Onko nauru "tunne"? Hyvä jos on. Silloin minäkin osaan osoittaa tunteitani. Jopa Homppulaisia kohtaan!Mikael K. kirjoitti:Minä olen luullut sitä nauruksi.Lare kirjoitti:Se on se tunne jonka koet lukiessasi Kunkun kirjoituksia.

Viesti Kirjoittaja Lare »
Onko nauru "tunne"? Hyvä jos on. Silloin minäkin osaan osoittaa tunteitani. Jopa Homppulaisia kohtaan!Mikael K. kirjoitti:Minä olen luullut sitä nauruksi.Lare kirjoitti:Se on se tunne jonka koet lukiessasi Kunkun kirjoituksia.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Hyvä kysymys. Onko se tunne vai jotakin muuta? Ainakin se nousee tunteista mutta miten sen voisi määritellä tarkemmin?Lare kirjoitti:Onko nauru "tunne"? Hyvä jos on. Silloin minäkin osaan osoittaa tunteitani. Jopa Homppulaisia kohtaan!Mikael K. kirjoitti:Minä olen luullut sitä nauruksi.Lare kirjoitti:Se on se tunne jonka koet lukiessasi Kunkun kirjoituksia.
Viesti Kirjoittaja hatey »
hatey kirjoitti:^ Nauraminenhan on katkonaista hengenhaukkomista koska pallealihas kouristelee hallitsemattomasti. Näyttää hölmöltä ja kuulostaakin siltä. Taitaa olla vaarallistakin, kun hengitys menee tuollalailla kouristeluksi.Onneksi minä hallitsen kehoni täydellisesti, niin ei tule tuollaisia kouristeluja.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Selitys kuulostaa uskottavalta. Sitä voisi kenties markkinoida eteenpäin. Ainakin Heinimäki myy Pyhää naurua, joten miksi tavallinen nauru ei kävisi kaupaksi?amanita kirjoitti:Eikös nauru ole psykofyysinen tapahtuma. Oivalluksesta seuraa reaktio, reaktio vapauttaa lultavasti ainakin endorfiineja, kait vissiin. Joka tapauksessa nauru aikaansaa positiivista eritystoimintaa elimistössä, noin niinkuin maallikon mielestä ainakin. Ikääkin se pidentää, väittävät, uskon tuohon ja nauran usein, vähintäänkin hymyilen.
EDIT: "Pakolliset" typot
Ilmiö on näemmä monipuolisempi kuin uskoinkaan. Ne yhteydet missä olen nähnyt sanan käyttöä ovat olleet erilaisia kuin Annielin esimerkit. Ehkä koko sana herättää minussa närää ja se rajoittaa käsityskykyäni. Kukapa tietää, kukapa tietää?Anniel kirjoitti: Nähdäkseni kyse on siis enemmän empatiasta kuin tirkistelystä tai piittaamattomuudesta.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Yhdyn Annielin käsitykseen.Anniel kirjoitti:Mulle myötähäpeä merkitsee kyllä hieman eri asiaa kuin mitä Mikael K. tuossa yläpuolella kuvailee.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Hehe!amanita kirjoitti:nauran usein, vähintäänkin hymyilen.
EDIT: "Pakolliset" typot
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Myyty Kunkulle yveiden kautta joka,noutaa tuotteen.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Opettele lukemaan. Mainittu nimi oli Kunkku.[b]KunkkuJ[/b] kirjoitti:Millä oikeudella, sinä, olet mennyt, nimeäni, käyttämään?Jos sinussa on yhtään, miestä, selvitetään asia yyveiden kautta!
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minäpä kehotan lukutaitoista kirjoittamaan oikein.OmenaOnPunainen kirjoitti:Opettele lukemaan. Mainittu nimi oli Kunkku.[b]KunkkuJ[/b] kirjoitti:Millä oikeudella, sinä, olet mennyt, nimeäni, käyttämään?Jos sinussa on yhtään, miestä, selvitetään asia yyveiden kautta!
(Pyh: harvinaisen typerää kehoittaa kirjoituksen välityksellä lukutaidotonta tekemään jotain.)
Kotimaisten kielten keskus kirjoitti:Kehottaa vai kehoittaa?
Oikea kirjoitusasu on i:tön kehottaa; samoin kirjoitetaan kehotus (ks. myös otta- ja oitta-verbit).
Wikipedia tietää:KunkkuJ kirjoitti:Mitä on häpeä?
Häpeällä on suojaava vaikutus, sillä se saa ihmisen pohtimaan tekojensa seurauksia jo ennalta. Se auttaa välttämään sellaista toimintaa mikä aiheuttaisi kasvojen menetyksen. Häpeä myös estää tekemästä toiselle vääryyttä ja rikkomasta toisten rajoja.
Viesti Kirjoittaja Antiwäkki »
Viesti Kirjoittaja Macco »
On se selvännäkijä!arisel kirjoitti:Tämän olisi voinut laittaa tuonne Oikeinkirjoitusketjuun - minne se varmaan tuotapikaa päätyykin.
Viesti Kirjoittaja Antiwäkki »
Aivan, tuokin. Sitten on;arisel kirjoitti:Tämän olisi voinut laittaa tuonne Oikeinkirjoitusketjuun - minne se varmaan tuotapikaa päätyykin.![]()
Tuota asemesta-sanaa muistaakseni kielitoimisto suositteli ainakin joskus, mutta jotenkin se tuntuu oudolta.
Lisäisin tähän vielä vaihtoehdon:
Voisimme kävelyn sijasta mennä baariin.