Matkailua ja majoitusta
-
Re: Matkailua ja majoitusta
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Oho, nyt hatey yllätti! En tiennytkään, että hän käyttää korsettia.hatey kirjoitti:^Eikun sieltä autosta otetaan hotelliin aina tarvittava. Pitäähän mukana olla eri keleihin soveltuvat vaatesetit kengistä takkiin, sandaalit, kävelykengät, paremmat ns juhlakengät, ja korteksit, jos kävelee maisemaan.
-
Re: Mitä teit juuri äsken?
Viesti Kirjoittaja via »
jokainen kasvaa tyyliinsäamanita kirjoitti:Täti-ihmisenä (via kirjoitti:Kyllä me matkailemme kovin eri tavoin, mulla on kaikki kamat, makuupussi ml. mahtunut fjällräveniin. Pussia kuljetan, koska sängyt ovat lyhyitä, ja peitteet vielä lyhyempiä. Nykyään kuljetan iPadia. Kaiken on kuitenkin mentävä hattuhyllysääntöihin. Iältäni oletan olevani sinua vanhempi. Puolisollani on etunaan pienempi kokonsa, jolloin samankokoiseen reppuun mahtuu useampia yksiköitä.amanita kirjoitti:Minulla on aina fyysisen passin tietosivun kopion lisäksi iPhonessa ja samalla siis matkalla mukana olevissa muissa Applen laitteissa kuvat passin tietosivusta ja elektronisista matkalipuista, ESTA-lapusta ja lähes kaikesta mahdollisesta erittäin tärkeästä.
Passin korvikkeeksi hotelleissa ym kelpasi aikanaan Camping Card, joka piti tilata Autoliitosta. Olin nihkeä luopumaan passistani. Kyllä sitä on aikanaan monissa junissa kerätty ennen rajaa, ja aina olen saanut takaisin. Nykyään ei useimpia niistä rajoista ole.) olen ajat sitten jättänyt partsikkaleirit ja leiritasoisen matkailun, kunnon hotellia pienemmässä en ihan helposti suostu matkoillani yöpymään. Veneily sekä juhannus sukulaismökillä ovat poikkeus, pikkiriikkinen untuvamakuupussi ja vain mikromäärä kamoja on mukana, toki normisetti kasvorasvoja sentään.
Arvostan tapaasi reissata koko varustus selässä kantaen ja ilmeisen ennakoluulottomalla mentaliteetilla, jokkut vaan ovat syntyneet nirppanokiksi, taidan ainakin osin kuulua heihin.
Tuo varakopioiden mukanaolo tärkeistä papereista on muilta kuultujen kokemusten aiheuttamaa. Eipä tarvitse muistella sitä ja tätä, soitella sinne ja tänne, ainakaan kovin paljoa, kun on näyttää, mistä onkaan kyse. Maapallon toisella puolella jos jokin tärkeä paperi katoaa, on aika mutkikasta selvitellä asioita, jos ei ole noita mainittuja kopioita apuna. Liekö hyvä ennakointi auttanut, koskaan en vielä ole noita tositilanteessa tarvinnut.
Joka tapauksessa matkustaminen avartaa, sitä ymmärrystä ainakin, mukavia reissuja repun, käsveskan tai täyteen tupatun matkalaukun () kera!
liitän tähän vielä mainoksen Servas-matkailusta - paras kokemus on ollut kullatut kylppärin hanat vierashuoneessa ja köksän tekemä aamiainen, taloon omilla avaimilla iltapäivänokosille
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
Hölmö!Thoth kirjoitti:Oho, nyt hatey yllätti! En tiennytkään, että hän käyttää korsettia.hatey kirjoitti:^Eikun sieltä autosta otetaan hotelliin aina tarvittava. Pitäähän mukana olla eri keleihin soveltuvat vaatesetit kengistä takkiin, sandaalit, kävelykengät, paremmat ns juhlakengät, ja korteksit, jos kävelee maisemaan.

Korteksikengät on ulkoilukengät, joilla kävellä maisemassa.
Minen tartte mitään korsetteja.

-
Minäpä olen käynyt siellä, olin jossain pigleospagleoksessa.. tms. Matka ei maksanut mitään.Citruuna kirjoitti:Kiitos kunkku informatiivisesta matkareportaasista. En koskaan ikinä mene Kreikkaan!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Re: Minne matka suunnitteilla...
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
-
Viesti Kirjoittaja via »
Saltvik - asuin siellä pari kuukautta eräänä kesänä. Pyöräilin ympäri ämpäri saarta ja saaria.Citruuna kirjoitti:Sandvik
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Jotenkin tuntuu, että ainoa looginen paikka muuttaa pois Sanvikista olisi Fiskars?via kirjoitti:Saltvik - asuin siellä pari kuukautta eräänä kesänä. Pyöräilin ympäri ämpäri saarta ja saaria.Citruuna kirjoitti:Sandvik
-
Viesti Kirjoittaja Houdini »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Älä noin vähästä luovuta! Löysin muuten Kreikan ja Bulgarian rajalta vessan, joka oli just aiemmin kuvailemani pytytön, reikä lattiassa malli. Ei kyennyt tällainen melkein kaikkeen matkoillaan tottunutkaan pitämään ovea pidempään auki. Sisälle astumisesta puhumattakaan. Jälkeen päin olen miettinyt, miksen ottanut sieltä kuvaa Sitruuna aamukahvihetken piristykseksi...Citruuna kirjoitti:Kiitos kunkku informatiivisesta matkareportaasista. En koskaan ikinä mene Kreikkaan!
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Olen pari viikkoa viettänyt Kreetalla, Rethymnonissa - oikein mukava paikka. Samarian sola kannattaa kävellä!Citruuna kirjoitti:Kiitos kunkku informatiivisesta matkareportaasista. En koskaan ikinä mene Kreikkaan!
En muista, että olisi mitään ihmeellistä epämukavuutta paikallisten puolelta sattunut kohdalle, sen kummemmin kaupoissa, kaduilla kuin viranomaistenkaan kanssa. Tietysti kun kyseessä oli ns. seuramatka, niin ei mahdollisuuksiakaan ollut töpeksiä Kunkun tapaan.
Eiku...
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Sukellus on kätevä harrastus etelässä. Voi mennä pullojen kanssa WC:hen, jos haju haittaa.KunkkuJ kirjoitti:Älä noin vähästä luovuta! Löysin muuten Kreikan ja Bulgarian rajalta vessan, joka oli just aiemmin kuvailemani pytytön, reikä lattiassa malli. Ei kyennyt tällainen melkein kaikkeen matkoillaan tottunutkaan pitämään ovea pidempään auki. Sisälle astumisesta puhumattakaan. Jälkeen päin olen miettinyt, miksen ottanut sieltä kuvaa Sitruuna aamukahvihetken piristykseksi...
-
Luuletko, että siellä saa hyvänkin käsityksen keskimääräisen kreikkalaisen elämästä ja Kreikasta yleensä?arisel kirjoitti: Olen pari viikkoa viettänyt Kreetalla, Rethymnonissa - oikein mukava paikka.
Mitä mahtanet tarkoittaa? Aina, kun on liikkeellä ulkomailla omalla ajoneuvolla näin pitkään, jotain voi sattua. Tällä matkalla ei ole sattunut oikeastaan mitään, mitä voisi töpeksimiseksi sanoa. Jos tarkoitat passijupakkaa, se oli oma ja jopa hetken aikaa harkittu päätös, eikä sen kummempaa.arisel kirjoitti:Tietysti kun kyseessä oli ns. seuramatka, niin ei mahdollisuuksiakaan ollut töpeksiä Kunkun tapaan.Eiku...
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Juu, katselinkin säätiedotuksesta että aika lämmintä on luvassa. Onkos muita vinkkejä tällaiselle Rooma-noviisille? Hotelli sijaitsee Piazza del Popolon lähellä. Mitään ihmeellistä ei ole suunnitteilla, kunhan nautitaan olostamme ja nähdään maailmaa.Ruokatopicissa iMies kirjoitti:Ihan hirveästi ei sitten kannata ottaa lämpimiä vaatteita mukaan. Toisaalta kaikki kynnelle kykenevät roomalaiset ovat nyt rannikolla, joten keskustan ravintoloissa lienee vähän paremmin tilaa.Anniel kirjoitti:Ehkä mäkin pääsen parin viikon päästä testaamaan tuon Rooma-vinkin
Ja muista, että trippa alla romanaa pitää ainakin maistaa...
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Olen ymmärtänyt, että riippuu matkanjärjestäjästä. Tai ainakin olen tavannut kolme vanhempaa herrasmiesta jotka kerran matkasivat Kreetalle ilman passeja - tarkemmin sanottuna hyppäsivät Ju52:sta juuri Rethymnonin lähettyvillä.arisel kirjoitti:Olen pari viikkoa viettänyt Kreetalla, Rethymnonissa - oikein mukava paikka.
maanalainen paikka on paikka nimeltään Kreeta, kuten Franz Kurowski heidän kokemuksistaan osuvasti kirjoitti.
-
Viesti Kirjoittaja Jarlaita »
MacBook Air 13" Mid 2013
iPad 2 64Gb (WiFi + 3G)
AppleTV 3:rd Gen
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
En. Halusin vain kertoa, että joskus kauan sitten se oli meille ihan mukava paikka.KunkkuJ kirjoitti:Luuletko, että siellä saa hyvänkin käsityksen keskimääräisen kreikkalaisen elämästä ja Kreikasta yleensä?arisel kirjoitti: Olen pari viikkoa viettänyt Kreetalla, Rethymnonissa - oikein mukava paikka.
Kreikkalaiset vaikuttivat ystävällisiltä ja asiat sujuivat - muutamia hölmöilyjä lukuunottamatta, mutta nekään eivät olleet vakavia, eivätkä missään tapauksessa kreikkalaisten syytä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Totta kai pitkällä matkalla voi sattua, ja lyhyemmälläkin; ja toisille sattuu ja tapahtuu aina enemmän kuin toisille...KunkkuJ kirjoitti:Mitä mahtanet tarkoittaa? Aina, kun on liikkeellä ulkomailla omalla ajoneuvolla näin pitkään, jotain voi sattua. Tällä matkalla ei ole sattunut oikeastaan mitään, mitä voisi töpeksimiseksi sanoa. Jos tarkoitat passijupakkaa, se oli oma ja jopa hetken aikaa harkittu päätös, eikä sen kummempaa.arisel kirjoitti:Tietysti kun kyseessä oli ns. seuramatka, niin ei mahdollisuuksiakaan ollut töpeksiä Kunkun tapaan.Eiku...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Matkalle lähtiessä kannattaa tietenkin varmistaa, ettei matkakohteessa esiinny levottomuuksia juuri matkan aikana, silloin on paremmat mahdollisuudet välttää liian kuumat olosuhteet.iMies kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että riippuu matkanjärjestäjästä. Tai ainakin olen tavannut kolme vanhempaa herrasmiesta jotka kerran matkasivat Kreetalle ilman passeja - tarkemmin sanottuna hyppäsivät Ju52:sta juuri Rethymnonin lähettyvillä.arisel kirjoitti:Olen pari viikkoa viettänyt Kreetalla, Rethymnonissa - oikein mukava paikka.
maanalainen paikka on paikka nimeltään Kreeta, kuten Franz Kurowski heidän kokemuksistaan osuvasti kirjoitti.
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
- Sen lisäksi että Campo de' Fiorilta löytyy ruokaketjussa mainostamani Forno, on se myös ehkä koko kylän paras tori päivisin. Itse asun yleensä sen vieressä.
- Forum Romanumille kannattaa varata päivä, ja tällä säällä useampi litra vettä per lärvi.
- (Varsinkin tällä säällä) kannattaa suunnata kukkuloille. Esimerkiksi Gianicololta (laniculum) on hyvät näkymät koko keskustaan, hienoja vapaussodan muistomerkkejä ja samalla voi vilkaista Suomen Rooman-instituutin Villa Lantea.
- Vatikaanin museo on todella hieno (ja hyvin ilmastoitu), mutta siellä pitää olla aamusta - pitkät jonot.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka