Oon ostamassa uutta ipad kolmosta mutta en tiedä kumman ostaisin sen wifin vai sen wifi + celluar jutun.
Ostan pelaamista, nettiä ja elokuvia varten.
Haluisin infoo ja eroja noista kahdesta. Hinnalla ei oo välii.
iPadia ostamassa, valinta edessä
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Vinkkejä iPadin ostoon
Viesti Kirjoittaja Kiuruchkin »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 3.6.2012 klo 22.38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikko kuvaavammaksi (ama) ja sitten oikeaksi (kk)
Syy: Otsikko kuvaavammaksi (ama) ja sitten oikeaksi (kk)
-
Re: Vinkkejä iPhonen ostoon
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä ostin ton 3G-version. Kaksi syytä, toinen on se GPS ja toinen helpompi verkkoyhteys mökillä. Toki sais iPhonesta jaettua mutta kun oli jo valmiiksi mobiililiittymä niin miksi ei.Kiuruchkin kirjoitti:Oon ostamassa uutta ipad kolmosta mutta en tiedä kumman ostaisin sen wifin vai sen wifi + celluar jutun.
Ostan pelaamista, nettiä ja elokuvia varten.
Haluisin infoo ja eroja noista kahdesta. Hinnalla ei oo välii.
edit: vielä toki sekin, että jälkeenpäin ei sitä mobiilia ja GPS:sää saa, se pitää olla ostettaessa.
Viimeksi muokannut MacFinn, 3.6.2012 klo 19.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Re: iPadia ostamassa, valinta edessä
RE:MacFinn
Eli onks tossa wifi versiossa automaattisesti 3g yhteys vai?
-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
wifi mallissa ei ole 3g:tä, eikä sitä siiihen saa jälkikäteen.Kiuruchkin kirjoitti:RE:MacFinn
"Cellular jutussa" on mobiilidatan lisäksi GPS ja WIFI. Kakkosessa 3g ja uudessa 4G, joka ei tomi meillä kuin 3g:nä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tämän takia meilläkin on kaikki tabletit olleet 3G ja 4G malleja, jolloin tuo mobiilidata ei reissussa tarvi erillisiä virityksiä.
t.w
No more mr. brown eye
-
eli kannattaa ostaa toi wifi + celluarwifi mallissa ei ole 3g:tä, eikä sitä siiihen saa jälkikäteen.
"Cellular jutussa" on mobiilidatan lisäksi GPS ja WIFI. Kakkosessa 3g ja uudessa 4G, joka ei tomi meillä kuin 3g:nä.
Tämän takia meilläkin on kaikki tabletit olleet 3G ja 4G malleja, jolloin tuo mobiilidata ei reissussa tarvi erillisiä virityksiä.
t.w
vai?
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Riippuu täysin siitä, tarvitseeko laitetta wifi verkkojen ulkopuolella tai tarvitseeko GPS:ääKiuruchkin kirjoitti:eli kannattaa ostaa toi wifi + celluarwifi mallissa ei ole 3g:tä, eikä sitä siiihen saa jälkikäteen.
t.w
vai?
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
Hieman omia kokemuksia. Itselläni siis karvalakki wifi 16gb malli. Pääsääntöisesti käytän laitetta kotona, joten 90% ajasta se on wlan verkossa. Yleensä wlan löytyy myös pienen kyselyn jälkeen esim. lentokentiltä ja hotelleista myös. Mökillä jaan yhteyden puhelimen kautta, joka toimii tyydyttävästi, tosin luurin akkua syöden. .
Tallennustila riittää minulle, mutta jos aikoo paljon pelejä ladata tai kuvata videoita suosittelen suurempaa kapasiteettia. Jos padi olisi 4g malli isommalla muistilla, niin olisi se elämä hieman helpompaa, mutta jokainen laskekoon kustannus/hyötysuhteen itse.
Tallennustila riittää minulle, mutta jos aikoo paljon pelejä ladata tai kuvata videoita suosittelen suurempaa kapasiteettia. Jos padi olisi 4g malli isommalla muistilla, niin olisi se elämä hieman helpompaa, mutta jokainen laskekoon kustannus/hyötysuhteen itse.
iPhone SE 64GB / iPad Air 2 64GB Wi-Fi + Cellural / iPad mini retina 16GB Wi-Fi + Cellural
-
Viesti Kirjoittaja HeavyJazzer »
Kiitos tästä viestistä. Itse juurikin harkinnut karvalakin ja halvimman 4G- mallin välillä. Kuitenkin Helsingissä kun asun niin siellä tuppaa wlan olemaan joka paikassa ja iPhonesta netin jakaminen onnistuu helposti. Kuitenkin sen verran tulisi tuohon liittymäänkin menemään rahnaa, että taidan ehkäpä päätyä Wifi- malliin. Kuulen mielelläni muiltakin kommentteja aiheeseen liittyen.LyijyS kirjoitti:Hieman omia kokemuksia. Itselläni siis karvalakki wifi 16gb malli. Pääsääntöisesti käytän laitetta kotona, joten 90% ajasta se on wlan verkossa. Yleensä wlan löytyy myös pienen kyselyn jälkeen esim. lentokentiltä ja hotelleista myös. Mökillä jaan yhteyden puhelimen kautta, joka toimii tyydyttävästi, tosin luurin akkua syöden. .
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Muistutan siitä, että 3/4g -mallissa saa myös se GPS:ssän. Itselleni ei oikeen ole tuolle mobiilidatalle pädistä käyttöä kun netin voi tosiaan jakaa puhelimella kivasti, mutta minä tartten uhota GPS:ssää joten ei oikeen ole choissia. Lisäksi on todettava, että puhelimen akku ei kyl ihan kauheen hyvin jaksa tuota yhteyden jakamista verrattuna Pädillä surffailuun. Nyt mulla on pädissä dna:n dataprepaid, joka on mumielestä hintalaatusuhteeltaan oikein hyvä ipadiin.HeavyJazzer kirjoitti:Kiitos tästä viestistä. Itse juurikin harkinnut karvalakin ja halvimman 4G- mallin välillä. Kuitenkin Helsingissä kun asun niin siellä tuppaa wlan olemaan joka paikassa ja iPhonesta netin jakaminen onnistuu helposti. Kuitenkin sen verran tulisi tuohon liittymäänkin menemään rahnaa, että taidan ehkäpä päätyä Wifi- malliin. Kuulen mielelläni muiltakin kommentteja aiheeseen liittyen.LyijyS kirjoitti:Hieman omia kokemuksia. Itselläni siis karvalakki wifi 16gb malli. Pääsääntöisesti käytän laitetta kotona, joten 90% ajasta se on wlan verkossa. Yleensä wlan löytyy myös pienen kyselyn jälkeen esim. lentokentiltä ja hotelleista myös. Mökillä jaan yhteyden puhelimen kautta, joka toimii tyydyttävästi, tosin luurin akkua syöden. .
-
Viesti Kirjoittaja HeavyJazzer »
Ok, thänks. Tilasin 4G- mallin. Tuota GPS- hommaa en ollutkaan tullut ajatelleeksi. Very nice!mmmvuori kirjoitti:Muistutan siitä, että 3/4g -mallissa saa myös se GPS:ssän. Itselleni ei oikeen ole tuolle mobiilidatalle pädistä käyttöä kun netin voi tosiaan jakaa puhelimella kivasti, mutta minä tartten uhota GPS:ssää joten ei oikeen ole choissia. Lisäksi on todettava, että puhelimen akku ei kyl ihan kauheen hyvin jaksa tuota yhteyden jakamista verrattuna Pädillä surffailuun. Nyt mulla on pädissä dna:n dataprepaid, joka on mumielestä hintalaatusuhteeltaan oikein hyvä ipadiin.HeavyJazzer kirjoitti:Kiitos tästä viestistä. Itse juurikin harkinnut karvalakin ja halvimman 4G- mallin välillä. Kuitenkin Helsingissä kun asun niin siellä tuppaa wlan olemaan joka paikassa ja iPhonesta netin jakaminen onnistuu helposti. Kuitenkin sen verran tulisi tuohon liittymäänkin menemään rahnaa, että taidan ehkäpä päätyä Wifi- malliin. Kuulen mielelläni muiltakin kommentteja aiheeseen liittyen.LyijyS kirjoitti:Hieman omia kokemuksia. Itselläni siis karvalakki wifi 16gb malli. Pääsääntöisesti käytän laitetta kotona, joten 90% ajasta se on wlan verkossa. Yleensä wlan löytyy myös pienen kyselyn jälkeen esim. lentokentiltä ja hotelleista myös. Mökillä jaan yhteyden puhelimen kautta, joka toimii tyydyttävästi, tosin luurin akkua syöden. .

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka