Tämä on ensimäinen postaukseni tälle foorumille.
Vielä jonkin aikaa sitten (kuukausi) olin suunnittelemassa uutta I7 3770K pöytäkoneen (Win 7 + Linux) rakentamista. Kuitenkin yksi asia johti toiseen, ja olen päättänyt kokeilla MacBook Prota sekä Applen laitteisiin perustuvaa kotiverkkosysteemiä.
Tarkoituksen on dokumentoida varsin tarkkaan kaikki modifioinnit jota aion MBP:lle tehdä, verkon rakentamisen, etc. Ei-suomenkielisten ystävieni takia olen alkanut tekemään blogia http://www.goingomena.blogspot.com/ englanniksi.
Jos tuonne blogiin eksyy, niin kuten Bloggerin blogeissa yleensä, järjestys on takaperoinen, eli uusin postaus on ensin. Jotta pääsisi juonesta kiinni, kannattaa alkaa ensimmäisestä postista joka on pohjalla. (tai sivupaneelista katsoo linkit postauksiin)
LasseK
Going Omena
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Going Omena
Viesti Kirjoittaja LasseK »
Olin tilannut vajaa kaksi viikkoa sitten 15" MBP late 2011 mallin. Eilen kun katselin livenä tuota Macin "Live Coverage of Worldwide Developers Conference 2012", niin herne alkoi menemään aika pahasti nenään (sarvi kasvamaan otsaan, savu noususemaan korvista jne.) kun uuden MBP:n esittelyn jälkeen tuli niiden hinnat. Nehän lähes samaa luokkaa kuin ostamani (ja jota en ole vielä edes saanut!) MBP Late 2011 15" hinnat.
Kävin katsomassa order statusta: Siellä oli "Eligible for return until: June 21, 2012" kaikille tarvikkeille (Time Capsule, magic mouse, HDMI display port adapter...), mutta itse MBP:lle "not eligble for return". Herne on tällä hetkellä tosi pahasti nenässä, sarvi kolahtelee oven karmeihin, ja savu haittaa näkyvyyttä.
Soitin kuitenkin Apple Storen palvelunumeroon, ja sainkin tehtyä tilauksen peruutuksen.
Nyt Taitaa lähteä 15” MBP retina (2,6GHz i7 quad core, 512GB SSD, 16GB RAM), tilaukseen myöhemmin tällä viikolla. Ainoa downgrade tuohon nyt peruttuun tilaukseen on anti glare display. I think I can live with that 8)

Kävin katsomassa order statusta: Siellä oli "Eligible for return until: June 21, 2012" kaikille tarvikkeille (Time Capsule, magic mouse, HDMI display port adapter...), mutta itse MBP:lle "not eligble for return". Herne on tällä hetkellä tosi pahasti nenässä, sarvi kolahtelee oven karmeihin, ja savu haittaa näkyvyyttä.

Soitin kuitenkin Apple Storen palvelunumeroon, ja sainkin tehtyä tilauksen peruutuksen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt Taitaa lähteä 15” MBP retina (2,6GHz i7 quad core, 512GB SSD, 16GB RAM), tilaukseen myöhemmin tällä viikolla. Ainoa downgrade tuohon nyt peruttuun tilaukseen on anti glare display. I think I can live with that 8)
-
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Keynotessa kerrottiin, että tuo näyttö heijastaa 75% vähemmän verrattuna edelliseen glossyyn.LasseK kirjoitti:Ainoa downgrade tuohon nyt peruttuun tilaukseen on anti glare display. I think I can live with that 8)
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
The Vergen mukaan "Screen is, alas, highly reflective but incredibly crisp and bright" joten ei se varmaan mattaa korvaa.Viizei kirjoitti:Keynotessa kerrottiin, että tuo näyttö heijastaa 75% vähemmän verrattuna edelliseen glossyyn.LasseK kirjoitti:Ainoa downgrade tuohon nyt peruttuun tilaukseen on anti glare display. I think I can live with that 8)
★
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka