Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.iDock kirjoitti:Vastahan haukuit nykyautot ja kehuit 70 -luvun autoja?hatey kirjoitti:^^ & ^ Ette kai te itse mene sinne konttorille jonottamaan?![]()
Minähän en mene minnekään katsastuskonttorille jonottamaan leimaa rekisteriotteeseen, kuten köyhät leipää pelastusarmeijan leipäjonoon!!! Kuinka nöyryyttävää! Katsastuskonttorin jonossahan saattaa olla rahvasta hiaceineen jonottelemassa, ja heistä saattaisi tarttua hienhajua jakkupukuni silkkikaulukseen. Katsastusta varten on minulla luottomekaanikko, joka käytti autoni konttorilla viimeeksi. Kyllä, minulla on nyt ensimmäisen kerran yli seitsemään vuoteen niin vanha auto, että se piti katsastaa! Onko tämä nyt sitä vanha-autoharrastamista?
Mitä teet juuri nyt?
-
Re: Mitä teet juuri nyt?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Joskus olin graafisella alalla reprossa, ja suutuin niskapokaan, otin "niska-pers" otteella kiinni ja heitin rakennuksesta ulos ja huusin pää punaisena perään. Yllättäen tuli pomo minulle sen jälkeen jotain selventämään. Heitin myös pomon ulos.amanita kirjoitti:Jopas!Jussi68 kirjoitti:Sairasta!Citruuna kirjoitti: Ja lisäksi yleensä myös kuvaamaan katsastuksen. Toki haluan olla mukana, kun joku tutkii autoani (tosin aika pintapuolisesti), totta kai minua nyt sen verran kiinnostaa omat autoni.
Miksi pitäisi olla paikalla?
Mun mielestä asiakkaiden pääsy katsastuskonttorien "työtiloihin" pitäisi estää... antaa inssien työskennellä rauhassa!
Sama koskee korjaamoita, ulkopuolisilta pääsy kielletty![]()
![]()
Minä tuuppaan nokkani niin kotona kuin ulkomaailmassakin kaikkeen itseäni ja kamojani koskevaan. Katsastuksessa kyselin katsastajalta kaiken maailman juttuja, olin varannut ajan sinne, tiedustelin toki ystävällisesti, saapiko tulla ihmettelemään, kun ihan samoissa tiloissa oli kahvitarjoilukin ihka uudessa hallissa, eikä kyselyni ainakaan havaittavasti häirinnyt. Kotona huoltomiesten puuhat kiinnostavat ihan yhtä paljon, siinähän oppii samalla vaikka ja mitä, ja onhan tuo kaikki äärettömän kiinnostavaakin.
Kuten Cittis, olen minäkin kiva asiakas, vuorovaikutus toimii, olen saanut hyviä neuvoja ja iloisesti tuolla moikkaillaan, kun nyt jo tuttujen huoltomiesten kanssa osutaan lähitienoilla yhteen. Tyhmäähän olisi olla kiinnostumatta omaisuuteensa liittyvistä asioista.

-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kysy Annielilta ja tolta iik-miäheltä.Thoth kirjoitti:Tulin baariin suunnittelemaan huomenna alkavaa matkaa Romaan. Muistaakseni täällä oli jossain jotain vinkkejä ravintoloista, tms... missäs?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Minä käytän koko ajan omia vaatteita.Thoth kirjoitti:... ei tarvitse miettiä vaatteita, matkustusta varten on ihan oman vaatteet.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
E: ja tietenkin pääasiallisesti selaan Homppua
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Miksi sitten käytät niitä?hatey kirjoitti:Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.iDock kirjoitti:Vastahan haukuit nykyautot ja kehuit 70 -luvun autoja?hatey kirjoitti:^^ & ^ Ette kai te itse mene sinne konttorille jonottamaan?![]()
Minähän en mene minnekään katsastuskonttorille jonottamaan leimaa rekisteriotteeseen, kuten köyhät leipää pelastusarmeijan leipäjonoon!!! Kuinka nöyryyttävää! Katsastuskonttorin jonossahan saattaa olla rahvasta hiaceineen jonottelemassa, ja heistä saattaisi tarttua hienhajua jakkupukuni silkkikaulukseen. Katsastusta varten on minulla luottomekaanikko, joka käytti autoni konttorilla viimeeksi. Kyllä, minulla on nyt ensimmäisen kerran yli seitsemään vuoteen niin vanha auto, että se piti katsastaa! Onko tämä nyt sitä vanha-autoharrastamista?
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Pakko uhrautua. Muuten verottajalta jäisi paljon rahaa saamatta.iDock kirjoitti:Miksi sitten käytät niitä?hatey kirjoitti:Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.iDock kirjoitti:Vastahan haukuit nykyautot ja kehuit 70 -luvun autoja?hatey kirjoitti:^^ & ^ Ette kai te itse mene sinne konttorille jonottamaan?![]()
e: Tielaitos myös huolehtii ylettömällä suolavelli sabotaasillaan talvikuukausina, ettei noita kunnollisia 70 luvun autoja ole enää jäljellä.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Mitkä ovat nykyautoja?hatey kirjoitti: Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.
-
Tietokoneistetut tuulitunnelimuotoillut galvanoidut muovivessat. Autot menivät "pilalle" tietokoneiden myötä: Kaiken maailman vilkkuvia ja piipittäviä valoja kojelaudassa. Kojelauta ja ovien kyynärnojat ovat kuin suurkaupunki yöllä ilmasta katsottuna. Lisäksi nykyautot ovat kaikki rumia, muovisia, toistensa kopiota, tuulitunneli makkaroita. Renkaiden kokokin on jo aivan älytön, vakiona on jo 215/60/16. Suomen kupanraiskaamilla teillä olisi kapoiset 155 levyiset renkaat parhaimpia kokoja, kuten ennenaikaan. Kapeammassa talvikumeksessakin olisi parempi pito suolasohjossa, kuin leveällä renkaalla, joka on kuin plaanaavan veneen pohja. Ennen tietokoneaikaa autoja pystyi itse huoltamaankin, nykyään pitäisi olla joku adhd-nörtti ja kassillinen tietokoneita ja kaapeleita, että saisi edes vian selville. Ennenvanhaan riitti kun huuti autolle ja potki sitä, nykyään kun yrittää samaa, niin muovipuskurit lohkeaa ja uretaanilevikkeet putoaa maahan.Citruuna kirjoitti:Mitkä ovat nykyautoja?hatey kirjoitti: Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.
-
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Voivoi - tervetuloa, yritä kestää, mutta älä ota liian vakavastijokke96 kirjoitti:Tutustun tähän paikkaan

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Nooh, miten se nyt ottaa - mielestäni suurkaupungit näyttävät upealta yöllä taivaalta katsottuna. Totta on tää tietokoneistuminen ja se, että korjaamisesta tehdään kallista ja vaikeeta. Toisaalta jos ajatellaan autoja vaikkapa 70- ja 80-luvuilla, on ne mielestäni rumia teräslaatikoita. Jos vertaa vaikka uuteen mersuun taikka bemariinhatey kirjoitti:Tietokoneistetut tuulitunnelimuotoillut galvanoidut muovivessat. Autot menivät "pilalle" tietokoneiden myötä: Kaiken maailman vilkkuvia ja piipittäviä valoja kojelaudassa. Kojelauta ja ovien kyynärnojat ovat kuin suurkaupunki yöllä ilmasta katsottuna. Lisäksi nykyautot ovat kaikki rumia, muovisia, toistensa kopiota, tuulitunneli makkaroita. Renkaiden kokokin on jo aivan älytön, vakiona on jo 215/60/16. Suomen kupanraiskaamilla teillä olisi kapoiset 155 levyiset renkaat parhaimpia kokoja, kuten ennenaikaan. Kapeammassa talvikumeksessakin olisi parempi pito suolasohjossa, kuin leveällä renkaalla, joka on kuin plaanaavan veneen pohja. Ennen tietokoneaikaa autoja pystyi itse huoltamaankin, nykyään pitäisi olla joku adhd-nörtti ja kassillinen tietokoneita ja kaapeleita, että saisi edes vian selville. Ennenvanhaan riitti kun huuti autolle ja potki sitä, nykyään kun yrittää samaa, niin muovipuskurit lohkeaa ja uretaanilevikkeet putoaa maahan.Citruuna kirjoitti:Mitkä ovat nykyautoja?hatey kirjoitti: Haukun edelleen, nykyautot on kuttaperkkaa.

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
-
90-luvun mersut on mannemersuja. Rumia sellaisia, amisten raiskaamia.Citruuna kirjoitti:^ Hei mitä kaunista on nykybimmereissä tai marsuissa? Mun 90-luvun alusta olevat ovat sentään vielä kauniita, varsinkin Marcello Gandinin suunnittelema BX!
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
-
Joo, mutta ei sen tokio by night -ilmiön tarvitse sijaita silmien edessä hämäränäköä sumentamassa.iDock kirjoitti: Nooh, miten se nyt ottaa - mielestäni suurkaupungit näyttävät upealta yöllä taivaalta katsottuna. Totta on tää tietokoneistuminen ja se, että korjaamisesta tehdään kallista ja vaikeeta. Toisaalta jos ajatellaan autoja vaikkapa 70- ja 80-luvuilla, on ne mielestäni rumia teräslaatikoita. Jos vertaa vaikka uuteen mersuun taikka bemariin
70 -luvulla autot olivat, aivan oikein, peltiä, eikä muovista kuttaperkkaa. Näyttivätkin autoilta, eivätkä nykyisen olosilta tuulitunnerimakkaroilta, joista ei tiedä kumpi on keula ja kumpi perä, muusta kuin valojen väristä. Edessä siniset "päivänvalo xenonit" ja takana himmeät punaiset ledit, joiden valaisukulma on n. 1°.
Makuasioista voi olla montaa mieltä, minun mielestä nykymersut on kuin muovisia halpakopiota batmanin kuttaperkamoposta. Bemarit oli viimeeksi hienoja joskus 30 luvulla, mersut ei koskaan. Paitsi ehkä Bf-109 malli. Mutta se ei ollutkaan auto. Mersusta ei oikeastaan auto enää rumene.
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Hoidan oppilaidemme hampaat välituntien aikana.tuomaril kirjoitti:Joo. En ole ikinä peruskoulussakaan myöhästynyt luvattomasti. Luvallisesti kyllä olen (hammaslääkäri tms.).Citruuna kirjoitti:^ Muistathan, että pitkä matka ei ole hyväksyttävä syy myöhästymisille!
Terveisin
rehtori
Terveisin
terveydenhoitaja
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Miksi minulla olisi vatsakipuja?Jussi68 kirjoitti:Eikä vatsakipuja hyväksytä poissaolon syyksi!Citruuna kirjoitti:^ Muistathan, että pitkä matka ei ole hyväksyttävä syy myöhästymisille!
Terveisin
rehtori
Terveisin
terveydenhoitaja
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
terveisin
setämies
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka