Elikkä siis sain vihdoin vahvistuksen duunista et päässen sinne niin nyt voin hyvällä mielellä ostaa iki-ihanan powerbookin!
Mutta asiaan, mistä mun kannattaisi hommata tämä kone? Asun espoossa et pääkaupunkiseudun kaupoista varmaan, ehdotuksia? Vai kannattaako appeli.comista?
Lisäksi ihmettelin tuolla apple.comissa ku kattelin tota PB:n ostoa et muistia on 256 build-in ja 256mb SO-DIMM joten onko siinä sisäänrakennettu 256 ja yksi irtonainen kampa?
ajattelin jos ostaisin samalla tuolta jostai kaupasta 512mb kamman?
Melkeimpä, jos rahat vaan riittää, niin kannattaa harkita tuota 15 tuumasta. Minulla ainakin meinasi kädet "pudota" tuon 12" näppäimistöltä. Sen verran pienoinen se on. Mutta ei tietenkään huono vaihtoehto.
Itse hankin Varimportista. Oikein mukava palvelu ja alennustakin sai mukavasti.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
smäiggä kirjoitti:Lisäksi ihmettelin tuolla apple.comissa ku kattelin tota PB:n ostoa et muistia on 256 build-in ja 256mb SO-DIMM joten onko siinä sisäänrakennettu 256 ja yksi irtonainen kampa?
Näin taitaa oleilla. 12 tuuman PB:n emoa ei liene päivitetty 512 megaan vaikka iBookin on. Tästä syystä maksimimuistikin on PB:ssä pienempi.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Itse hankin 12" powerbookin Officelinestä. Mielestäni palvelu pelasi kiitettävästi ja alennustakin tuli.. luonnollisesti kun 2500e:n paketti lähti mukana. Muistia ei taida olla koskaan liikaa. Jos rahaa löytyy niin ainakin se 512mt palikka siihen lisäksi.
Ja tuo koko.. itse liikuttelen konetta paljon mukanani, joten 12" oli parempi minun käyttööni kuin 15". Eikä tämä liian pieneltä ole tuntunut.
Vai, että kädet meinasi pudota... mitenkäs se on mahdollista kun näppäimistöt on identtisiä?
Itselläni on myös 12". Kokonsa puolesta erittäin hyvä. Kulkee mukana ja viihtyy sylissä. Oikein mainiosti pärjää kun ei graafisia hommia tällä tee. Siihen en tosin käyttäisi 15" näyttöäkään, vaan suosiolla suurempaa ulkoista. Ja muistia saa 1gb kamman Verkkokaupasta 108.90 € - 156.90 € väliltä. Sääli, että sen yhden 256mb joutuu sitten heivaamaan mäkeen.
Mä oon kans hankkimassa samaa vehjettä, jenkeissä tuo maksaa jotain 1200€, mut siihen vissiin tulee alvi päälle kun tuo suomeen vai?! ja eiks jenkkeillä oo eri näppäimistö?! Mikäs on suomen halvin hinta, itse oon löytäny 1639€??
joonas kirjoitti:Vai, että kädet meinasi pudota... mitenkäs se on mahdollista kun näppäimistöt on identtisiä?
Onhan ne kooltaan identtisiä, mutta tarkoitin sitä että kourat meinaa livetä tuosta näppäimistön sivuilta.
15 tuumasessahan on näppäimistön sivulla nelisen senttiä tilaa. Mulle ainakin sopii tämäm 15" paremmin kouriin.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
On pöytäkoneita, on kannettavia koneita ja on raahattavia koneita.
Oma 12' PB:ni kuuluu keskimmäisiin.
Kulkee mukana huomaamattomasti ja vaivattomasti. Graafisiin hommiin tarvitaan jo sitten vähintään parikymppistä näyttöä, muu toiminta onnaa 12 tuumasella siinä missä noilla raahattavillakin koneilla.
Oma hankittu e-pisteestä. Ei valittamista. Elämäni tietokone. Sniff.
Noniin elikkä vihdoin alkais olee rahat kasassa(20.1)ja olis aika siirtyä applen ihmeelliseen maailmaan. Tuo mikkisoftan tietoturva aukko kun tuli julki niin se oli vika tikki. Meni suoraan sanottuna hermot.
Elikkä pari kysymystä koskien laitetta,
Mistä kannattaa ostaa? Kuinka paljon muistia ja mistä kannattaa ostaa? (asun siis pääkaupunkiseudulla) Mitä kaikkea mukaan ekalla ostoreissulla rahaa noin 2000€ käytettävissä koneeseen.
Omat mitkä tuli mieleen niin muistia (1gb?) ja maxtorin ulkoinen kovalevy esim. verkkokaupasta?
Elikkä vastauksia kaivataan.
Kiitos!
edit: Sellanen viel tuli mieleen että toimivatko data dvd:t jotka tein pc:llä moitteettomasti powerbookilla? Siiirrän tärkeimmän datan sillä tavalla appleen jos toimii ok?
Muistia. Muistia. Tiikeri rakastaa muistia. Sitä lisää. 1 Gt:llä luulisi ainakin pärjäävän.
Ja jos lompakossa ei vieläkään pohja näy, niin Airporttia kannattaa harkita. Musat, tulostus ja musiikki; langattomasti.
Helsingissä on Varimportin liike. Varimportilta ostin oman PB:ni. Siellä varmaan pistävät lisämuistiakin paikalleen, jos ei itse uskalla lähteä näpräämään. Voit sen tietenkin AppleStorestakin tilata, mutta on se mukavempaa hakea liikkeestä. Pääsee nopeammin hypistelemään.
smäiggä kirjoitti: ja maxtorin ulkoinen kovalevy esim. verkkokaupasta?
Elikkä vastauksia kaivataan.
Tuo jätä ensimmäisenä pois listalta, jos meinaat että tavarat pysyy tallessa niin maxtorit ei toimi ulkoisessa kotelossa, kuumenevat ja hajoavat. Osta mielummin erillinen ulkoinen kotelo + samsung 250Gb tms.