”Tyhmät kysymykset” aiheista MB, MBP, MBA
-
Re: "Tyhmät kysymykset" aiheista MB, MBP, MBA, PB, iBook
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja Tulivuohi »
Juuri itse päädyin päivittämään oman valkoiseen unibody macbookiin 8gb muistin ja samsung 830 256 ssd:n. Käyttö on peruskäyttöä, mitä nyt välillä aperture 3:lla kuvia muokkailen. Eiköhän tällä tekohengityksellä mennä taas jokunen vuosi etiäpäin ja saa rahalleen pidempään vastinetta.kiwi kirjoitti:Olen aikeissa ostaa MacBook air 13' vanhan 2008 ostetun valkoisen tilalle. Käytän konetta lähinnä musiikin kuunteluun, netin selailuun, kirjoitteluun. 4 gb vai 8 gb? Entä mitä eroa on sillä 128 Gb tai 256? Entä sitten se nopeus? Sanotaan, et 1,8 ghz ja joku turbo boots 2,8? Onko tuo turbo automaattista vai mitä se tarkoittaa? Konetta tarkoitus käyttää ainakin 4v.
Niin, ja videoita katson YouTubesta sekä esim. Katsomosta.
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Voiko n. vuoden vanha MBP:n laturi hajota noin vain? Yht'äkkiä laturin valo vain sammui enkä saa laturia toimimaan. Onko tälle mitään tehtävissä? Kohta loppuu akku

-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Totta kai voi, tai sitten latauspiiri on voinut hajota koneesta. Eipä tuo oikein muulla kuin toisella laturilla testaamalla selviä.wantsomeapple kirjoitti:Nyt tarvitaan pikaista apua!
Voiko n. vuoden vanha MBP:n laturi hajota noin vain? Yht'äkkiä laturin valo vain sammui enkä saa laturia toimimaan. Onko tälle mitään tehtävissä? Kohta loppuu akku
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
-
Viesti Kirjoittaja Pekuu »
-
Viesti Kirjoittaja jabok »
Tavoitteena on saada kone yhdistettyä (langattomasti)
- kaiuttimiin ja printteriin
Airport Express on varmaankin helpoin ratkaisu, varsinkin kun on muutenkin tarve wlan-tukiasemalle?
- ulkoiseen kovalevyyn
Airport Extreme? Vai saako kohtuuhintaisia ulkoisia kovalevyjä, jotka toimivat wlan-yhteydellä? Kiinni modeemiin, ja jotenkin sitä kautta mäkkiin? Vanhan läppärin alistaminen ulkoiseksi kovalevyksi jotenkin? Airport Express+verkkokovalevy siihen kiinni?
- televisioon.
Onko edes mahdollista?
-
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Airport Extreme + AppleTV.jabok kirjoitti:Harkinnassa on MacBook Airin ostaminen, mietinnässä on seuraava:
Airport Express on varmaankin helpoin ratkaisu, varsinkin kun on muutenkin tarve wlan-tukiasemalle?
- ulkoiseen kovalevyyn
Airport Extreme? Vai saako kohtuuhintaisia ulkoisia kovalevyjä, jotka toimivat wlan-yhteydellä? Kiinni modeemiin, ja jotenkin sitä kautta mäkkiin? Vanhan läppärin alistaminen ulkoiseksi kovalevyksi jotenkin? Airport Express+verkkokovalevy siihen kiinni?
- televisioon.
Onko edes mahdollista?
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja elaintarha »
http://s.dealextreme.com/search/macbook ... ageSize=40
Löytyy myös lähes kaikista suomalaisista verkkokaupoista sekä kivijaloista kymmenkertaiseen hintaan..
-
Viesti Kirjoittaja elaintarha »
nolifer kirjoitti:Airport Extreme + AppleTV.jabok kirjoitti:Harkinnassa on MacBook Airin ostaminen, mietinnässä on seuraava:
- ulkoiseen kovalevyyn
- televisioon.
Onko edes mahdollista?
Mulla on kaiuttimet liitetty telkkariin. Telkkari AppleTVllä koneeseen. Tulostin suoraan koneeseen wifillä ja kovalevy airport extremeen usb:llä. Ja tän kombon "kaukosäätimenä" toimii iCloudin kautta iPhone!
-
Airport express
Viesti Kirjoittaja j00ppis »
Sekä olen youtubesta katsonut että ihmisillä olisi tuolla ylhäällä palkeissa airport juttu, mut ei mulla? Eli siis esim " turn airport of, ei ole tuolla Wifi palkissa?
