Ostin kaksi vuotta sitten uuden MacBook läppärin ihan merkkiliikkeestä. Ensimmäinen puolitoista vuotta on ollut auvoista yhteiseloa, mutta sitten ovat nämä ongelmat alkaneet käydä esiin (tämä lienee yleistä kaikissa parisuhteissa ennenpitkää).
Eli ensin alkoi kansi osoittaa heikkenemisen merkkejä. Niin kutsutulle saranapuolelle on ilmestynyt hiushalkeamat. Sen jälkeen on pohja alkanut irrota nk. akkupäästä. Ja nyt sitten vaikuttaisi, että virtapiuhasta molemmista päistä muodi alkaa mennä sylttyyn ja ilmeisesti irtoaa tai halkeaa.
Onko tämä yleistä?
Otin yhteyttä myymään liikkeeseen ja sieltä kehoitettiin ottamaan lähimmän paikkakunnan valtuutetun Mac-huollon piiriin yhteyttä. Toistaiseksi en ole vielä sinne ehtinyt, mutta se lienee ohjelmassa ihan lähi päivinä. Mutta meneekö tämä luonnollisen kulumisen piikkiin vai jonkinlaiseen takuuseen. Takuuaika kun itse asiassa umpeutui jo.
Kyl maar niin pirusti harmittaa.
Sitten toinen kysymys.
Tuolla kirjahyllyn kätköissä minulla on myös hyvin palvellut iBook-läppäri vuodelta 2006. Se sanoi sopimuksensa irti, kun oli jäänyt pakkasella autoon. Tämän jälkeen kyllä käynnistyi, mutta ei avaa "ohjelmaa". Yritin sitä elvyttää syöttämällä sille sen ohjelmalevykkeen - ajattelin ns. bootata koneen. Levy jäi sisälle.
Olen ajatellut, että ehkäpä tämä nyt kannattaisi kuitenkin kiikuttaa samalla reissulla diagnostisoitavaksi sinne huoltoon uudemman maanantaiversion kera - vai?
Ja miksi ajattelen kyseessä olevan maanantaiversio, on juurikin syystä, että tuo vanhempi läppäri sentään on pysynyt kasassa. Kärsi vain ja pelkästään minun huolimattomuuteni vuoksi.

.