Hintamiinat erikoisliikkeissä, kyllästyttää!
-
Hintamiinat erikoisliikkeissä, kyllästyttää!
Viesti Kirjoittaja janie79 »
Kysymys - uskallatko Sinä ostaa erikoisliikkeestä vertailematta hintoja? Hyväksyn itse kalliimman hinnan, jos saan asiantuntevaa palvelua ilman suurempia jonoja (vert. esim Gigantti) mutta en jaksa tukea kovinkaan kauaa toimintaa jos asiakas virtuaalisesti ryöstetään luottaessaan, että hintataso on edes samalla sataluvulla.
Närästää.
iPhone XS 256 GB Space Gray
iPad mini 4 128Gb wifi+cell
iPad Pro 10,5"
Apple TV / Apple Watch 4
ilmakuvat.net / EWD.fi
-
Re: Hintamiinat erikoisliikkeissä, kyllästyttää!
Viesti Kirjoittaja janis_petke »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Tietysti on eri asia jos kauppiaalle riittää muutaman vuoden tienesti, jätetään verot ja muut maksut maksamatta ja tehdään "konkurssi".
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Vähän vastaava asia, kun jotkut yrittäjä eivät tajua millaista hallaa tekevät omalle myynnilleen hirvittävällä tyrkyttämisellä - joskus jättää sellaisen liikkeen tarjonnan tarkistamatta, kun on epämiellyttävää mennä liikkeeseen sisään. Puoliksi mietittynä en rupea kauppoja tekemään, mutta näiden mielestä pitäisi kaupat lyödä lukkoon viimeistään kun myyjä onmyyntipuheensa loppuun päässyt - kun sanoo, että mietitään, niin kysytään "Miksi?"
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Yksi jo edesmennyt liike entisellä asuinpaikkakunnalla oli sellainen, johon ei loppuaikoina viitsinyt mennä, vaikka olisi tiennyt sieltä haluamansa löytävän. Olin kantanut liikkeeseen monia tuhansia euroja, säännöllisen epäsäännöllisesti ja vuosien ajan ja sieltä palvelua yleensä ensimmäisenä hakien, mutta kauppias itse ja myyjät marisivat lähes poikkeuksetta kuinka huonosti menee jne. Ei kai se rahaansa tarjoamassa olevan asiakkaan vika ole, että bisnes ei suju!

Monet kauppiaat ovat kyllä kapitalismin kannalla niin kauan, kunnes se polkaisee omille varpaille...
Toisaalta on ikävä katsoa kuinka liike kuihtuu ja yrittäjät purevat hammasta - mutta kyllä siinä kohtaa arvostaa enemmän yrittäjää, joka ei pura ahdistustaan maksavaan asiakkaaseen!
-
Viesti Kirjoittaja tiburon »
Annas kun arvaan - oliko kyseinen "erikoisliike" valtiollisen alkoholimonopolin ALKOn paikallinen putiikki?arisel kirjoitti: Yksi jo edesmennyt liike entisellä asuinpaikkakunnalla oli sellainen, johon ei loppuaikoina viitsinyt mennä, vaikka olisi tiennyt sieltä haluamansa löytävän. Olin kantanut liikkeeseen monia tuhansia euroja, säännöllisen epäsäännöllisesti ja vuosien ajan ja sieltä palvelua yleensä ensimmäisenä hakien, mutta kauppias itse ja myyjät marisivat lähes poikkeuksetta kuinka huonosti menee jne. Ei kai se rahaansa tarjoamassa olevan asiakkaan vika ole, että bisnes ei suju!![]()
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Oleko kuullut yhdenkään kyseisen putiikin menneen konkurssiin?tiburon kirjoitti:Annas kun arvaan - oliko kyseinen "erikoisliike" valtiollisen alkoholimonopolin ALKOn paikallinen putiikki?arisel kirjoitti:-- Ei kai se rahaansa tarjoamassa olevan asiakkaan vika ole, että bisnes ei suju!![]()
-
Onhan noita yksittäisiä liikkeitä suljettu pienemmissä ja vähän isommissakin kylissä. Ehkäpä "suurasiakkaat" ovat siirtyneet käyttämään vaikkapa Viron tuontituotteita, jonka seurauksena myynti on romahtanut...Mikael K. kirjoitti:Oleko kuullut yhdenkään kyseisen putiikin menneen konkurssiin?tiburon kirjoitti:Annas kun arvaan - oliko kyseinen "erikoisliike" valtiollisen alkoholimonopolin ALKOn paikallinen putiikki?arisel kirjoitti:-- Ei kai se rahaansa tarjoamassa olevan asiakkaan vika ole, että bisnes ei suju!![]()
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
Tässä ei varmaankaan kyse ole asiakkaan kusettamisesta vaan yksinkertaisesti kyse on siitä että Prisma kun sopii Logitechin kanssa vaikka 1000 kpl erän ostamisesta ja saa sillä kaiken muun logitech kaman ohessa hinnan alas. Pienempi erikoisliike ostaa kyseisen tavaran normitukkuhinnalla.janie79 kirjoitti:Logitechin & ZAGG:n yhteistyössä tekemä, iPadille (3rd gen) suunniteltu kovakuorinen näppis- /suojakotelo-yhdistelmä Kehä III:n varressa olevassa erikoisliikkeessä (ilman mitään tinkivaraa) 109 EUR. Viikottaisten ruokaostosten yhteydessä Jumbon Prismasta bongattu sama värkki 58,90 EUR. Kysymys myyjältä, onko uusi tuote jo jossain poistomyynnissä - ei ole, sama hinta ollut tuotteen saapumisesta asti.
Kysymys - uskallatko Sinä ostaa erikoisliikkeestä vertailematta hintoja? Hyväksyn itse kalliimman hinnan, jos saan asiantuntevaa palvelua ilman suurempia jonoja (vert. esim Gigantti) mutta en jaksa tukea kovinkaan kauaa toimintaa jos asiakas virtuaalisesti ryöstetään luottaessaan, että hintataso on edes samalla sataluvulla.
Närästää.
Tähän problematiikkaan törmää myyjänä ja tavaran ostajana vähän väliä ja ei sille mitään voi. Tappiollako pitäisi sitten myydä?
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
-
Minulla herää tämän jutun yhteydessä ja noin muutenkin epäilys siitä voiko kauppiaan sanaan luottaa. Tärkeintä näyttäisi olevan voiton maksimointi hinnalla millä hyvänsä.Tampereen Lamminpäässä harkitaan oikeustoimia Elisaa vastaan.
Vuoden 2011 huhtikuussa teleoperaattori Elisa kauppasi Lamminpään Saarikorventien omakotitaloihin nopean valokuitukaapelin asennusta 900 eurolla. Asiakkaille annettiin alle kaksi viikkoa aikaa harkita tarjousta, sen jälkeen asennuksen hinta nousisi 1 835 euroon.
Muun muassa Lamminpää–Tohlopin omakotiyhdistyksen puheenjohtaja Jukka Petäjä tarttui 900 euron tarjoukseen.
Petäjä yllättyi rajusti, kun Elisalta tipahti uusi tarjouskirje kesäkuussa. Siinä tarjottiin viereisen kadun asukkaille vastaavaa valokuitukaapelin asennustyötä – tällä kertaa ilmaiseksi. Tarjoushinta ei kuitenkaan koskenut vanhoja valokuituasiakkaita.
-
Heh!tiburon kirjoitti:Onhan noita yksittäisiä liikkeitä suljettu pienemmissä ja vähän isommissakin kylissä. Ehkäpä "suurasiakkaat" ovat siirtyneet käyttämään vaikkapa Viron tuontituotteita, jonka seurauksena myynti on romahtanut...Mikael K. kirjoitti:Oleko kuullut yhdenkään kyseisen putiikin menneen konkurssiin?tiburon kirjoitti:Annas kun arvaan - oliko kyseinen "erikoisliike" valtiollisen alkoholimonopolin ALKOn paikallinen putiikki?arisel kirjoitti:-- Ei kai se rahaansa tarjoamassa olevan asiakkaan vika ole, että bisnes ei suju!![]()
Kyse oli kodinkoneliikkeesta, josta ostin säännöllisesti kinofilmejä ja kehitytin ne kyseisen liikkeen kautta - tämä siis tapahtui kaukaisessa menneisyydessä, ilmeisesti sun kantilta katsoen esihistoriallisella ajalla - yhden asunnollisen kodinkoneita, maanalaisen paikan kalliin kännykän ja siihe akkuja kun ne eivät kestäneet puolta vuotta pidempään; nämä nyt ainakin - enkä usko että millään voin muistaa mitä kaikkea muuta sieltä tuli hankittua. Ja siihen liikkeeseen mentiin aina ensin katsomaan löytyykö tarvittava.
Siksi toisekseen, en muista kuulleeni, että ALKOlla olisi vaikeuksia saada tuotteitansa kaupaksi...
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Olen nähtävästi onnistunut antamaan itsestäni nuorekkaan kuvan...arisel kirjoitti: Heh!Mulla on keittiön kaapissa olleet samat viinapullot jo pitkään koskematta, pari-kolme vuotta sitten annoin muutaman kossun pois, kun niitä saa työpaikkaetuna eikä käyttöä juuri ole.
Kyse oli kodinkoneliikkeesta, josta ostin säännöllisesti kinofilmejä ja kehitytin ne kyseisen liikkeen kautta - tämä siis tapahtui kaukaisessa menneisyydessä, ilmeisesti sun kantilta katsoen esihistoriallisella ajalla - yhden asunnollisen kodinkoneita, maanalaisen paikan kalliin kännykän ja siihe akkuja kun ne eivät kestäneet puolta vuotta pidempään; nämä nyt ainakin - enkä usko että millään voin muistaa mitä kaikkea muuta sieltä tuli hankittua. Ja siihen liikkeeseen mentiin aina ensin katsomaan löytyykö tarvittava.
Siksi toisekseen, en muista kuulleeni, että ALKOlla olisi vaikeuksia saada tuotteitansa kaupaksi...

-
Ei se ole ihmekään tuollaiselta puukkojunkkariltatiburon kirjoitti: No ei kai se mikään ihme olekaan kun jutut (siis mun) on suorastaan lapsellisia.

-
No, vaikea tietää ikää muutaman kirjoituksen perusteella, ja tuo avatar-kuva on kovin nuorekas - sen vaikutusta mielikuvaan ei kannata väheksyä. Oikeastaan tuo varaus taisi tulla juuri käydyn 1984-keskustelun seurauksena....tiburon kirjoitti:Olen nähtävästi onnistunut antamaan itsestäni nuorekkaan kuvan...No ei kai se mikään ihme olekaan kun jutut (siis mun) on suorastaan lapsellisia.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Onhan tuo ikä ollut käyttäjän profiilissa esillä kaiken aikaa.arisel kirjoitti:No, vaikea tietää ikää muutaman kirjoituksen perusteella, ja tuo avatar-kuva on kovin nuorekas - sen vaikutusta mielikuvaan ei kannata väheksyä. Oikeastaan tuo varaus taisi tulla juuri käydyn 1984-keskustelun seurauksena....tiburon kirjoitti:Olen nähtävästi onnistunut antamaan itsestäni nuorekkaan kuvan...No ei kai se mikään ihme olekaan kun jutut (siis mun) on suorastaan lapsellisia.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Lukeeko joku noita profiileja oikeasti?mercury kirjoitti:Onhan tuo ikä ollut käyttäjän profiilissa esillä kaiken aikaa.arisel kirjoitti:No, vaikea tietää ikää muutaman kirjoituksen perusteella, ja tuo avatar-kuva on kovin nuorekas - sen vaikutusta mielikuvaan ei kannata väheksyä. Oikeastaan tuo varaus taisi tulla juuri käydyn 1984-keskustelun seurauksena....tiburon kirjoitti:Olen nähtävästi onnistunut antamaan itsestäni nuorekkaan kuvan...No ei kai se mikään ihme olekaan kun jutut (siis mun) on suorastaan lapsellisia.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Ei ihan kaikkea jaksa tarkistaa, vaikka se olisi joskus näkyvilläkin...hatey kirjoitti:Lukeeko joku noita profiileja oikeasti?mercury kirjoitti:Onhan tuo ikä ollut käyttäjän profiilissa esillä kaiken aikaa.arisel kirjoitti:No, vaikea tietää ikää muutaman kirjoituksen perusteella, ja tuo avatar-kuva on kovin nuorekas - sen vaikutusta mielikuvaan ei kannata väheksyä. Oikeastaan tuo varaus taisi tulla juuri käydyn 1984-keskustelun seurauksena....tiburon kirjoitti:Olen nähtävästi onnistunut antamaan itsestäni nuorekkaan kuvan...No ei kai se mikään ihme olekaan kun jutut (siis mun) on suorastaan lapsellisia.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Eikä ihan kaikkea tarvitsekaan tietää.arisel kirjoitti: Ei ihan kaikkea jaksa tarkistaa, vaikka se olisi joskus näkyvilläkin...

-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Etenkin esineiden kanssa joilla on "tuntuma", sillä on kyllä väliä että liikkeessä on järkevä valikoima, räplättävissä ja mukaan poimittavissa. Siitä voin jotain ekstraa maksaakin yksittäisen tuotteen hinnassa. Esimerkiksi Verkkokaupalta haen mielelläni jotain perustarvikkeita vaikka maksavat hiukan enemmän kuin autotallikilpailijoilla. Verkkishän ei ikinä ole halvin.
Jimm's PC Store ja Silent Rig ovat Suomesta jääneet minun mieleeni hyvinä erikoisliikkeinä, joilla on ihan oikeasti hyvä valikoima ja suht' järkevät hinnat. Myös palvelua on tullut silloin harvoin kun sitä olen tarvinnut.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka