Jussi68 kirjoitti:Allekirjoittaneelle TV on "välttämätön(?) paha", muutamaa sarjaa seuraan, siihen se jääkin.
~15v. palvellut 28" Sony lopetti toimintansa, hankin tilalle 32" Philipsin... 25€, mielestäni
kohtuullinen hinta 8)
Saako siihen HDMI johtoa kiinni? Itse en kato mitään perinteisenä suorana tv-lähetyksenä.
Jussi68 kirjoitti:Allekirjoittaneelle TV on "välttämätön(?) paha", muutamaa sarjaa seuraan, siihen se jääkin.
~15v. palvellut 28" Sony lopetti toimintansa, hankin tilalle 32" Philipsin... 25€, mielestäni
kohtuullinen hinta 8)
Saako siihen HDMI johtoa kiinni? Itse en kato mitään perinteisenä suorana tv-lähetyksenä.
En jaksa Googlata, joten voitko kertoa, mihin tuollaista johtoa tarvitaan?
Mulla on digiboxi ja siitä menee Scart-piuha telkkariin - mitä muuta tarvitaan?
JL
iPhone 4 16Gt (ensimmäinen omena-tuotteeni) & Macintosh PowerBook 160 ;-)
kohtuullinen hinta 8)
Ensimmäistä taulutv:tä ostamassa. Gigantin avajaistarjouksena Samsungin 32-tuumainen LCD-näytöllä tai LG:n 42-tuumainen plasmanäytöllä. Kumpis kannattaa ostaa?
nimim. mittään en taulutv:sta tiedä
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Jussi68 kirjoitti:
Mihin tarvitsee digiboksia? Tai edes koko viritintä?
TvKaistaa katselen joko AppleTv:n kautta tai sitten erillisen mediasoittimen ja molemmissa on HDMI liitäntä. iPadikin ja läppärikin on tullut joskus kytkettyä. Monet kytkee varmaan pelikonsoleita, itse kun en paljoa pelaile, niin en omista niitä. Oikeasti telkkarilla voi nykypäivänä tehdä muutakin kuin katsoa tv-sarjoja (joita en ole koskaan katsonut). Joskus yli yli kymmenen vuotta sitten oli aika tuskaa virittää jotain tietokoneen kuvaa telkkariin.
TupeN kirjoitti:Osta se kumpaa mieluimmin haluaisit katsella, ja missä liitännät ovat riittavät omaan käyttöösi. LG olisi tässä tapauksessa oma valintani.
Liitännät on molemmissa riittävät minulle. Isompi koko tietysti houkuttaa. Jotain olen kuullut, että jostain syystä plasmaa ei kannattaisi valita, mutta onko tuossa perää?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
TupeN kirjoitti:Osta se kumpaa mieluimmin haluaisit katsella, ja missä liitännät ovat riittavät omaan käyttöösi. LG olisi tässä tapauksessa oma valintani.
Liitännät on molemmissa riittävät minulle. Isompi koko tietysti houkuttaa. Jotain olen kuullut, että jostain syystä plasmaa ei kannattaisi valita, mutta onko tuossa perää?
Ensimmäisissä plasmoissa oli ongelmana suuri virrankulutus verrattuna LCD-televisioihin ja mahdollinen kuvan palaminen ruutuun kiinni, jos oli staattista kuvaa esiintynyt ruudulla pidemmän aikaa. Nykyään näistä ongelmista on päästy eroon.
Viimeksi muokannut TupeN, 27.5.2012 klo 10.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac mini 2.0 GHz + Dell U2410, MacBook Pro 15,4", iPhone 4S, PC 2.8GHz (Ubuntu 12.04), iPad-mini
Miklu kirjoitti:Ensimmäistä taulutv:tä ostamassa. Gigantin avajaistarjouksena Samsungin 32-tuumainen LCD-näytöllä tai LG:n 42-tuumainen plasmanäytöllä. Kumpis kannattaa ostaa?
Minusta LG:ssä on paremmat valikot. Sukulaisilla ollut 3 eri LG:n plasma telkkaria, ensimmäisessä alkoi tulla punaista kohinaa mustaa kuvaan ja lopulta meni rikki. Toinen on myös vanhaa mallia ja roiminut hyvin. Kolmas jo uudempaa sukupolvea ja toiminut ihan hyvin.
Viimeksi muokannut Hepo, 27.5.2012 klo 10.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kannattaa myös muistaa että vaikka mikään laite ei täysin äänetön ole, niin Plasma televisiot surisevat jonkun verran. Toisia se häiritsee, toisia ei eikä sitä välttis kuule jos on tarpeeksi volaa.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Plasmat taitavat olla mennen talven Lumia. Panasonic joka vahvasti luotti kyseiseen tekniikkaan teki suuret tappiot ja on myös luopumassa tekniikasta. LCD voitti. OLEDia odotellessa.
mikaw_ kirjoitti:Plasmat taitavat olla mennen talven Lumia. Panasonic joka vahvasti luotti kyseiseen tekniikkaan teki suuret tappiot ja on myös luopumassa tekniikasta. LCD voitti. OLEDia odotellessa.
Sääli jos näin on. Onko sinulla tästä jotain faktaa? Esimerkiksi tässä vuosittaisessa näyttöpaneelivertailussa viimeisen kymmenen vuoden aikana ainoastaan kerran (viime vuonna) LCD voitti ja silloinkin se oli hintaluokan $6000-$8000 laite. Tänä vuonna Panasonicin plasma oli jälleen ykkönen. Plasmassa on paljon etuja LCD:hen verrattuna ja samasta hintaluokasta puhuttaessa plasmassa on poikkeuksetta parempi kuva. En voi kuin ihmetellä LCD:n suosiota.
mikaw_ kirjoitti:Plasmat taitavat olla mennen talven Lumia. Panasonic joka vahvasti luotti kyseiseen tekniikkaan teki suuret tappiot ja on myös luopumassa tekniikasta. LCD voitti. OLEDia odotellessa.
Sääli jos näin on. Onko sinulla tästä jotain faktaa? Esimerkiksi tässä vuosittaisessa näyttöpaneelivertailussa viimeisen kymmenen vuoden aikana ainoastaan kerran (viime vuonna) LCD voitti ja silloinkin se oli hintaluokan $6000-$8000 laite. Tänä vuonna Panasonicin plasma oli jälleen ykkönen. Plasmassa on paljon etuja LCD:hen verrattuna ja samasta hintaluokasta puhuttaessa plasmassa on poikkeuksetta parempi kuva. En voi kuin ihmetellä LCD:n suosiota.
"Panasonic, one of the last major TV manufacturers to champion plasma TVs, is now probably regretting that decision. The company just posted a $US10 billion loss for the year, and one of its biggest losers is the plasma TV category, where sales fell way short of expectations."
"Panasonic, one of the last major TV manufacturers to champion plasma TVs, is now probably regretting that decision. The company just posted a $US10 billion loss for the year, and one of its biggest losers is the plasma TV category, where sales fell way short of expectations."
No joo, tappioista tuolla kyllä puhuttiin (TV-myynti on tippunut, myös LCD) mutta ei tuolla kyllä missään sanottu että Panasonic olisi lopettamassa plasma-TV tuotantoa. Tuonkin artikkelin perusteella sanoisin että heidän kannattaisi tehdä juuri päinvastoin, markkinoida plasman etuja LCD:hen nähden ja saada siten laatutietoiset kuluttajat ostamaan plasmatelkkareita.
Niin kauan kun kaupasta saa laadukaita plasmanäyttöjä en julistaisi sitä "menneen talven lumiksi".
The Osaka-based firm has continued to back plasma technology as part of its TV strategy, which technically is superior to LCD in areas like screen refresh rate but has failed to catch on with other manufacturers. This means that production equipment and components remain scarcer and more expensive.
Uehara said the company will continue to offer both plasma and LCD sets
Uehara on siis Panasonicin TV-divisioonan johtaja. Tämän mukaan plasma ei suostu kuolemaan, edes Panasonicilla.
Alan ihmisillä on syitä sanoa puolesta tai vastaan - ei noista lausunnoista ole tulevaisuuden valottajiksi.
Jos tulevaisuuden ennustamiseen lähdetään niin se on helppoa: plasma häviää, LCD häviää, OLED häviää jne. Kukaan meistä ei vain tiedä milloin näin käy. Ymmärsin tämän ketjun kuitenkin niin että tässä kysyttiin suosituksia television ostoon nyt. Ja minun suositukseni on että jos on ostamassa sen kokoluokan laitetta jossa on tarjolla plasmoja niin kannattaa käydä vertaamassa. Plasmassa on ihan oikeasti silmin nähden parempi kuvanlaatu, varsinkin verrattuna saman hintaluokan LCD-töllöön. Ja niitä plasmoja saa ihan kaupasta, nyt ja lähitulevaisuudessa. Ei ne minnekään ole kadonneet.
Liikkeissä katsoessani LCD on aina näyttänyt plasmaa paremmalta, taitaa olla makukysymys? OLEDista taitaa kuitenkin tulla seuraava hallitseva TV-näyttö, veikkaan.
Koska muuten viimeksi näitte uusia kuvaputkitelkkareita myynnissä? Mä en edes muista. Littutelkkarit valtasivat kuitenkin markkinat todella nopeasti, itse ehdin yksitoista vuotta sitten ostamaan todistetusti vielä putkitelkkarin, mutta ei tainnut kauaa mennä enää sen jälkeen niiden poistumiseen.
Jussi68 kirjoitti:Allekirjoittaneelle TV on "välttämätön(?) paha", muutamaa sarjaa seuraan, siihen se jääkin. ~15v. palvellut 28" Sony lopetti toimintansa, hankin tilalle 32" Philipsin... 25€, mielestäni
kohtuullinen hinta
Tuolla hinnalla kyllä kannattaa, vaan mistä löysit?
Huhut kertovat, että Apple on julkaisemassa tänään omaa televisiotaan, mutta huhut ovat huhuja. Mikäli sellainen kuitenkin julkaistaan, jää sitten hintatasokin nähtäväksi.
Mitäs mieltä tästä? Tulossa siis leffa, pelin ja normi tv käyttöön. Onkos tuo muuten virallisesti hx755-malli vai mikä? Tuommoista 75G mallia kun ei löydy sonyn sivuilta ja tuon pitäisi olla uusin malli.
Mitäs mieltä tästä? Tulossa siis leffa, pelin ja normi tv käyttöön. Onkos tuo muuten virallisesti hx755-malli vai mikä? Tuommoista 75G mallia kun ei löydy sonyn sivuilta ja tuon pitäisi olla uusin malli.
Osta ennemmin tuo http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aa ... v-47lm760t LG meni tekniikassa ja paneelissa ohi Samsungista ja Sonysta. Itselleni tulossa samainen laite loppukesästä. Jyräsi brittitesteissä muut merkit.
Viimeksi muokannut zuki, 13.6.2012 klo 21.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
Jussi68 kirjoitti:Allekirjoittaneelle TV on "välttämätön(?) paha", muutamaa sarjaa seuraan, siihen se jääkin. ~15v. palvellut 28" Sony lopetti toimintansa, hankin tilalle 32" Philipsin... 25€, mielestäni
kohtuullinen hinta
Tuolla hinnalla kyllä kannattaa, vaan mistä löysit?
Huhut kertovat, että Apple on julkaisemassa tänään omaa televisiotaan, mutta huhut ovat huhuja. Mikäli sellainen kuitenkin julkaistaan, jää sitten hintatasokin nähtäväksi.
Tori.fi
Samalla myyjällä oli kaksi identtistä Philipsiä myynnissä... mulle riitti yksi.
JL
iPhone 4 16Gt (ensimmäinen omena-tuotteeni) & Macintosh PowerBook 160 ;-)