Eikä mulla ole tälläistä menua? http://www.youtube.com/watch?v=qsmdDK66 ... re=related
Vaikka asensin cd:ltä tulevan airport työkalun, ja senku avaan niin tulee vaa suoraa toi verkkokartta että " internet ja airport express " nimi "..
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Ei se kyllä siitä pitäisi itsestään "korjautua" jos ei ollut tilapäisesti virhetieto tai joku tilapäinen trigger kuten lämpötila ollut yli rajan. Smart järjestelmässä on raja-arvot joiden ylittymistä se seuraa. Tässä vaiheessa sinuna tekisin kiireesti backuppia ja uutta levyä hankkimaan.iPadi kirjoitti:MacBookkini kovalevy sanoi klonk. Noh, huolestuin ja avasin SMART Utilityn ja katos katos, levy oli mennyt FAILING -tilaan. Levy on siis ollut tuossa tilassa jo kerran aiemminkin, tosin on itsestään "korjaantunut". Eli onko syytä huoleen ja voisiko joku suomentaa minulle tämän:Kuvankaappaus 2012-7-15 kello 0.23.46.png
-
http://support.apple.com/kb/TA38415?viewlocale=en_USPekuu kirjoitti:Onko mahdollista korvata toinen 2gb kammoista 8gb kampaan, ja jättää toinen alkuperäisistä kammoista? Vai pitäisikö tyytyä 2x4gb kittiin.. Kyseessä siis mbp 15' late 2011
-
Re: Airport express
Airfoil ainakin tekee tämän.j00ppis kirjoitti:Hei! ostin juuri airport expressin ja sain toimimaan usb printterin, sekä itunesin kautta musiikin stereoista. Kysymys kuuluu jos haluan esim youtubesta kuunnella, niin miten se onnistuu? Tällä hetkellä kuuluu imacin omista kaiuttimista
Sekä olen youtubesta katsonut että ihmisillä olisi tuolla ylhäällä palkeissa airport juttu, mut ei mulla? Eli siis esim " turn airport of, ei ole tuolla Wifi palkissa?
Eikä mulla ole tälläistä menua? http://www.youtube.com/watch?v=qsmdDK66 ... re=related
Vaikka asensin cd:ltä tulevan airport työkalun, ja senku avaan niin tulee vaa suoraa toi verkkokartta että " internet ja airport express " nimi "..
-
Viesti Kirjoittaja Keppada »
Tilasin juusi ensimmäisen mäkkini. Valitsin ton macbook pro 2012 13 tuuman mallin ilman lisäherkkuja. Ajattelinkin nyt sitten itse siihen päivitellä SSD:tä käyttöön sekä isompia muisteja. Vähän olen jo zoomaillut tuota samsungin 256gb kovoa kun se ilmeisesti on aika hyvin toiminut noissa. Netistä näin jonkun videon, missä tyyppi teki vanhasta hdd:sta ulkoisen kovalevyn jollain vimpaimella, mitä en ennen ollut nähnyt. Mikähän lienee tuo vimpain ollut? Onkohan mahdollista asentaa tuo hdd DVD-aseman tilalle ja jos on niin olisikohan tosta dvd-asemasta mahdollista viritellä jollain samantapaisella konstilla ulkoista?
Lisäksi kaipailisin suosituksia muisteiksi. Eli siis lähinnä, mitkä olis varmasti yhteensopivia ja hintalaatusuhde kunnossa. En ole vielä päättänyt laitanko 8gb vai 16gb.
Kone tulee studiotyöskentelyyn joten kovasti mietyttää tuo kovalevyasia siinä mielessä ku toi 256gb ei varmasti tule riittämään samplekirjastoille, mutta kuitenkin haluaisin SSD-kovalevyn käytön jouhevoittamiseksi. Tulisiko mieleen jotain järkevää ratkaisua?
Kiitokset jo etukäteen!

EDIT: Ps. niin ja tietysti rahaa ei ole loputtomasti, itseasiassa erittäin vähän tilauksen jäljiltä

-
Viesti Kirjoittaja iMika »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... y#p1395694Keppada kirjoitti:Heissan!
Tilasin juusi ensimmäisen mäkkini. Valitsin ton macbook pro 2012 13 tuuman mallin ilman lisäherkkuja. Ajattelinkin nyt sitten itse siihen päivitellä SSD:tä käyttöön sekä isompia muisteja. Vähän olen jo zoomaillut tuota samsungin 256gb kovoa kun se ilmeisesti on aika hyvin toiminut noissa. Netistä näin jonkun videon, missä tyyppi teki vanhasta hdd:sta ulkoisen kovalevyn jollain vimpaimella, mitä en ennen ollut nähnyt. Mikähän lienee tuo vimpain ollut? Onkohan mahdollista asentaa tuo hdd DVD-aseman tilalle ja jos on niin olisikohan tosta dvd-asemasta mahdollista viritellä jollain samantapaisella konstilla ulkoista?
Lisäksi kaipailisin suosituksia muisteiksi. Eli siis lähinnä, mitkä olis varmasti yhteensopivia ja hintalaatusuhde kunnossa. En ole vielä päättänyt laitanko 8gb vai 16gb.
Kone tulee studiotyöskentelyyn joten kovasti mietyttää tuo kovalevyasia siinä mielessä ku toi 256gb ei varmasti tule riittämään samplekirjastoille, mutta kuitenkin haluaisin SSD-kovalevyn käytön jouhevoittamiseksi. Tulisiko mieleen jotain järkevää ratkaisua?
Kiitokset jo etukäteen!
EDIT: Ps. niin ja tietysti rahaa ei ole loputtomasti, itseasiassa erittäin vähän tilauksen jäljiltä, joten mahdollisimman edullinen ratkaisu olisi mieleen :p
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Tämä nykyinen Lionin pelle-viritys on melko arsesta.
-
Ai mikäs vika siinä vanhassa tavassa on? mulla ainakin toimii ihan ok thunderbolt-hdmi adapterilla ulkoinen näyttö kuten aiemmin ennen mountain lion?Kain kirjoitti:Onko kellään järkevää ohjelmaa/kikkaa tiedossa ulkoisten näyttöjen suhteen.
-
Avaa ohjelma -> Siirry Fullscreen tilaan -> Macin näytössä itse ohjelma ja ulkoisella näkyy pelkkää harmaata.rahi kirjoitti:Ai mikäs vika siinä vanhassa tavassa on? mulla ainakin toimii ihan ok thunderbolt-hdmi adapterilla ulkoinen näyttö kuten aiemmin ennen mountain lion?Kain kirjoitti:Onko kellään järkevää ohjelmaa/kikkaa tiedossa ulkoisten näyttöjen suhteen.
Sekään ei auta, että "raahaan" itse ohjelman ulkoiselle näytöllä, kun se tekee sen saman tempun, jos siirryn Fullscreen-tilaan.
-
Ah et maininnut alussa että kyse oli fullscreen tilata. Sen Apple ryssi täysin mountain lionissa. https://discussions.apple.com/thread/31 ... 0&tstart=0Kain kirjoitti:Avaa ohjelma -> Siirry Fullscreen tilaan -> Macin näytössä itse ohjelma ja ulkoisella näkyy pelkkää harmaata.rahi kirjoitti:Ai mikäs vika siinä vanhassa tavassa on? mulla ainakin toimii ihan ok thunderbolt-hdmi adapterilla ulkoinen näyttö kuten aiemmin ennen mountain lion?Kain kirjoitti:Onko kellään järkevää ohjelmaa/kikkaa tiedossa ulkoisten näyttöjen suhteen.
Sekään ei auta, että "raahaan" itse ohjelman ulkoiselle näytöllä, kun se tekee sen saman tempun, jos siirryn Fullscreen-tilaan.
-
Viesti Kirjoittaja dl00m »
Tarkoitus käyttää pääas. kotona.
-
Jos sulla on ulkoinen näyttö, niin mieluusti tuo Early 2011 13 MBP.dl00m kirjoitti:Ottaisitteko mieluummin Early 2011 13 MBP vai Early 2009 17 1920x resolla?
Tarkoitus käyttää pääas. kotona.
Tuo 13" on loppujen lopuksi melko pieni, mutta 17" on taasen melko iso mukaan otettavaksi.
-
Viesti Kirjoittaja viltsu29 »
Eli onko aihetta viedä takasin huoltoon vai voiko tehdä jotain toimenpiteitä, joilla nuo saa kuriin? Tämän lisäksi akku kestää noin 2,5h täydellä latauksella. Oon käyttänyt seurantaan tota iStat pro-softaa, ohessa screenshot kun kone ollut päällä noin 15min ja auki pelkästään Safari.
http://aijaa.com/0093710617291
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka