka korkealta putoaahatey kirjoitti:Mikäli oikein muistan kouluajoilta, niin vapaapudotuksen rajanopeus ihmisen kokoisella kappaleella, ilmanvastus huomioonottaen, on jotain 180-190 kmh 250 metrin jälkeen, sen verran muistaakseni tarvittiin pudotusmatkaa, että kiihtyvyys saavuttaa rajanopeuden. Mopohan on samaa kokoluokkaa. Eli se lienee mopon maksiminopeus. Voipi olla että muistan väärin nuo rajanopeudet, en jaksa tarkistaa. Joku insinörtti oikaiskoot tiedon.M.P.T kirjoitti:Kyllähän nyt alamäkeen saa kulkemaan minkä vaan. Eikös se riitä, että kulkee tasaisella? Tuskin se mopo hyppyrimäestä tulee 45kmh nopeudella alas.hatey kirjoitti:^ Nuorisorikollinen.Mopon ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 45 kmh.

http://www.tekniikkatalous.fi/innovaati ... in/a367854
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
On se tekniikka ihmeellistätuomaril kirjoitti:Kaveri sääti minun skoban tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Nyt ei sentään meinaa sammua. Oli yllättävän helppoa, pikkaisen vaan piti vääntää ruuvia.

Aikoinaan, kun itse mopoilin, kaikki (tai ainakin suurin osa) mopedistiteista osasi huoltaa kulkupelinsä ja
tehdä pieniä korjauksia - siinä oppi paljon moottoreista yms. tekniikasta.
Nykypennut ovat melkoisen avuttomia tapauksia... valitettavasti.
JL
-
Minä en ole avuton! Tänään kun kaverilta lahosi mopo keskelle Juvanmalmia, niin minä osasin ehdotella vian aiheuttajia!Jussi68 kirjoitti:On se tekniikka ihmeellistätuomaril kirjoitti:Kaveri sääti minun skoban tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Nyt ei sentään meinaa sammua. Oli yllättävän helppoa, pikkaisen vaan piti vääntää ruuvia.![]()
Aikoinaan, kun itse mopoilin, kaikki (tai ainakin suurin osa) mopedistiteista osasi huoltaa kulkupelinsä ja
JL
-
Viesti Kirjoittaja Armada »
Höpön höpön! Motoristi poliisisetä pysäytti oman junnun,mittas vastaan tullessaan 53/40km/h aluella +4 muutakin huomautusta ajoneuvossa eikä edes sakkoa!!hatey kirjoitti:^ Nuorisorikollinen.Mopon ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 45 kmh.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kyllä sitä pitäis osata myös tehdä jotain.tuomaril kirjoitti:Minä en ole avuton! Tänään kun kaverilta lahosi mopo keskelle Juvanmalmia, niin minä osasin ehdotella vian aiheuttajia!
Tästä tuli niiiiin elävästi mieleen yksi Big Bang Theoryn pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=i9en6AcVkBo
-
En nyt varsinaisesti kohdistanut tuota (pelkästään) sinuun, mutta "vian aiheuttajien ehdottelu"...tuomaril kirjoitti:Minä en ole avuton! Tänään kun kaverilta lahosi mopo keskelle Juvanmalmia, niin minä osasin ehdotella vian aiheuttajia!Jussi68 kirjoitti:On se tekniikka ihmeellistätuomaril kirjoitti:Kaveri sääti minun skoban tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Nyt ei sentään meinaa sammua. Oli yllättävän helppoa, pikkaisen vaan piti vääntää ruuvia.![]()
JL
Mopoillessa kädet saattavat hieman likaantua, se on osa harrastusta - siinä oppii
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
JL
-
Osasin näyttää sytytystulpan paikan.mercury kirjoitti:Kyllä sitä pitäis osata myös tehdä jotain.tuomaril kirjoitti:Minä en ole avuton! Tänään kun kaverilta lahosi mopo keskelle Juvanmalmia, niin minä osasin ehdotella vian aiheuttajia!
