iPhone 4 ja viestiongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 4 ja viestiongelma
Viesti Kirjoittaja Wiperr »
Viime kuussa edellinen laite meni huoltoon ja sain takuusta uuden tilalle (16gb 4). Ongelma on ollut alusta asti, mietin että onko jokin asetus persiillään mutta olen yrittänyt niitäkin tutkia.
Viestin saapuessa kuuluu viesti ääni, mutta ruudulle ei tule mitään. Kun puhelimen herättää, lukitulla näytöllä ei ole mitään, avatessa ei näy vielä mitään. Menee noin 10 sek ja viesti tulee ns. uudestaan puhelimeen ja näkyy ilmoituskeskuksessa.
Erittäin ärsyttävä vika(?), sillä olen tottunut katsomaan lukitulta näytöltä, onko viestejä. Jos en ole kuullut ensimmäistä merkkiääntä, voi mennä kauankin ennen kuin huomaan viestin.
Reboot on kokeiltu, sekä varmuuskopiosta palautus. Onko jollain muulla samanlaista vikaa, vai onko asetuksista kiinni ?
Viestin saapuessa kuuluu viesti ääni, mutta ruudulle ei tule mitään. Kun puhelimen herättää, lukitulla näytöllä ei ole mitään, avatessa ei näy vielä mitään. Menee noin 10 sek ja viesti tulee ns. uudestaan puhelimeen ja näkyy ilmoituskeskuksessa.
Erittäin ärsyttävä vika(?), sillä olen tottunut katsomaan lukitulta näytöltä, onko viestejä. Jos en ole kuullut ensimmäistä merkkiääntä, voi mennä kauankin ennen kuin huomaan viestin.
Reboot on kokeiltu, sekä varmuuskopiosta palautus. Onko jollain muulla samanlaista vikaa, vai onko asetuksista kiinni ?
-
Re: iPhone 4 ja viestiongelma
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Jos reboot on tehty ja palautus niin vaikuttaa takuun alaiselta vialta. Suosittelen, että viet huoltoon- jälleenWiperr kirjoitti:Viime kuussa edellinen laite meni huoltoon ja sain takuusta uuden tilalle (16gb 4). Ongelma on ollut alusta asti, mietin että onko jokin asetus persiillään mutta olen yrittänyt niitäkin tutkia.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Hiukan väärin kirjoitin, ei siis ole enää takuu voimassa, vaan sain lunastaa uuden halvalla, vakuutus maksoi osan niin itselle jäi maksettavaa 120e. Kyllä varmaan voin kuitenkin vaatia toimivan laitteen, ettei siitäkin taas tarvitse maksaa... Pitää olla huomenissa yhteydessä liikkeeseen,
In just two days tomorrow will be yesterday.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ota varmistus iTunesilla.
Palauta ohjelmisto ja ota uutena käyttöön. Kokeile toimiiko.
Palauta varmistuksesta. Kokeile toimiiko - jos ei - niin uusi ohjelmiston palautus ja taas uutena käyttöön - menetät tekstarit ja asetukset, mutta muut voit synkronoida uudestaan.
Palauta ohjelmisto ja ota uutena käyttöön. Kokeile toimiiko.
Palauta varmistuksesta. Kokeile toimiiko - jos ei - niin uusi ohjelmiston palautus ja taas uutena käyttöön - menetät tekstarit ja asetukset, mutta muut voit synkronoida uudestaan.
-
Kiitos vinkeistä, kokeilin näitä. Eipä toiminut...
Olin yhteydessä liikkeeseen, sanoivat etten kuulemma saa uutta vaan taas pitäisi muutama satanen maksaa. Soitin kuluttajalautakuntaan ja käskivät älähtää suuresti, seuraavaksi yritän siis sitä.
Olin yhteydessä liikkeeseen, sanoivat etten kuulemma saa uutta vaan taas pitäisi muutama satanen maksaa. Soitin kuluttajalautakuntaan ja käskivät älähtää suuresti, seuraavaksi yritän siis sitä.
-
Ei asia noin mene. Kerro mikä on tämän liikeen nimi?Wiperr kirjoitti:Kiitos vinkeistä, kokeilin näitä. Eipä toiminut...
Jos olet kerran vielä sieltä laitteen lunastanut (tarkoitatko tätä tai tämän kaltaista: http://mcare.fi/fi/tuotteet.php?t=iphone) niin kyllä siinä on takuu oltava vaikkei se olekkaan tietenkään 1 vuotta jos on noita takuuvaihdokkeja.
Laita YV:tä tulemaan jos kaipaat apua asiassa.
Viimeksi muokannut salmaster, 2.7.2012 klo 20.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jep, tuollainen vaihdokki piti ottaa koska edellisessä kosahti käyttöjärjestelmä. Huomenna menen itse paikanpäälle yrittämään, jos ei onnistu niin olen yhteydessä. Gigantti on siis kyseessä.
-
Eli takuuta ei ollut enää siinä jäljellä josta käyttöjärjelmä pimeni? Oliko siinä jokin käyttäjän syy (kosteusvaurio yms) vai aivan itsestään pimeni? Olisi saattanut mennä virhevastuuseenkin ehkä. No mutta se on myöhäistä sen osalta.Wiperr kirjoitti:Jep, tuollainen vaihdokki piti ottaa koska edellisessä kosahti käyttöjärjestelmä. Huomenna menen itse paikanpäälle yrittämään, jos ei onnistu niin olen yhteydessä. Gigantti on siis kyseessä.
Jos olet vaihdokin ostanut Gigantista tilalle niin kyllä siinä takuu pitää olla. Ja jos oikein ymmärsin niin kyseessä on todella tuore vaihto? Vaihdokeille tulee 3kk takuu jollei varsinaisen laitteen takuu ollut tätä pitempi, silloin toki sen pidemmän mukaan. Mutta 3kk vähintään takuuta huoltokorjatulle puhelimelle.
Mitä Gigantti on sanonut syyksi etteivät huolla/vaihda laitetta? Jonkunhan selityksen se firma on antanut joka ei taida olla ihan kuluttajalain mukaista.
-
Näin taitaa olla että edellinenkin oli väärin käsitelty juttu mutta se on mennyttä jo.
Kaksi viikkoa sitten sain uuden ja on ollut alusta asti tällainen, tämän lisäksi myös värinähälyytys ei toimi. Kun soitin sinne niin sanottiin että voin saada huollon kautta uuden jälleen sillä vajaalla kolmella sadalla koska alkuperäisen puhelimen takuu on jo päättynyt. Ja en tasan maksa taas siitä että minulle on annettu maanantaikappale...
En ehtinytkään itse käymään eilen, tänään uusi yritys. Alkaa hieman keittää pikkuhiljaa...
Kaksi viikkoa sitten sain uuden ja on ollut alusta asti tällainen, tämän lisäksi myös värinähälyytys ei toimi. Kun soitin sinne niin sanottiin että voin saada huollon kautta uuden jälleen sillä vajaalla kolmella sadalla koska alkuperäisen puhelimen takuu on jo päättynyt. Ja en tasan maksa taas siitä että minulle on annettu maanantaikappale...
En ehtinytkään itse käymään eilen, tänään uusi yritys. Alkaa hieman keittää pikkuhiljaa...
-
Oliko alkuperäisen takuu päättynyt jo kun sait tämän nykyisen iPhonen joka ei toimi?Wiperr kirjoitti:Näin taitaa olla että edellinenkin oli väärin käsitelty juttu mutta se on mennyttä jo.
Jos näin niin tosiaan virhevastuuseen olisi voinut vedota edelleen, tosin siinä on aina enemmän tekemistä.
Vaikka takuu olisikin päättynyt siinä ensimmäisessä ja hankit rahalla "uuden" (tehdashuolletun) joka ei mennyt takuuvaihtona niin kyllä sille täytyy saada jokin takuu/virhevastuu. Sen verran selvennän, ettei takuuta ole pakko antaa. Moni nimittäin sekoittaa nämä asiat. Käsitykseni on kuitenkin, että kaikkiin tehdashuollettuihin puhelimiin tulee aiemman puhelimen takuu tai sitten se 3kk takuu. Asia ei välttämättä ole näin sillä tuo on koskenut ainakin takuusen menneitä tehdashuollettuja laitteita. Nyt kyseessä on kuitenkin rahalla ostettu tehdashuollettu laite.
Joka tapauksessa on selvää, että laitteessa on virhevastuu voimassa. Lähes 300e hintaisen laitteen tulee toimia vaikka se olisi tehdashuollettu eikä uusi. Sanoisin näin, että jollei myyjäliike suostu antamaan tilalle uutta tai tekemään huoltoa ilmaiseksi niin asia kääntyisi kuluttajariitalautakunnassa/käräjäoikeudessa sinun edukseksi.
Ilmoita miten asia meni. Lisäksi olisi erittäin toivottavaa, että saat kaiken kirjallisena jos jotain luvataan tai todetaan. Sillä ikävä tosiasia on, että puheet muuttuu siinä vaiheessa kun asia riitautetaan virallisesti. Tai ota ystävä mukaan paikalle.
Minkä paikkakunnan Gigantista on kysymys?
Laita vaikka YV:llä sähköpostisi niin otan yhteyttä sinuun.
Viimeksi muokannut salmaster, 4.7.2012 klo 9.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Homma on nyt siis hanskassa, muutaman soiton, paikanpäällä käynnin ja kirjalllisen käräjäoikeusvaroituksen jälkeen sain ilman kustannuksia toimivan laitteen. Toivottavasti ei ole yhtä maanantaikappale kuin edelliset...
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Käräjäoikeusvaroitus <3Wiperr kirjoitti:Homma on nyt siis hanskassa, muutaman soiton, paikanpäällä käynnin ja kirjalllisen käräjäoikeusvaroituksen jälkeen sain ilman kustannuksia toimivan laitteen. Toivottavasti ei ole yhtä maanantaikappale kuin edelliset...
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Hienoa, että asia selvisi. Justin Case on arvostellut minua useaan otteeseen kun olet pyrkinyt auttamaan muita tapauksissa joissa vastuu kuuluu myyjälle. En ole esittänyt, että asiakkaan tulisi valheellisin tiedoin tai erehdyttämällä myyjää saada uusi maksutta.
Kuitenkin silloin kun vastuu kuuluu myyjälle ja varsinkin kun yleisenä tapana on evätä takuut niin olen halunnut auttaa asiassa.
Kuitenkin silloin kun vastuu kuuluu myyjälle ja varsinkin kun yleisenä tapana on evätä takuut niin olen halunnut auttaa asiassa.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka