Millaisia käyttökokemuksia omaatte ko. ohjelmistosta? Itselläni ei ole juuri positiivista sanottavaa, sillä ohjelma ei suostu edes tunnistamaan puhelintani (Galaxy S).
Puhelimeen USB-kaapelin yhdistämisen yhteydessä ilmaantuvasta valintaikkunasta olen käynyt läpi kaikki vaihtoehdot. Missään valittavissa olevassa USB-tilassa Kies ei tunnista puhelinta. Laittaessani ns. viheenkorjaustilan päälle (Asetukset > Sovellukset > Kehitys > USB-virheenkorjaus) Kiesiin ilmestyy merkintä yhdistetään, mutta mitään ei tapahdu. Hetken kuluttua Kies antaa ilmoituksen, jossa lukee "Liitä laite Samsung Kies (PC-studio) -tilassa uudelleen".
Mitähän tässä pitäisi oikein ajatella? Päälimmäisenä mielessä on kyllä se, että omistamani Samsung tulee olemaan viimeinen kyseisen firman valmistama puhelin, jonka omistan. Galaxyssa on on Android 2.2 ja Macissani Snow Leopard.
Samsung Kies (Mac)
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Samsung Kies (Mac)
Viesti Kirjoittaja Akvedukti »
Macbook Pro 15" (mid 2014) | 16 Gt | 256 Gt SSD
Mac mini (late 2009) | 8 Gt |128 Gt SSD
iPhone 5, 32 Gt
Mac mini (late 2009) | 8 Gt |128 Gt SSD
iPhone 5, 32 Gt
-
Re: Samsung Kies (Mac)
Viesti Kirjoittaja Nikon »
Itse en edes saanut toimimaan kyseistä ohjelmaa PC:ssäni
Ja juuri tuollaisia onhelmia oli, ettei tunnistanut puhelinta.., tai siis kyllähän se tunnisti ja siihen se jäikin...ei näyttänyt mitään
Mutta onneksi Samisunki S2 on vain työpuhelimena
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viimeksi muokannut Nikon, 25.10.2011 klo 15.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Kovin mairittelevia kokemuksia ei täälläkään ole tarjolla. Uusin versio (1.0.1.11095_18) ei saa enää lainkaan yhteyttä luuriin. Päivittämään (firmistä) en ole saanut yhtäkään versiota, tosin siihen saattaa löytyä syy luurin flashaamisesta. Ainakaan WIN-versio ei tuon jälkeen suostu päivittämään ilman kikkailua.
Niin, unohtui mainita, että luuri on GT-S8500 (Wave) ja käyttis Snow Leopard.
Niin, unohtui mainita, että luuri on GT-S8500 (Wave) ja käyttis Snow Leopard.
Viimeksi muokannut Jasca, 31.10.2011 klo 12.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Tuli asenneltua Kies macillekin kun on tullut saataville, toimi kuten pitääkin. Laitteistona 27" iMac (10.6.8) ja Galaxy S (2.3.3) Ei minulla tosin ole ollut koskaan win puolellakaan Kiesin kanssa ongelmia.
Janne
Janne
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Lisätäänpä tähän topiciin tuore KIES-kommentti:
Kies for Mac uusin versio (1.3.0.12041) kupsahtaa säännön mukaisesti käynnistettäessä. Ei siis käytännössä toimi lainkaan, ei ainakaan allekirjoittaneella. On yritetty asentaa uudelleen (poistaen ensin koko Kies) ja tehty sitä-sun-tätä, mutta ei... kupsis on lopputulos.
Pitäisi yrittää kaivaa jostain netin syövereistä vanhempi Kies ... toisaalta eipä tuolle ole hirveästi ollut käyttöä, kun luuri on flashattu eikä sitä ole päivitettävissä Kiesilla, ei ainakaan ilman kikkailuja.
Kies for Mac uusin versio (1.3.0.12041) kupsahtaa säännön mukaisesti käynnistettäessä. Ei siis käytännössä toimi lainkaan, ei ainakaan allekirjoittaneella. On yritetty asentaa uudelleen (poistaen ensin koko Kies) ja tehty sitä-sun-tätä, mutta ei... kupsis on lopputulos.
Pitäisi yrittää kaivaa jostain netin syövereistä vanhempi Kies ... toisaalta eipä tuolle ole hirveästi ollut käyttöä, kun luuri on flashattu eikä sitä ole päivitettävissä Kiesilla, ei ainakaan ilman kikkailuja.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
-
Viesti Kirjoittaja oysvesa »
Pystyitkö päivittämään puhelimen käyttistä Kiesin kautta? Itsellä Kies sanoo, ettei "tämän ohjelman kautta" pysty päivittämään...jannesil kirjoitti:Tuli asenneltua Kies macillekin kun on tullut saataville, toimi kuten pitääkin. Laitteistona 27" iMac (10.6.8) ja Galaxy S (2.3.3) Ei minulla tosin ole ollut koskaan win puolellakaan Kiesin kanssa ongelmia.
Janne
Haluaisin päivittää 2.2 -käyttiksen uudempaan, mutta taitaa onnistua vain Windowsilla...?
-
Viesti Kirjoittaja jannesil »
En muista teinkö tuon päivityksen windowsilla vai macilla. Nyt tuo kies ilmoittaa että käytössä viimeisin saatavilla oleva firmware niin ei voi kokeilla onnistuisiko päivitys.
Luulisin kuitenkin että itse päivitin windowsilla oman 2.3.3 version.
Oletko päivittänyt Kiesin uusimpaan versioonsa? Itsellä nyt asennettuna 1.3.0.12052_14 versio
Samsungin sivuilta näyttäisi saavan myös Kies 2.0 version, myös macille. EDIT: näkyykin olevan juuri tuo sama 1.3.0 versio mikä itsellä asennettuna, Samsungin nimeämiskäytäntö on näköjään hieman outo.
Janne
Luulisin kuitenkin että itse päivitin windowsilla oman 2.3.3 version.
Oletko päivittänyt Kiesin uusimpaan versioonsa? Itsellä nyt asennettuna 1.3.0.12052_14 versio
Samsungin sivuilta näyttäisi saavan myös Kies 2.0 version, myös macille. EDIT: näkyykin olevan juuri tuo sama 1.3.0 versio mikä itsellä asennettuna, Samsungin nimeämiskäytäntö on näköjään hieman outo.
Janne
Viimeksi muokannut jannesil, 25.5.2012 klo 14.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Kies kuormitti liikaa Macbook Airin resursseja l yli 90% toimiessaan tastalla. Piti poistaa koko surkeus kovalevyltä
mm. tuuletin pugalsi jatkuvasti täysin tehoin...
mm. tuuletin pugalsi jatkuvasti täysin tehoin...
Viimeksi muokannut strong, 22.6.2012 klo 12.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
^Siellä oli muistaakseni joku prosessi KiesWifiAgent tms. mikä huudatti minun koneen tuulettimia. Jossain täällä hompussa oli ohjeet sen poistamiseen. Ainakin se pitää ottaa pois käynnistyksen yhteydessä avautuvista ohjelmista ja tappaa prosessi järjestelmän valvonnasta. Olisikohan se itse prosessi löytynyt Kiesin sisältä (Näytä pakkauksen sisältö) Contents -> MacOS -kansiosta.
Sen jälkeen ei ole pöhissyt kannettava, mutta enpähän ole kyllä koko Kiesiä käyttänytkään
Piti vain testata, saako sillä päivitettyä vanhan kapulaluurin ohjelmiston.
Sen jälkeen ei ole pöhissyt kannettava, mutta enpähän ole kyllä koko Kiesiä käyttänytkään
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Zarquon »
Tuossa macciversiossahan oli aika rajoitettu määrä puhelimia mitkä sen kanssa toimii eli tarkastakaa sekin jos tökkii. Vaimolla on Galaxy S plus eikä se ainakaan ollut tuettujen joukossa. Se selaimen ja wlan-verkon yli käytettävä kies toimii mutta ilmeisesti mitään softapäivityksiä ei sen kanssa saa tehtyä-
-
^Jaahas, senköhän takia en saa isäni Galaxy Xcoveria tunnistumaan macissa...
Ehkä vähän väärä paikka kysyä tässä ketjussa, mutta miten Sonyn matkapuhelinten päivitykset ja tiedostojen siirtämiset hoituvat macilla? Itse olen ostamassa ensimmäistä älypuhelinta, ja lopullinen valinta on jäänyt Samsungin ja Sonyn välille.
Ehkä vähän väärä paikka kysyä tässä ketjussa, mutta miten Sonyn matkapuhelinten päivitykset ja tiedostojen siirtämiset hoituvat macilla? Itse olen ostamassa ensimmäistä älypuhelinta, ja lopullinen valinta on jäänyt Samsungin ja Sonyn välille.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos sulle kunnollinen yhteys Macin ja puhelimen välille on tärkeä, osta iPhonen joku malli.Juice93 kirjoitti:^Jaahas, senköhän takia en saa isäni Galaxy Xcoveria tunnistumaan macissa...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Olen iPhoneakin vakavasti harkinnut, mutta se ei muuten oikein sovellu omaan käyttöön..MacFinn kirjoitti: Jos sulle kunnollinen yhteys Macin ja puhelimen välille on tärkeä, osta iPhonen joku malli.
Puhelimen nimittäin soisi olla ainakin jossain määrin vesitiivis, ja tällaisia malleja ei (valitettavasti) löydy kuin Android-maailmasta...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka