Eli minulla on pöytäkoneena eMac vuodelta 2004. On pelittänyt moitteettomasti tähän päivään saakka, kunnes sain idean puhdistamisesta. Eli ruuvasin munankuoren irti ja imuroin pölyt vex - oli ihan kiitettävä määrä. Ruuvasin homman kasaan ja nyt vanha luotettava peruspalvelija ei suostu käynnistymään. Ei siis yhtikäs mitään tapahdu, kun napautan virtanäppäintä. Ja joo, olen tarkastunut, että virtapiuha on seinässä ja pistokerasia on kyteketty talon sähköverkkoon.
Oi iicks ja kääcks - tuota en tullut ajattelleeksikaan! Huomenna pitää tutkia asiaa. Onko siinä mitään tehtävissä - tarkoitan siis, että meneekö se ihan rikki, kun kuoren irroittaa ilman, että ensin on irroittanut sen?
Nyt sitten se vinkki miten se virtakytkin pitäisi irrottaa ennen kuoren irroittamista.
Muistaakseni napista lähti noin kymmensenttinen johto, jonka päässä oleva liitin piti irroittaa raotettuaan kuorta ensin hieman. Sama pitää sitten tehdä käänteisesti koppaa sulkiessaan.
En nyt ihan tarkasti muista, siitä on jo muutama vuosi, kuin tuommoisen viimeksi purin ja kokosin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Mielenkiintoista. Minä kun vaan ruuvasin kuoren irti ja nostin pois... Olin varmaan vaan niin tohkeissani, että en edes huomannut mitään mahdollista vastustustusta.
Kiitos neuvoista. Huomenna kokeillaan käytännössä miten onnistuu.
Kiitos vielä neuvosta. Siellähän se piuha nätisti irtaallaan heilui. Nyt taas pelittää.
Mutta nyt onkin sitten se seuraava ongelma. En nimitäin ollut tajunnut, että cd-soittimessa oli cd. Ja sehän tietenkin tykkäsi hiukkasen kyttyrää tästä keikuttelusta (ilmeisestikään emac ei ole tarkoitettu heiluteltavaksi musiikin tahdissa) ja jäi jumittamaan. Elikkä yrittäessä poistaa cd:tä, kuuluu napsahdus mutta mitään ei tapahdu. Epäilen cd:n olevan siellä joten juntturalla, sillä soitin ei myöskään suostu pyörittämään cd:tä.
sukupuolineutraali kirjoitti:Kiitos vielä neuvosta. Siellähän se piuha nätisti irtaallaan heilui. Nyt taas pelittää.
Mutta nyt onkin sitten se seuraava ongelma. En nimitäin ollut tajunnut, että cd-soittimessa oli cd. Ja sehän tietenkin tykkäsi hiukkasen kyttyrää tästä keikuttelusta (ilmeisestikään emac ei ole tarkoitettu heiluteltavaksi musiikin tahdissa) ja jäi jumittamaan. Elikkä yrittäessä poistaa cd:tä, kuuluu napsahdus mutta mitään ei tapahdu. Epäilen cd:n olevan siellä joten juntturalla, sillä soitin ei myöskään suostu pyörittämään cd:tä.
Miten tämä ratkaistaan?
Taita klemmari suoraksi parin mutkan matkalta, kampea asemaa peittävä ulompi luukku vaikkapa kynnen reunalla ja tökkää sitten klemmari asemassa olevaan pieneen reikään (jonkinasteisella voimalla) niin saat mekaanisesti työnnettyä levykelkan auki.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs