Ja niin, btw, en saanut kummastakaan työstä palkkaa, vaan jotain hikistä työmarkkinatukea!vinouma kirjoitti:Paskahommista kun puhutaan: mä olen ollut roskakuskina & paskakuskina. Jos joku tulee mulle vittuilemaan, että olen työn suhteen kranttu, niin paholainen!!!
"Työtä, työtä, työtä tehdään, jotta, jotta leipää syödään...
-
vinouma
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
arttula
Viesti Kirjoittaja arttula »
Mansikanpoiminnasta voisit saada jopa palkkaa !vinouma kirjoitti:Ja niin, btw, en saanut kummastakaan työstä palkkaa, vaan jotain hikistä työmarkkinatukea!vinouma kirjoitti:Paskahommista kun puhutaan: mä olen ollut roskakuskina & paskakuskina. Jos joku tulee mulle vittuilemaan, että olen työn suhteen kranttu, niin paholainen!!!
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Millainen se sun duunihistoriasi olikaan?arttula kirjoitti:No miksi et sitten kouluttautunut sellaiseen ammattiin, josta löytyy töitä ? Perushoitajista on pulaa lähes kaikkialla, eikä koulutuskaan nyt mahottoman kauan kestä. Ai juu... Et halua tehdä kakkahommia.. Noh, onneksi maailmalta löytyy vielä hmisiä, joita voidaan roudata tänne Suomeen tekemään noita sinun ylenkatsomia duuneja. Olethan sentään parempi ihminen, ja oikeutettu tekemään parempien ihmisten töitä.Citruuna kirjoitti:^ Ja väität, että valehtelen! Tietäisitpä, miten monta vuotta etsin töitä, mitä tahansa! Ja tietäisitpä, miten monenlaisia pätkätöitä tein, otin vastaan ihan kaikki mitä sain! Ja tietäisitpä, miten suurta epäonnistumisen tunnetta ja masennusta jouduin kestämään! Tietäisitpä, miltä tuntui lukea ja kuunnella sinunlaisten veetuiluja. Tietäisitpä, miltä tuntui sinnitelllä, kun rahat eivät riittäneet!
Paljonkohan Suomesta on viimeisen 10 vuoden aikana kadonnut työpaikkoja? Ja mitä on tullut uusia? Ja kuitenkin maahanmuuttajien määrä on kasvanut? Tosiasia on, että ennen riitti töitä kaikille, mutta nykyään ei. Osa vaan ei suostu sitä ymmärtämään, mutta en aio pilata sillä viikonloppuani. Mukavaa viikonloppua sinne omaan harhaiseen ja omahyväiseen maailmaasi
Itse olen ollut kolmessa pitkässä työsuhteessa, joiden välissä on ollut viikonloppu; tämä alkoi ennen asepalvelusta, ja lyhin jakso niistä on vielä vähän aikaa nykyiseni, joka alkoi 2005 . Ensimmäinen vakinainen työni oli samassa paikassa, jossa olin ollut edellisenä kesänä kesätöissä, muutaman kesätyön ehdin tehdä eri paikoissa ennen sitä. Työpaikkaa olen vaihtanut aina omasta aloitteestani. Yhdessä vaiheessa tein kolmea eri työtä yhtäaikaa, nykyään aika ei riitä kuin yhteen, joka kyllä täyttää päivän ihan mukavasti.
Uuteen ammattiin kouluttautuminen ei ole mikään viikonloppuprosessi - viisaita neuvojia on kyllä, mutta neuvojista kukaan ei ota vastuuta siitä, onko alalla loppujen lopuksi töitä vai ei; pari väärää opiskeluvalintaa ja työhistoriasi näyttää onnettomalta - ja sellaisena pysyy, kun ei töihin oteta ilman työkokemusta.
On tietysti ihmisiä, joita ei kiinnosta työnteko lainkaan, ja niitä, jotka tekevät vain sen mikä on pakko, mutta asiaa ei voi yleistää koskemaan kaikkia työttömäksi joutuneita. Työhaluista tai taidoista riippumatta töihin pääsyssä on ongelmia niillä, jotka ovat nuoria, joilla on työkokemusta niukalti, niillä, jotka ovat "liian" vanhoja (lue yli 40-vuotias), vaikka työkokemusta olisi kuinka ja kolmenkymmenen vuoden katkeamaton sarja työtodistuksia, niitä naisia, jotka ovat lisääntymisiässä, niitä naisia, jotka ovat lisääntymisiän ohittaneet, vaikka lapset ovat tulleet pitkään omillaan toimeen, jne...
Jo näistä tulee valtava määrä työttömiä - ilman omaa syytään. Osalta pätevistä ja kokeneista vie työpaikan johtajan sukulainen tai kaveri, joka tarvitsee tukityöpaikan, kun ei muualta ole saanut sitä hyväpalkkaista päällikönpaikkaa, johon kuuluu autoetu.
Monesti työpaikan säilyminen on tuurista kiinni - tai siitä, päättääkö joku rahassa kierivä plösö, että tuo tehdas on kyllä ihan mukavasti tuottava, mutta Kiinasta voisin saada pari prossaa enemmän... Häntä ei kiinnosta se, että kokonainen paikkakunta kuihtuu tehtaan sulkemisen myötä, ja monet muut kyseisen paikkakunnan yritykset joutuvat lopettamaan. Jotkut yrittäjät joutuivat lopettamaan yhdeksänkymmentäluvun lamaan, kun matto vedettiin jalkojen alta; osa lopetti sen seurauksena myös elämänsä. Onneksi jotkut näistä ahneista tehtaan lopettajista saa välillä ansionsa mukaan, kun bisnes käykin kinkkiseksi.
Työnantajien piirissä keuhkotaan suu vaahdossa eläkeiän nostamisesta, mutta nämä meuhkaajat lähtevät itse eläkkeelle heti kun mittariin pyörähtää kutosella alkava luku - auottuaan siihen asti päätä ahkerasti työnsä tekeville ihmisille, jotka todellisuudessa ovat tuottaneet tämänkin paskiaisen rahat.
Ihmisillä on sairauksia, jotka estävät tietyt työt; itse en saa työskennellä elintarvikealalla, ja olisi täysin järjetöntä mennä mihinkään missä pitää olla eläinten tai vaikka puupölyn kanssa tekemisissä - olisin sairaslomalla ja kuntoutuksessa muutamassa viikossa, ja todennäköisesti työttömänä sen jälkeen, jolloin nykyisestä ja oikeassa työssä eläkeikään asti runsaasti veroja maksavan ihmisen työpanos menetettäisiin lopullisesti. Mielekäs työ edistää myös terveyttä, ja mieletön työ vie sen; mielettömyyttä on myös sellainen, että työttömän pitäisi lähteä 75 kilometrin päähän pätkätyöhön muutamaksi tunniksi päivässä, kun kulut ovat suuremmat kuin bruttopalkka - perustelu on sama kuin yrittäjällä, joka lopettaa tuottamattoman yrityksen; miksei tämä peruste kelpaa kun kyse on työntekijästä?
Entinen työtoverini esitti hyvän vertauksen työn mielekkyyden vaikutuksesta työmotivaatioon: sinulle maksettaisiin mielestästi hyvää palkkaa siitä, että kannat vettä avannosta toiseen. Kauanko kantaisit?
-
Aperture
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tulit siis työn suhteen krantuksi vasta sen jälkeen kun kokeilit sitä työntekoa? Sekö ei tuntunut sopivan sinun laiskanpulskealle kropallesi?vinouma kirjoitti:Jos joku tulee mulle vittuilemaan, että olen työn suhteen kranttu, niin paholainen!!!
-
thoug
Viesti Kirjoittaja thoug »
Mitens Kunkun työnteko, eikös töitä pitäisi tehdä kuolemaan asti eikä jäädä eläkkeelle huvittelemaan itseään jossain ulkomaan matkoilla...KunkkuJ kirjoitti:Tulit siis työn suhteen krantuksi vasta sen jälkeen kun kokeilit sitä työntekoa? Sekö ei tuntunut sopivan sinun laiskanpulskealle kropallesi?vinouma kirjoitti:Jos joku tulee mulle vittuilemaan, että olen työn suhteen kranttu, niin paholainen!!!
Nikon D500, Nikkoreita +
-
KunkkuJ
Miksei yrityksen omistajalla olisi oikeus etsiä sitä parasta tuottoa? Jos suomalaiset työntekijät hinnoittelevat itsensä täysin ulos kuvioista älyttömillä palkka-, ym vaatimuksillaan, turha on tehtaan omistajaa syyttää ulosliputuksesta. Se kun vaan on niin nykyään, ettei suomalaisessa työssä ole mitään sellaista, mille pitäisi maksaa selvästi enemmän kuin muille. Ja sitten kun jäädään ilman työtä kohtuuttomien palkkavaatimusten takia, aletaan valittaa työttömyydestä.arisel kirjoitti:Monesti työpaikan säilyminen on tuurista kiinni - tai siitä, päättääkö joku rahassa kierivä plösö, että tuo tehdas on kyllä ihan mukavasti tuottava, mutta Kiinasta voisin saada pari prossaa enemmän...
Jos pöljyyden voisi myydä, suomalaiset olisivat upporikkaita.
-
Peitsamo
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Tarviiko muuten asialliseen viestiin alkaa laittamaan tällaista asenteellista huttua? Yritystoiminnan primääri tarkoitus on kuitenkin vain ja ainoastaan tuottaa voittoa omistajilleen ja kaikki muut toiminnot tukevat tätä ensijaista tavoitetta. Jälkikäteen on tullut kummallisia vaatimuksia yritysten yhteiskuntavastuusta ym. vastaavista velvoitteista. Antavathan he jo hyvää hyvyyttään elannon lukuisille vittuuntuneille duunareille, maksavat yhteisöveroja etc. Mitä vielä?Työnantajien piirissä keuhkotaan suu vaahdossa eläkeiän nostamisesta, mutta nämä meuhkaajat lähtevät itse eläkkeelle heti kun mittariin pyörähtää kutosella alkava luku - auottuaan siihen asti päätä ahkerasti työnsä tekeville ihmisille, jotka todellisuudessa ovat tuottaneet tämänkin paskiaisen rahat.
Sen työnantajapiirin vastapainona toisessa päässä on ammattiliitot, jotka koko ajan haluavat lisää ja lisää etuja. Mitä meuhkaajia
-
arttula
Oli niin pitkä vuodatus ariselilta, etten jaksa kaikkea alkaa kommentoimaan. Olenhan laiska ja ylimääräistä työtä vieroksuva.arisel kirjoitti: On tietysti ihmisiä, joita ei kiinnosta työnteko lainkaan, ja niitä, jotka tekevät vain sen mikä on pakko, mutta asiaa ei voi yleistää koskemaan kaikkia työttömäksi joutuneita.
Mutta noita ammattiin valmistuneita (siis koulutuksen läpikäyneitä), joita ei työ kiinnosta, tuntuu vaan tulevan vastaan enemmän ja enemmän. Joskus aiemmin mainitsin täällä yhden sivarin, joka palloili tuolla työmaallamme. Hän kertoi, että oli valmistunut koulusta, mutta ei viitsinyt mennä töihin, koska sossusta sai rahaa sen verran, että pärjäsi ihan kohtuullisesti. Armeijaan ei viitsinyt mennä, joten oli nyt sivarina. Kertoipa vielä, ettei sivarikaudenkaan jälkeen aikonut mitään duunia hakea, vaan "katsella vähän maailmaa". Jep jep... Ja tuollaisia meidän pitäisi sitten verovaroillamme tukea ? Ihmettelen vaan, miksi asiat on päästetty siihen jamaan, että sosiaaliturvalla eläminen on houkuttelevampaa, kuin työnteko, josta olisi koko yhteiskunnalle hyötyä. Missä ovat nyt ne, jotka ovat vastuussa näistä päätöksistä ? Keitä he olivat ?
Omasta työhistoriastani sen verran, että olen tehnyt 15-vuotiaasta asti töitä. Ensin kaikki kesät, sitten opiskelun ohella 1-2 duunia. CV:ni on lähemmäs 12 sivua pitkä sisältäen lukuisia työnantajia. Osa työsuhteista on ollut lyhyitä, osa pitempiä. En silti koe olevani "ei-toivottu" työntekijä markkinoilla. Nykyinen työni tuntuu välillä olevan veden kantamista avannosta avantoon ilman, että mitään näkyvää vaikutusta sillä olisi. Samat hommat päivästä päivään, eikä se miksikään siitä muutu. Olen silti tyytyväinen, että saan tehdä töitä, ja olla siis osa yhteiskuntaa. Tai ainakin olen tähän asti ollut. Nyttemmin tuntuu siltä, että verovarani menevät täysin jonnekin, mihin niiden en soisi menevän.
Miksei voisi olla aiemmin ehdottamaani korvamerkittyä verotusta ? Idea siis, että voisit merkitä ne kohteet yhteiskunnassa, joiden katsot olevan tärkeitä. Toki on sellaisiakin, joita vaan täytyy olla. Siksi voisit korvamerkitä vaikka 50% veroistasi, ja loput sitten käytettäisiin mihin käytettäisiin - vaikka Kreikan ja Espanjan pankkitukeen.
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Mitens duunari? Hyvää hyvyyttään myy alihintaan selkänahkansa osakkeenomistajille. Ilmaiseksi pitäisi sitä työtä tehdä?Peitsamo kirjoitti:.... Antavathan he jo hyvää hyvyyttään elannon lukuisille vittuuntuneille duunareille, maksavat yhteisöveroja etc. Mitä vielä?...
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
KunkkuJ
Miten määrittelet tuon alihinnan?hatey kirjoitti: Hyvää hyvyyttään myy alihintaan selkänahkansa osakkeenomistajille. Ilmaiseksi pitäisi sitä työtä tehdä?
-
jjpeltola
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Ja kunkku olisi ziljardööri.KunkkuJ kirjoitti: Jos pöljyyden voisi myydä, suomalaiset olisivat upporikkaita.
-
hatey
Sen voi jokainen kohdaltaan määritellä itse. Mihin hintaan on valmis vapaa-aikansa húoraamaan osaamistasonsa huomioon ottaen. Minkä verran itseään ja osaamistaan arvostaa. Työnantajien mielestä se työkkärituki + 9 eur valtion kassasta, ei työnantajan lompakosta, tuntuu olevan oikea taso. Yli sen on työnantajien mielestä ihan liian kallista, siksi paljon on noita ilmaisorjia tuolla töitä tekemässä.KunkkuJ kirjoitti:Miten määrittelet tuon alihinnan?hatey kirjoitti: Hyvää hyvyyttään myy alihintaan selkänahkansa osakkeenomistajille. Ilmaiseksi pitäisi sitä työtä tehdä?
-
Peitsamo
Tuon kysymysasettelun olen vain kuullut niin monta monituisen kertaa. Tuon ajatusmallin mukaan työntekijälle kuuluvat kaikki edut ja tuotot, omistaja kantaa riskit, eikä senkään jälkeen heille saisi jäädä enempää rahaa käteen kuin mitä työntekijöille.
-
Peitsamo
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Nuorena ja vihaisena naisena olen noin tehnyt aika monta vuotta, kielsin ehdottomasti käyttämästä rahojani joihinkin kohteisiin, ja liitin verovähennyksiin maksukuitteja kohteista, joita olin tukenut.arttula kirjoitti: Miksei voisi olla aiemmin ehdottamaani korvamerkittyä verotusta ? Idea siis, että voisit merkitä ne kohteet yhteiskunnassa, joiden katsot olevan tärkeitä. Toki on sellaisiakin, joita vaan täytyy olla. Siksi voisit korvamerkitä vaikka 50% veroistasi, ja loput sitten käytettäisiin mihin käytettäisiin - vaikka Kreikan ja Espanjan pankkitukeen.
Verovähennyksiä ei huomioitu, tuskin muitakaan ylimääräisiä esityksiäni.
