Kameratolpista ei sääntöjen mukaan ajavan tarvitse välittää hiukkaakaan. Miksi niistä pitäisi varoittaa? Paras tapa hoitaa nopeusvalvonta olisi todellinen piilovalvonta, jossa missä tahansa portaalissa tai tienreunan metsän puussa voisi olla valvontakamera. Puskissa kyttäämisestä kitisevät vain ne, jotka pelkäävät kiinnijäämistä, ja kertovat epäsuorasti itse olevansa vähintäänkin rikollismielisiä.M.P.T kirjoitti:Arisel ystävä.
Kyllä minä nauran aina kun muistan tuon kameratolppa videon. Tulee duudsonit mieleen. Sain kommentoinnista sen käsitteen, että hyväksyt kiellon gps laitteissa joka varoittaa tolpista. Eikös se ole hyvä, että hiljentävät jossain vauhtia. Jotenkin vaan tuntuu, että autoilijaa verotetaan ja taloudellisesta ajosta rangaistaan. Repivä ajotyyli nostaa kulutusta. Tasainen vauhti pintakaasulla tuo parhaimman tuloksen. Oletko allerginen autoille? Vai polttoaineelle? Itse ajan rajoitusten mukaan, mutta gps muistuttaa, jos nopeus vahingossa meinaa nousta. Se tapahtuu matka-ajossa helposti vaikka kaasua vähentää.
Niin. Minä nauran kaikille vahinkovideoille youtubessa. Maantiekiitäjä naurattaa myös kun kojootille käy huonosti. Noh. Jos siitä joutuu vankilaan niin voivat hakea vaikka heti. Itse en luovu varoituksista omassa gps laitteessani. Silta varoitus on loistava myös. Hirvivaara kanssa. Gps on hyvä varsinkin kaupungissa. Maalla sitä ei tarvitse. Helsingissä ilman gps konetta eksyisin.
GPS-nopeudenseuranta ja ylinopeudesta varoittaminen on ihan hyvä juttu, vahinkojahan voi sattua kenelle tahansa, ja nopeusmittarin seuraaminen pitkässä ajossa voi olla joillekin todella työlästä. En kritisoi nopeuden seurantaa, vaan sitä, että kameratolppien väli kaahataan ja sitten jarrutellaan muutaman sadan metrin matkalla - ja tolpan jälkeen ajetaan taas urku auki. Kerran olin tikahtua nauruun, kun ohitseni kaahasi kolme toisiaan ohittelevaa kahjoa, jotka pari sataa metriä myöhemmin kameratolpan huomatessaan olivat törmäillä toisiinsa paniikkijarrutusten vuoksi.
Suomessa päästetään kaaharit aivan liian helpolla - mikä näkyykin tienpäällä; ihan sama juttu kuin koulujen kurinpidossa - kun ei ole kuria, ääliöt kukkoilevat.
Toki virheitä sattuu kaikille, mutta virheen ollessa kyseessä, sakotettu kuljettaja korjaa toimintaansa, eikä ala meuhkata poliisien kyttäämisestä.
Liikennevalvontaa kritisoivat eivät tajua mistä puhuvat - siellä on henki kyseessä joka kerta tien päälle lähtiessä. Jos laeilla ja säädöksillä pyritään vähentämään onnettomuuksia, niin miksi sitä pitäisi kritisoida. Jotkut typerykset vielä runkkaavat julkisesti höpisemällä kolmenkympin nopeusrajoituksesta moottoritiellä tms.
Niin, tietysti tämä on vain kokemattoman kuskin puhetta, kilometrejä on kertynyt vain joitakin satoja tuhansia. Henkeni olen pelastanut ennakoimalla varmuudella kahdesti - ennakoimatta tilanteet olisivat päättyneet nokkakolareihin molempien osapuolten vähintään kahdeksankymmenen kilometrin tuntinopeudella.