En tiennyt.KunkkuJ kirjoitti:Kysyt tyhmiä. Hätsii on pahimman luokan pakana, etkö sitä tiennyt?tuomaril kirjoitti: Miksi et käynyt riparia?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En tiennyt.KunkkuJ kirjoitti:Kysyt tyhmiä. Hätsii on pahimman luokan pakana, etkö sitä tiennyt?tuomaril kirjoitti: Miksi et käynyt riparia?
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Koska kaikki muut kävi, niin minä en halunnut. Minähän en tee mitään vain siksi, että muut tekevät.tuomaril kirjoitti:Miksi et käynyt riparia?hatey kirjoitti:^ Mitä?![]()
Saako nykynuoret siitäkin rahaa? En minä vaan mitään saanut.![]()
Toisaalta, en minä käynytkään riparia.
En minä ole mikään pakana.tuomaril kirjoitti:En tiennyt.KunkkuJ kirjoitti:Kysyt tyhmiä. Hätsii on pahimman luokan pakana, etkö sitä tiennyt?tuomaril kirjoitti: Miksi et käynyt riparia?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Todista se. Siihen asti olet minulle samanlainen pakana kuin Afrikan neekerit ennen lähetyssaarnaajien tuloa. Paitsi, että sinä yrität epätoivoisesti hinkata jatkuvasti ihoasi valkeammaksi.hatey kirjoitti: En minä ole mikään pakana.
Minä sain aika paljon rahaa riparista!Peitsamo kirjoitti:Tuskinpa suurta osaa nuorista kiinnostaa ripari sen varsinaisessa merkityksessä. Siis uskonnollisessa mielessä. Vanhemmat nyt sattuvat ehkä kuulumaan kirkkoon, joten tämän takia tämä suoritetaan automaattisesti. Lisäksi monelle nykynuorelle tämän tuntuu olevan juuri edellä mainitun kaltainen rahankeräysjuhla. Ihmettelen vain kuinka paljon sitä rahaa pitää nykyään tuputtaa teineille, kun kalliita tietokoneita mennään ostelemaan "riparirahoilla"![]()
Itse vedin ensimmäiset perskännit riparin jälkeen. Näin olin luvannut itselleni ja näin teinkin
No huhhuh. Aikamoinen väite. Ei minulla ole nytkään kuin ehkä pari euroa.hatey kirjoitti:^ Eihän tuo nyt ole mikään uutinen, sinähän saat rahaa ja tavaroita koko ajan.
Joo, tuo on kyllä totta, mutta yleensä pyydän äitiltä vain jonkun 10€ ja se riittää pariksi päiväksi. En minä joka päivä tuhlaa rahaa. Esim. tänään ei kulunut rahaa yhtään jos bensaa ei lasketa.hatey kirjoitti:^ No ei kai ole, kun tuhlaat ne heti.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Mä taisin saada viikkorahaa 10 markkaa ja hienosti sillä pärjäsi. Ja bensahan on ihan ilmaista, eihän sitä kulutukseksi voi laskeakaan!tuomaril kirjoitti:Joo, tuo on kyllä totta, mutta yleensä pyydän äitiltä vain jonkun 10€ ja se riittää pariksi päiväksi. En minä joka päivä tuhlaa rahaa. Esim. tänään ei kulunut rahaa yhtään jos bensaa ei lasketa.hatey kirjoitti:^ No ei kai ole, kun tuhlaat ne heti.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Vai oliko se mahaton ja hankaileva… vai jopa halail…arisel kirjoitti:Mahdottoman hankala lienee se oikea muoto...
Viesti Kirjoittaja Lare »
Joko valmistelet lähetyssaarnaaja-asetelmia?KunkkuJ kirjoitti:Todista se. Siihen asti olet minulle samanlainen pakana kuin Afrikan neekerit ennen lähetyssaarnaajien tuloa. Paitsi, että sinä yrität epätoivoisesti hinkata jatkuvasti ihoasi valkeammaksi.hatey kirjoitti: En minä ole mikään pakana.
Sehän tässä on ollut mielessä, mutta jotain tuntuisi puuttuvan. Ettenkö sanoisi, että toinen puoli.Lare kirjoitti:Joko valmistelet lähetyssaarnaaja-asetelmia?
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Virallisesti en saanut viikkorahaa, mutta 10 markkaa oli kova asia silloin. Monkeyn tankkia ei voinut automaatilla tankata kun tankkiin mahtu niin vähän. Ei viitsinyt varatankille ajella. Jos minulla olisi about 15v lapsonen nyt niin sopiva viikkoraha olisi 5€. Toisaalta näillä tuloilla sellaisia ei makseta niin hän varmaan olisi äitinsä lompakollaAnniel kirjoitti:Mä taisin saada viikkorahaa 10 markkaa ja hienosti sillä pärjäsi. Ja bensahan on ihan ilmaista, eihän sitä kulutukseksi voi laskeakaan!tuomaril kirjoitti:Joo, tuo on kyllä totta, mutta yleensä pyydän äitiltä vain jonkun 10€ ja se riittää pariksi päiväksi. En minä joka päivä tuhlaa rahaa. Esim. tänään ei kulunut rahaa yhtään jos bensaa ei lasketa.hatey kirjoitti:^ No ei kai ole, kun tuhlaat ne heti.
Jos mulla on joskus lapsia niin saavat kyllä tienata joka euron.
Aika vähältä tuo 5€ kuulostaa "nykynuorison" korvissa.M.P.T kirjoitti:[
Virallisesti en saanut viikkorahaa, mutta 10 markkaa oli kova asia silloin. Monkeyn tankkia ei voinut automaatilla tankata kun tankkiin mahtu niin vähän. Ei viitsinyt varatankille ajella. Jos minulla olisi about 15v lapsonen nyt niin sopiva viikkoraha olisi 5€. Toisaalta näillä tuloilla sellaisia ei makseta niin hän varmaan olisi äitinsä lompakollaTietenkin metsätöistä voisi maksaakkin ja liiterintäyttämiset, puutarhatyöt yms nostaisi viikkorahaa. Nurmikonajosta voisi maksaa yhden limun, koska sehän on huvitusta ja rentoutumista. Pitää vain jaksaa mennä pihalle ja kävellä latoon. Senkin voi tehdä pimeällä kun leikkurissa on valot. Limun voi juoda nurmikkonajon yhteydessä kun leikkurissa on mukiteline. Ihmettelen suuresti kuinka isoille miehille nuo amerikan leikkurit tehdään.
Itse kävin äsken katsomassa mitä kaikkea oli tapahtunut tuolla taajaman toisella puolen. Näkyihän siellä autoja ja pari pimua kävelemässä. Poliisitkin olivat kävellen liikkeellä. Unohdin sen maidon ostaa ja sitä varten minä liikkeelle lähdinkin, mutta pääsi unohtumaan.
Olisi kiva tietää mikä olisi sopiva summa nykyiselle nuorelle? Eli oletetaan, että ei lasketa kuluihin bussilippuja tai polkupyörän huoltoa yms. Olisiko 50€ viikkoraha hyvä? Serkkuni joka on sinua pari vuotta vanhempi sai tuollaisen summan 9-luokalla ollessaan. Mielestäni ne lahjakortit olisivat kanssa hyviä viikkorahojen korvikkeita. Sillä 5-10€ lahjakortilla voisi ostaa bensaa huoltoasemalta. Bensa maksaa nykyään about 1.70€ ja tankkiin menee max 6litraa. 6 x 1.70 = 10,20€. Eli 10€ pitäisi pärjätä, jos vanhemmat ostaa muutenkin ruuat ja ne viikonlopun mässyttuomaril kirjoitti:Aika vähältä tuo 5€ kuulostaa "nykynuorison" korvissa.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Postimiehellä yms on omat oikeutensa. Itsekkin olen tuohon joskus alentunut.Erño kirjoitti:Annoin yhdelle asiakkaalle lapun suoraan käteen. Muut joutavat hakemaan omansa lokerikosta.
Kyllä se vaan niin on, että nättiä asiakasta pelvelee paremmin. Kauniit ihmiset saavat kaiken helpommalla.![]()
En tiedä. Jotkut kaverit saa "kuukausirahaa" 100€.M.P.T kirjoitti:Olisi kiva tietää mikä olisi sopiva summa nykyiselle nuorelle? Eli oletetaan, että ei lasketa kuluihin bussilippuja tai polkupyörän huoltoa yms. Olisiko 50€ viikkoraha hyvä? Serkkuni joka on sinua pari vuotta vanhempi sai tuollaisen summan 9-luokalla ollessaan. Mielestäni ne lahjakortit olisivat kanssa hyviä viikkorahojen korvikkeita. Sillä 5-10€ lahjakortilla voisi ostaa bensaa huoltoasemalta. Bensa maksaa nykyään about 1.70€ ja tankkiin menee max 6litraa. 6 x 1.70 = 10,20€. Eli 10€ pitäisi pärjätä, jos vanhemmat ostaa muutenkin ruuat ja ne viikonlopun mässyttuomaril kirjoitti:Aika vähältä tuo 5€ kuulostaa "nykynuorison" korvissa.
Viesti Kirjoittaja Thoth »