iFooni kirjoitti:Pystynkö tekemään tuolla iPhonella (4S) mitään nyt, kun ei vielä ole SIM-korttia sisällä?
Puhelimen aktivointi tyssää nyt tuohon "Aseta sim kortti ilman pin lukitusta jatkaaksesi aktivointia" tms.
Voiko tätä aktivointia tehdä nyt mitenkään muuten? Uusi liittymä tulee vasta parin viikon päästä ja kuumottelis jo päästä räpläämään iPhööniä.
Sim-lukittu.. Ei taida pystyä, ellet jailbreakkaa ja unlockkaa
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin Antiwäkillä. Eihän kysyjän antamista tiedoista voi mitenkään päätellä, että kyseessä on SIM-lukittu puhelin. iFooni voi hyvin kokeilla niin, että heittää vaikka signaturessaan mainitun vanhan iPhone 4:n SIM-kortin uuteen puhelimeensa sisälle ja aktivoi sillä. Sitten tarvittaessa simin voi ottaa pois ja käyttää 4S-puhelinta rikkaan miehen iPod Touchina
Kannattaako ostaa Dewey ja mistä ja toimiiko se varmasti?
Tai vaihtoehtoisesti onko kukaan kokeillut tätä -> http://fi.unlock-apple-iphone.com/? Toimiiko vai onko pelkkää huijausta?
Olen nyt joutunut olosuhteiden pakosta (liittymän vaihto Soneralta SL, 4S:ssä kytkyä vielä vajaan vuoden) käyttämään viikon Nokian E7:aa ja haluan äkkiä eroon siitä...
Kannattaako ostaa Dewey ja mistä ja toimiiko se varmasti?
Tai vaihtoehtoisesti onko kukaan kokeillut tätä -> http://fi.unlock-apple-iphone.com/? Toimiiko vai onko pelkkää huijausta?
Olen nyt joutunut olosuhteiden pakosta (liittymän vaihto Soneralta SL, 4S:ssä kytkyä vielä vajaan vuoden) käyttämään viikon Nokian E7:aa ja haluan äkkiä eroon siitä...
Mulla oli samantapainen ongelma -> Jailbreak ja sitten Cydiasta Ultrasn0w ja johan toimi! 8)
Miten saan iPadin Sim-kortin telakan auki ilman virallista avainta..?
Reissussa tuli ostettua prepaid-kortti, muttei tietenkään ole tarvittavaa avainta mukana.
elektra kirjoitti:Miten saan iPadin Sim-kortin telakan auki ilman virallista avainta..?
Reissussa tuli ostettua prepaid-kortti, muttei tietenkään ole tarvittavaa avainta mukana.
mitä ootte mieltä tosta kun jengi haukku iphonea esim näin: "puhelinta ei pysty käyttämään tallennusvälineenä, niinkuin massamuistina" "puhelimen musiiki soitin on takapuoli, kun aina joutuu itunesin kautta laittamaan biisit. muilla soittimilla pystyy vain copypasteemaan biisejä soittimeen" "puhelimen sisuksiin ei pääse käsiksi helposti, esim teemojen vaihdot on hankalia / mahdottomia" "soittoäänien tekeminen suoraan kappaleesta on mahdotonta, koska biisistä pitää tehdä soittoääni. eli sitä ei voi suoraan käyttää soittoäänenä"
uskaltaako tässä enää ajatellakkaa iphonen ostoa :S
kotitonttu kirjoitti:mitä ootte mieltä tosta kun jengi haukku iphonea esim näin: "puhelinta ei pysty käyttämään tallennusvälineenä, niinkuin massamuistina" "puhelimen musiiki soitin on takapuoli, kun aina joutuu itunesin kautta laittamaan biisit. muilla soittimilla pystyy vain copypasteemaan biisejä soittimeen" "puhelimen sisuksiin ei pääse käsiksi helposti, esim teemojen vaihdot on hankalia / mahdottomia" "soittoäänien tekeminen suoraan kappaleesta on mahdotonta, koska biisistä pitää tehdä soittoääni. eli sitä ei voi suoraan käyttää soittoäänenä"
uskaltaako tässä enää ajatellakkaa iphonen ostoa :S
Riippuu mitä sillä teet/mitä tarvitset. Itse en välitä mistään soittareista etc. enkä siis ole edes ikinä niitä miettinyt. Se riippuu sinusta.
Mulla musiikit oli jo valmiiksi iTunesissa iPodin johdosta, joten se ei ole ollut ongelma. Itseasiassa jopa parempi, helppo pitää musiikit järjestyksessä, sorttailla jne kansikuvineen päivineen.
Myöskään muistitikku tilaa en tarvitse, mulla on DropBox sitä varten.
Soittoäänet nyt on soittoääniä, ei ole suuri vaiva hakea sitä varten jotain liirumlaarumia netistä. Sitäpaitsi eikös tuohonkin tule muutoksia iOS6:ssa?
Nämä siis omia kokemuksia, mulla ei ole tarvetta vaihtaa leiriä. Toki jos nuo kokee tärkeiksi ja isoiksi puutteiksi niin onneksi on kilpailua niin ei ole pakko "tyytyä" tähän.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
kotitonttu kirjoitti:– – "puhelimen sisuksiin ei pääse käsiksi helposti, esim teemojen vaihdot on hankalia / mahdottomia" "soittoäänien tekeminen suoraan kappaleesta on mahdotonta, koska biisistä pitää tehdä soittoääni. eli sitä ei voi suoraan käyttää soittoäänenä"
Niin, makuasioita. Jos teemojen vaihto omiksi on tärkeää, kannattanee pysytellä erossa melkeinpä mistä vain Applen tuotteesta. Minulle iTunesin yhdistetty podcast/musiikkikirjasto tekee elämän hyvin helpoksi. Riippuu varmaan paljon kuinka monesta koneesta olet siirtämässä musiikkia normaalisti. Massamuistipurkkavirityksiä on App Store tulvillaan, mutta Androidin helppouteen ei tietenkään lähelläkään päästä.
Soittoäänet joutuu lyhentämään, mutta toisaalta olen aina tehnyt niin (koska haluan itse valita minkä osan biisistä puhelin soittaa). Lataa esim. ilmainen Audacity, niin ei biisien lyhentäminen kovin vaikeaa ole. Sitten vain vaihdat tiedostotunnuksen m4a -> m4r ja tadaa: Soittoääni.
mitenkäs tuon sim kortin vaihtaminen onnistuu? ku mulla on tällähetkellä nokia 6500 slide ja hiukois ostaa iphone mutta niissäkun on tuo mikro simmi? voiko ostaa jotenkin uuden simin ja kopioida vanhalta numerot siihen vai miten ois parasta toimia? samaten tuo netti homma vähä mieityttää, voinko laittaa asetuksista nettiyhteyden pois ja ottaa käyttöön vain pelkän wlani nettikäytön? itse kun en aio ostaa mitään datapakettia, ja tästä syystä ei olisi kiva saada mtn 1000 000€ yllärilaskua
kotitonttu kirjoitti:mitenkäs tuon sim kortin vaihtaminen onnistuu? ku mulla on tällähetkellä nokia 6500 slide ja hiukois ostaa iphone mutta niissäkun on tuo mikro simmi? voiko ostaa jotenkin uuden simin ja kopioida vanhalta numerot siihen vai miten ois parasta toimia? samaten tuo netti homma vähä mieityttää, voinko laittaa asetuksista nettiyhteyden pois ja ottaa käyttöön vain pelkän wlani nettikäytön? itse kun en aio ostaa mitään datapakettia, ja tästä syystä ei olisi kiva saada mtn 1000 000€ yllärilaskua
Miettisin älypuhelimen tarpeellisuutta jos ei ole tarvetta/halua datapaketin ostoon. Halvimmillaan nuo ovat muutaman euron kuukaudessa ja käytännössä pakollisia jos aikoo käyttää omonaisuuksia jotka tekevät älypuhelimesta älykkään. Jos näille ominaisuuksille (ja täten datapaketille) ei ole tarvetta, niin ehkä fiksumpi pysyä perusluurissa.
Halutessa dataverkon voi kyllä rajata pelkkään WIFIin.
SIM-kortin voit vaihtaa mico-SIMiin käymällä operaattorisi kaupassa ja pyytämällä uuden. Numerot saat talteen esim. käyttämällä Nokian ohjelmistoa koneella.
jo totta, mutta kun tässä on sellanen pointti, että en voi ottaa luuria kytkyllä, koska olen hyvin tod. näk. lähdössä ens vuonna vaihtoon ulkomaille, ja lisäksi työpuhelinkin voi tulla itelle parin vuoden sisällä jne...... tottakai tuon ddatapaketin voisi hommata jossain vaiheessa, mutta nyt että pääsisi edes alkuun
kotitonttu kirjoitti:jo totta, mutta kun tässä on sellanen pointti, että en voi ottaa luuria kytkyllä, koska olen hyvin tod. näk. lähdössä ens vuonna vaihtoon ulkomaille, ja lisäksi työpuhelinkin voi tulla itelle parin vuoden sisällä jne...... tottakai tuon ddatapaketin voisi hommata jossain vaiheessa, mutta nyt että pääsisi edes alkuun
Ostan Elisalta puhelin, niin voit käyttää siinä minkä operaattorin korttia tahansa. Ja jos tosiaankin haluat vain puhua iPhonellasi, käytä nykyistä liittymääsi ilman datapakettia. Kyllä sieltä asetuksista voi rajoittaa datayhteydet toimimaan ainoastaan WLAN-verkossa.
On kyllä aika kallis puhelin käytettäväksi vain puhelukäyttöön, mutta kukin taaplaa tyylillään.
Ja saahan datapaketin vaikka ei kytkyä oliikaan. Tosin tietysti jos oikeasti tuntuu ettei moiselle ole tarvetta niin eihän sellaista turhaan kannata hommata.
Osaako joku selittää iTunesin ja iPadin toimintaa? Välillä kuin painan "synkronoi" niin ilmoittaat "laitetta ei löytynyt" (tai vastaavaa). Kuinka se ei voi löytyä jos se on samassa verkossa? Ja kun käynnistän iTunesin tai iPadin uudelleen niin sitten tunnistaa.
PatrikSelin kirjoitti:Osaako joku selittää iTunesin ja iPadin toimintaa? Välillä kuin painan "synkronoi" niin ilmoittaat "laitetta ei löytynyt" (tai vastaavaa). Kuinka se ei voi löytyä jos se on samassa verkossa? Ja kun käynnistän iTunesin tai iPadin uudelleen niin sitten tunnistaa.
iPhonen ainakin tarvii olla langattomassa synkronoinnissa samassa Wifissä ja verkkovirrassa kiinni!?! Vai puhunko nyt läpiä päähän?
Mac Mini 2,5Ghz i5 (late 2012) MacBook Pro 13" (mid 2010) iPhone 4 16Gb White Magic Mouse Wireless Keyboard
PatrikSelin kirjoitti:Osaako joku selittää iTunesin ja iPadin toimintaa? Välillä kuin painan "synkronoi" niin ilmoittaat "laitetta ei löytynyt" (tai vastaavaa). Kuinka se ei voi löytyä jos se on samassa verkossa? Ja kun käynnistän iTunesin tai iPadin uudelleen niin sitten tunnistaa.
iTunesin normaalia sekoilua, jota sattuu jatkuvasti, muiden sekoilujen lisäksi. Ehkä ne joskus saa iTunesin toimimaan, mutta ei vielä ole mitään toivoakaan. Senverran paljon on kaikenlaisia sekoiluja, kun sitä käyttää 4-6 eri i tuotteella. Aina jotain häslinkiä, jos ei muuta, niin älytön hitaus ja jämähtely. Mutta kyllä sen kanssa pystyy elämään...