Sinällään olisi oikeastaan oikein hyvä juttu voida määrätä verorahojensa kohde, ainakin jokin tietty osuus siitä. Minulla olisi nippu hyviä tukikohteita ja muutama erittäin hyvä "epäkohde", jonne en suin surminkaan rahojani haluaisi upottaa. Kehitysmaiden automaatiotukeminen on yksi älyttömimmistä ja typerimmistä kohteista heittää rahaa kaivoon, samoin tänne saapuvien kaukaisien maiden ihmisten loputon vastaanottaminen ja saman tien elätiksi muuttaminen ties vaikka miten pitkäksi ajaksi. Kankkulan kaivo on iso ja pohjaton, kukahan osaisi laittaa siihen kunnon kannen?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
hatey
Ei se urpolainen käske ottamaan ilmaistyöntekijäorjaa, kyllä se losaperse työnantaja ihan itse ottaa niitä 10 kuukauden orjia sinne, aina uusi entisen perään.Peitsamo kirjoitti:Miksi syytät Hatey työnantajaa tuosta yhdeksästä eurosta? Se on kuitenkin Urpilaisten ja kumppaneiden laatimaa lainsäädäntöä valtiovallan toimesta
-
arttula
Tätä olen monasti ihmetellyt. Miksi ihmeessä yrityksen omistaja ei voisi nostaa tuottoja yrityksestä ? Jokaisella on mahdollisuus kokeilla yrittäjänä olemisen ilot: Keksi idea, perusta yritys, sijoita siihen rahaa omasta pussistasi (ja/tai mahdollisesti lainarahaa). Sen jälkeen olet luonut itsellesi työpaikan. Voit myös ottaa sinne työntekijöitä, mutta en suosittele, koska ne tulevat pirun kalliiksi, joten jokaisen työntekijän palkkaamista kannattaa todella tarkoin pohtia. (Miksi se muuten on tehnty niin kalliiksi ? Kuka on tehnyt sellaisa päätöksiä?).Peitsamo kirjoitti:Tuon kysymysasettelun olen vain kuullut niin monta monituisen kertaa. Tuon ajatusmallin mukaan työntekijälle kuuluvat kaikki edut ja tuotot, omistaja kantaa riskit, eikä senkään jälkeen heille saisi jäädä enempää rahaa käteen kuin mitä työntekijöille.
Sitten vaan nautit niistä suurista tuloista, joita yrityksen omistajalle alkaa virtaamaan
Mutta kas ! Kun koittaa huonot ajat, pitäisikin alkaa miettimään, miten maksaa palkat niille työntekijöille. Lisää lainaa pankista tai sijoitus omasta pussista. Mutta aina se ei onnistu. Vaihtoehdot ovat siis vähissä: lomautus, irtisanominen tai koko firman lakkautus. Työntekijöille tuo on tietysti ikävää: menettäväthän he työpaikan. Työnantajalle se on usein vielä ikävämpää: menee itseltä työpaikka, mutta sen lisäksi jäävät firman velat maksettaviksi. Enpä ole törmännyt vielä systeemiin, jossa konkurssiin menneen firman työntekijät osallistuisivat konkurssipesän velkojen maksuun.
Ai juu ! Unohtuipa yksi mukava puoli vielä yritystoiminnassa: Paperityöt !
-
Peitsamo
Tuota vaatimustasi voisi verrata siihen, että sinun pitäisi maksaa enemmän veroja. Ei siksi, että lain mukaan sinun pitäisi näin tehdä, vaan siksi, että minusta se oli moraalisesti oikein
-
hatey
Niin toimii sosiaalituen varassa elävä loisijakin. Miksi häntä syyllistetään järjestelmän hyväksikäytöstä, muttei sitä ahnetta työnantajaa, joka käyttää surutta firmalle täysin ilmaisia orjia. Jos tämmöistä työnantajaa kehtaa arvostella, se on kuin sohaisi kepillä muurahaiskekoa.Peitsamo kirjoitti:Yritykset toimivat vain lainsäädännön suomissa puitteissa. Eri asia on onko siinä laissa jotain korjattavaa vai ei?...
Se miksi olen niin kypsynyt tuollaisiin ahneisiin losapersepaskoihin työnantajiin on se, että joskus vuosia sitten olin muutaman kuukauden orjana. Kun naama viturallaan sitten tein niitä hommia (kun toiset työntekijät saivat aivan samasta työstä palkan) kehtasi työnantaja tulla kysymään, että enkö viihdy heillä. No kas kummaa, kun en viihtynyt ilmaisorjana.
-
Peitsamo
Niinpä...
-
hatey
Ja se oikeuttaa orjamarkkinoihin?Peitsamo kirjoitti:Kuka rahoittaa ja tätä myöten mahdollistaa tämän loisijan toiminnan?
Niinpä...
-
Peitsamo
-
arttula
Eikö sinulle maksettu muka yhtään palkkaa ? Ja eikö se yritys muka maksanut yhtään työnantajamkasuja ja veroja ?hatey kirjoitti:Ja se oikeuttaa orjamarkkinoihin?Peitsamo kirjoitti:Kuka rahoittaa ja tätä myöten mahdollistaa tämän loisijan toiminnan?
Niinpä...
-
vinouma
Viesti Kirjoittaja vinouma »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka