wiljam.i kirjoitti:Kaikella kunnioituksella, kun tuossa aiemmin puhuit "suurehkoista organisaatioista"... Jos teillä huolto toimii noin, et ole suurehkoa organisaatiota nähnytkään.
Jossain nakkikopilla, jossa luukkuja on juuri ja juuri kolminumeroiseen lukuun oikeuttava määrä, tuo saattaa vielä toimia. Mutta jos luukkuja on lähemmäs nelinumeroinen tai peräti viisinumeroinen määrä ... Ei sieltä enää rikkinäisen koneen omistaja soittele huoltoon itsenäiseti. Ei edes sisäisen IT -osaston päällikkö.
Voi pyhä yksinkertaisuus, tässä ei olla nyt puhuttu pelkästään isoista organisaatioista, vaan ihan myös yksittäisestä kuluttajasta, että pienorganisaatioista Luuletko, että onsite -tuki jotenkin vain yritysten onni ja autuus? Meillä ei homma siis toimi noin, eikä myöskään asiakkaillamme.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mitä jos 'luukkuja' on kuusinumeroinen luku ja ehkä asiakkaiden viisinumeroiset siihen päälle? Eli mitä muuten nuo luukut olivat? Suomessa (lue: pk-seudulla) tuo luukku tarkoittaa/tarkoitti yleensä asuntoa, toki sitä ei nykypäivänä enää käytetä oikeastaan laisinkaan.
Tietenkään isommissa organisaatioissa käyttäjät eivät itse soita huoltoihin (ellei tosiaa ole rahat niin loppu, että mitään tukea ei ole), vaan käyttäjillä on yksi single point of contact mihin ottavat yhteyttä ongelmissaan, joskus tuo seuraavakin päivä voi olla liian pitkä aika, niin hakevat sillä välin varakoneen itselleen ja huollon toimittua, hakevat sieltä sen oman koneensa takaisin.
lägi kirjoitti:Kuten jo sanoin, jos tuo on liikaa niin sen kun vaan maksaa sen ainakin 200€ lisää siitä että ostaa koneen jostain liikkeestä joka tarjoaa on-site tuen. Tuosta valittaminen on kun valittäisi siitä että hankkii PC:n jostain perus kivijalkaliikkeestä eikä saa on-site huoltoa.
Miten hölmö pitää olla, että ei osaa kivijalkaliikkeestä konetta missä on myös onsite -huolto?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksi muuten pitäisi kuvitella, että se myyjätaho on ainoa mikä sitä onsitea tarjoaa? Valitsee merkin ja mallin fiksusti, niin niihin on saatavilla erinäisiä palveluita jopa sille yksityisasiakkaalle, enkä näe mitään syytä kotikäyttäjällekään (+pienyrittäjät yms) ostaa laitteita muista kuin yritysmallien joukosta.