![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"Mammanpoika" ja maanalaisen paikan ylpeä siitä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kahvia...
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ei täydellisyys kärsi siitä, jos tekee mokan. Kunhan mokaa sitten täydellisesti !amanita kirjoitti:Oi kun täällä onkin symppistä porukkaa. Pitääkin muistaa, jos tarvitsen pikaisesti apua, notta pyydänkin sitten jotakuta teistä hakemaan mahdollisesti unohtuneen kaulimen lähimmästä ensiapukaulinkaapista.
Söhläsin viime yönä kaksi samalla otsikolla ja saman myyjän ketjua kivasti keskenään, nyt toivon nopeasti saavani vinkit siitä, miten saisin asian pikaisesti korjatuksi. Sitten siirryn Modelaan Moca-kahville, ja kenties riputtelen hieman tuhkaakin päälleni. On sitten vaikeaa taas kerran joutua toteamaan, ettei olekaan täydellinen. Ei siihen koskaan totu.
Viesti Kirjoittaja petroc »
Oi miten kommenttisi helpottikaan oloani, tuntuu jälleen niin kotoisan täydelliseltä. Kahvikin maistuu edellistä kulausta paremmalle.arttula kirjoitti:Ei täydellisyys kärsi siitä, jos tekee mokan. Kunhan mokaa sitten täydellisesti !amanita kirjoitti:. On sitten vaikeaa taas kerran joutua toteamaan, ettei olekaan täydellinen. Ei siihen koskaan totu.
Viesti Kirjoittaja Kain »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kain kirjoitti:Mitähän perhanaa? Aurinko nousee ja nukkuakin pitäs.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Ei voi mummolassa käydä enää kun mummo lähti pilviin äskettäin. Kyllähän mummoa tuli autolla käytettyä ties missä ja jopa sukulaisten luona Helsingissä.Erño kirjoitti:Minä taas olin mummunpoika. Autoin mummoa aina ja kaikessa. Vieläkin, aina kun liikun mummolassa päin.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Joskus tuntuu haittaavan, joskus taas sitten ei. Pimennysverhot tai unimaski on erinomainen keksintö; itse tosin en syystä tai toisesta oikein pidä jälkimmäisestä. Tulee jotenkin sellainen olo, kuin olisi silmät sidottu tms. Mutta, pimennysverho auttaa kummasti. Näillä leveysasteillahan kesäaikana on vain valoisaa suunnilleen vuorokauden ympäri, siihen tottunee (kai), Keski-Euroopassa vieraillessa kesälläkin huomaa tämän selvästi. Voisin kuvitella, että säännöllisesti etelämpänä asuvat kokevat elävänsä Insomnia-elokuvaa vaikkapa Lapissa vieraillessaan. Siinä suhteessa tosin olen melko hyvin suomalaiseksi uskottava, että en pidä kuumasta. Nytkin juuri sää on mitä parhain. Ihanan viileää ja paksu pilvikerros estää liikaa häikimistä ja valoa tulemasta pilaamaan raikasta ilmaa. Tällaista voisi olla tosiaan vaikkapa vuoden ympäri, en panisi pahakseni. Lämpötila (+13) ja valon määrä (kunnon pilvikerros) on suunnilleen täydellinen.amanita kirjoitti:Tuntuu hassulta, että ihana pohjoinen kesäyön valo haittaa joidenkin suomalaisten yöunia. Lapissa viime kesänä pidin kaikki verhot auki, jotta viimeiseksi yöllä ja ensimmäiseksi aamulla näkisin tuon ihanuuden, hämmästyttävän valoisuuden, niin erilaisen kuin etelämmässä. Sen sijaan keinovalo häiritsee ja kovastikin, on pakko laittaa tuo maski silmille, jos samassa huoneessa nukkuja päättää alkaa lukea lampunvalossa.
Eilen hoituivat sukuhautojen kesäsiistimiset ihanassa auringonpaisteessa Helsingissä, nyt Turussa väliin tihkuttelee, väliin on poutaa, pilvistä koko ajan ja aika viileää. Stockalta käväisin ostamassa tarjoustuotteen ja samalla jäi matkaan oikein maukas ja tuore leivonnainen. Päiväkahvittelua siis. Nam.
Minä sekoan valosta jos en saa nukuttua. Aurinko on pakko piilottaa jos aikoo nukkua. Eri tilanteissa käytössä ovat olleet eri keinot. Joskus aikana, jolloin en vielä omistanut unimaskia oli pakko peittää ikkunat vaikka jätesäkillä ja teipillä. Tästä seuraa luonnollisesti hankaluuksia, kun on kylässä jossakin. Roudausteipin kanssa saa kyllä olla varovainen.amanita kirjoitti:Tuntuu hassulta, että ihana pohjoinen kesäyön valo haittaa joidenkin suomalaisten yöunia. --
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tämmöinen on kyllä mitä mainioin kesäsää. Yhtään kuumempi ei tarvitse olla. Tänäänkin kun oli/on täyspilvistä, ei se kauhea UV-hehkupallokaan häiritse tuhoa heleää ihoani.paulaw kirjoitti:....Siinä suhteessa tosin olen melko hyvin suomalaiseksi uskottava, että en pidä kuumasta. Nytkin juuri sää on mitä parhain. Ihanan viileää ja paksu pilvikerros estää liikaa häikimistä ja valoa tulemasta pilaamaan raikasta ilmaa. .....
Minulla on pimennysverhot joilla estää päivällinen kammohäiki ja hohkavakuumuus, öisin sytytän valot koko asuntoon, jotta näen nukkua. Valo pitää myös mörjöt loitolla.Mikael K. kirjoitti:Minä sekoan valosta jos en saa nukuttua. Aurinko on pakko piilottaa jos aikoo nukkua. Eri tilanteissa käytössä ovat olleet eri keinot. Joskus aikana, jolloin en vielä omistanut unimaskia oli pakko peittää ikkunat vaikka jätesäkillä ja teipillä. Tästä seuraa luonnollisesti hankaluuksia, kun on kylässä jossakin. Roudausteipin kanssa saa kyllä olla varovainen.amanita kirjoitti:Tuntuu hassulta, että ihana pohjoinen kesäyön valo haittaa joidenkin suomalaisten yöunia. --
Ne vain eivät ole tarpeeksi paksut. Valo näkyy lävitse tai heijastuu jostakin kulmasta herättäen. Siksi huone on hyvä saada pimeäksi. Paras hotellihuone missä olen ikinä nukkunut on Vaasan Radisson SAS hotellissa. Huone oli kellarissa ja sen sai täysin pimeäksi, lämpötila oli juuri sopiva ja patja mitä miellyttävin. Nukuin viikon kellarissa enkä ole koskaan nukkunut yhtä hyvin.KunkkuJ kirjoitti:^ Heh, Mikael ja kumppanit eivät ole vielä keksineet, että luonto on suunnitellut avun tuohon ongelmaan. Juuri tämän ongelman varalta silmien päällä on kaihtimet, jotka on helppo lupsauttaa silmille nukkumaan käydessä.
Tuossa se sinun ongelmasi onkin. Olet niin pitkään pakoillut rehellisiä töitä, joista tulisi hiki, tai yleensäkin lämpötiloja, joissa hikoilisit. Ihosi kaikki hikirauhaset ovat tukkeutuneet, eikä mikään kuona pääse ulos kehostasi niin kuin on suunniteltu.hatey kirjoitti:^Mielummin kylmä, kuin kuuma. Kylmää pääsee karkuun, kun lisää vaatetta, mutta kuuma on kammoittavaa. Kuumassa tulee hiki, ja hiki on jotain niin inhoittavaa ja epäesteettistä, etten löydä edes sanoja kuvaamaan sitä inhoittavuutta.
Oletpas. Vastahan sen perustelin tuossa yllä. Mihin muuten katosit, kun olisimme voineet keskustella asian selväksi? Menitkö peseytymään?hatey kirjoitti:^Minä en ole mikään törkymöykky.