-
Juu, itse korjattiin, jos oli mopo. Kun minä olin varhaisteini, niin purkasin ja kasasin omin pikku kätösin -66 pappa-tunturin. Oli pakko, ei kukaan muukaan sitä tehnyt puolestani.Jussi68 kirjoitti:On se tekniikka ihmeellistätuomaril kirjoitti:Kaveri sääti minun skoban tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Nyt ei sentään meinaa sammua. Oli yllättävän helppoa, pikkaisen vaan piti vääntää ruuvia.![]()
JL
-
tuomaril kirjoitti:Osasin näyttää sytytystulpan paikan.mercury kirjoitti:Kyllä sitä pitäis osata myös tehdä jotain.tuomaril kirjoitti:Minä en ole avuton! Tänään kun kaverilta lahosi mopo keskelle Juvanmalmia, niin minä osasin ehdotella vian aiheuttajia!
JL
-
Hyvin toimii vaikken ole tehnyt mitään "kummallista" skoballe vaikka olen ajanut sillä kohta 1500 kilometriä.hatey kirjoitti:Juu, itse korjattiin, jos oli mopo. Kun minä olin varhaisteini, niin purkasin ja kasasin omin pikku kätösin -66 pappa-tunturin. Oli pakko, ei kukaan muukaan sitä tehnyt puolestani.Jussi68 kirjoitti:On se tekniikka ihmeellistätuomaril kirjoitti:Kaveri sääti minun skoban tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Nyt ei sentään meinaa sammua. Oli yllättävän helppoa, pikkaisen vaan piti vääntää ruuvia.![]()
JL
-
Höpö itsellesi, luepas lakikirjaa. Kai opetat muitakin laittomuuksia junnullesi?Armada kirjoitti:Höpön höpön! Motoristi poliisisetä pysäytti oman junnun,mittas vastaan tullessaan 53/40km/h aluella +4 muutakin huomautusta ajoneuvossa eikä edes sakkoa!!hatey kirjoitti:^ Nuorisorikollinen.Mopon ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 45 kmh.
Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090
2 luku
Ajoneuvojen perusluokitus
11 §
Mopo
L1e- ja L2e-luokan ajoneuvo (mopo) on kaksipyöräinen (L1e-luokka) tai kolmipyöräinen (L2e-luokka) moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.
-
Siis ihan oikeasti. Onko muka joku mopo niin "luumu" että se kulkee tosiaan vain sen 45 km/h. Minunkin skootteri ylittää tuon nopeuden ihan leikiten vaikka se on vakio.hatey kirjoitti: Höpö itsellesi, luepas lakikirjaa. Kai opetat muitakin laittomuuksia junnullesi?
Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090
2 luku
Ajoneuvojen perusluokitus
11 §
Mopo
L1e- ja L2e-luokan ajoneuvo (mopo) on kaksipyöräinen (L1e-luokka) tai kolmipyöräinen (L2e-luokka) moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.
-
Toivottavasti et ole missään pitkällä kun vaikka tulppa pimenee, tai koho jumii......tuomaril kirjoitti: Hyvin toimii vaikken ole tehnyt mitään "kummallista" skoballe vaikka olen ajanut sillä kohta 1500 kilometriä.
-
Tuo kyllä tulee kieltämättä aina mieleen kun ajan jonnekkin pitkälle. Viimeksi tänään kun ajettiin kaverien kanssa Juvanmalmille. Siellä se yhden kaverin CPI lahosi. Onneksi se sitten käynnistyi 20 min jäähdyttyään.hatey kirjoitti:Toivottavasti et ole missään pitkällä kun vaikka tulppa pimenee, tai koho jumii......tuomaril kirjoitti: Hyvin toimii vaikken ole tehnyt mitään "kummallista" skoballe vaikka olen ajanut sillä kohta 1500 kilometriä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka